Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:53

Niezel schreef:
Wat ie anders moest? Is eerlijk zijn zo moeilijk dan?

Ik zie dat blijkbaar heel veel mensen dit als een heel emotioneel iets zien.
Maar een deal zoals die tussen Rath en Schockemohle is een puur zakelijk iets. Daarover kun je echt niets naar buiten brengen zolang alle handtekeningen nog niet gezet zijn en de juiste bedragen nog niet op de juiste rekeningen staan.
Ik snap dat dat moeilijk te slikken is als je emotioneel betrokken bent ergens bij, maar het is echt puur zakelijk...

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:53

'Beiden waren erg onder de indruk van de kwaliteiten van Totilas'

Ja duh, dat wist iedereen toch al dat Totilas ongelofelijke kwaliteiten heeft. Ik vrees dat ik toch nooit meer even hard zal kunnen genieten van de prestaties van Totilas ;(

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:54

Ik ben benieuwd om dit duo eens aan het werk te zien !
Goed dat er eindelijk een ruiter voor Totilas is gekozen, zal wel een hele zoektocht zijn geweest :)

Ik heb er niet zo'n problemen mee dat Edward & Toot geen duo meer vormen, ik ben zelf ook nooit echt fan geweest van Toot :o
Neemt niet weg dat Edward een fantastisch goede ruiter is ! :j
Ze hebben heel wat records neergezet & medailles gehaald, dat is natuurlijk een supertijd geweest voor hun, maar aan de andere kant vind ik dit een mooie kans om andere (jonge) ruiters en amazones zichzelf te laten zien in de dressuursport, er zal binnenkort zeker weten weer een ander nederlands topduo in de ring verschijnen ! :j

Ik wens ze heel veel succes en ik hoop ze snel eens aan het werk te zien ! :)

Sonador

Ben heel erg benieuwd hoe die samen het eraf brengen.

En hopelijk blijft Totilas gezond, en kan hij heel erg lang mee draaien in de sport, want daar gaat het om!
Voor welk land hij uitkomt maakt niks uit, Totilas is en blijft een Nederlands paard!
Hij is immers hier gebroren

:(:)

Of bestaat er ook een inburgeringscursus voor paarden in Duitsland?

Boras

Welkom in de volwassen wereld :D

Nieuws wordt in de regel inderdaad naar buiten gebracht als de zaak beklonken is en dan kiest men een moment. Nieuws naar buiten brengen wanneer de onderhandelingen nog lopen, zou de zaak kunnen schaden.

Dat heeft toch niets te maken met eerlijk zijn. Deze mensen zijn ons niets verschuldigd.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:55

Sonja schreef:
easygoing schreef:
Jeetje Sonja wat zijn we weer aardig voor elkaar en respecteren we elkaars mening.

Verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen?

Wat valt er te respecteren aan alle onsportieve uitingen die hier gedaan worden :?

_/-\o_ amen!

ben t met sonja eens. vind het erg jammer dat hier zo onsportief op gereageerd wordt. ik had totilas ook liever onder edward gezien gewoon voor nederland, maar this is life. kom op zeg! wat een reactie's.

ik hoop dat Rath en totilas samen erg ver gaan komen en dat hij er erg veel plezier aan mag beleven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik wil Matthias ontzettend veel plezier en succes toewensen met Toot!

Misschien krijgt Toot nu ook eindelijk een Kur op muziek die wél mooi is.

Ayasha
Blogger

easygoing schreef:
Het zijn de meningen van andere bokkers en die behoor je te respecteren.
In jouw ogen zijn het onsportieve opmerkingen/meningen in de ogen van andere niet.

Als jij het respecteert dat iemand wenst dat ie er af valt moet jij weten. Maar dat soort reacties krijgen van mij geen respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:56

trekpaardluf schreef:
ik hoop dat hij een toot een goede band samen krijgen en mooie prestaties zullen halen. Voor Edward is het balen, denk ik. het zal in elk geval altijd een dubbel gevoel zijn als we toot zien lopen. het blijft altijd een beetje ons paardje :P

+:)+

Kijk, ZO kan het ook ;)
En tuurlijk blijft Totilas altijd een beetje "ons paardje"; de herinnering aan Edward en Totilas is echt zomaar niet weg, en Edward is en blijft altijd degene die Totilas zo fijn opgeleid heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:57

smeetjoew schreef:
Dit gaat zijn carriere maken of breken. De tijd zal het leren.
Maar ik wens Rath veel succes met Totilas en hoop dat het hele hoofdstuk Totilas nu eindelijk ten einde komt....

Ben het hiermee eens. Vind het erg jammer dat Totilas niet meer voor Nederland rijdt, maar desondanks wens ik de nieuwe combinatie erg veel succes :j Hopen dat Edward snel een nieuwe topper vindt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:57

Ayasha schreef:
easygoing schreef:
Het zijn de meningen van andere bokkers en die behoor je te respecteren.
In jouw ogen zijn het onsportieve opmerkingen/meningen in de ogen van andere niet.

Als jij het respecteert dat iemand wenst dat ie er af valt moet jij weten. Maar dat soort reacties krijgen van mij geen respect.

