Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:43

Het is verschrikkelijk om dit te zien, maar om nou te roepen dat dit puur door de demonstraties komt......dikke BULLSHIT natuurlijk!
Deze dieren waren alle al ondevoed, dat zie je, iedereen weet toch ook wel hoe in veel van dit soort landen de beesten eruit zien.

Daarmee zeg ik niet dat de eigenaren hun beste niet doen, maar in de meeste gevallen worden ze al niet te goed verzorgd, ik bedoel kijk die flinke vent op die scharminkele schimmel........ :o

Het zal er absoluut niet beter op worden door de demonstraties maar het was al niet ok.
Ze leven daar in veel gebieden in erge armoede, dus er is vaak al niet veel geld e dat wat er is krijgen ze van de beesten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:55

Juangi schreef:
Jemig! :oo Laat dan de dieren los zodat ze nog tenminste zelf kunnen proberen voedsel te vinden.....

dat zat ik me dus ook te bedenken terwijl ik naar de fotos keek.

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:57

echt erg, arme paarden :(
is tog niet meer normaal he!?

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:10

Als je je paard zo neer zet kun je er op wachten dat ie dood gaat..Deze paarden betekenen blijkbaar niets behalve
als ze aan het werk moeten.Een emmer water lijkt me toch wel het minste ;(
Die kerel op dat magere paard ziet er trouwens lekker doorvoed uit..

Anoniem

Re: Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:19

Oh wat verschrikkelijk ...
Helaas is de omgang van dieren in die landen zoiezo al duidelijk anders als hier.
Het is daar een beest waar je geld mee kan verdienen, meer niet. Uitzonderingen daargelaten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:25

Zielig voor de paarden hoor, maar ik hoop toch vooral dat de politieke onrust afneemt en men weer brood kan verdienen voor henzelf en hun kinderen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:34

Okee, die mensen hebben niets meer maar het fatsoen om het paard los te laten/water te brengen óók niet?
Schandalig! Ze verdienen geen paarden :(
En als de Egyptenaren dan echt zo'n honger hebben kunnen ze zich 1) verplaatsen in het paard en zorgen dat het lijden op houdt en 2) evt opeten.
(al ben ik tegen vlees eten)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:51

Amalarab schreef:
Okee, die mensen hebben niets meer maar het fatsoen om het paard los te laten/water te brengen óók niet?
Schandalig! Ze verdienen geen paarden :(
En als de Egyptenaren dan echt zo'n honger hebben kunnen ze zich 1) verplaatsen in het paard en zorgen dat het lijden op houdt en 2) evt opeten.
(al ben ik tegen vlees eten)

Eten ze hun eigen paard op?? :(
1. Er zit neit zoveel vlees op dat paard als je goed gekeken hebt.
2. Dan hebben ze ook niet meer iets wat hun inkomsten geeft.

Hebben ze voor michien een dag eten en daarna niet meer.
Slim bedacht hoor.

Het is een feit, dat dit ook al zo was voor de demostraties ect.
Dit gaat al zolang op deze manier.
Maa wat moeten ze dan?
Ook mijn kind zou voor gaan en dan de dieren hoor.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:56

Ik geloof niet dat het alleen van de protesten komt, echt niet.

Veel mensen daar zijn enorm arm en kunnen amper voor zichzelf zorgen. De dieren stierven ook zonder de protesten aan honger en hitte. Rij maar eens door het 'platteland' van Egypte, daar zie je allerhande dieren dood aan de weg liggen.

Paarden worden daar niet als troeteldieren gehouden. Ze worden als lastdieren gehouden. Het is makkelijk zeggen dat je in een paard kunt verplaatsen. Maar als JIJ honger hebt, dan geef je niet eerst je dieren eten, maar zorg je eerst voor je familie.

Dit zijn gevolgen van armoede, dat zie je over de hele wereld. En bij armoede is het zo dat mensen voor gaan op dieren.

