Edward Gal en Hans Peter Minderhoud: "Het leven gaat door"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:20

MilleniumK schreef:
Waarom zou iemand met zoveel geld en succes niet zoveel liefde voor zijn paarden hebben? Omdat ie rijk is ofzo? Sorry maar ze blijven ook 'gewoon' mensen, en zijn niet voor niks paarden gek! :) ik denk dat als je niet van paarden houd je niet op dit niveau kan presteren en niet dagelijks bezig kan zijn met paarden.. Maar ik geloof dat je dat ook wel probeerde te zeggen..

Niet 'omdat ie rijk is' maar Gal verdiend zijn geld met paardrijden. Ik kan me best voorstellen dat je band anders is met een paard als je erop moet gaan zitten om je geld te verdienen. Dat is toch wat anders dan in de wei hangen en roze lintjes door de manen van je paard vlechten op zaterdagmiddag. Even ter vergelijking ;)
Ik vind het ook mooi om te lezen hoeveel Gal van Totilas hield.

Rinske

Re: Edward Gal en Hans Peter Minderhoud: "Het leven gaat door"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:26

Een erg mooi en ontroerend stuk, waaruit je kunt lezen dat de liefde voor Totilas heel diep zit.

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:41

Echt een mooi omschreven stukje!! |(

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:56

mooi stukje!!
lijkt mij ook niet leuk om een paard wat je super getraint heb bij iemand anders te zien :(

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:01

Wat een mooi stuk zeg, krijg er even een brok van in mijn keel

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:04

Prachtig stuk! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reactie van Totilas :o
Ik vind het nog steeds zo triest dat ze uit elkaar zijn he..

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:08

Wat een prachtig stuk. Ik heb het echt te doen met Edward, ik vind het zo ontzettend sneu voor hem als ik lees met hoeveel liefde en respect hij over Toot praat. Volgens mij zijn Edward en HP echt zulke liefdevolle mensen!
Ik gun Rath een heel goed paard maar ik blijf het verschrikkelijk jammer vinden dat deze droomcombinatie uit elkaar is gehaald. Het lijkt me voor Edward zo moeilijk om gewoon door te gaan met wedstrijden, wetende dat hij zijn maatje tegen kan komen!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:30

DarkShines schreef:
MilleniumK schreef:
Waarom zou iemand met zoveel geld en succes niet zoveel liefde voor zijn paarden hebben? Omdat ie rijk is ofzo? Sorry maar ze blijven ook 'gewoon' mensen, en zijn niet voor niks paarden gek! :) ik denk dat als je niet van paarden houd je niet op dit niveau kan presteren en niet dagelijks bezig kan zijn met paarden.. Maar ik geloof dat je dat ook wel probeerde te zeggen..

Niet 'omdat ie rijk is' maar Gal verdiend zijn geld met paardrijden. Ik kan me best voorstellen dat je band anders is met een paard als je erop moet gaan zitten om je geld te verdienen. Dat is toch wat anders dan in de wei hangen en roze lintjes door de manen van je paard vlechten op zaterdagmiddag. Even ter vergelijking ;)

Nou precies dat bedoelde ik, naar de buitenwereld lijkt het al gauw dat ze niet zoveel liefde voor elk paard hebben als wij dat bv. met onze paarden hebben. Echter is dit dus wel degelijk zo en dat vind ik ook zo mooi aan dit stukje het laat maar weer heel erg nadrukkelijk zien hoeveel er om de paarden gegeven word en zo dit paard helemaal in het bijzonder. Dat het ook gewoon mensen zijn met een echt hart voor de paarden, die wel degelijk om de paarden geven dus en niet als 'geldboompje' zien. ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:33

Mooi stuk! :D

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:35

Aan jullie reacties heb ik weinig toe te voegen, wat een mooi verhaal. Ik hoop dat Totilas Edward niet herkent, voor Edward maakt dat de zaak veel eenvoudiger, maar ik denk van wel. Dieren hebben geen notie van verleden en leven alleen in het heden, maar als het verleden weer opduikt....mijn merrie werd geexporteerd naar Ierland, waar ik haar twee jaar later terug zag, maar de band tussen ons werd onmiddellijk hersteld, ze herkende mij vanaf het eerste moment.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:36

Goh, mooi stuk; kan het me helemaal voorstellen dat je zo'n band met dat paard hebt, zoveel samen hebt bereikt, lijkt me dan erg moeilijk allemaal. Respect dus wat mij betreft.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:43

mooi stuk!...en ik gun Rath zn succes!

