"Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jolene1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:17

Totilas *\o/* Zon geweldig knap paard

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:50

petraaken schreef:
Michael1104 schreef:
alsof dit de totilas is die we straks in de ring zullen zien, mensen het was hun eerste voorstelrondje.

NL heeft te weinig zekere combinaties om te zeggen dat er even goud gewonnen gaat worden.

Duitsland net zo goed want ook daar kunnen de ruiters zich blesseren of de paarden zich blesseren op het allerlaatste moment. Niets is zeker zolang de proeven niet zijn gereden.

ik had het niet over blessures want dat kan iedereen overkomen. Ik bedoel meer dingen als kijkerig, problemen met de tong of wisselende scores.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:05

Voor dat bedrag spreek je waarschijnlijk over hengst-en, meervoud. ;)

petraaken schreef:
Rondje voor de fokkers snap ik wel maar à 8000 euro dekgeld neem ik toch liever een hengst waarvan de achterhand tenminste wel goed mee komt.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:45

Nou, als ik dat filmpje zie dan moet Matthias nog hard gaan oefenen om Olympisch goud te gaan halen...wat een (tact) fouten zeg!
Ik denk dat de knopjes van Edward aan het vervagen zijn en Mattthias toch niet zo'n topruiter is als Edward.
Ik vind dat Matthias steeds uit balans raakt met zijn zit..... door Totilas?...of Totilas door Rath?

Als Sjef dit filmpje ziet zal hij niet meer zo vrezen denk ik!

Zidore

Re: "Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:53

vergeet niet dat totilas zelf gewoon volle zalen trekt
toen hij binnenkwam op het filmpje kreeg ik ook weer kippenvel
maar niet van rath maar alleen van het paard..
daar heb je de halve punten al mee gewonnen
blijft fantastisch paard
dus genoeg te vrezen
ze hebben nog tijd genoeg om te trainen voor de os
toch heb ik wel het idee dat schockedinges er nu al flink geld uit wil gaan slaan
denk dat toot flink aan de dek moet (als mensen dat idota bedrag al betalen natuurlijk...)
vroeg het al eerder, maar nu weer, hoeveel van schockedinges z'n eigen merries zullen een rietje van toot gaan krijgen? hoeveel veulens van hem zullen er in 2012 rondrennen op die afgefikte farm in duitsland? (wat ik trouwens wel heel eng en bizar en erg voor hun vind trouwens)

denk dat het ook wel een manier van sjef is, om zo iedereen tot het uiterste te halen
zo van maw maak je borst maar nat
maar dat we het niet kado krijgen dat weten we ook al jaren
ik heb er nu al zin in!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:56

Je hebt er altijd die zo gek zijn om dat bedrag te betalen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:19

volgens mij zijn die er zelfs genoeg

net als die gek die meer dan 10 mlj voor een paard betaalde... ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:33

Je moet altijd zorgen dat de hengst veel dekt in het begin, valt hij later vies tegen als vaderdier heb jij igg flink verdiend aan de hype. Hij moet ook uiteindelijk een enorm bedrag terugverdienen met dekken of sport, het is ook nog maar de vraag of dat gaat lukken als van de zomer de sportprestaties tegen vallen. Het wordt in igg geval onmogelijk om het geinvesteerde bedrag terug te halen met prijzengeld, tenzij hij ook fenomenaal over 160m. komt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:47

denk niet dat schockedinges hem daar aan gaat wagen, springen
maar hij moet wel heeeel veel merries dekken wil hij het aankoopbedrag er uit halen
hoop dat nu eindelijk eens wat meer mensen de fam. visser gaat begrijpen
snap dus ook niet zo goed dat hij de prijs heeft opgeschroeft
ja snap wel dat hij het er uit moet krijgen
maar denk niet dat mensen nu in de rij staan voor een rietje van toot
als het goedkoper zou zijn dan zou het voor toot niet aan te maken zijn hihi

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:52

Paul Schockemöhle, zo moeilijk is dat toch niet? :?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:09

Zidore schreef:
denk niet dat schockedinges hem daar aan gaat wagen, springen
maar hij moet wel heeeel veel merries dekken wil hij het aankoopbedrag er uit halen
hoop dat nu eindelijk eens wat meer mensen de fam. visser gaat begrijpen
snap dus ook niet zo goed dat hij de prijs heeft opgeschroeft
ja snap wel dat hij het er uit moet krijgen
maar denk niet dat mensen nu in de rij staan voor een rietje van toot
als het goedkoper zou zijn dan zou het voor toot niet aan te maken zijn hihi

