Dode pony's gevonden in weiland Venlo UPDATE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:20

In en in triest... %)

Annemiekz

Re: Dode pony's gevonden in weiland Venlo UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:34

Weet iemand toevallig hoe het met de nog levende dieren is? Gaan zij het redden?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:03

mijn god tranen springen hier gewoon van in m'n ogen wat bezielt mensen toch om dieren te vergiftigen of gewoonweg ZOMAAR TE VOEREN!!
Wie draaid voor de schade op,daar gaan je dierbare......

Van mij mogen ze zulke mensen ook vergiftigen kunnen ze zelf ook aan een langzame dood sterven!

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:06

Echt erg, dat iemand je eigen paarden voert.
Oke, iemand die je vertrouwt, :P
Maar, zal het niet opvallen als je paarden niet helemaal goed zijn?
Je hebt vast wel sneller in de gaten, als er iets mis is.
Tenzij je nooit komt althans, weinig! :D
Maargoed, vreselijk!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:07

Ik zag gisteren het filmpje op L1, tranen stroomden over mijn wangen en nu weer, nu ik weer alles lees en zie. Ik kom elke dag met de trein langs de wei en zag elke dag de paardjes staan, was echt geschokt toen ik erachter kwam dat het om deze pony's ging. Ik hoop van harte dat er geen opzet in het spel is, wie doet nou zoiets :n... Ben mijn eigen pony ook ooit bijna verloren aan een vergitiftiging omdat mensen haar gevoerd hebben, en je voelt je zo verschrikkelijk machteloos!! Ik wens John en zijn fam. ontzettend veel sterkte toe met dit grote verlies!!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:11

Ach dat is sneu.. ;(

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:14

jarytj schreef:
Maar, zal het niet opvallen als je paarden niet helemaal goed zijn?
Je hebt vast wel sneller in de gaten, als er iets mis is.
Tenzij je nooit komt althans, weinig! :D
!

Dat is dus niet zo,niet alles gaat nl snel.

Bij ons in de buurt zijn onlangs 3 sportpaarden van de 1op andere dag gestorven omdat de gemeente rotzooi in hun weiland had gedeponeerd!
De paarden stonden daar voor nood omdat er na zware storm heeeeeeel veeeel plat was gegaan in Helenaveen!
2 andere hebben ze kunnen redden...

whynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:34

hoe zielig (k kreeg bijna tranen van t filmpje :o

ps.: wie doet nou zoiets die is egt niet goed in zn kop!! :(

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:37

Bedankt jf91, maar ik mis nog een klein stukje volgens mij...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:14

melaniemagic schreef:
ja idd, als jij in de sloot springt en je verdrinkt, dan springt de ander er niet achteraan (mag ik hopen) maar het duurt natuurlijk wel langer dat de paarden ziek worden, maar misschien kan het wel door taxus komen ofzo, dat ze niks anders te eten hadden?
echt niet te begrijpen hoe ziek je moet zijn, als een mens dit heeft gedaan ( :+ )

Als de paarden niks anders te eten hadden, en zelf an de taxus zijn gegaan, dan hadden ze er niet zo goed uitgezien.
Nee ik denk eerlijk gezegd niet dat dit door een plantje komt. Ben benieuwd of er misschien toch nog onderzoek naar gedaan gaat worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:27

Paarden zijn met taxus gewoon stom...want ze eten het gewoon op. Ook al hebben ze een bak hooi ernaast staan en zijn ze uitstekend verzorgd (kennisje van me heeft twee pony's verloren door taxus) En een besje dat openbarst in de maag is voldoende om het paard te doen overlijden. Deze pony's zien er allemaal prima verzorgd uit, die meneer staat met tranen in zijn ogen, het is toch verschrikkelijk als je dit overkomt? Als het taxus is geweest gaat het heel snel, dan zijn ze echt binnen een uur ofzo dood. Denk dat het dus iets anders is geweest als die andere pony's nog leven en verlammingsverschijnselen hebben.
Bah, wat is dit allemaal in en in triest. Maar hopen dat die andere poowns het redden ;(
Sterkte voor alle betrokkenen, volgens mij kom je hier dus nooit meer overheen |(

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:36

Arme beestjes.. ;( Verschrikkelijk voor de eigenaar, je zal maar nietsvermoedend aankomen en je beestjes dood aantreffen.
Ik hoop echt dat de andere paardjes het redden!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:44

Verschrikkelijk... Het doet me een beetje denken aan 1 van mijn konijnen die overleden is na het eten van een aardappelplant. Dat is nl giftig voor konijnen en zij overleed binnen 2 dagen. Ook zij kreeg verlammingsverschijnselen net als deze ponies ;(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:11