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:58

Tuurlijk gaan kinderen voor dieren,maar om ze dan maar aan een boom te binden en dood te laten gaan is wel
de weg van de minste weerstand he...

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:59

Juangi schreef:
Jemig! :oo Laat dan de dieren los zodat ze nog tenminste zelf kunnen proberen voedsel te vinden.....

egypte bestaat uit bijna alleen maar zand zand en zand, (ik spreek uit ervaring :\ )
je vind daar amper gras of water. alleen de rijke sjeiks hebben genoeg geld om een tuin te onderhouden..

die paarden zijn gewoon verloren. heel triest. maar die mensen kunnen niet veel anders..
dit zijn geen huisdieren, maar dieren die hun in leven houden.
en wat hier al eerder werd gezegt: je moet een arme man geen vis geven, maar leren vissen
en daar wordt gelukkig ookal hard aan gewerkt door o.a. brook hospital

deze mensen zijn zo verschrikkelijk arm, de meeste werken 7 dagen in de week 12 uur per dag en hebben 1 keer in de 3 maanden 2 of 1 weken vakantie! := en dan verdienen ze nog heel weinig.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:00

Natuurlijk zijn we allemaal geschokt bij het zien van deze beelden.
Maar hey, iedereen die niet met z'n kop in het zand gestoken leeft, wéét dat buiten de weldoorvoedde westerse landen, een dierenleven minder prioriteit heeft - zelfs als het dier gebruikt wordt om een armoedig kostje bij elkaar te scharrelen. Brooke's is er niet voor niets..
De toestand van deze dieren is ook niet te wijten aan het feit dat toeristen op dit moment liever niet in Egypte zijn - dat als zodanig te vermelden is op z'n minst tendentieus! En dat wordt nog een graadje erger door de titel van dit topic - ik kan uit de oorspronkelijke titel met de beste wil van de wereld geen 'Massale sterfte..enz.' halen:

Innocent casualties of Egypt's riots: Harrowing images of the horses starving to death as tourists stay away
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1354928/Egypt-protests-Horses-starve-death-tourism-troubled-region-dwindles.html#ixzz1DRd8lwqV

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:02

flyer schreef:
Tuurlijk gaan kinderen voor dieren,maar om ze dan maar aan een boom te binden en dood te laten gaan is wel
de weg van de minste weerstand he...

Wat moet je dan? Beesten loslaten? Zodat ze in de spaarzame landjes alle oogst opeten die voor de mensen is? Loslaten zonder enige omheining, zonder enige mogelijkheid voor het dier om voedsel te zoeken? Op de meeste plekken is het kurkdroog.

Er is gewoon geen uitweg, voor dieren niet, maar evenmin voor de mensen.

Het is zo makkelijk praten vanuit Nederland als je niet weet wat armoede is.

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:13

Geen idee wat je dan moet,weet alleen dat de dieren slechts een gebruiksoorwerp zijn daar en als je er niks
meer aan hebt dan gooi je het weg.Het interesseert ze gewoon niet.
En nee,ik zit niet met mijn kop in het zand ik weet dat het in andere landen soms zo gaat maar dat neemt niet weg
dat ik er wel moeite mee heb.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:15

Jemig echt verschrikkelijk!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:17

Ik ben 5 jaar geleden in Egypte geweest en werd helemaal gek van de mensen die je van alles aan willen smeren.
Een land dat zo leunt op toerisme, dat moest ook een keer helemaal fout gaan... treurig dat de armsten altijd het eerste de dupe worden.

Ik denk dat de meesten echt wel goed voor hun dieren willen zorgen, ze zijn er toch afhankelijk van om geld te verdienen. Ze zijn onwetend (traditie?) en hebben de juiste middelen niet. Gelukkig wordt er al wel wat aan educatie en voorlichting gedaan.

Maar aan overbevolking kun je ook niet zo veel doen, ik denk dat dat heel veel problemen in de wereld weg zou nemen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:18

flyer schreef:
Geen idee wat je dan moet,weet alleen dat de dieren slechts een gebruiksoorwerp zijn daar en als je er niks
meer aan hebt dan gooi je het weg.Het interesseert ze gewoon niet.

