Ouder paard overlijdt in de vrieskou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:11

Hoezo ? Er staat IN de vrieskou
Niet DOOR de vrieskou :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:11

geerke schreef:
dan moet de titel van het bericht verandert worden...

Hoezo?
Daar staat: Paard overlijdt in vrieskou.
Niet: Paard overlijdt door vrieskou.

edit: Jackgirl was mijn net voor. :D

geerke

Re: Ouder paard overlijdt in de vrieskou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:14

ik wordt niet vrolijk van de titel...paard overlijdt zou meer dan genoeg zijn
Maar er overlijden dagelijks meer paarden die komen ook niet in het nieuws.
Dat maakt dat het hele artikel iedergeval op mij vrij suggestief overkomt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:16

suggestieve titels verkopen nu eenmaal beter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:16

@geerke
Hoezo??
De laatste regel van het artikel staat:
Citaat:
Het is onduidelijk of de leeftijd of de kou het paard uiteindelijk parten heeft gespeeld.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:17

De eigenaar kan niets verhelpen aan zulke berichtgeving over zijn paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:18

Brainless schreef:
@geerke
Hoezo??
De laatste regel van het artikel staat:
Citaat:
Het is onduidelijk of de leeftijd of de kou het paard uiteindelijk parten heeft gespeeld.

dat is niet de titel...De toon is al gezet dan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:21

Ik heb het niet anders gelezen zoals het er staat en had ook niet het idee dat het paard doodgevroren zou zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:22

sneu, oudere paarden horen iig voor de nacht een lekkere warme stal te hebben, is veel beter voor de gewrichten.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:23

BarbaLala schreef:
sneu, oudere paarden horen iig voor de nacht een lekkere warme stal te hebben, is veel beter voor de gewrichten.

en die had het dier niet ?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:26

Triest, maar het kan zo ontzettend snel gaan. Je kunt er als eigenaar moeilijk 24/7 bij zitten om maar ervoor te zorgen dat het goed blijft gaan en zelfs dan kun je niet alles voorkomen. Het komt op mij absoluut niet over alsof de eigenaar in dit geval nalatig is geweest. Een dier kan altijd vallen, en als dat toevallig net is gebeurd nadat jij als eigenaar weg bent gegaan kan hij er inderdaad een tijdje liggen voor hij gevonden wordt..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:29

Mijn senior doe je geen plezier door hem in een warm stalletje te zetten.
Hij wil altijd wel naar buiten.
Voor mijn gemoedsrust staat hij bij kou en slecht weer binnen. :o
Hij laat duidelijk merken dat hij het buiten een stuk prettiger vindt.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:36

Hoe mensen hun paarden houden is geheel hun eigen business. Een oudje van 29 kan prima op de weide ben ik van mening, ook in de winter.
Ik denk ook dat dit een samenloop van omstandigheden is. Misschien trof de eigenaar zijn paard wel s'ochtends en waren de uren dat het paard buiten lag wel in de nacht. Maargoed, ik ga er niet verder over speculeren. De Brandweer heeft alles geprobeerd, hier heb ik respect voor. Sterkte voor de eigenaar :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:48

jackgirl schreef:
BarbaLala schreef:

en die had het dier niet ?

Nee natuurlijk niet.
Paardje heeft jaren dienst gedaan als rijpaard totdat de kids het niet meer leuk vonden.
Ook werd hij wat te oud om goed mee te rijden. Beestje liep al enkel jaren goed kreupel en kon al niet meer goed eten.
Eigenaar heeft dat beestje maar lekker in de wei gegooid zonder er ooit meer naar om te kijken.

Beestje stond nu al 2 weken buiten zonder beschutting, voer en water.
Uiteindelijk is het beestje door de benen gezakt en hebben mensen de eigenaar gewaarschuwd.
Deze ging na 2 dagen (en meerdere klachten verder) maar eens een kijkje nemen.
Paard had helaas een beroerde plek uitgekozen om te gaan liggen; precies voor de uitgang.
Na verschijnende pogingen het beest zelf te verplaatsen naar een geschiktere plek, was de eigenaar uiteindelijk wel genoodzaakt de brandweer te bellen.
Die heeft gelukkig het beest kunnen verplaatsen. Maar het beest was zo verzwakt, dat helaas de DA het beestje heeft moeten laten inslapen.
:z :z

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:13

@brainless...wat is dat nou voor een stuk tekst?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:19

@Tita
Sorry was het even zat van "iedereen" die weet hoe slecht het paardje wel niet moet zijn verzorgd en men gaat er maar vanuit dat het beestje dag en nacht buiten liep, zonder de nodige verzorging.
Vandaar mijn "satirische modus" .

