Verwaarloosde pony met vastgevroren staart aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:24

hestejente schreef:
Wat ik me nou afvraag: hoe poepte die pony dan? Want lijkt me dat hij zijn staart ook niet meer goed kon optillen dan?

Het loopt er gewoon uit neem ik aan....

Echt te erg weer dit! Laat de dierenbescherming die cursus paardenhouden er maar door krijgen! Dan komen er hopelijk wat minder mensen die zomaar een pony/paard aan schaffen en ze zo schandalig te behandelen! En laat ze inderdaad de Amerikaanse wet maar eens toepassen hier!
Hoe staat het met die Animal Cops die ingezet zouden gaan worden in Nederland?

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:26

en met bovenstaande ben ik het 100 procent eens.

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:29

De dierenbescherming kíjkt of er sprake is van dierenmishandeling?

Hahahahahaha, wat een domme mensen zijn er toch.
En wat een arme pony. Als je als eigenaar niet eens weet dat de staart van je pony a.d. grond vast is gevroren, is dat toch wel erge verwaarlozing, lijkt me.
En als de eigenaar het wel zou weten, heeft hij er dus niks aangedaan en is dat nóg erger.
Zucht, wat zijn er toch stomme mensen op de wereld..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:32

Alsof zo'n cursus wat zal helpen. Ook nadat je die cursus hebt gedaan kun je je paard nog gerust laten vastvriezen op z'n landje.

AaronYve

Re: Verwaarloosde pony met vastgevroren staart aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:40

Een cursus paardenhouden helpt niks. Dat ze die dieren maar afnemen en een levenslang verbod opzetten als blijkt dat deze dieren verwaarloosd/mishandeld zijn door de eigenaren.
Die mensen verdienen geen dier.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:45

AaronYve schreef:
Een cursus paardenhouden helpt niks. Dat ze die dieren maar afnemen en een levenslang verbod opzetten als blijkt dat deze dieren verwaarloosd/mishandeld zijn door de eigenaren.

Er zijn inderdaad mensen die geen dier verdienen omdat ze gewoon sch**t hebben aan het welzijn van een dier en er zijn mensen die moedwillig hun dier mishandelen omdat ze daar op kicken. Maar er zijn ook genoeg mensen die onwetend zijn en die écht denken dat je een pony zo in een weiland kan laten staan of verkeerd voeren enz. enz. En er zijn mensen die een pony aan willen schaffen en de gevolgen qua kosten en verzorging niet overzien. Door zo'n cursus zullen mensen misschien wel terug krabbelen op het besluit een dier aan te schaffen!
Het zal toch wel iets uit moeten maken, het is een begin en er zullen veel meer middelen ingezet moeten gaan worden, maar nu doen we weinig tot niets in Nederlad aan de slecht behandelig van dieren!

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:04

Eigenaar gewoon onder zelfde omstandigheden achterlaten in weiland.
Pas na paar dagen weer kijken!!!!!!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:20

te erg voor woorden :(
arm dier

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:36

moes schreef:
AaronYve schreef:

Er zijn inderdaad mensen die geen dier verdienen omdat ze gewoon sch**t hebben aan het welzijn van een dier en er zijn mensen die moedwillig hun dier mishandelen omdat ze daar op kicken. Maar er zijn ook genoeg mensen die onwetend zijn en die écht denken dat je een pony zo in een weiland kan laten staan of verkeerd voeren enz. enz. En er zijn mensen die een pony aan willen schaffen en de gevolgen qua kosten en verzorging niet overzien. Door zo'n cursus zullen mensen misschien wel terug krabbelen op het besluit een dier aan te schaffen!
Het zal toch wel iets uit moeten maken, het is een begin en er zullen veel meer middelen ingezet moeten gaan worden, maar nu doen we weinig tot niets in Nederlad aan de slecht behandelig van dieren!

