Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:13

blijdatikrij schreef:
(ik zit te fantaseren dat haar zoontje en dochtertje met hun liefste stemmetje vroegen: "ach mam, mag Whiz alsjeblieft blijven??? pleasepleaseplease?)

Palomino Quarters zijn inderdaad heel erg in trek bij kinderen. :D ;)
|
|
|
V
Laatst bijgewerkt door LindyH op 09-12-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:14

Wat leuk :). alleen vind het ook een beetje vreemd dat er eerst wordt gezegd dat hij weg moest omdat hij niet genoeg kwaliteiten had, maar ja.
het zal wel....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:14

Niels schreef:
WinBinChes schreef:
Lezen is ook een vak.... Anky heeft altijd gezegd dat western hobby is. Een hobby waar ze verekte goed in is, mocht afgelopen jaar wel weer blijken..... jammer dat sommige dat niet kunnen hebben.

Wat heeft ze dan zoal bereikt dit jaar in de reining?

En dat paarden verslijten, dat valt nog wel mee? Ze heeft toch alleen die van Rieky gehad en Whiz?

Euhm er was iets met Kentucky ff denken. Oh ja de wereldruiterspelen :)*

:(:)
Laatst bijgewerkt door sporter op 09-12-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:15

Niels schreef:
Niemand verwachtte iets, dus dan presteer je al snel boven verwachting. Daarnaast was haar score ok, maar geen score waarmee je kan winnen of er ook maar in de buurt komt. Dit was dan nog haar hoogste score, op andere shows zat ze ze nog een stuk lager.

Meedoen aan de wereldruiterspelen zegt niets over haar kunnen, eerder over de selectiemethoden.

Hartstikke leuk allemaal, want het is immers haar hobby, maar laten we wel even realistisch blijven. Zelfs de goede non pro's rijden eigenlijk standaard hogere scores.

Ook een goede non-pro die nog maar zo kort bezig is met reining?
Ik vind het ontzettend knap wat ze neer heeft gezet.

En al bakte ze er helemaal niks van, dan was dat toch ook prima, waarom zou ze geen goed paard mogen kopen om van te genieten?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:17

LindyH schreef:
blijdatikrij schreef:
(ik zit te fantaseren dat haar zoontje en dochtertje met hun liefste stemmetje vroegen: "ach mam, mag Whiz alsjeblieft blijven??? pleasepleaseplease?)

Palomino Quarters zijn iderdaad heel erg in trek bij kinderen. :D ;)
|
|
|
V

Mijn excuses dan maar, ik vergis me wel vaker in het feit dat ik niet enkel met volwassenen in discussie ben op dit forum.

Hoe oud ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:17

Jasmijn76"
[quote="[***] schreef:
WinBinChes schreef:
Behalve dat ze meedeed aan de wereldruiterspelen en dat ze daar ook nog eens boven verwachting heeft gepresteerd stelt ook geen ene ruk voor natuurlijk :') :+

Niemand verwachtte iets, dus dan presteer je al snel boven verwachting. Daarnaast was haar score ok, maar geen score waarmee je kan winnen of er ook maar in de buurt komt. Dit was dan nog haar hoogste score, op andere shows zat ze ze nog een stuk lager.

Meedoen aan de wereldruiterspelen zegt niets over haar kunnen, eerder over de selectiemethoden.

Hartstikke leuk allemaal, want het is immers haar hobby, maar laten we wel even realistisch blijven. Zelfs de goede non pro's rijden eigenlijk standaard hogere scores.

hoe is het mogelijk dat als anky een paard koopt..uit een gevoel van liefde ...dat het weer over die waardeloze selectieprocudure gaat van de reiningbond of whatever!....en dan hadden die non pro hun centen beter moeten verdelen of niet liever ergens anders willen rijden(waar meer te verdienen was, geloof ik me zo te herr.), of het eens moeten zijn met een of andere flapdrolcoach!... of welk ander excuus ze wel niet hebben gehad...excuusjes, die horen we genoeg....kunnen ze beter kijken naar anky die zelfs haar hobby goed voor elkaar heeft! ;)[/quote]

Maar dan nog, het is dus kennelijk niet zo'n geweldige prestatie om je daarvoor te kwalificeren. Dat is mijn punt, de redenen waarom anderen niet willen, doen er niet toe hier.

Al zet ze Whiz voor de kar (ok, zonde van zijn talent), maakt mij niet uit.