Het was dan ook sarcastisch bedoeld ;)....
MMB sleepte er in haar beste jaren volgens mij iets van 1,zoveel miljoen aan prijzengeld uit, moet Totilas igg minimaal 10 jaar springen. En is de belastingdienst nog nie tlangs geweest.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:15

precies daniella74 ;)

toch moet je het hem nageven, iedereen op de wereld weet nu wie hij is
en waar je hem kunt vinden
betere Pr kun je niet hebben, toch?
heb die film van zijn bedrijf gezien, en dat is bijna een fokfabriek!
ik denk dat hij ook hoopt op een goede verkoop van nakomelingen
want ik durf er m'n handen voor in het vuur te steken dat een heleboel merries van zijn eigen fabriek
totilas-baby's gaan krijgen
ik denk dat ze ook nog wel voorzichtig gaan zijn met rath
hoe een slimme zakenman hij ook mag zijn, ik had hem nog wat tijd met edje gegund
hoe goed een paard ook is, de chemie met de ruiter mag je nooit onderschatten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:30

Thomas schreef:
haha die hanspeter vergeet Adelinde gewoon bijna, terwijl zij nu de No. 1 troef van NL is...
vind het trouwens een walgelijke vent maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk :D

Je mag zeggen wat je wilt, maar ik vind het zelf weinig klasse hebben.

Imo is op het filmpje te zien dat Rath en Toto al op de goede weg zijn. Er zijn wel wat afstemmingsproblemen, maar soit.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:13

Snap sowieso niet dat je zoiets kunt zeggen over iemand die je helemaal niet kent, maar goed...

Ik hoop ook niets liever dan dat ze op de goede weg zijn en straks de sterren van de hemel zullen rijden. Ik zal wel weer heel bokt over me heen krijgen, maar ik hoop het echt zo van harte voor iedereen (Totilas, Edward, Paul, Fam. Visser, Rath en iedereen) dat ze voor mijn part olympisch goud zullen halen, want dat verdiend dat paard en niets minder. (zoekt dekking nu)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:28

Ik zie een paard liever met de concurrent IN beeld dan met een slechte ruiter of rijke amateur UIT beeld.

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:47

Ik heb het filmpje met Rath en Totilas eens goed bekeken en vond eigenlijk dat het er niet zo goed uit zag. Totilas liet zijn achterbenen langer staan dan eerst. Er zaten veel tactfouten in. In verschillende overgangen zaten echt dikke fouten waarvoor je zelfs in de L1 al wordt afgestraft. Toot hield de rug behoorlijk vast. Rath zit behoorlijk grof te plukken met zijn benen. De pirouettes waren bepaalt niet tactzuiver, enz. Het kweam op mij over alsof Totilas er eerder op was achteruit gegaan dan vooruit. (Of wil ik dat nou gewoon zien.?) Vergelijk dat eens met hoe Edward Totilas reed!! Driewerf hoera voor Edward. En met Voice ziet het er ook al goed uit. Nog twee jaar te gaan. Hopelijk genoeg tijd voor Edward om Voice verder te ontwikkelen, al zal de tijd wel krap zijn!

Een Cabrio is een auto die bij mooi weer het dak kan openen. Een Roadster is een open auto die bij slecht weer het dak kan sluiten. (Mx5Freak)

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:44

Ergens is het wel grappig:

Nu totilas er met de buren vandoor is en er blijkbaar twijfel is over de prestaties van het Ned. team...komt Anky wel weer terug in het zadel. Dat vind ik dan weer grappig. Zou Sjef haar hebben overgehaald? Zo van..He Ank, nu blijft er echt niets meer van het team over! Al zuchtend en ja knikkend is ze toch maar weer op het paard gestapt. Goeie aktie. Nu krijgen we haar wel weer te zien met een nieuw paard. hihi

Mijn fantasie natuurlijk maar de gedachte alleen al maakt me aan het :D !!

En verder vind ik het vreselijk dat Toot bij Gal weg is. Never change a winning team. Ik moest stiekem toch een traantje wegpinken in Den Bosch.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:50

daniella74 schreef:
MMB sleepte er in haar beste jaren volgens mij iets van 1,zoveel miljoen aan prijzengeld uit, moet Totilas igg minimaal 10 jaar springen. En is de belastingdienst nog nie tlangs geweest.

Verkoop sportrechten, dekgeld, prijsgeld, verkoop nakomelingen door PS zelf (geen kosten voor dekgeld = hogere winst), sponsoren, geldinbrengst door reclame (Kijk, PS hoeft alleen maar een mooie "Totilas-Trense" te ontwikkelingen en genoeg mensen die weer zo'n ding kopen...).

En dan nog maar te denken aan de enorme reclame voor het Gestüt van PS zelf...! :D

Mwah, ik denk het geld er eerder uit is dan men zou vermoeden ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:25

al krijgt hij niet al het geld eruit, denk niet dat ie daar lang mee zit.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:22

Ik heb een stuk training gezien van Matthias en Totilas en dat zag er erg goed uit vond ik. Super mooi op lengte, super mooi doorgesprongen wissels en heel fijn door het lijf. Nu bij de presentatie zat er wat veel spanning op en drukte hij zijn neus wat over de teugel waardoor het ruggebruik minder was. Daardoor kwam het achterbeen soms niet mee en leek het wat rommelig. Maar, sorry hoor, de reacties hierop vind ik echt te overdreven. Matthias heeft tijd nodig om een combinatie te vormen. Ik vond het juist voor hem spreken dat hij ondanks de spanning Totilas niet strak vasthield met zijn handen, maar heel vriendelijk bleek rijden. Ik had juist het idee dat doordat Matt hem met minder hand reed, Totilas wat meer aan zijn lot werd overgelaten en dat hij moet leren hier wat meer op eigen benen te komen. Misschien hield Edward hem te veel aan de hand en hielp hij hem hier juist mee om in balans te komen. De tijd zal het leren of Totilas ook op eigen kracht wat meer in balans kan blijven. Ik heb hoop dat het goed komt. Geef hem minstens een jaar en dan zien we weer verder.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:26

