Edward Gal is ook met Sisther de Jeu niet te kloppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:02

Het was idd prachtig om te zien hoe Edward de spanning bij Sisther liet afvloeien en er een prachtige proef neerzette. Als hij in de komende tijd de moeilijkheidsgraad nog wat omhoog kan schroeven zit een score boven de tachtig procent er zeker in. Voor Hans Peter zag ik ook niet echt een hogere score, ik denk dat hij een beter gevoel had dan het eruit zag, soms ben je zelf als je spanning verwacht blij met ontspanning, maar kan het er daardoor wel wat minder expressief uitzien. Alleen de uitgestrekte draf was echt explosief, maar de piaffe was matig en van links naar rechts zwalpend, de passage was goed maar iets te terughoudend gereden om echt expressief te zijn.
Paard van Ulla zal toch echt een betere piaffe moeten krijgen voor hij mee kan doen om de prijzen, Jeroen reed idd een mooie proef op de muziek, het beste wat ik al van hem gezien heb. Blijf me wel wat storen aan zijn handen die telkens omhoog gaan. Vicky reed idd een prachtige proef maar in tegenstelling tot de mensen die hier roepen die halve pirouette teveel TE zwaar bestrafd is, vind ik dit terecht. Het is NIET een verhoging van de moeilijkheidsgraad, juist omdat mensen steeds meer pirouettes gingen draaien is er een duidelijke regel dat dit maximaal twee mogen zijn om niet "omtermeest rondjes draaien" te krijgen, en hier heeft zij zich nu éénmaal niet aan gehouden. Dus én geen punten voor het onderdeel, én bestraffing op de fout in de choreografie, zoals duidelijk in de reglementen staat. Jammer, maar terecht.
Degene die zegt dat Stefan met Whitney beter is geworden die ziet iets anders dan ik, ik vind het er niet fijn uitzien, een aantal jaren geleden liep Whitney met veel meer expressie en blijheid, nu is het misschien wel bijna foutloos maar lijkt het een marionet die tegen zijn zin voor de honderdduizendste keer zijn oefening doet. Jammer want ik vind het een wereldpaard!

Laurentii

Re: Edward Gal is ook met Sisther de Jeu niet te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:52

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:33

Wat een toppers!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:42

Goed *D

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:02

ja, halfzus vanTotilas
Hopen dat ze voorlopig blijft en niet d'r broer achterna gaat.

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:47

s0173957 schreef:
Enorm zond van Vicky Smits met de geweldige merrie Daianira van haar blunder in de pirouettes (2,5 piroutte naar rechts gedraaid wat niet mag), al werd dat wel heel zwaar afgestraft. Anders ook een 70% proef imo.

Hier ga ik helemaal mee akkoord. Vond de kür van Smiths heel proper gereden, spijtig dat die fout zo hard werd afgestraft want zij is de Belgische amazone die ik het liefste bezig zie.
En Salzgeber heeft wel een machtig paardje, oké nog wat werk aan die piaffe maar verder vind ik het wel een heerlijke beweger.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:56

Wat een geweldige prestatie. Wat een toppers! *\o/*

Edit: 't Valt niet terug te kijken zeker?
Laatst bijgewerkt door __denise op 29-12-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Congeniality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:03

Super gedaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:31

Cayenne schreef:
Op de vraag waarom zij de prestatie van Devroe beter vond dan van de vier uiteindelijk boven hem geplaatste combinaties antwoordde Withages met een knipoog: "Niets is beter dan een Belg", en zij vervolgde: "Daarnaast vond ik dat de muziek van Devroe vandaag in deze hal beter overkwam dan die van de andere combinaties. Van veel combinaties was de muziek slecht te horen en daardoor was het voor mij moeilijk om de interpretatie op de juiste wijze te waarderen".

Nouja, ik stel voor dat ze eruit gekickt wordt.
Wat een belachelijke uitspraak, ookal is het als grapje bedoeld, het is gewoon misplaatst.
Daarnaast vind ik het ook een idioot argument dat de muziek niet goed overkwam, je geeft toch punten op wat je ziet, niet op wat je hoort? Ze kunnen toch aan het eind een paar puntjes geven voor de muziek en opzet van de kur? Dan hoor je niet de hele proef door lagere punten te geven omdat de muziek je niet aanstaat.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen; wat heeft Edward een geweldig gaaf jasje aan zeg!!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:36

anneliesdj schreef:
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen; wat heeft Edward een geweldig gaaf jasje aan zeg!!

die jas vanop de foto in de openingspost had hij gisteren niet aan :P

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:56

Onderstaande reaktie slaat vooral op de schaamteloze verantwoording van mevr. Withagens.

En dan zijn er nog steeds mensen die doen alsof er niets mis is met de dressuur als jury-sport. Vooral jury-leden hebben nogal eens de neiging te stellen dat dit soort verschijnselen erbij horen. Waarmee ze zich volslagen blind tonen voor het gegeven dat dit heel veel bekwame ruiters uit de dressuursport weghouden. Ik heb echter begrepen dat het FEI zich wel bewust is van deze misstand en er ook aan werkt. Juryleden die appert nationalistisch of slecht gefundeerd jureren dienen een ban te krijgen.
Mevrouw Withagens staat wat dat betreft allang bovenaan de lijst. Maar jammergenoeg is er ook minstens één nederlands jurylid dat in Italië zich misdragen heeft, naar het schijnt. Zolang de eigen nationale federatie niet bereid zijn dit soort mensen aan de kaak te stellen, zal de dressuur nog lang een kwalijke reputatie als jurysport houden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:12

Mensen, Whitages zei dit met een DUIDELIJKE knipoog...
Djeezes, waar er hier op geneut wordt...

