Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:28

LuvdaTossa schreef:
Maar als een jurylid amper de hippische sport kent, waarom zou hij/zij dan daar voor gaan kiezen? Als hij/zij het belang van een prijs niet kent, dan zal de keuze toch veel sneller gaan naar een prijs die hij/zij wel kent en waardeert?

Dan hoort zo iemand niet in de jury. Je hoort op de hoogte te zijn van de prestaties van de spelers, je hoeft niet de sport van binnen naar buiten te kennen. Als je puur voor de bekende sporten kiest als jurylid, ben je partijdig en maken minder bekende sporten nooit een kans. En een onbekende sport? paardrijden is geen onbekende sport, vele mensen hebben affiniteit met paarden. Het is een ondergewaardeerde sport, dat wel. Maar in die val mag een jurylid zich niet laten meelokken.
Leontine van Moorsel lijkt me ook geen expert op voetbalgebied namelijk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:30

Mindim schreef:

Nee, maar de kans dat ze alle wedstrijden gezien heeft van het Nl elftal is vele malen groter dan dat ze ook maar een glimp gezien heeft van Edward...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:37

Ik vind het persoonlijk ook niet netjes om edward niet te nomineren omdat hij eensuper prestatie heeft neergezet. Ik vind dat ze juist ook onbekende sporten neer moeten zetten als daar een "unieke" prestatie wordt neergezet. Als NL een keer kampioen wordt van het dames tafeltennis WK (ik noem maar iets) en dat is de 1e keer, dan vind ik dat dat ook in de picture mag staan.

De grote sporten zijn toch wel vertegenwoordigd dus de sjonnies (om maar in dezelfde termen te blijven) zullen toch wel achter de buis zitten. En je krijgt er waarschijnlijk ook nog de liefhebbers van andere sporten bij.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:40

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:42

manishdra schreef:
De grote sporten zijn toch wel vertegenwoordigd dus de sjonnies (om maar in dezelfde termen te blijven) zullen toch wel achter de buis zitten.

Dus 12,2 miljoen nederlanders zijn sjonnies :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:51

LuvdaTossa schreef:
Mindim schreef:

Nee, maar de kans dat ze alle wedstrijden gezien heeft van het Nl elftal is vele malen groter dan dat ze ook maar een glimp gezien heeft van Edward...

Als jij als jurylid daar zit, hoor je niet met een tunnelvisie naar de bekende sporten te kijken, zo simpel is het. Doe je dat wel, dan hoor je daar niet.
Het gaat er niet om wat zij van een speciale sport vind, het gaat er om welke prestatie iemand neer heeft gezet, ongeacht welke sport hij uitvoert.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:49

Nou en ik vind dat Edward toch een behoorlijke prestatie heeft neer gezet, zeker tegenover een Wesley... Wat is zijn prestatie beetje tegen bal aan skuppen, scoren op het wk en met Jolante trouwen. :=

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:46

dit is het antwoord wat ik kreeg op mijn bericht naar het NOC NSF

Geachte trish,

U heeft op 09-12-2010 de volgende vraag aan NOC*NSF gesteld:
ronduit vreemd,raar,belachelijk dat edward gal met zijn fantastische overwinningen en wereldrecords dat hij niet genomineerd is.

Het antwoord hierop is:
Goedemorgen,

De nominaties zijn tot stand gekomen volgens een vastgestelde procedure. Zie hiervoor:

http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=5321

De vakjury wil niemand tekort doen, de prestatiedichtheid was groot en en er zijn veel gouden medailles gewonnen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

NOC*NSF
Hans Reefman

Lante

Re: Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:56

:= Nou ja, wat een k*l zeg. Maar toch netjes dat ze even terug reageren. :)

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:02

Ik begrijp ook niks van deze nominaties.
Sven spreek van een mislukt seizoen, na de enorme teleurstelling bij de OS.
Mart Tuitert heeft 1 (!) medaille gewonnen.
Ik denk dat ze idd de hippische sport totaal over het hoofd gezien hebben.

welmoedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:19

echt niet normaal dat hij niet genomineerd is, hij heeft zulke goede presaties geleverd dit jaar.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:51

Gelijk dat ie niet is gegaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:49

En toch jammer dat hij zich laat kennen zo. Door wel te gaan krijg je alleen maar nog meer waardering. Je laat zien dat je er bent voor je collega ruiters (immers team is wel genomineerd) en door wel te gaan krijg je meer bekendheid voor de paardensport. Een genomineerde groep waarvan 1 van de beste teamleden niet bij is ?? geeft niet echt bijster veel bekendheid, zeker niet met al die trouwe fans !