Ieder aap weet toch wel dat dit niet kan. En ok er zijn mensen die uit onwetendheid dingen doen maar naar mijn idee ben je dan al totaal verkeerd bezig. Ik heb nog nooit eerder van deze cursus gehoord maar zelf zou ik hem niet willen volgen. Ik denk dat het ook onvoorstelbaar duur is om mensen die een dier willen aanschaffen een cursus te geven.
Geef ze een kans denk ik dan maar als ze zelf al geen info inwinnen zijn ze al verkeerd bezig. Daarom onderzoek starten en aan de rechter overlaten of deze persoon vervolgt moet worden of niet.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:16

AaronYve schreef:
Ieder aap weet toch wel dat dit niet kan. En ok er zijn mensen die uit onwetendheid dingen doen maar naar mijn idee ben je dan al totaal verkeerd bezig. Ik heb nog nooit eerder van deze cursus gehoord maar zelf zou ik hem niet willen volgen. Ik denk dat het ook onvoorstelbaar duur is om mensen die een dier willen aanschaffen een cursus te geven.
Geef ze een kans denk ik dan maar als ze zelf al geen info inwinnen zijn ze al verkeerd bezig. Daarom onderzoek starten en aan de rechter overlaten of deze persoon vervolgt moet worden of niet.

Misschien veranderd je mening er niet mee, maar het is misschien handig als je eerst info opzoekt, voordat je ergens over oordeelt ;)

http://www.dierenbescherming.nl/fileupl ... ag4en5.pdf

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:31

Hoezo oordeel ik?

Citaat uit jou link:

Een paardenhouder moet een cursus volgen en
examen doen op onderwerpen als het natuurlijk gedrag
van paarden, de kosten en de tijdbelasting die bij het houden
van paarden horen, de verzorging van paarden, zoals
beweging, voeding en hoefverzorging, en de fysieke belasting
die een paard aankan.”
Uiteraard zullen er aan het behalen van het houderschapsbewijs
wel kosten verbonden zijn. Zo moeten gegadigden
de cursus zelf betalen en brengt ook het afleggen van het
examen kosten met zich mee.

Einde citaat.

Ik denk dat het onvoorstelbaar duur is voor de mensen.
Men moet erop kunnen worden aangesproken dat als zij uit onwetendheid handelen, zij ook niet het juiste hebben gedaan door info op te zoeken over hoe het wel moet. Dat is het eerste wat ik geleerd heb toen ik begon met paardrijden. Er is al zoveel informatie te vinden over het houden van dieren.
Deze mensen kun je eens kans geven maar verpestten ze het dan is het de rechter die er over mag oordelen. Kansen verdien je maar kun je ook wegspelen,

iemand nog bij het weiland/pony geweest?
Vraag me af of die nu op stal staat met hetzelfde leed.

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:29

De AID onderzoekt of er sprake is van dierenmishandeling....??????????????? Is toch echt niet normaal!! Wat moet een dier aangedaan worden voordat het duidelijk is dat het dierenmishandeling is. Belachelijk! En ik mis de tijd dat Pistolen Paultje er was. Mag misschien niet, maar ik vind de gedachte boontje komt om zijn loontje heel erg prettig! Teveel mafkezen op deze wereld, helaas.....

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:31

quote uit de opening : De Algemene Inspectie Dienst onderzoekt of er sprake is van dierenmishandeling.

Kom op zeg, moet dat ook nog onderzocht worden ??? Dat is toch gewoon dierenmishandeling :(

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:42

Ik snap niet dat sommige mensen daar op kikken en het maar gewoon laten gebeuren.. arme pony..
Laten ze die pony maar gewoon weg halen bij die persoon.

Even over die paardenhouderij cursus gedoe, het is allemaal wel heel mooi bedacht van hun. Maar ik denk dat dit voor de gemiddelde nederland toch echt wat teveel kost(en dat zei eraan gaan verdienen).
Dat zou zonde zijn want dan zou je (teminste zoals ik het begrijp) paard weg moeten omdat je geen certificaat hebt maar wel goed voor het beestje zorgt?
Laten ze gewoon hoge boetes en een verbod opleggen voor de mensen die de mist in gaan, en niet dat hun daden ten kosten gaan van andere mensen.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:58

Ahw. Dat is echt zielig! Vooral nu het buiten zo heeft gevroren! :brr:
Echt zielig voor die pony.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:17

Moet zoiets echt nog onderzocht worden dan?
Het moet toch niet gekker worden..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:09

Pf.. Je hoort toch meer en meer dergelijke verhalen? Waar gaan we naartoe..

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:54

Vionaa schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen daar op kikken en het maar gewoon laten gebeuren.. arme pony..
Laten ze die pony maar gewoon weg halen bij die persoon.

Even over die paardenhouderij cursus gedoe, het is allemaal wel heel mooi bedacht van hun. Maar ik denk dat dit voor de gemiddelde nederland toch echt wat teveel kost(en dat zei eraan gaan verdienen).
Dat zou zonde zijn want dan zou je (teminste zoals ik het begrijp) paard weg moeten omdat je geen certificaat hebt maar wel goed voor het beestje zorgt?
Laten ze gewoon hoge boetes en een verbod opleggen voor de mensen die de mist in gaan, en niet dat hun daden ten kosten gaan van andere mensen.

