Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:51

we gaan gewoon zien wat Rath ermee kan.
eerst zien dan geloven.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:36

Goed bericht van Anky. :j
Vind er niets aanvallends aan, zou het eerder opvatten als een soort oppepper voor alle teleurgestelde Nederlandse dressuurfans.
Het is jammer dat Totilas weg is, maar uiteindelijk is het een kwestie van accepteren en weer met opgeheven hoofd verder gaan. En dat is precies wat Anky nu doet.
Daarnaast heeft ze gelijk ook! Nederland is echt niet meteen verloren, we hebben nog een hoop goede andere combinaties achter de hand! :j

Het zal lastig worden om tegen de Duitsers op te boksen met zo'n paard die altijd mooie scores loopt, maar eerst nog maar eens zien of dat met deze ruiter ook het geval wordt.
Bovendien zal de rest van het team ook goed moeten presteren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:37

Adil18 schreef:
scheepie schreef:
Ik zat al op z'on reactie van Adil te wachten, waar blijft ze nou dacht ik :+ .
Is al gezegd,maar je bent erg voorspelbaar Adil :D .
Maar goed, komt volgens mij door Duitse vlaggetje :D .
Nee, ik ben niet anti-duits. Heb duitsbloed in mijn aderen en kom er regelmatig. Heb er zelfs een paard naar verkocht en neee...hij heet geen Totilas :D .

Maar even ontopic: Waarom zou Anky het er moeilijk mee hebben?
Vind haar realistisch en ze is niet onsportief naar Matthias toe.

Voorspelbaarheid is niet erg, ik heb mijn menign en sta erachter. :D dat heeft niks met het duitse vlaggetje te doen, die ik er heb staan sinds het WK overigens, omdat ik al voor het Duitse elftal was toen ik in Nederland woonde :D

Ik heb overigens langer in Nederland gewoond dan in Duitsland en ben gewoon Nederlandse, ik woon nu alleen in Duitsland, ik snap het probleem niet echt.

Waarom ik denk dat Anky het er moeilijk mee heeft...? Ze zegt er zo overheen te stappen, maar hamert er tegelijk op dat "de Duitsers" Totilas hebben gekocht om zich weer omhoog te werken. Dat vind ik erg onprofessioneel om te vermelden en heb het idee dat haar dat erg dwarszit....Maar dat is gevoelsmatig en daarmee kan ik heel erg fout liggen! Overigens is die uitspraak op zich al fout....Het waren niet "de Duitsers", maar Paul Schockelmöhle, en ik denk dat hij Totilas in eerste instantie voor zijn eigen knip heeft gekocht ;)

Vraagje: Worden jullie nu niet ontzettend moe van je zelf?? Of is het een persoonlijke strijd wie het laatste woord heeft? Niet gelijk ontploffen nu, het is een serieuze vraag.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:53

Vraagje: Worden jullie nu niet ontzettend moe van je zelf?? Of is het een persoonlijke strijd wie het laatste woord heeft? Niet gelijk ontploffen nu, het is een serieuze vraag.[/quote]

Tja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Laat maar horen Horseyfries.. Enne svp niet meteen aanvallend worden zoals ik ondertussen van je gewent ben in andere topics... maar totaal niet fijn overkomt.

Tip: miss soms eens denken van:" laat maar gaan?" Iedereen heeft hier zijn of haar eigen mening. Tis volgens mij niet de bedoeling om steeds belerend dan wel betweterig over te komen, om daar door je eigen mening de boventoon te laten voeren. Das zeer ergerlijk om te lezen.

On topic: Mooi stukje. Idd tussen de regels door kan ik de steken ook lezen, maar tja t gebeurt op een nette manier, komt op mij niet als rellerig over. Anky wenst hem uiteindelijk ook t allersbeste toe. Tuurlijk is Anky ook benieuwd of Rath er alles uit kan halen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:57

Moderatoropmerking:
Al eerder heb ik een moderatoropmerking geplaatst dat het niet de bedoeling is om op de persoon te gaan spelen. Berichten zoals "worden jullie niet moe van jezelf" zijn off topic en worden, mocht daar nog op gereageerd worden na deze moderatoropmerking, zonder verdere toelichting verwijderd net zoals elk ander off topic bericht.
Graag vanaf hier weer on topic dus.

Dominca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:19

Vind het jammer dat Totilas een nieuwe ruiter heeft, vond hem altijd dé combi met Edward. In mijn ogen lijkt het net nu 'alsof duitsland niets heeft ofzo dus dan kopen ze Totilas maar voor godvergeten geld ..'. Maargoed, dat is een bepaalde zaak .. hoop dat het paard het goed krijgt. :)

Floortje88

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:19

heel goed stuk!!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:40

Anky blijft, zo blijkt maar weer, op en top sport vrouw. Professioneel en realistisch.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:08

En toch... Vind ik het niets.
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc
Als je het niet winnen kan dan maar kopen.