Hij had genomineerd moeten worden, ja ik vind van wel. Maar helaas is dat niet gebeurd.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:52

trishvm schreef:

Geachte trish,

ronduit vreemd,raar,belachelijk dat edward gal met zijn fantastische overwinningen en wereldrecords dat hij niet genomineerd is.

Het antwoord hierop is:
Goedemorgen,

De nominaties zijn tot stand gekomen volgens een vastgestelde procedure. Zie hiervoor:

De vakjury wil niemand tekort doen, de prestatiedichtheid was groot en en er zijn veel gouden medailles gewonnen.

Met vriendelijke groet,

NOC*NSF
Hans Reefman

ik heb het zelfde antwoord terug gehad. de procedure is me nog niet geheel duidelijk, maar vind wel dat pieter van de hoogenband gelijk heeft in het filmpje dat ze het anders aan moeten pakken en dat het een feestje moet zijn voor de sporters. alleen beetje jammer dat die nu de plank mis slaat om edward gal te vergeten te nomineren.

tuitert heeft 2 medialles gehaald, ook nog brons met de ploegenachtervolging. hij is automatisch genomineerd door zijn gouden OS medialle (dat is de nieuwe regel). alleen jammer dat de jury niet gebruikt heeft gemaakt van de mogelijkheid om meer dan 3 sporters te nomineren.

natuurlijk staat concour al vast maar er vliegen genoeg vliegtuigen tussen amsterdam en londen, dus waar een wil is is een weg. als je wilt dat je sport belangrijk word genomen moet je zeker komen als je genomineerd ben en niet 1 teamlid laten opdraaien.

groot gelijk fenartoe

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:57

Dankjewel , vind dit echt een hele grote tegenvaller van hem. En zoals je zegt waar een wil is is een weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:58

trishvm schreef:
http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=958

als we allemaal hier een berichtje naartoe zenden,wie weet zenden we een signaal uit.ik heb het al gedaan......

Je krijgt een mailtje van noc nsf terug, met bovenstaande link. Dat je daar maar even moet kijken hoe de jurering tot stand is gekomen.

En deze zin staat er onder, dat was het.
Citaat:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:00

Het is gewoon een standaard mail die ze de deur uitsturen dus.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:05

yup, naar iedereen gaat hetzelfde. in filmpje vertellen ze hoe de nieuwe nominatie tot stand is gekomen, dat je met OS goud automatisch genomineerd bent en pieter legt uit dat ze als sporters het nu moeten oppakken anders is het te laat en gaat het gala nergens meer over.

maar als ze maar genoeg van de zelfde mailtjes krijgen misschien helpt het. aan paarden (bokt) minnend nederland zal het niet liggen (zag overigs dat er in de telegraaf ook een ingezonden brief er over was). nu de sporters zelf nog....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:07

LuvdaTossa schreef:
manishdra schreef:
De grote sporten zijn toch wel vertegenwoordigd dus de sjonnies (om maar in dezelfde termen te blijven) zullen toch wel achter de buis zitten.

Dus 12,2 miljoen nederlanders zijn sjonnies :')

Ik denk nog een stuk meer :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:21

trishvm schreef:

Geachte trish,

Het antwoord hierop is:
Goedemorgen,

Met vriendelijke groet,

NOC*NSF
Hans Reefman

Wat een ongeloofelijk kul antwoord. Niemand heeft meer gewonnen als Edward Gal en dan is dit hun antwoord?????

Tis zo stom dat het bijna lachwekkend is.

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:24

Ik heb net ook een bericht gestuurd, met ook daar in dat ik het belachelijk vind dat er standaard mails gestuurd worden en gewoon niet gekeken word naar wat er gezegd word. Ben benieuwd of ik ook een standaard mail terug krijg.

Hij had echt genomineerd moeten zijn. Sven kramer heeft zelf gezegd dat het een mislukt jaar is voor hem. Mark tuitert vind ik wel terrecht maar wesley sneijder dan weer niet.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:52

En ook ik heb de reactie terug die een paar posts hierboven staat. Echt te belachelijk voor woorden, kan er nog steeds niet over uit :n

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:49

tjonge jone die organisatie moet zich de ogen uit de kop schamen!
ach ja het is "maar"paardensport he,erg triest

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:54

Vind dat het zowiezo altijd de wat bekendere sporten zijn, met zo nu en dan een uitzondering.

Zo zonde is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:58

Het lullige is dat ze nog twee sporters hadden mogen nomineren, buiten de drie die ze nu hebben genomineerd. Dus Edward had er gewoon nog naast genomineerd kunnen worden.