Weet je wat ik mis in het filmpje??? Het sprankelende, vanzelfsprekende is er niet. Het is alsof MAR te zwaar zit. Hierdoor krijg je ook het idee dat Totilas kleiner is dan hij bij Edward leek. (Dat laat dan wel weer de kwaliteit van Edward zien he!) De storingen kunnen denk ik nog wel een groot gedeelte worden weggepoetst, maar het trager worden en minder sprankelend bewegen vind ik een groter "probleem" voor zover je van probleem kunt spreken bij zo'n jonge combinatie. De toekomst zal het leren, maar ik denk dat het NL-team er maar gewoon voor moet gaan. Lees ik trouwens nog ergens iets van Imke met Toots..... nou dat betwijfel ik ten zeerste hoor. Denk niet dat dat m gaat worden (eigen indruk opgedaan tijdens Jumping Amsterdam...)
Vur ik ben het met je eens dat Matthias erg vriendelijk rijdt en heb ook niets tegen zijn manier van rijden want die vind ik ook sympathiek, maar hij zit duidelijk erg vast in het zadel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:23

Ik heb geen commentaar op Rath zijn rijden maar had het over Totilas zelf. Spanning was er zeker en daardoor komen Totilas zijn zwakheden juist naar buiten vind ik.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:50

Adil schreef:
daniella74 schreef:

Verkoop sportrechten, dekgeld, prijsgeld, verkoop nakomelingen door PS zelf (geen kosten voor dekgeld = hogere winst), sponsoren, geldinbrengst door reclame (Kijk, PS hoeft alleen maar een mooie "Totilas-Trense" te ontwikkelingen en genoeg mensen die weer zo'n ding kopen...).

En dan nog maar te denken aan de enorme reclame voor het Gestüt van PS zelf...! :D

Mwah, ik denk het geld er eerder uit is dan men zou vermoeden ;)

Jij gaat dan wel uit van de optimale situatie. Bovendien moet je nog rente over het geinvesteerde bedrag meerekenen volgens de regels van de bedrijfsadministratie. De verkoop van het sportrecht is een feit maar we moeten eerst nog afwachten of het een goed vaderdier is en als dat tegenvalt dan vallen de fokkerijnkomsten over 3 jaar ook vies tegen. En het zou zo maar kunnen dat hij voortijdig overlijdt en dan is het een slechte investering geweest, daar kan eigenaar van Okidoki over meepraten.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:42

vur schreef:
Ik heb een stuk training gezien van Matthias en Totilas en dat zag er erg goed uit vond ik. Super mooi op lengte, super mooi doorgesprongen wissels en heel fijn door het lijf. Nu bij de presentatie zat er wat veel spanning op en drukte hij zijn neus wat over de teugel waardoor het ruggebruik minder was. Daardoor kwam het achterbeen soms niet mee en leek het wat rommelig. Maar, sorry hoor, de reacties hierop vind ik echt te overdreven. Matthias heeft tijd nodig om een combinatie te vormen. Ik vond het juist voor hem spreken dat hij ondanks de spanning Totilas niet strak vasthield met zijn handen, maar heel vriendelijk bleek rijden. Ik had juist het idee dat doordat Matt hem met minder hand reed, Totilas wat meer aan zijn lot werd overgelaten en dat hij moet leren hier wat meer op eigen benen te komen. Misschien hield Edward hem te veel aan de hand en hielp hij hem hier juist mee om in balans te komen. De tijd zal het leren of Totilas ook op eigen kracht wat meer in balans kan blijven. Ik heb hoop dat het goed komt. Geef hem minstens een jaar en dan zien we weer verder.

Ik ben het met je eens. Verder lijkt het alsof de pasfrequentie iets lager ligt dan vroeger met Edward, ik denk gewoon dat het een iets andere manier van werken is, dus ze zitten nu nog in de omschakelfase. Verder was er ook iets verbeterd, de wissels zijn veel rechter dan vroeger.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:53

Dat met zijn pasfrequentie zou best kunnen. We zullen zien hoe het zich ontwikkelt. Ik ben er niet negatief over, maar de tijd zal het leren. Tja, zwakheden van Totilas. Die zal ie ook best hebben, maar ook hij zal optimaal gereden moeten worden, om het maximale van zichzelf te kunnen laten zien. Edward heeft ook jaren nodig gehad om hem op dit niveau te krijgen en een combinatie te vormen. Mag Matt dan aub ook even een jaartje sleutelen om een team te worden. ;)