Dat is wat mij dwars zit ;) vind het nogal ... naja ik houd dar gewoon niet van.
Maar dan zie je wel weer met geld kun je alles :)

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:33

Normaal ben ik niet zo van Anky, maar dit heeft ze toch goed gezegt!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:16

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:31

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:33

Ik vind het top dat Totilas een nieuwe ruiter heeft! Ik zou er niet aan moeten denken dat zo'n godsgruwelijk goed paard uitsluitend de dekdienst in gaat!
Hopelijk kan Rath er mooie dingen mee, zodat we alsnog optimaal van het paard kunnen genieten. Jammer dat Gal m niet meer rijdt, maar so be it. Het paard blijft er wel hetzelfde om.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:36

GaitMonster schreef:

Pffff... Is dit echt waar?
Belachelijk!
Benieuwd of PS nog wel criteria gaat stellen aan de merries die in aanmerking komen voor Totilas,
of dat hij het sperma beschikbaar gaat stellen aan elke geïnteresseerde gek met geld!
Weet iemand toevallig hoe de KNHS aan deze informatie komt? Of zijn dit alleen speculaties?

Dat hij Totilas pas in 2011 wil starten doet me niet zoveel eerlijk gezegd..
Dat is al over een maand en het lijkt me dat paard en ruiter nog aan elkaar moeten wennen. Vind dat dus niet meer dan normaal.
Daarnaast denk ik dat Alexander Rath zich mentaal ook goed voor heeft te bereiden om in de ring te verschijnen, de reacties zullen ongetwijfeld niet allemaal positief zijn. :n

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:38

Ik weet niet wat de bron is. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de knhs een aardig betrouwbare bron is/was.. Maar er staat idd geen bronvermdeling bij het artikel.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:43

oeh, dat had ik nog niet gelezen. dat is niet zo mooi. maar wel begrijpelijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:55

En toch.... doet het een beetje pijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:42

Jasmijn76 schreef:
GaitMonster schreef:

tja....en zo gaat Totilas eruit zien als een ordinaire geld }:0

Hm, was wel te verwachten. Toot heeft op zich best al een naam gemaakt waardoor hij door vele waardevol wordt gezien in de dekdienst. En topsport en dekken gaat vaak niet samen (kwaliteit sperma).

Toch had ik als ik PS was me wat betreft Totilas eerst meer gefocussed op de sport, had gewacht wat de nakomelingen doen en dan pas Totilas zo intensief voor de fok ingezet...Maar ja, hij wil wel zijn geld terugverdienen....

Zoals Ilse zegt: Jammer, maar ook ergens te begrijpen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:16

Ik vind dit wel duidelijk een kat in het nauw maakt rare sprongen, als er wat met Totilas gebeurd zijn ze al dat geld kwijt en zal iedereen zich afvragen of dat bij Gal ook zou zijn gebeurd en als Totilas het goed doet met een Duitser blijft het Neerlands trots, dus zowiezo een zwakte bod, niemand zal het zien als een Duitse verdienste.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 02:01

Als hij echt werkelijk elke idioot die met een merrie aan komt zetten accepteert...
Zou ik dat echt belachelijk vinden. Dan ben je niet bezig met fokkerij maar puur met geld, geld en nog eens geld.
Dan gaat iedereen als een gek met Totilas fokken, want wie wil er nou niet een "mini-Totilas"..
Dat zou echt verschrikkelijk zonde zijn.
Maargoed... Laten we het afwachten aangezien er nog steeds geen duidelijke bron is.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:05

Elin_ schreef:
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc

Dat is wat mij dwars zit ;) vind het nogal ... naja ik houd dar gewoon niet van.

Idd en dat vind ik dus het kromme aan het hele verhaal. Als Toto voor Nederland loopt is het een circusact en rijdt Edward hem in puin en als hij voor Dtsl. loopt is het een wonderpaard en heeft Edward hem zooo goed opgeleid. Wie hypocriet kann mann sein :r

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:26

Wat kwekken jullie nou allemaal, het is toch gewoon een simpel rekensommetje ? In theorie wipt Totilas de aankoopsom binnen een jaar bij elkaar. Risico van calamiteiten ?... afdekken bij Lloyds. Kost een paar centen en het zal wat langer duren voor het echte rendement komt, maar ook het echte risico is weg.
Tel daar bij op een schoonmoeder die een leuke duit in het zakje doet, mogelijk een paar olympische medailles.. wie doet je wat; allemaal extra.

Helemaal niets mis mee hoor, alleen jammer (voor Nederland dan) dat er een PS nodig is om dat te verzinnen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:30

dan wil ik ook een dekking van Toot, huppa kom maar op met dat sperma!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:40

Uhhhh... aangezien ik aanneem dat paarden niet kunnen typen... gaat dit wel heel erg ver :D

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:07

Elin_ schreef:

echt waar?? Heeft die vader van Rath dat gezegd? Dat wist ik niet...tjaa dan gaan bij mij de vraagtekens ook opspelen..