Om te beginnen: staat er ergens een prijs dan?
En ten tweede: het zou wat zijn als mensen geen geld hebben voor zo'n cursus, maar wel geld hebben om een paard te kopen? En dan zeker ook geen geld hebben voor de DA als er iets mis gaat?

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:48

AaronYve schreef:
Hoezo oordeel ik?

Citaat uit jou link:

die een paard aankan.”

Einde citaat.

Men moet erop kunnen worden aangesproken dat als zij uit onwetendheid handelen, zij ook niet het juiste hebben gedaan door info op te zoeken over hoe het wel moet. Dat is het eerste wat ik geleerd heb toen ik begon met paardrijden. Er is al zoveel informatie te vinden over het houden van dieren.
Deze mensen kun je eens kans geven maar verpestten ze het dan is het de rechter die er over mag oordelen. Kansen verdien je maar kun je ook wegspelen,

Jij oordeelt omdat jij direct zegt dat je die cursus maar niks vind. Ik zeg niet dat een wonder is, maar het lijkt me wel een begin!
Ik ben het eens met wat Circel zegt. Als je echt een paard wil houden, moet je er ook geld voor over hebben en het ook KUNNEN betalen!
Zoals ik al eerder zei: misschien gaan mensen door zo'n training eens wat beter na denken over het houden van het paard of bedenken ze zich dat het houden van een paard toch niet aan hen besteed is! Er zijn zoveel mensen die een paard kopen en denken dat je die ergens neer kunt zetten en er aandacht aan besteden wanneer hen dat uit komt of denken dat zo'n dier zichzelf wel red of helemaal niet weten wat het dier nodig heeft. Het is soms echt onwetendheid! Er bestaan helaas mensen op deze aardkloot die niet verder na kunnen denken!
Ik vind wel als iemand dan een kans heeft gehad en het dan verspeeld door een pony te mishandelen, moeten die mensen direct een verbod krijgen op het houden van dieren!

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:29

TERUG KOMEND OP REACTIE VAN BRAINLESS
Zal mede door de diarree zijn :(
Arm ding!
Hoeft niet hoor, onderkant van de staart kan ook nat worden van smeltende sneeuw.
Als het dan weer gaat vriezen en ze staan een uurtje te slapen bevriest de staart weer.
Maar normaal trekt een paard (met een te lange staart) dat zo weer los natuurlijk.

Jaa, dat vindt ik ook een beetje raar.
Arm beest maar een normaal paardje loopt toch ook? :\
Of moet het soms zo'n oude pony zijn geweest? Hier in de buurt
staat ook een oude pony en die staat altijd stil-die wordt trouwens ook als een
gek verwaarloosd- .

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:21

hestejente schreef:
Wat ik me nou afvraag: hoe poepte die pony dan? Want lijkt me dat hij zijn staart ook niet meer goed kon optillen dan?

Dat zegt niets. Mijn gezonde pony staat ook met een flinke laag poep in zijn staart. Hij kan zijn staart ook prima optillen maar hij flikt het altijd weer om zijn staart onder te poepen.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:25

AaronYve schreef:
Hoezo oordeel ik?

Citaat uit jou link:

die een paard aankan.”

Einde citaat.

Ik heb ooit zo'n cursus gedaan. De cursus duurde 5 avonden. intotaal was ik voor de hele cursus "paarden houden" 100 euro kwijt incl examengeld en boeken

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:02

Hey dat is vlakbij mij, ligt op de route naar mijn eigen stal.
Nooit geweten dat daar op de Oal Diek paarden staan, zal er eens langs rijden.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:43

Nou ik ben even langs de Oal Diek gereden en er stonden inderdaad wel paarden.
Ook een grote kudde Shetlanders, maar niks geks gezien hoor. De paarden die er stonden hadden het prima voor elkaar en zagen er goed uit. Dus er zal er wel eentje ziek geweest zijn.
Afbeelding

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:25

jeetje dat is de pony tegen over mijn merrie geloof ik..
heb ze nooit gezien wel eens gehoord dat ze er niet uit zagen, maar dit!
asociaal gewoon.. :(
die shetlanders staan in een ander weitje.. je moet even het bos in om ze te zien