Trouwens, ik heb ook wel een palamino quarter, wil wel ruilen met der anders :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:18

Al wil ze totilas kopen om haar kinderen op te laten rondhobbelen. Haar geld, haar goed recht. En wat bokt daar allemaal op aan te mekkeren heeft, maakt niemand wat uit.

Niels schreef:

Hmmm.. iets met beste stuurlui, en aan wal staan? Of was jij er ook bij in Kentucky?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:19

tita schreef:
Waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat het niet aan het paard lag :D

vind ik een hele goeie :D

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:22

Suzanne F. schreef:
Ach wel leuk dat ze hem heeft gekocht. Ik snap best dat je gehecht raakt aan zo'n dier.
Misschien koopt ze er nog eentje bij die meer kwaliteit heeft? (naar aanleiding van haar opmerking dat Whiz niet genoeg kwaliteit zou hebben)

Dat dacht ik ook.

Anoniem

Anoeska schreef:
[***] schreef:

Hmmm.. iets met beste stuurlui, en aan wal staan? Of was jij er ook bij in Kentucky?

Waarom moet dat dan om een mening te hebben over iets? :)

Szan

In het vorige topic hierover werd toch ook geschreven dat Anky door anderen geadviseerd was om verder te gaan met een ander paard vanwege de beperkte kwaliteiten?
Dus volgens mij heeft ze dat in eerste instantie niet zelf verzonnen, maar hebben anderen in haar omgeving dat gezegd. Correct me if I'm wrong, maar dat dacht ik gelezen te hebben.

Misschien dat ze nu gewoon zelf toch heeft besloten om dat advies niet helemaal te volgen en toch voor Whiz te gaan :) Ik vind het in ieder geval leuk nieuws!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:24

Anoeska schreef:

Natuurlijk niet, want volgens Niels stelt het niets voor, daar in Kentucky... is nog niet eens te vergelijken met een wedstrijdje voor non-pro's... Toch Niets?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:25

Dat ze er in ketnucky bij was vond ik al apart, natuurlijk deed ze het leuk maar persoonlijk denk ik dat het meer is gedaan om haar naam. Als ik bedenk dat er zoveel onbekende westernruiters al jaren trainen en die zitten er niet bij, en anky dan wel, dat vind ik persoonlijk wat minder geeft mij meer het idee dat het een stunt is om de westernsport bekendheid te geven.

Dat ze het paard eerst terugbrengt omdat ze hem niet goed genoeg vonden om hem later toch maar weer te kopen... apart !! Maar ben het wel eens met de laatste zin van Szan

Maar vind het wel leuk voor haar, het lijkt me een geweldig paard om te hebben :)

En whiz voor de kar hihi lijkt me best een leuk gezicht :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:27

Kaja schreef:
LindyH schreef:
Palomino Quarters zijn iderdaad heel erg in trek bij kinderen. :D ;)
|
|
|
V

Mijn excuses dan maar, ik vergis me wel vaker in het feit dat ik niet enkel met volwassenen in discussie ben op dit forum.

Hoe oud ben je?

Ik bedoel het gewoon serieus. Mijn Palomino Quarter is ook ontzettend geliefd bij de kinderen van de manege en hij zou een heel goed kinderpaard zijn: Niet te groot, cool en lief. Die donkere ogen in een lichte vacht doen natuurlijk ook heel veel.

Ik zou me goed voor kunnen stellen dat de kinderen van Anky helemaal gek zijn van Whiz en dat zij hem inderdaad voor hen wil houden.

Nog wel even de balletjes eraf dan natuurlijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:27

Kaja schreef:
Anoeska schreef:

Natuurlijk niet, want volgens [***] stelt het niets voor, daar in Kentucky... is nog niet eens te vergelijken met een wedstrijdje voor non-pro's... Toch Niets?

Een prachtig exemplaar van een argument ad hominem. Maakt niet uit hoor, dat je niet kan discussiëren zonder dat te gebruiken. :(:)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:28

Niels schreef:
Anoeska schreef:

Waarom moet dat dan om een mening te hebben over iets? :)

Dat hoeft niet om een mening te hebben.
Maar is wel handig als je een mening wil hebben die ergens op slaat :Y)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:32

sporter schreef:

Ik zal niet beweren dat ik zo'n geweldige ruiter ben, maar ik durf wel te stellen dat ik toch net iets meer weet over de reining dan de gemiddelde dressuurruiters hier :)
Dus laten we het eens omdraaien, hoe weten jullie dan precies hoe het zit in de reining, zonder dat jullie ooit maar een show gestart hebben?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:34

Jeetje waarom is dat een raar verhaal.

