Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

... Ben mijn eigen pony ook ooit bijna verloren aan een vergitiftiging omdat mensen haar gevoerd hebben, en je voelt je zo verschrikkelijk machteloos!! Ik wens John en zijn fam. ontzettend veel sterkte toe met dit grote verlies!! jarytj schreef:Maar, zal het niet opvallen als je paarden niet helemaal goed zijn?
Je hebt vast wel sneller in de gaten, als er iets mis is.
Tenzij je nooit komt althans, weinig!
!
melaniemagic schreef:ja idd, als jij in de sloot springt en je verdrinkt, dan springt de ander er niet achteraan (mag ik hopen) maar het duurt natuurlijk wel langer dat de paarden ziek worden, maar misschien kan het wel door taxus komen ofzo, dat ze niks anders te eten hadden?
echt niet te begrijpen hoe ziek je moet zijn, als een mens dit heeft gedaan ()
ik duim dat alle anderen t redden !! Citaat:De laatste jaren is er een nieuwe vergiftiging onder grazende paarden bijgekomen die de afgelopen herfst veel slachtoffers heeft gemaakt, te weten atypische myopathie. De oorzaak is vermoedelijk een schimmel die onder natte omstandigheden wordt gevormd in grasland. Het gaat steeds om percelen in de buurt van boomgroepen, waardoor veel blad in het land komt. Kennelijk verschaft dit rottende bladerdek de ideale groeiomstandigheden om de gifstof te produceren. Ook hier gaat het om een ziekte beginnend met verlammingsverschijnselen en eindigt met de dood. Het betreft echter geen zenuwgif, zoals bij botulisme of raaigraskamp, maar een gif dat de spierweefsels vernietigt.
vivana schreef:mijn god tranen springen hier gewoon van in m'n ogen wat bezielt mensen toch om dieren te vergiftigen of gewoonweg ZOMAAR TE VOEREN!!
Wie draaid voor de schade op,daar gaan je dierbare......
Van mij mogen ze zulke mensen ook vergiftigen kunnen ze zelf ook aan een langzame dood sterven!
Lusitana schreef:Lekker makkelijk om vorbijgangers met taxus de schuld te geven. Waar halen ze die vandaan? Staat er zo'n boom dichtbij?
Wat dacht je van Rhinopneumonie, Botulisme, Raaigraskamp, Grasziekte of Atypische myopathie?Citaat:De laatste jaren is er een nieuwe vergiftiging onder grazende paarden bijgekomen die de afgelopen herfst veel slachtoffers heeft gemaakt, te weten atypische myopathie. De oorzaak is vermoedelijk een schimmel die onder natte omstandigheden wordt gevormd in grasland. Het gaat steeds om percelen in de buurt van boomgroepen, waardoor veel blad in het land komt. Kennelijk verschaft dit rottende bladerdek de ideale groeiomstandigheden om de gifstof te produceren. Ook hier gaat het om een ziekte beginnend met verlammingsverschijnselen en eindigt met de dood. Het betreft echter geen zenuwgif, zoals bij botulisme of raaigraskamp, maar een gif dat de spierweefsels vernietigt.