AaronYve schreef:Hoezo oordeel ik?
Citaat uit jou link:
Een paardenhouder moet een cursus volgen en
examen doen op onderwerpen als het natuurlijk gedrag
van paarden, de kosten en de tijdbelasting die bij het houden
van paarden horen, de verzorging van paarden, zoals
beweging, voeding en hoefverzorging, en de fysieke belasting
die een paard aankan.”
Uiteraard zullen er aan het behalen van het houderschapsbewijs
wel kosten verbonden zijn. Zo moeten gegadigden
de cursus zelf betalen en brengt ook het afleggen van het
examen kosten met zich mee.
Einde citaat.
Ik denk dat het onvoorstelbaar duur is voor de mensen.
Men moet erop kunnen worden aangesproken dat als zij uit onwetendheid handelen, zij ook niet het juiste hebben gedaan door info op te zoeken over hoe het wel moet. Dat is het eerste wat ik geleerd heb toen ik begon met paardrijden. Er is al zoveel informatie te vinden over het houden van dieren.
Deze mensen kun je eens kans geven maar verpestten ze het dan is het de rechter die er over mag oordelen. Kansen verdien je maar kun je ook wegspelen,
iemand nog bij het weiland/pony geweest?
Vraag me af of die nu op stal staat met hetzelfde leed.
Jij oordeelt omdat jij direct zegt dat je die cursus maar niks vind. Ik zeg niet dat een wonder is, maar het lijkt me wel een begin!
Ik ben het eens met wat Circel zegt. Als je echt een paard wil houden, moet je er ook geld voor over hebben en het ook KUNNEN betalen!
Zoals ik al eerder zei: misschien gaan mensen door zo'n training eens wat beter na denken over het houden van het paard of bedenken ze zich dat het houden van een paard toch niet aan hen besteed is! Er zijn zoveel mensen die een paard kopen en denken dat je die ergens neer kunt zetten en er aandacht aan besteden wanneer hen dat uit komt of denken dat zo'n dier zichzelf wel red of helemaal niet weten wat het dier nodig heeft. Het is soms echt onwetendheid! Er bestaan helaas mensen op deze aardkloot die niet verder na kunnen denken!
Ik vind wel als iemand dan een kans heeft gehad en het dan verspeeld door een pony te mishandelen, moeten die mensen direct een verbod krijgen op het houden van dieren!