Elf konikpaarden overleden door het afschotbeleid van SBB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:41

piloe4ever schreef:
Miracle_ schreef:
Dus mag er hier niet meer gediscussieerd worden?

Bijvoeren EN castreren, lijdt dus niet tot reproductie. Maar in mijn ogen wel een natuurlijkere manier van populatie behoud.

pricies helemaal mee eens miracle. Bijvoeren EN castreren is de enige lange termijn oplossing en ook nog de meest vriendelijke. de rede waarom deze oplossing niet word gehandhaaft: het kost meer geld.

Zou geweldig zijn als dat zou kunnen, ze gaan het alleen niet doen en daar was de kous mee af volgens de tweede kamer, klaar.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:44

piloe4ever schreef:
Miracle_ schreef:
Dus mag er hier niet meer gediscussieerd worden?

Bijvoeren EN castreren, lijdt dus niet tot reproductie. Maar in mijn ogen wel een natuurlijkere manier van populatie behoud.

pricies helemaal mee eens miracle. Bijvoeren EN castreren is de enige lange termijn oplossing en ook nog de meest vriendelijke. de rede waarom deze oplossing niet word gehandhaaft: het kost meer geld.

_/-\o_ dit vind ook ik de beste oplossing maarja.. Ik vind het dom en naïef dat ze er niet bij hebben stilgestaan dat deze dieren zich zouden voortplanten en je op den duur er teveel hebt.

Als ze hier meteen bij hadden stilgestaan waren er en vorig jaar geen 800 dieren op een vreselijke manier gestorven en dan hoefden ze dit jaar geen gezonde dieren af te knallen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:45

Brainless schreef:
Miracle_ schreef:
En toch vind ik het nog steeds niet kunnen.... :n

Heb jij een andere/betere oplossing??

Invoering van de grijze wolf en de bruine beer.

Alhoewel, als de herbivoren er snel genoeg achter komen dat
de mensachtigen niet zo hard weg kunnen lopen,
ben je niet meer zeker of dat het lieve hertje/paardje
naar je toe komt om te bedelen of dat bruintje beer er achteraan komt stuiven.
Of een roedel wolven..

*\o/* Lunch *\o/*

Lost wel tijdelijk het penny probleem op.

:')

Anoniem

Re: Elf konikpaarden overleden door het afschotbeleid van SBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:47

@piloe4ever, castratie om geboortebeperking tegen te gaan, noem jij geen anticonceptie? Ik zie dat toch wel een vorm van anticonceptie bij dieren hoor.

Ik vind het voor de koeien en herten even verschrikkelijk, maar die mogen wel gewoon doodgaan, dat dan weer wel.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:48

En die wolven en beren fokken ook maar weer door en door en door... :D Moet ik doorgaan? ;)

Anoniem

Citaat:

Of een roedel wolven..

*\o/* Lunch *\o/*

Daar hebben ze daadwerkelijk aan gedacht aan de introductie van wolven in het gebied.

Diablo

slokkie schreef:

Of een roedel wolven..

*\o/* Lunch *\o/*

Nouja, dan bootsen we de natuur in elk geval wel nog iets meer na. Mogen wij mensen ook weten hoe het is om door je natuurlijke vijand afgeslacht te worden.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:49

slokkie schreef:
Brainless schreef:
En toch vind ik het nog steeds niet kunnen.... :n

Heb jij een andere/betere oplossing??

Of een roedel wolven..

*\o/* Lunch *\o/*

:')[/quote]

:D :j _O-

Edit: quoten ging niet helemaal goed...
Laatst bijgewerkt door Embe op 04-02-11 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:49

jeetje , wat zijn we weer hypoqriet

De dieren hebben een schitterend leven, vrij en blij zonder menselijke sorres.
Worden het er teveel maken we er vlees van, wie het ook mag eten(andere dieren of wij).

Als je dit zielig vindt , eet dan ook nooit geen stukkie vlees meer, geen koekies met dierlijk vet bereid, geen belgische frieten, geen melk, kaas en eieren enz.
Geen enkel dier wat wij op ons bordje krijgen in welke vorm ook, heeft zo'n mooi leven als deze paarden , herten en runderen.
Enige probleem blijft het aantal en dat lossen we nu netjes op.
Ik hoop wel dat de dieren netjes worden afgevoerd en het liefst worden gegeten, laten wegrotten vind ik zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:51

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:52

pennyprobleem>? :? Omdat sommig mensen er het niet mee eens zijn en over andere oplossingen nadenken is het nog niet meteen een pennyprobleem.

Het komt op mij over alsof er hier door verschillende mensen word gezegd dat je niet je eigen mening mag uiten en dat wanneer je dat wel doet mooi stom bent omdat afknallen de enige optie is.

