Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:35

jeetje, gezien alle reacties had ik een heel heftig filmpje verwacht..................
maar maken jullie je HIER zo druk om?
als jullie dit al mishandeling vinden ..............

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:38

Janine1990 schreef:
Oooh, ik zal die man ook niet veroordelen of zien als een vreselijke vent die zijn paarden mishandeld... Maar ik had persoonlijk mijn paard omgetrokken. Collega's konden (voor zover ik kon zien) wel achteruit.

Wat betreft mensenleven gaat voor paardenleven, ben ik het zeker met je eens ;)

Je kan dit niet 'even' op een rustige manier afhandelen, de agent moest meteen actie ondernemen. Het is geen wedstrijd waar je alleen jezelf bij hebt, dit is IRL, als jij als agent zijnde je paard niet onder controle hebt dan raak je heel je korps, niet alleen jezelf en je paard. Agent had geen andere keuze dan een tik geven.
Ikzelf geef nog wel eens een tik met het uiteinde van mn teugels, maar ik weet zeker dat als de agent dit gedaan had hij dan ook zo de grond in zou worden getrapt.

ELpatcho schreef:
Sinds wanneer mag je met een gummy knuppel op een paard slaan en het nog goedgekeurd krijgen ook! Sinds wanneer moet je een paard dat schrikt/ in paniek raakt slaan tot hij weer bij de les is? Waarom is bokt o zo acceptabel naar een agent toe, maar als hier iemand met een spoortje rijdt wordt die de grond in gestampt. Sinds wanneer mag een agent meer dan een burger?

Ik vind dit een schandelijke actie van deze agent. En ik snap heus wel dat het niet even een makkelijke situatie is. Maar de enigste waar het dier op dat moment op kan vertrouwen is zijn ruiter, en wat doet die..? Die slaat er met een gummy knuppel oplos. Agenten hebben een voorbeeld functie, en ik vind dat meneer agent hier grofe steken heeft laten vallen in zijn functie.

Wat had hij dan moeten doen? Grondwerk? Join up?
Als onze paarden niet luisteren hebben wij alle vrijheid en tijd om het probleem op te lossen. Hij niet, hij is aan het werk en het paard moet direct terug onder commando.

Ik weet zeker dat als het een hond betrof die per ongeluk iets verkeerds deed en een agent sloeg dat dier om hem weer terug in reality te halen niemand er over zou vallen gezien de schade zo'n hond kan doen.

Heb nu eindelijk het filmpje gekeken en mensen kom op :roll: zelfs ik sla mijn paard wel harder dan dat als hij staakt :')
Hij stopt ook met slaan zodra het paard weer de goede richting opstaat, midhandeling? Nee echt niet :n
Je kan natuurlijk ook nog van een mug een olifant maken door te zeggen dat hij wel erg streng is met zn hand, paard heeft de mond opengesperd en de ruiter heeft de teugels wel heel strak _O-
Laatst bijgewerkt door Onali op 26-11-10 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:42

Er is maar 1 weg en die is naar voren! Paard moest even begrijpen dat hij ook nu gehoorzaam moet zijn en dat moest snel gebeuren. Agent heeft het juist opgelost, anders was hij door de collega's geschoten.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:43

:\ Is dit alles?

Goh op de manege zie je dagelijks paarden die flinkere meppen krijgen, meermaals op de dag. Soms zie je zelfs kleine kinderen die een pony op hun donder geven, vaak door ongeduldigheid en onwetendheid.

Diegene die hier nooit een paard eens een flinke mep heeft moeten geven of even meer moest doortrekken... meld je maar eens.

Orchidee21

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:59

Wat je hier ziet, gebeurd ook bij de nederlandse beredenen.
De deken dempt trouwens ook een hele boel.
Dat het niet charmant staat, begrijp ik maar op dat moment moet het paard voorwaarts en zeker niet achterwaarts de eigen collega's plat lopen.
Mishandeling vind ik het zeker niet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:05

Ik meng me er toch even bij
Jullie hebben deels gelijk.
Maar een agent heeft een voorbeeld functie vind ik.
En achja.. als hij dat mag .. mogen wij het ook.
En ja hoor , daar zullen dan de eeerste mensen de klappen geven bij dieren met gummiknuppel.
En dit is ook wat ik niet goed vind.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik dieren niet bij de politie vind kunnen.
Een mens kan zeggen of ie bij de politie wil of niet.
Een hond of paard niet :n En die trainingen zijn soms echt geen pretje voor ze hoor :n

Oook word dit door iedereen goedgekeurd en als iemand op bokt een foto (BIJV.) heeft waar hij iets zijn spoor kantelt (mischien was het maar voor 1 ''prik'' om het paard weer ''bij de les te krijgen'' ) Krijgt ie heel bokt op zich af en is het allemaal gezeik hier en daar :n