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:39

Dat mag niet op bokt hoor, satirische modus... :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:42

Brainless schreef:
@Tita
Sorry was het even zat van "iedereen" die weet hoe slecht het paardje wel niet moet zijn verzorgd en men gaat er maar vanuit dat het beestje dag en nacht buiten liep, zonder de nodige verzorging.

Helaas mag dit niet meer op bokt..... Dit is een OW waard hoor!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:44

Brainless schreef:
@Tita

maar weet jij dan hoe het werkelijk zit?
Een paard op leeftijd valt niet in ene om en kan dan niet meer overeind komen...als hij in goede conditie is gaat dat geleidelijk.
Eerst moeite met recht komen na het rollen,ze blijven dan even zitten.En dan komt er inderdaad een keer dat het niet meer gaat.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:56

Citaat:
Een paard op leeftijd valt niet in ene om en kan dan niet meer overeind komen...als hij in goede conditie is gaat dat geleidelijk.

Nou, dat kan dus prima als het paard een hersenbloeding oid krijgt of bijv. een gescheurde ader.... een kennis van mij is zo een prima verzorgd, goed uitziend oud paard verloren... dier hinnikte, ze gingen kijken, hij ging liggen en zakte weg...
En soms duurt het wat langer, dat ligt maar net aan de doodsoorzaak.

Trouwens, zelfs als het ouwetje al wat langer niet helemaal fit was, wie zijn jullie dan om te bepalen wat deze eigenaar niet goed deed? Dan kun je alsnog niets over de situatie zeggen aan de hand van het artikel... En op de fotos zie ik voor de rest geen aanleiding om met het vingertje te zwaaien.

Eerst wordt je oud, dan ga je dood. Soms gaat dat heel rap, soms duurt het wat langer. Ik heb bij kennissen paarden in de wei gezien waarvan de rillingen door je lijf trokken, zo oud en mager, maar daar ging het dan wel om zeer oude dieren die zonder hun goede verzorging in de eerste plaats nooit zo oud geworden zouden zijn.

Ik word altijd misselijk van die reacties op bokt van mensen die het allemaal beter weten.

Laat mensen in hun waarde, zeker mensen die de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen oude dieren, en ze blijven verzorgen tot het einde, in plaats van ze aan de verzekering over te doen, gratis op marktplaats aan te bieden of de handel in te sturen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:02

maar we weten nog steeds niet hoe het werkelijk zit....net als dat het niet goed is om te speculeren op een negatieve manier zou dat dus ook niet mogen op een positieve manier....ik zie daar geen verschil in eigelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:03

geerke schreef:
Brainless schreef:
@Tita

maar weet jij dan hoe het werkelijk zit?
Eerst moeite met recht komen na het rollen,ze blijven dan even zitten.En dan komt er inderdaad een keer dat het niet meer gaat.

Beestje kan koliek/hersenbloeding/hartinfarct hebben gekregen.
Er zijn genoeg paarden die "ineens" niet meer in de benen kunnen komen.
En dan nog.
Stel: het paardje was al wat strammer en kon misschien wat moeilijker opstaan.
Dan vind ik dat nog geen reden om je paard maar de hele winter op stal te zetten.
Ook op stal gaan oude paarden dood.

En zoals ik al eerder vermeldde; Het paard van mijn opa kreeg een hersenbloeding 1 uur nadat wij er nog een ritje mee hadden gemaakt. Zomaar.. zonder voortekenen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:07

Wat maakt het allemaal uit???
beestje is dood. vervelend maar het hoort erbij!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:09

suuzepuus schreef:
Wat maakt het allemaal uit???
beestje is dood. vervelend maar het hoort erbij!

inderdaad...het hoort erbij...het is wel een hoofdstuk die ik als paardenbezitter het liefst over zou willen slaan,maar dat gaat niet.

Tallina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:39

Tsjonge wat een vooroordelen zeg! Kent iemand die hier gereageerd heeft de eigenaren persoonlijk?
Paardenmensen in hart en nieren zo kan ik de getroffen familie alleen maar omschrijven.

Je hebt tegenwoordig ook mensen met paarden, deze hadden dit paard niet van zijn pensioen laten genieten, dat kost namelijk geld en rijplezier of belangrijker nog prestatie's krijg je er niet meer voor terug! Dan was het paard al lang geleden (via een paardenmarkt) bij een slager beland.

Dit paard heeft geleefd als god in frankrijk, een droge en warme stal, weidegang, goede verzorging en dan bijna dertig jaar worden, dat is toch prachtig! Hulde aan de eigenaren!!

Het is ontzettend verdrietig om een paard te verliezen, maar het geeft ook een goed gevoel dat het door ouderdom is overleden en dat het niet op ons bord is beland...

Btw, ik ken de eigenaren, en ik vind het ontzettend jammer dat de sommige mensen zulke respectloze uitlatingen doen over voor hen totaal onbekenden.