Maar dat is puur mijn beleving natuurlijk.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:53

Mindim schreef:
Zou geweldig zijn als dat zou kunnen, ze gaan het alleen niet doen en daar was de kous mee af volgens de tweede kamer, klaar.

ben blij dat je het toch geweldig zou vinden :)

maar verder, nee, we leven in een vrije democratie en we hoeven echt geen ja en amen te zeggen op alles wat de politiek ons opdringt. niks klaar! op de lange termijn moeten ze met dit huidige beleid ook gezonde dieren gaan afschieten (waarschijnlijk doen ze dit al, maar dat hangen ze niet aan de grote klok) om het aantal te beperken. ze moeten wel overgaan op castreren anders loopt het uit de hand. en nogmaals voor iedereen die het over "natuurijk" heeft: Er is niets natuurlijks aan, aan onze "natuurgebieden". Het is hier veel te beperkt voor de dieren voor een mensonafhankelijk ecosysteem.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:55

Spatter, het heeft niet zozeer met zielig te maken. Het is meer, dat die dieren door ons mensen zijn uitgezet, in de wetenschap dat het er natuurlijk steeds meer op hetzelfde stukje grond gaan worden. Dat is toch zinloos?

De dieren waarvan wij het vlees eten, worden er speciaal voor gefokt. De paarden waar het hier om gaat niet, het is dus volkomen zinloos om ze maar door te laten fokken om ze daarna weer af te schieten.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:58

Miracle_ schreef:
En die wolven en beren fokken ook maar weer door en door en door... :D Moet ik doorgaan? ;)

vroeg of laat word het huidige beleid toch nog de duurste oplossing..

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:00

Diablo schreef:
Nouja, dan bootsen we de natuur in elk geval wel nog iets meer na. Mogen wij mensen ook weten hoe het is om door je natuurlijke vijand afgeslacht te worden.

Speciale kampeerplaatsen voor ecologische natuur freaks.
Wel verplicht biologisch afbreekbare kleding vanaf de rode zone (voorbij het wildrooster).
Hartpatienten en oude van dagen half geld.
;)

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:02

slokkie schreef:
Diablo schreef:

Speciale kampeerplaatsen voor ecologische natuur freaks.
Wel verplicht biologisch afbreekbare kleding vanaf de rode zone (voorbij het wildrooster).
Hartpatienten en oude van dagen half geld.
;)

_O-

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:04

Diablo schreef:
Spatter, het heeft niet zozeer met zielig te maken. Het is meer, dat die dieren door ons mensen zijn uitgezet, in de wetenschap dat het er natuurlijk steeds meer op hetzelfde stukje grond gaan worden. Dat is toch zinloos?

De dieren waarvan wij het vlees eten, worden er speciaal voor gefokt. De paarden waar het hier om gaat niet, het is dus volkomen zinloos om ze maar door te laten fokken om ze daarna weer af te schieten.

juist

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:06

Diablo schreef:

DUS.......
hebben de dieren die wij eten minder recht op een fijn leven, mogen we die wel in hokjes en kleine stukjes wei proppen, want dat is niet zielig?

of we nu die koe eten uit de wei of dat paard uit dat natuurgebied, maakt dat voor het dier uit?
dat paard heeft tenminste kunnen leven zoveel mogelijk op een natuurlijke manier, die koe niet hoor

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:08

spatter schreef:
Diablo schreef:

DUS.......
hebben de dieren die wij eten minder recht op een fijn leven, mogen we die wel in hokjes en kleine stukjes wei proppen, want dat is niet zielig?

of we nu die koe eten uit de wei of dat paard uit dat natuurgebied, maakt dat voor het dier uit?
dat paard heeft tenminste kunnen leven zoveel mogelijk op een natuurlijke manier, die koe niet hoor

Zo'n dier heeft zeker een prachtig leven gehad, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er om dat ze die dieren afschieten omdat het niet in de hand gehouden kan worden, en het vlees word niet eens gebruikt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:11

euhh, en al die kalfjes, biggetjes en kuikens die maar in enorme aantallen gefokt worden voor jou bordje
die krijgen ook een kogeltje bij de slager en eet jij met smaak op

zaak is dat het vlees wel gebruikt wordt
ik weet bijna zeker dat die herten echt wel opgehaald worden, paarden worden misschien wat moeilijker, zullen ze veulens moeten schieten, die passen nog in een landrover

Miracle_

Re: Elf konikpaarden overleden door het afschotbeleid van SBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:15

Ik snap wat je wil zeggen spatter, maar het topic gaat over wilde dieren, niet over het belachelijke fokgedrag van de mens. :D Al begrijp ik je punt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:21

He, wordt er toch wat gedaan, fantastisch!!!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:25

spatter schreef:
euhh, en al die kalfjes, biggetjes en kuikens die maar in enorme aantallen gefokt worden voor jou bordje
die krijgen ook een kogeltje bij de slager en eet jij met smaak op

zaak is dat het vlees wel gebruikt wordt
ik weet bijna zeker dat die herten echt wel opgehaald worden, paarden worden misschien wat moeilijker, zullen ze veulens moeten schieten, die passen nog in een landrover

het gaat hier om paarden. paarden die niet voor afschieten gefokt worden (of toch stiekem wel?). dan moeten ze daar ook eerlijk over zijn en zich niet voordoen als een "natuurlijk" project dat wij als belastingbetaler moeten bekostigen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:27

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:28

Adil schreef:
He, wordt er toch wat gedaan, fantastisch!!!

het is toch griezelig dat mensen dit "fantastisch" vinden? ;(