Jan Brink kritisch over management van hengst Ampère

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:40

bastiano680 schreef:
Hoog niveau? 10 meter boven zeeniveau zeker :+

Over kinderlijke instelling gesproken. maar zeker een hoger niveau als deze opmerking.

Citaat:
Brink heeft niet beweerd dat Ampere gek is, maar dat Ampere door te veel stress gek in zijn hoofd is geworden. Daar zit wel een verschil in. Dus het heeft denk ik meer te maken met de interpretatie van de lezer, en dat is altijd zonde. Ik ben in ieder geval blij dat een topruiter als Brink eerlijk zijn ervaring met de jonge hengst naar buiten brengt. Daarnaast is het prettig om te lezen dat hij Ampere de rust geeft die hij nodig heeft. En los van welke ruiter dan ook, kunnen veel mensen best wat leren van zijn uitspraken.
Brink heeft niet beweerd dat Ampere gek is, maar dat Ampere door te veel stress gek in zijn hoofd is geworden. Daar zit wel een verschil in. Dus het heeft denk ik meer te maken met de interpretatie van de lezer, en dat is altijd zonde. Ik ben in ieder geval blij dat een topruiter als Brink eerlijk zijn ervaring met de jonge hengst naar buiten brengt. Daarnaast is het prettig om te lezen dat hij Ampere de rust geeft die hij nodig heeft. En los van welke ruiter dan ook, kunnen veel mensen best wat leren van zijn uitspraken.

Dit is een normale beschaafde uitleg :D waar ik het mee eens kan zijn.

Ik beweer niet dat er geen gekke paarden zijn (wat houdt trouwens in dat een paard gek is) , ik heb ze tenminste nog niet gezien en zie er toch wel een boel per jaar.

Laten we hopen dat we nog wat horen over Ampere met Brink en dan wel positief nieuws.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:34

jus schreef:
bastiano680 schreef:
Hoog niveau? 10 meter boven zeeniveau zeker :+

Over kinderlijke instelling gesproken. maar zeker een hoger niveau als deze opmerking.

Citaat:

Dit is een normale beschaafde uitleg :D waar ik het mee eens kan zijn.

Ik beweer niet dat er geen gekke paarden zijn (wat houdt trouwens in dat een paard gek is) , ik heb ze tenminste nog niet gezien en zie er toch wel een boel per jaar.Laten we hopen dat we nog wat horen over Ampere met Brink en dan wel positief nieuws.

Dat hij niet normaal is :+

Oh nee dan is het goed. Ik zie er maar 3 per jaar ofzo :Z

Zwelgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:10

Saszkiia91 schreef:
Brink heeft niet beweerd dat Ampere gek is, maar dat Ampere door te veel stress gek in zijn hoofd is geworden. Daar zit wel een verschil in. Dus het heeft denk ik meer te maken met de interpretatie van de lezer, en dat is altijd zonde.

Dat bedoel ik dus ook,
Jus leest niet goed..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:14

Jus heeft het nu begrepen maar vind het woord crazy nog steeds niet fijn , op welk punt wordt een paard gek verklaart ? :D

Citaat:
Oh nee dan is het goed. Ik zie er maar 3 per jaar ofzo

Je kan wel flauwe opmerkingen maken maar per jaar exporteren wij veel PRE en veel hengsten ook naar Zweden , ik zie veel paarden met verschillende karakters maar nooit gek maar ja ligt eraan wat je gek vind.
Wat voor sommige mensen gek is is voor andere gewoon een moeilijk paard.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:44

jus schreef:
Jus heeft het nu begrepen maar vind het woord crazy nog steeds niet fijn , op welk punt wordt een paard gek verklaart ? :D

Citaat:
Oh nee dan is het goed. Ik zie er maar 3 per jaar ofzo

Je kan wel flauwe opmerkingen maken maar per jaar exporteren wij veel PRE en veel hengsten ook naar Zweden , ik zie veel paarden met verschillende karakters maar nooit gek maar ja ligt eraan wat je gek vind.
Wat voor sommige mensen gek is is voor andere gewoon een moeilijk paard.

Das heel fijn voor je. Maar het heeft niks met het onderwerp te maken. Het gaat in dit verhaaltje niet over PRE's. Jan Brink is op en top paarden man en ik denk dat hij nog heel wat meer paardjes en hengstjes ziet dan jij dus als hij zegt gek dan denk ik dat het niet over een simpel paardje gaat dat een beetje dominant is. :+ En dan kun je wel alles op je zelf blijven betrekken ja maar ik dit en ik dat. Al zie je elk jaar 100.000 paarden als jij het nog nooit gezien hebt wil dat niet zeggen dat het er niet is. :Z

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:04

Citaat:
Das heel fijn voor je. Maar het heeft niks met het onderwerp te maken. Het gaat in dit verhaaltje niet over PRE's. Jan Brink is op en top paarden man en ik denk dat hij nog heel wat meer paardjes en hengstjes ziet dan jij dus als hij zegt gek dan denk ik dat het niet over een simpel paardje gaat dat een beetje dominant is. En dan kun je wel alles op je zelf blijven betrekken ja maar ik dit en ik dat. Al zie je elk jaar 100.000 paarden als jij het nog nooit gezien hebt wil dat niet zeggen dat het er niet is.

Ok praat niet meer over mezelf :D

Beauvalais werd ook uitgemaakt voor een "gek" moeilijk paard en Beatriz Ferrer Salat reed hem wel naar een zilveren plak dus ik hoop voor Brink dat we nog over dit fantastische paard horen denk dat een hoop ruiters zo'n paard onder hun kontje zouden willen hebben.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:10

jus schreef:
Citaat:
Das heel fijn voor je. Maar het heeft niks met het onderwerp te maken. Het gaat in dit verhaaltje niet over PRE's. Jan Brink is op en top paarden man en ik denk dat hij nog heel wat meer paardjes en hengstjes ziet dan jij dus als hij zegt gek dan denk ik dat het niet over een simpel paardje gaat dat een beetje dominant is. En dan kun je wel alles op je zelf blijven betrekken ja maar ik dit en ik dat. Al zie je elk jaar 100.000 paarden als jij het nog nooit gezien hebt wil dat niet zeggen dat het er niet is.

Ok praat niet meer over mezelf :D

Beauvalais werd ook uitgemaakt voor een "gek" moeilijk paard en Beatriz Ferrer Salat reed hem wel naar een zilveren plak dus ik hoop voor Brink dat we nog over dit fantastische paard horen denk dat een hoop ruiters zo'n paard onder hun kontje zouden willen hebben.

Brink heeft niet gezegt en er ook niet op aan gestuurd dat het met dit paard niet meer goed zou komen, hier heb ik dan ook het volste vertrouwen in. Hij geeft wel aan dat we misschien nog eens verder moeten nadenken hoe we met onze jonge hengsten om gaan. Dat lijkt me alleen maar in zijn voor deel spreken.