Das waar maar persoonlijke aanvallen zijn toch ook niet echt nodig?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:58

Nu hoop ik alleen maar dat het publiek op wedstrijden zich sportief gaat gedragen!
Ik zie hem bv niet naar Nederlandse wedstrijden komen uit schrik om uitgejouwd te worden, iets wat sowieso gaat gebeuren door enkele idioten...
Als e rnu een ruiter is die ik het gun dan is het Matthias Alexander Rath, oké, de jongen heeft alles gekregen om zich zo te ontwikkelen maar hij is een van de meest getalenteerde en hardwerkende jonge ruiters op het dressuurlandschap!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:58

easygoing schreef:

Wie het schoentje past. Er zijn er hier die een stuk persoonlijker worden en van alles toewensen. ;) Zo persoonlijk vind ik haar niet eens worden. Ze geeft gewoon haar mening. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-11-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:59

Toch wel.. echt een super kans voor hem!

Ben benieuwd op wat voor niveau Totilas kan lopen met een nieuwe ruiter.
Of we die monsterscore's weer terug gaan zien. :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:59

Tjong....
Die jongen zal vast als mens oké zijn, maar je zou Totilas wel een betere ruiter gunnen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:00

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Wie het schoentje past. Er zijn er hier die een stuk persoonlijker worden en van alles toewensen. ;) Zo persoonlijk vind ik haar niet eens worden. Ze geeft gewoon haar mening. :+

Ho ho ik heb alleen gevraagd of ze met het verkeerde been uit bed gestapt is, dat is geen aanval maar een vraag. En verder heb ik me in dit topic keurig gedragen :+ .

mairead

Dus toch!

Als je graag naar het paard Totilas kijkt, zou het niks uit moeten maken met welke ruiter hij in de ring verschijnt; dan moet je blij zijn dat hij weer in de sport te bewonderen zal zijn.
Echter, voor Edward vind ik het nog steeds sneu; want ik keek zelf immers graag naar de combinatie van die twee. Ook ben ik natuurlijk wel een beetje chauvinistisch; ik had Edward & Totilas nog graag voor ons eigen landje zien uitkomen op de OS van 2012 in London...

Jola

Ik ben blij dat Totilas niet alleen voor de dekdienst wordt ingezet....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:01

Trouwens, alle wedstrijdpremies en wedstrijdgeld die wordt gewonnen door vroeger Ann Katrin Linsenhoff en nu door Matthias ALexander Rath gaat INTEGRAAL naar Unicef!

Als zo'n mensen dan zo'n paard niet verdienen, wie dan nog wel?

Irene2

Ik wens Rath veel succes, en hoop dat met dit bericht het eerdere gezeur over het weer bij elkaar brengen van Totilas en Edward over is.

Sjolvir

Uiteraard was het mooi om Edward samen met Toot te zien, maar dat is voorbij.
Tijd om dat te accepteren ;) .

Tja, en Toot was een bijzondere verschijning in de westrijd ring, dus laten we hopen
dat we ook met Rath kunnen genieten van dit prachtige paard.
En misschien groeit hij zelfs nog verder onder zijn nieuwe ruiter.
Dus wens ik Matthias Rath, veel succes met Toot.

Ayasha
Blogger

easygoing schreef:
Ho ho ik heb alleen gevraagd of ze met het verkeerde been uit bed gestapt is, dat is geen aanval maar een vraag. En verder heb ik me in dit topic keurig gedragen :+ .

En waar was dat voor nodig? :+ Gewoon omdat ze haar mening gaf? Die moet toch iedereen respecteren? Of geldt dat ineens niet meer als je je aangesproken voelt? ;)
Dan zouden een boel mensen in dit topic zich heel diep moeten gaan schamen (IMO zouden ze dat sowieso al mogen gaan doen maar goed)

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:02

Ik ben blij dat er een ruiter is gevonden die zoveel respect heeft voor Totilas en eruit wil rijden wat erin zit.
Ik hoop dat dit net zo'n mooie combi wordt als Edward en Toot, dan hebben we weer wat om naar uit te kijken!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:04

s0173957 schreef:
Nu hoop ik alleen maar dat het publiek op wedstrijden zich sportief gaat gedragen!
Ik zie hem bv niet naar Nederlandse wedstrijden komen uit schrik om uitgejouwd te worden, iets wat sowieso gaat gebeuren door enkele idioten...
Als e rnu een ruiter is die ik het gun dan is het Matthias Alexander Rath, oké, de jongen heeft alles gekregen om zich zo te ontwikkelen maar hij is een van de meest getalenteerde en hardwerkende jonge ruiters op het dressuurlandschap!

Hihiii ik had in een ander topic al geschreven dat het wel een stunt zou zijn als de tribune vol oranje gekleurde toeschouwers helemaal uit hun dak zal gaan als Totilas de ring in komt of een overwinning boekt.
Daar kunnen PS en Rath dan 2 dingen van denken " goh het nederlandse publiek is sportief en staan achter ons" of "gatsie ze zien Toot nog steeds als een nederlands paard en onze prestaties als nederlandse prestaties". Welke het gaat worden zullen we nooit weten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:06

s0173957 schreef:
Trouwens, alle wedstrijdpremies en wedstrijdgeld die wordt gewonnen door vroeger Ann Katrin Linsenhoff en nu door Matthias ALexander Rath gaat INTEGRAAL naar Unicef!

Als zo'n mensen dan zo'n paard niet verdienen, wie dan nog wel?

Maar aangezien nu de sportrechten moeten betalen vraag ik me af of ze dat ook zullen doen met het geld wat ze met Toot verdienen of zou al het wedstrijdgeld/premies naar PS gaan?