Het is geen gebruiksvoorwerp, soms is zo'n dier het enige wat ze hebben om nog in leven te kunnen blijven. Ze hebben daar geen paarden om eens op te rijden, dan spreek je namelijk van een gebruiksvoorwerp.

Aan de stand van het dierenwelzijn, kun je de armoede aflezen. Dat is hét probleem in Egypte. In delen is het zo verschrikkelijk arm, dat ze amper in staat zijn om voor hun dieren te zorgen. Dieren waarvan ze afhankelijk zijn.

Denk je soms dat ze hun schouders ophalen en zeggen jammer dan? Nou geloof me, dit laat ze niet in hun koude kleren zitten hoor. Het is een weerspiegeling van hoe hun leven ook kan eindigen als er niet snel verandering in de zaak komt.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:19

freselijk, ik vind het altijd zo erg dat ik hier gewoon niks aan kan veranderen! :(
ik hoop echt dat die dieren snel weggehaald worden... ookal kan ik denk ik nog lang blijven hopen ;(

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:21

Vreselijk om te zien!!

Ik ben zelf al jaren lid van Brooke Hospital for Animals. Hoop dat zei hier nog wat goeds kunnen doen...

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:48

Als de mensen met het meeste commentaar nu ook eens lid worden van Brooke Hospital.
Deze mensen kunnen niet en weten niet anders, de mensen van Brooke helpen ze hierbij.
Dus steun Brooke, daarmee worden deze dieren het meest geholpen!

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:59

Inderdaad triest, ze lijken wel op sommige paarden uit de Oostvaardersplassen. De paarden in Egypte waren wel redelijk om aan te zien voor de toeristen, maar dit is echt erbarmelijk!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:06

Ik ben zelf in Egypte geweest, Hurghada en Caïro.
Nou voor geen goud dat ik daar de 'toerist' ga uithangen en op zo'n beestje stap. Ze waren toen al uitgemergeld, touw om hun been of nek (om aan vast te zetten als er niet gereden werd), kregen klappen als ze niet doorliepen, werden geschopt en geslagen. Respect voor beesten zag ik daar niet. Echt een bron van inkomsten die de toeristen in stand houden. Dit is ook niet leuk om te zien maar het was te verwachten. Ze zijn arm en als zo'n beestje niet voor inkomsten zorgt, gebeurt er dit.

Annemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:05

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:17

Droen schreef:
Inderdaad triest, ze lijken wel op sommige paarden uit de Oostvaardersplassen. De paarden in Egypte waren wel redelijk om aan te zien voor de toeristen, maar dit is echt erbarmelijk!

Op konikpaarden uit de oostvaardersplassen? Nou sorry ben er pas nog geweest en die dieren daar zien dr zeer goed uit.

Dat het triest is voor de paarden in egypte dat is zeker maar goed de bevolking zelf kan er weinig aan doen. Ze houden momenteel niet
voor niets opstanden om egypte hopelijk wat beter te krijgen.
En ook in egypte heb je zeer goed verzorgde paarden met eigenaren die er met alle liefde voor zorgen omdat ze weten dat ze zo meer inkomsten krijgen.
Het is niet zo dat alle paarden er zo bijlopen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:18

Paarden sterven niet binnen 1 week van geen eten (wel van drinken, maar dan zijn ze niet zo mager)
Dit zijn duidelijk de zielige gevallen die al verzwakt waren.

Het is jammer, maar ja dit gebeurt overal wel, zeker als een land in oorlog is, of tijdens zware protesten.
Maar wat wil je er aan doen? Eten bereikt de mensen al niet eens laat staan de paarden. Of alle paarden hier heen halen? Het eerste wat die dieren doen is sterven omdat ze de reis niet aankunnen en het eten wat wij hebben is veelte energierijk voor ze.