maar wat ik nog mooier vind is toch dat publiek nederland zo meeleeft met Edward, staande ovaties!(zoals bij de HK)..kan alleen hem maar steunen in zn verdriet!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:44

Wat een mooi stukje, ik hoop dat edward en hans allebei aan de olympische spelen meerijden.
Dan wel niet met Totilas maar vast een ander fantastisch paard.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:48

Ik kan alleen 2 duimen omhoog steken :D, meer woorden heb ik er ook gewoon niet voor.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:47

DarkShines schreef:
MilleniumK schreef:

Nou precies dat bedoelde ik, naar de buitenwereld lijkt het al gauw dat ze niet zoveel liefde voor elk paard hebben als wij dat bv. met onze paarden hebben. Echter is dit dus wel degelijk zo en dat vind ik ook zo mooi aan dit stukje het laat maar weer heel erg nadrukkelijk zien hoeveel er om de paarden gegeven word en zo dit paard helemaal in het bijzonder. Dat het ook gewoon mensen zijn met een echt hart voor de paarden, die wel degelijk om de paarden geven dus en niet als 'geldboompje' zien. ;)[/quote]
Ik begrijp wel war jullie bedoelen hoor, maar ik denk dat als je echt liefde voor je hobby/sport/werk hebt, je je paard niet als een 'machine' gaat zien. En dus van het paard blijft houden, stuk voor stuk elke dag weer

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:54

Elise95 schreef:
Erg leuk artikel :).

Krijg er toch wel tranen in m'n ogen van. Arme Edward.

Ik ook! Wat zal het zwaar voor hem zijn als hij Totilas weer ziet, kan me voorstellen dat hij dat nog even uitstelt voorlopig! Ik denk eigenlijk dat Totilas hem wel herkend, toen mijn veulen in de opfok stond kon ik een paar maanden niet naar hem toe en toen kwam hij ook nog steeds op me af rennen.. De liefde tussen mens en paard doofd niet zo snel, zeker niet als je zo een goede band hebt!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:11

Prachtige kerels die Edward en Hans Peter! +:)+

Ja, ja....Paul heeft Edward uitgenodigd...zeker om Rath wat rijtips te geven ;)

karen_peter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:23

ik krijg gewoon kippevel als ik dit stukje lees

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:40

mooi stuk.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:46

Mooi artikel!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:52

Heel leuk artikeltje.. Kan me voorstellen dat het niet eenvoudig wordt voor Edward om Totilas terug te zien!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:59

Mooi stukje, ik mis hem nog steeds

Schapenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:04

Erg mooi stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:21

Wat een heerlijk nuchter interview.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:16

faye1995 schreef:
fargo schreef:
Dit is wel wat simpel en kort door de bocht hoor.... Als jij degene bent die jaren hebt gezorgd voor een paard en samen zo'n tijd hebt doorgemaakt en het paard ook nog eens zo'n lieve persoonlijkheid en talent heeft, dan is het behoorlijk pittig als je dat paard ineens niet meer om je heen hebt. In dat opzicht zijn het uiteindelijk ook gewoon "maar" ruiters die hun paard verloren hebben. Bokt staat vol met IM berichten waarin mensen hun verdriet over het verlies of de verkoop van hun paard betreuren. Waarom zou dit voor een bekende ruiter anders zijn? Zeker als je wereldsuccessen met zo'n paard hebt behaald?

Dat is iets nieuws, een paard met een persoonlijkheid? ;)
Prima hoor, iedereen mag treuren (overigens, IM is iets heel anders dan een verkocht paard)! Maar het lijkt wel of er wekelijks een nieuw artikel over Totilas verschijnt en nu is het wel een beetje genoeg... Edward is een gewoon mens en Totilas een gewoon paard. Beiden met talent, maar hee, laten we het niet overdrijven he!

Ik vind het paard anders een aardig sterke persoonlijkheid hebben. Even een quote uit het woordenboek:

Persoonlijkheid (-heden)
1) iemand met een bijzonder karakter
Voorbeeld: `Ze is iemand die je meteen opmerkt als ze binnenkomt; een echte persoonlijkheid.`

Of aantal synoniemen voor het woord persoonlijkheid:
Figuur
Individualiteit
Karakter

Niks nieuws aan.

Mooi stukje tekst van Edward en HP. Thumbs up!