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:10

Wat had hij dan moeten gebruiken?!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:11

-:(- oehhh, wat kan ik me kwaad maken om die betogers -:(- -:(- -:(-
zo dicht staan mensen en paarden bij elkaar, zelfs eentje die het paard even aait en dan vuurwerk afsteken :(
wat een stelletje randdebielen!!!!

agent moet iets, paard vlucht echt te ver naar achteren, staat met zijn kont al bijna tussen de gewone agenten en moet terug
volgens mij is de deken behoorlijk gepanserd en komt de klap nauwlijks aan op het paard
verder ben ik ook voor liever 1 x duidelijk als 10 keer zachtjes en die tijd had deze agent ook niet

de echte vraag is , of dit paard wel geschikt is voor dit werk
politiepaarden dienen meer te kunnen hebben als een gewoon paard, daar zijn ze immers op getraind en anders zou ik zo'n paard niet inzetten bij betogingen

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:18

Ben ik nou gek dat ik dat filmpje nergens kan vinden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:46

:j :+
er staat een link onder het bericht, klikken op "hier"

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:13

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Als jullie dit al mishandeling geven. Een gummiknuppel komt minder hard aan dan een zweep en daarbij houdt de deken ook een hoop tegen.

Tegenwoordig kan alles gefilmd worden en tegen je gebruikt worden en die hetze moeten ze eens tegengaan, ondanks dat het ook voor goede dingen gebruikt wordt. In de dressuurwereld is het ook al gaande.

Daarbij vind ik dat een politiepaard ook moet staan waar die staat en mag daarin best wat ondersteuning krijgen op de momenten dat het nood is..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:18

Wat een gezeur.
Een dunne lange zweep komt harder aan als zo'n knuppel en iedereen die het mishandeling vind heeft zeker ook nog nooit een tik met de zweep gegeven???
Paard moet vooruit gaat niet vooruit waarom zou je hem dan geen knal mogen geven?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:48

Elin_ schreef:
Maar een agent heeft een voorbeeld functie vind ik.

Als eerste: wat een ophef over zo'n filmpje...

ik denk dat meneer de politie het op een rustiger moment het anders had gedaan.
Als hij het paard niet tot omkeren had kunnen brengen, was de chaos niet te overzien geweest. lekker voorbeeldfunctie had je dan gehad....
ik zie al platgetrapte mensen doordat die knol er van door gaat. lekker.
kun je beter ervoor zorgen dat het paard echt wel omkeert, ook al is het bang.

overigens, paard loopt daarna wel weer netjes vooruit. Het was dus wel effectief!

Wat iemand hier ook zegt: het is nog erger dat die lui vuurwerk gooien!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:03

robert45 schreef:
Nou het paard zet inderdaad de sokken erin. je zal dan toch de situatie onder controle moeten krijgen.

Alleen iedereen spreekt hier zo snel schande over. laat die mensen liever schande spreken over de maffe idioot die een stuk vuurwerk op Paarden gooit.

Waar heb je dan je hersens zitten?

Protesteren prima. Daar heb je recht op. maar je hoort je ook te gedragen. Ik zie steeds vaker dat een protest eigenlijk gewoon een vorm van rellen en slopen is.

Zulke mensen willen dan studeren? Nou hersens hebben ze niet als je vuurwerk gaat gooien. Dus die hoeven de beurs ook niet....

Idd, ben ik het mee eens.

Ik denk dat de reactie van de agent zoiets was van "snap out of it". Maar of het de juiste beslissing was...

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:04

*dubbelpost*
Laatst bijgewerkt door Trice op 26-11-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:06

Wat een heisa om niks, nouja niks is het natuurlijk niet helemaal.
Ik denk dat er vooral zo'n drama over gemaakt wordt omdat zo'n agent wel een voorbeeldfunctie heeft.
Liever zou ik me druk maken om dieren die het echt nodig hebben.

Het paard heeft er schijnbaar niets aan overgehouden.
Beter zouden degene die het vuurwerk gooit aangevallen worden ipv de agent.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:06

robert45 schreef:
Nou het paard zet inderdaad de sokken erin. je zal dan toch de situatie onder controle moeten krijgen.

Alleen iedereen spreekt hier zo snel schande over. laat die mensen liever schande spreken over de maffe idioot die een stuk vuurwerk op Paarden gooit.

.