Citaat:
Daarnaast vind ik het ook een idioot argument dat de muziek niet goed overkwam, je geeft toch punten op wat je ziet, niet op wat je hoort?

Dat is nochtans net waar de kür om gaat...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:15

MdM schreef:
s0173957 schreef:
Enorm zond van Vicky Smits met de geweldige merrie Daianira van haar blunder in de pirouettes (2,5 piroutte naar rechts gedraaid wat niet mag), al werd dat wel heel zwaar afgestraft. Anders ook een 70% proef imo.

Hier ga ik helemaal mee akkoord. Vond de kür van Smiths heel proper gereden, spijtig dat die fout zo hard werd afgestraft want zij is de Belgische amazone die ik het liefste bezig zie.
En Salzgeber heeft wel een machtig paardje, oké nog wat werk aan die piaffe maar verder vind ik het wel een heerlijke beweger.

Het werd niet zwaarder afgestrafd dan in de regels vermeld staat, dus de jury stond volkomen in haar recht.

Tsja, de opmerking van Withages zal misschien ironisch bedoelt zijn, feit blijft dat haar uitslag totaal anders is en dat is zorgelijk. De juryleden naast haar horen immers de muziek exact even sterk?

Naast brilletjes voor juryleden moeten we nu dus ook gehoorapparaten promoten?? :D

marloesvg94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:24

yeah!!! edje! :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:40

s0173957 schreef:
Mensen, Whitages zei dit met een DUIDELIJKE knipoog...
Djeezes, waar er hier op geneut wordt...

Citaat:
Daarnaast vind ik het ook een idioot argument dat de muziek niet goed overkwam, je geeft toch punten op wat je ziet, niet op wat je hoort?

Dat is nochtans net waar de kür om gaat...

Wat ik al zei; al was het een grapje, in de positie die zij heeft kan ze zo'n grapje niet maken.

Ook de kür gaat niet enkel om de muziek, dan kunnen we er net zo goed een orkest neerzetten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:52

Bovendien zaten er nog vier andere juryleden die blijkbaar geen last daarvan hadden??

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:40

horseyfries schreef:
Bovendien zaten er nog vier andere juryleden die blijkbaar geen last daarvan hadden??

juist ja, ik geef je helemaal gelijk daarin, Mariette zit gewoon in een positie dat ze dit niet kan permiteren, punt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:19

ik vind niet dat je op dit niveau zo'n opmerking kan veroorloven, grap of niet. je ziet nu wat er van komt.

edit; en dat is maar goed ook!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:39

wat een onzin over die muziek. Is de muziek niet zo stil omdat sisther het moeilijk heeft met muziek?
super van edje, ben een grote fan

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:03

De muziek van Sisther stond helemaal niet zacht, dat was voor ons nog veel verder weg dan Mariëtte prima te horen, net als van de andere deelnemers. Ook gaat het niet alleen om Sisther, maar ook om de andere ruiters die voor Jeroen Devroe eindigden maar van Mariëtte minder punten kregen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:57

Klasse Edward!!!

Echt als een klap op de vuurpijl gaat onze ED!!!

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:40

Urielle schreef:
Pieterr schreef:
Ik was op de persconferentie in kwestie. Mariette W. heeft alleen gezegd wat er staat, maar zij heeft het eerste wel duidelijk met een figuurlijke knipoog gezegd. Al vond ik haar uitspraak ook iets té sterk. Maar de reacties hier zijn ook wat té sterk. Het was eerder een ironische reactie op de vraag vd Ndlse reporter.

Ik snap niet waarom er niet benoemd kan worden wat zij beter en minder vond :o
In de Paardenkrant lees je ook niks anders dan 'Huppeldepupje had haar paard er goed aanstaan en liet mooie verruimingen zien, maar de halslengte is nog een punt van aandacht,' lichtte jurylid Zusserdezootje toe.

Dat heeft ze dus wél gedaan. Ze vond het artistieke aspect beter. Daar staan dus inderdaad wel punten voor op een protocol van een kür (check you facts, people -sommigen althans). Ze vond dat de muziek bij Devroe beter uit de verf kwam, met meer accenten. Het gaat dus niet om het volume. Het gaat om de combinatie van die specifieke muziek met dié bewegingen. Misschien niet volledig een goeie verklaring, maar niet zo onredelijk als sommigen denken.

Ook nog: voor je dit soort commentaren spuit, kijk ook eens naar de echte punten i.p.v. de ranking. De punten van M.W. lagen minder ver uit elkaar dan iedereen hier schijnt te denken, d.w.z. ze had nog iemand anders op 1 staan, maar bij een ex-aequo krijg je eindpunten die beslissend zijn, hé.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:07

Leuk om te zien dat edward ook met een ander paard dan toot nog goed presteerd.
zegt toch wat over zijn rijkunsten.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:56

Super gedaan weer, zijn we bijna al gewend van Edje :P

Ook erg leuk dat Chris zo hoog staat in de lijst v/d tussenstand :j

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:53

wat ik al dacht (en hooptte :) )