Ze zal na zijn vertrek pas duidelijk hebben gezien dat dit het paardje was wat haar toch wel heel erg snel op een behoorlijk niveau in de westernsport gebracht heeft en dat ze buiten dat feit ook nog eens aan hem gehecht ze met het hele gezin.
Anky is iemand die erg veel om haar paarden geeft en er ook zeker een emotionele band mee opbouwt.

Ik snap best dat ze het dier bij zich wilde houden en ach kom op ze heeft ruimte en centjes genoeg om het te doen.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:35

Eindelijk een lief en cool paard na al die kijkerige, hete KWPN'ers....ik denk dat ze dat in huize Van Grunsven gewoon ontzettend zijn gaan missen, kids incluis.

Heb ooit zelf hetzelfde gedaan; paard weggedaan omdat (top)trainer er veel te weinig kwaliteit in zag. Zat ik naar een lege box te koekeloeren. Heeft een bult geld gekost en een huwelijkse crisis maar paardje is mooi weer hier! ;)

Vasthi

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:39

Misschien wil ze gewoon eens wat anders op haar bord met de Kerstdagen?

Tjonge wat een ontzettend onaardige reacties van een aantal Bokkers hier!
Stond nog een leuk interview in de BIT over Anky en het westernrijden. Daar stond nog in dat ze zich toch lekker helemaal niets aantrekt van alle kritiek en lekker haar ding doet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:41

Niels schreef:
sporter schreef:

Ik zal niet beweren dat ik zo'n geweldige ruiter ben, maar ik durf wel te stellen dat ik toch net iets meer weet over de reining dan de gemiddelde dressuurruiters hier :)
Dus laten we het eens omdraaien, hoe weten jullie dan precies hoe het zit in de reining, zonder dat jullie ooit maar een show gestart hebben?

Niet. Het verschil is dat die ook niet net doen alsof ze het wel allemaal weten. Komt nog bij dat de meeste western ruiters op bokt nog geen positief woord over haar kunnen zeggen terwijl ze eigenlijk de grond zouden moeten kussen waarop ze loopt alleen al om de publiciteit. Ik geloof dat er genoeg western cowboys zijn die beter zijn als Anky ik geloof alleen niet dat die op bokt zitten. En blijkbaar zijn ze ook niet bereid om naar Kentucky af te reizen voor de sport waar ze zo goed in zijn. Wat voor excuus ze daar ook voor verzonnen hebben.

Het is te vergelijken met de B en L dressuurruitertjes die vervolgens denken te weten hoe het er in GP aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:42

Marliesje schreef:
Wie zijn al die mensen die in deze lijst onder Anky zijn geëindigd?
Hebben die zich allemaal ingekocht? Of mogen ze meedoen omdat ze zo'n mooie naam hebben?
http://www.alltechfeigames.com/ftp-pdf/REI_R_1.pdf

Dit zijn haar resultaten van dit jaar bij dé reiningorganisatie van de wereld:

DATE LOCATION CLASS HORSE ENTR PLC
3/26/2010 Oirschot Netherlands Limited Open Whizashiningwalla BB 31 9
4/17/2010 Swedala Sweden Intermediate Open Whizashiningwalla BB 11
4/17/2010 Svedala Sweden Intermediate Open Whizashiningwalla BB 11 3
6/30/2010 Givrins Switzerland Intermediate Open Dunnys Reminic 26 21
6/30/2010 Givrins Switzerland Intermediate Open Whizashiningwalla BB 26 15

Ik krijg het niet duidelijker, maar dit is haar showrecord. De laatste getallen zijn haar plaatsingen, de eerste hoeveel deelnemers er waren. Ik noem dat nu niet echt topresultaten.

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:43

Ik heb nog niemand gehoord met commercieel inzicht...

Ik denk dat Anky haar onderhandelingspositie heeft veilig gesteld door hem eerst terug te geven, met als commentaar 'te weinig topkwaliteit, volgens de kenners'.
Daarmee werd het voor de eigenaar minder makkelijk een recordbedrag voor het paard te vragen.

Natuurlijk heeft Anky geld, maar zij zal ook liever minder als meer uitgeven aan een nieuw paard.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:44

Wat een boeiende reacties weer allemaal :Z
ZIJ is al wereldkampioen. ZIJ heeft de gelegenheid en het geld om hem te kopen.
En jullie, negatievelingen?

Laat ze toch lekker een paard kopen waar ze een klik mee heeft.
Al hobbelt ze er alleen maar achterstevoren mee door het bos.
Ik wens haar veel plezier met 'm +:)+ daar gaat het toch om bij paardrijden