Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(Verklaard wel het lichtjes gestoorde karakter haha). (staat te koop btw).
. 
Siesz52 schreef:In het nieuwsbericht stond: "Ondanks het overlijden van Ratina Z, 'leeft' ze voort. Vorig jaar stelde Studbook Zangersheide namelijk drie gekloonde veulens van Ratina Z voor."
Ik wil jullie erop attent maken dat het klonen van dieren nog steeds onmogelijk is - en in mijn ogen zelfs principieel onmogelijk is.
Het principe van klonen lijkt erg simpel, maar dat is het niet. Alle gekloonde dieren bleken altijd allerlei erfelijke afwijkingen te hebben. Dat komt, simpel gezegd, doordat in de ontwikkeling van een embryo allerlei genen tijdelijk nodig zijn die vervolgens worden uitgeschakeld en dus in het volwassen dna ontbreken, althans uitgeschakeld staan. En zo'n embryo wordt gecreëerd door in een eicel het moederlijk dna te verwijderen en het te vervangen door het complete dna van een volwassen dier. Het volwassen dna is echter niet geschikt om een embryo te laten groeien. Het beroemde schaap Dolly bijvoorbeeld - het eerste min of meer succesvol gekloonde zoogdier - is al op zesjarige leeftijd uit haar lijden verlost. Er was van alles en nog wat mis met dat arme schaap.
Ik zou geen stuiver geven voor die gekloonde veulens van Ratina Z, want het zit er dik in - hoewel ze als twee druppels water lijken op Ratina Z - dat er van alles mis is met zo'n gekloond veulen.
manic schreef:Ik vond het ook een geweldig paard. Het was echt een van de eerste waarbij ik echt het "wow" gevoel had toen ik nog een ukkie was. Supermooieleeftijd natuurlijk en bewijst maar eens te meer dat niet ieder paard met sportcarriere een kort leven gegund is (wat sommige mensen best vaak beweren).