Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:37

wph1 schreef:
drama1 schreef:
Wil even reageren reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg banketstaaf wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Al dat publiek de reclameborden aan de kant sommige paardjes waren ontzettend gespannen tijdens de proef. Ik reed mee met mijn 5 jarige merrie en thuis kun je nog zo goed oefenen je weet nooit hoe ze het in de ring doen dat is een kwestie van meenemen en ervaring opdoen en daar was dit ook precies voor bedoeld. Kijk maar eens op youtube daar staan echt goede en mooie proeven van ons op! En wij vonden dat we er allemaal ontzettend mooi uitzagen maar goed smaken verschillen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal!!

Ja de beste stuurlui staan aan wal dat is altijd zo :o .
Ik had respect dat jullie daar reden want ik had het mijn 5 jarige niet na gedaan.
Maar ik zou er ook niet aan meedoen als ik niet zeker wist dat het perfect zou zijn.
Want dat je met een dier bezig bent is heel duidelijk want de meeste(andere deelnemers) hadden er even last van maar waren ook gauw onder controle en dat idee had ik niet bij jullie.
Er zijn een paar tegen elkaar aan gebotst nou dat vind ik wel heel slecht dat heet niet opletten en dat heeft niets met die palen te maken maar met uit kijken.
1 zadel lag zo schreef dat moet toch niet lekker zitten dat was bij die man dan ga je ook niet lekker de ring in.
Maar verder eens moet het de eerste keer zijn en door het vaker te doen gaat het ook wel beter want het is natuurlijk erg wennen met de lichten,al die mensen en 2 palen in de piste.

Maar ook bij het springen ging het er soms hard aan toe en dan bedoel ik niet snelheid maar hoe de ruiter het paard even ~~}> .
Er was een meisje bij de M op een C-pony die weigerde en vervolgens gingen de sporen erin om vervolgens nog eens 5 gia klappen uit te delen.
Niemand die daar op reageerd zelfs de jury niet.
Toen ik dat zag dacht ik dat zouden mijn dochters niet moeten doen, zou haar van het paard trekken en een gigantische klap met haar zweep geven kijken hoe snel erdan gereageerd wordt door het publiek want dat mag natuurlijk niet _/-\o_ .
En zo waren er meer die uit fustratie zich zo afreageerde op hun pony niet mijn manier van omgaan met je pony.
Snap best dat er een tik uit gedeeld wordt maar niet zoals sommige het daar deden.

Wat je zegt over het springen is mij donderdagavond dus ook opgevallen.
Ruiters vielen van hun paard, en het paard kreeg er vervolgens van langs. ( niet alle maar zeker de helft ).
Ook paarden die weigerden werden gigantisch vaak aangetikt.
Ik meen dat dit het B springen was?
Zulke mensen moeten ze uitbellen in plaats van wat minder stijlpunten geven.
Zo was er ook een man die werd uitgebeld, en die begon even voor het oog van de mensen die er stonden gigantisch te hangen in de mond van zijn paard en ging toen even flink staan zagen, en dan ook echt van links naar rechts hangen en weer terug.
Nou er kan van alles aan de hand zijn, maar dan denk ik wel van ga eerst eens aan je basis werken..
Je moest je schamen om zo te rijden voor al die mensen.

BXM_Horses

Re: Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:06

Wij hebben ook even gekeken na veel positieve reacties vorig jaar. Maar persoonlijk vond ik het tegenvallen na een dik uur was je ook wel uitgekeken. Heb begrepen dat er ook een stuk minder stands waren, dan vorig jaar.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:29

ik heb mn complimenten voor de organisatie,
kwas 2 dagen mee groomen, vrijdag en zaterdagmiddag/avond.
het losrijden was goed voor mekaar, dit jaar lekker ruim, 1 voor ht springen en in die andere kon je een beetje losrijden/uitstappen, ideaal! alles stond ook goed aangegeven! (parkeren etc)

_/-\o_

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:32

Wij hebben in ieder geval een super mooie dag gehad en daar gaat het om. Hier laat ik het bij _/-\o_

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:56

drama1 schreef:
Wij hebben in ieder geval een super mooie dag gehad en daar gaat het om. Hier laat ik het bij _/-\o_

En dat is het aller belangrijkste

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:16

hey, weet iemand van jullie die naar paard 2011 is geweest ook hoe dat ding heette...ja erg duidelijk :o Die trailer met infraroodstraling ofzo...die je kon winnen voor 5 dagen bij je thuis?want ik heb dat dus nu gewonnen , maar ik ben wel benieuwd wat het nu precies is!XD
Laatst bijgewerkt door lovelanga op 31-01-11 22:56, in het totaal 2 keer bewerkt

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:49

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:05

Dankje voor je reactie! helaas kan ik het niet op de plattegrond en de exposantenlijst vinden, maar toch bedankt!:)