Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myrna91 schreef:Zo dat is ff schrikken,
Mijn vriend heeft gisteren 4 haflingers uit een wak gered (uit een arm van de vecht)
Deze waren op het ijs terrecht gekomen nadat ze waren opgejaagd door een uitgebroken shetlanderhengst van de buren.
Hans is er bij ingesprongen, heeft het ijs kapot geslagen zodat ze de paarden naar de kant konden trekken en zijn er vervolgens met de shovel uitgehaald. Alle paarden en mijn vriend heeft het gelukkig overleefd, een paard was er wat slechter aantoe maar maakt het nu ook goed. de rest gaat vandaag weer naar buiten. Pff het had heel anders af kunnen lopen dus
Evelienepien schreef:Jolliegirl schreef:jeetje.. hartaanval..
Niemand in de buurt op dat moment ook zeker om nog proberen te reanimeren?.
Jawel maar het mocht niet baten
vonnie schreef:Wie kan betreffende pony een fijn thuis bieden?
Voor de eigenaresse te pijnlijk om pony aan te houden.
Reactie's graag via PB.

sterregoud schreef:De pony kan hier toch helemaal niets aan doen ?
Ik hoop dat de pony een goede plek krijgt, maar vind het eigenlijk raar dat die nu op de schopstoel zit. Hij is toch niet agressief geweest, ofzo iets.
Het is heel verdrietig wat er gebeurd is.
Ik kan het best begrijpen dat ze het dier dan liever een ander tehuis geven.. bigone schreef:Wat een vreemde reacties van sommigen die niet snappen dat ze de pony liever niet meer dagelijks zien, ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in deze situatie de pony een ander goed tehuis wil geven i.p.v elke dag regelmatig door het zien van de pony geconfonteerd te worden met de aanleiding van de dood van een dierbare, persoonlijk vind ik niet dat iemand, behalve de betrokken zelf hierover kunnen oordelen.
Het getuigd van veel zelfkennis om te beslissen dat je dit waarschijnlijk niet kunt verdragen en op deze manier er voor te zorgen dat de pony ergens terecht komt waar zonder heftige gevoelens met hem word omgegaan.