Ik zie nergens staan dat voorbijgangers daadwerkelijk iets gevoerd hebben.
Ik zie alleen dat dat 1 van de opties is.
Er zijn zoveel meer dingen waardoor paarden vergiftigd kunnen zijn.
Denk aan een dode rat in een hooibaal.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:18

Arme diertjes, Arme eigenaar en dat blonde meisje :(:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:21

Ik begin ook steeds meer te geloven dat het geen taxus was, omdat het voor de overige pony's zo lang duurt... Maar dat is maar gissen, hoop dat de echte oorzaak alsnog gevonden wordt, dan weet ik of mijn pony gevaar loopt of niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:02

Jeetje zeg, wat een gigantische nachtmerrie! Ik hoop dat ze de oorzaak kunnen achterhalen en er toch nog onderozek naar wordt gedaan. Vreselijk filmpje, al die liggende ponys.. dat kleintje op de achtergrond die zich languit laat zakken, bah ;(

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:48

Ben beniuwd hoe het met de overige paarden/pony's gaat nu ...
:(:) ik duim dat alle anderen t redden !!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:07

Dit is echt vreselijk!
Toen ik vanmorgen de Limburger ging rondbrengen, zag ik de foto op de voorpagina.
Ik dacht echt van, wat is dit???
Echt heel zielig, en die pony's die nu nog zo leiden.
Ben benieuwd of er een paar overleven.

Heeeeeel veel sterkte voor de eigenaren!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:18

Lekker makkelijk om vorbijgangers met taxus de schuld te geven. Waar halen ze die vandaan? Staat er zo'n boom dichtbij?

Wat dacht je van Rhinopneumonie, Botulisme, Raaigraskamp, Grasziekte of Atypische myopathie?
Citaat:
De laatste jaren is er een nieuwe vergiftiging onder grazende paarden bijgekomen die de afgelopen herfst veel slachtoffers heeft gemaakt, te weten atypische myopathie. De oorzaak is vermoedelijk een schimmel die onder natte omstandigheden wordt gevormd in grasland. Het gaat steeds om percelen in de buurt van boomgroepen, waardoor veel blad in het land komt. Kennelijk verschaft dit rottende bladerdek de ideale groeiomstandigheden om de gifstof te produceren. Ook hier gaat het om een ziekte beginnend met verlammingsverschijnselen en eindigt met de dood. Het betreft echter geen zenuwgif, zoals bij botulisme of raaigraskamp, maar een gif dat de spierweefsels vernietigt.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:35

vivana schreef:
mijn god tranen springen hier gewoon van in m'n ogen wat bezielt mensen toch om dieren te vergiftigen of gewoonweg ZOMAAR TE VOEREN!!
Wie draaid voor de schade op,daar gaan je dierbare......

Van mij mogen ze zulke mensen ook vergiftigen kunnen ze zelf ook aan een langzame dood sterven!

Ik snap dat dit echt heel erg is!
maar heb jij als klein meisje die gek is op paarden ook die beesies niet wat gras of plantjes uit de buurt gegeven?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:26

Lusitana schreef:
Lekker makkelijk om vorbijgangers met taxus de schuld te geven. Waar halen ze die vandaan? Staat er zo'n boom dichtbij?

Wat dacht je van Rhinopneumonie, Botulisme, Raaigraskamp, Grasziekte of Atypische myopathie?
Citaat:
De laatste jaren is er een nieuwe vergiftiging onder grazende paarden bijgekomen die de afgelopen herfst veel slachtoffers heeft gemaakt, te weten atypische myopathie. De oorzaak is vermoedelijk een schimmel die onder natte omstandigheden wordt gevormd in grasland. Het gaat steeds om percelen in de buurt van boomgroepen, waardoor veel blad in het land komt. Kennelijk verschaft dit rottende bladerdek de ideale groeiomstandigheden om de gifstof te produceren. Ook hier gaat het om een ziekte beginnend met verlammingsverschijnselen en eindigt met de dood. Het betreft echter geen zenuwgif, zoals bij botulisme of raaigraskamp, maar een gif dat de spierweefsels vernietigt.

Eindelijk nog iemand die op let.
Er is namelijk nog helemaal niet gezegd dat er daadwerkelijk iets gevoerd is.
Het kan je soms gewoon echt overkomen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:51

Zijn de onderzoeksrapporten van sectie al binnen?
Het kan zoveel oorzaken hebben.

Heel sneu voor de eigenaar. Zoiets word je ook gewoon in- en in triest van.

ambrellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:22

't is schandalig da zo'n dingen gebeuren! --'

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:39

Idd bovengenoemde ziektes zouden ook heel goed kunnen, aan de andere kant, giftige plant ook, taxus moeten ze bv niet eens veel van eten om te sterven. laat met dit weer (pak sneeuw op het gras) pony's nog sneller vreemde dingen opeten... dus het zou wel kunnen. denk dat je hier alles in het achterhoofd moet houden.