Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karijn schreef:Niets aan gedaan? Ik heb er niets meer voor kunnen doen.
Big bokker is watching you voel ik persoonlijk niets voor. Ik ben van mening dat een ieder nog steeds zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar handelen als het om paarden gaat. Als je niet weet hoe het moet, dan schakel je hulp in.
Amalarab schreef:karijn schreef:Niets aan gedaan? Ik heb er niets meer voor kunnen doen.
Big bokker is watching you voel ik persoonlijk niets voor. Ik ben van mening dat een ieder nog steeds zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar handelen als het om paarden gaat. Als je niet weet hoe het moet, dan schakel je hulp in.
En dat gebeurt dus niet, paarden hebben zelf geen stem. Jij hebt niet ingegrepen en voelt er klaarblijkelijk ook niets voor....
Geerke, helemaal mee eens.
Amalarab schreef:Ik heb het al eens eerder voorgesteld: een soort 'inspectiedienst' door onszelf Bokkers.
'Big Bokker is watching you'
We delen NL in in gedeeltes en elke Bokker krijgt een stukje waar hij/zij alle paarden weet te staan en zo nu en dan vanaf de weg/pad, via bekenden die de stal in kunnen als de paarden binnenstaan enz....checkt of het goed gaat. En dan melden bij het LID als het niet goed gaat + hierover een topic bij houden.
Volgens mij zijn er genoeg Bokkers?
Zoals nu ook weer met Karijn, ze zag dat het niet goed ging en heeft er niets aan gedaan/kunnen doen. Mss dat zo'n actie als 'Big Bokker is watching you' de mensen leert/stimuleert wanneer en hoe te melden. Kijk maar eens naar de topics waarbij Bokkers verwaarlozing aantreffen en niet precies weten waar naar toe te bellen.
marieh schreef:Ik voel hier helemaal niets voor. Je gaat dan mensen in een kwaad daglicht zetten, terwijl je helemaal niet weet hoe de vork in de steel zit. Zo kun je ten onrechte iemands reputatie ten gronde richten. Het is goed om meldingen te maken van situaties die je zorgen baren, maar laat het daarna over aan de verantwoordelijke instanties.
geerke schreef:wat ik niet begijp is dat er verschillende meldingen zijn geweest en en DB gewoon niets deed?
Waarom zitten ze er dan?
Dat zou nou eens aan de grote klok gehangen moeten worden...instanties die lekker zitten te vergaderen en ondertussen gaan er dieren dood,worden er kinderen misbruikt en worden er kinderen vermoord door ouders...en iedereen was op de hoogte maar niemand deed wat.
Cayenne schreef:het dier had namelijk de mogelijkheid moeten hebben om ergens op harde ondergrond te staan.
:
Dáár zit het grootste probleem. Toekie schreef:Mensen, de dierenbescherming kan pas écht iets betekenen op het moment dat de wet het toelaat.Dáár zit het grootste probleem.
Bravura schreef:In het nieuwsbericht gelezen: "Alsof ons paard Adje door het wegzakken in de modder is doodgegaan! Maar dat beest was al ziek", vertelt Marja. "Adje leed aan een nierziekte. Door dat nierfalen was hij heel erg verzwakt. Adje wilde helemaal niet meer leven. En als een paard dood wil, dan gaat hij liggen. Dat deed hij op de plek waar zijn voerbak stond. En daar was nu juist zo'n grote modderpoel ontstaan; 10 meter verderop had hij droog gelegen."
![]()
Dan hadden ze dat dier tijdig in kunnen laten slapen en niet aan zijn lijden over moeten laten? Knepen die eigenaren nu echt een oogje dicht voor de werkelijkheid???? Of....zijn er mensen die het werkelijke verhaal hier achter kennen?
Hij was dus al verzwakt en wilde zelf dood? Dan ben je dus veel te laat met inslapen.