Oja, dat rechtvaardigt om je paard in elkaar te knuppelen omdat hij bang is. Als we zo gaan praten, kunnen we ook zeggen dat de paarden dan maar beter getraind hadden moeten worden met vuurwerk.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:07

ik verbaas me ook een beetje om alle ophef.
Tuurlijk heeft een agent een voorbeeldfunctie maar in zo'n dreigende situatie handel je anders.
Vond de tikken die die uitdeelde niet echt hard. Paard kan best wat hebben. De trap die ze van een soortgenoot krijgen komt vaak harder aan.
Paard wilde niet meer naar voren, moet terug in de linie, is bang voor het vuurwerk. Kreeg klap met gummieknuppel(wat ik overigens ook weer niet zo hard vond, paar rake klappen met een zweep ziet er akeliger uit naar mijn mening)
Ik denk dat het ook anders had kunnen aflopen als de agent het paard niet onder controle had kunnen houden. Ik denk dat we dan een heel ander scenario hadden gehad.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:14

Belachelijk al die ophef.....ik zie het probleem niet hoor. De gemiddelde ruiter deelt forsere tikken uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:25

ELpatcho schreef:
Sinds wanneer mag je met een gummy knuppel op een paard slaan en het nog goedgekeurd krijgen ook!

Sinds veiligheid van mensen voor paarden gaat, dus zeg maar al paar duizend jaar.
ELpatcho schreef:
Sinds wanneer moet je een paard dat schrikt/ in paniek raakt slaan tot hij weer bij de les is?

Sinds jaren? Dat een paard bijv een trailer hier eng vind is geen reden om niet meer naar mij te luisteren. In dit geval had je ook nog eens mensen levens in gevaar als hij naar achter was gegaan, dus dubbel acceptabel.
ELpatcho schreef:
Waarom is bokt o zo acceptabel naar een agent toe, maar als hier iemand met een spoortje rijdt wordt die de grond in gestampt.

Das al sinds jaren, bokt is gewoon zo achtelijk.
ELpatcho schreef:
Sinds wanneer mag een agent meer dan een burger?

Sinds dat wij ons zelf een constitutionele monarchie noemen.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:26

Vienna2007 schreef:
robert45 schreef:

.

Oja, dat rechtvaardigt om je paard in elkaar te knuppelen omdat hij bang is. Als we zo gaan praten, kunnen we ook zeggen dat de paarden dan maar beter getraind hadden moeten worden met vuurwerk.

ik weet niet waar jij het ziet dat een paard in elkaar geknuppeld wordt, maar die agent moet dat paard op dat moment weer bij de les krijgen en voorwaarts gaan. Achteruit was geen ruimte daar stond een colonne me'ers klaar en als je die lijn doorbreekt is er ruimte voor de demonstranten om erdoor te gaan. Dat mag niet gebeuren dus moet het paard weer naar voren gaan. het enige dat een ruiter te paard heeft om een tik uit te delen is een knuppel, hij heeft geen zweepje dan had hij die wel gebruikt. Die ruiters zijn dol op die paarden, ze moeten elkaar blind kunnen vertrouwen, als ruiter zegt vooruit is veilig (wat het ook was in dit geval) moet dat paard gewoon gaan ook al is het paard bang. Ook op stal gebeurd het dat een paard angstig is met rook training e.d. alleen is het grote verschil dat je het daar 10x kan proberen en hier niet. En even voor de duidelijkheid paard houd er heus niks aan over hoor 2 tikken met gummy knuppeltje (het was een kleine knuppel)

Citaat:
Waarom is bokt o zo acceptabel naar een agent toe, maar als hier iemand met een spoortje rijdt wordt die de grond in gestampt.

Omdat veel mensen die hier gebruiken om voorwaarts te gaan en sporen daar niet voor zijn. Anders zou het zijn als er een foto zou staan van iemand met sporen terwijl het paard achteruit bijna een sloot in loopt en iemand het paard met de sporen naar voren "schopt" om niet een gevaarlijkere situatie te creëren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:28

Vienna2007 schreef:

Ooit wel is een gummiknuppel tegen je gehad?
Ooit wel is een zweep tegen je gehad?

Geloof me, een zweep doet veel meer auw...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:30

Ik zie het probleem ook niet zo :n Het paard zit flink in de achteruit en de situatie met de demonstranten dreigt uit de hand te lopen. Ik wil me niet eens indenken wat er gebeurd als die groep naar voren komt en er staat een paard tussen die in de staak gaat :n Dan konden er ook nog weleens gewonden vallen van een hele andere aard.
Nee ik heb niks op de actie van de agent aan te merken.

Vienna2007 schreef:
robert45 schreef:

In elkaar te knuppelen? Jeetje :n het paard mankeert helemaal niks :n Beetje overtrokken reactie

Lieve kleine zeehondjes die worden in elkaar geknuppeld, dit paard verre van dat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:32

Dit is een eindeloze discussie... Wat is mishandeling, en wat niet?

Sommige mensen vinden het inzetten van paarden in dit soort situaties al mishandeling, sommige mensen vinden deze hele situatie waarschijnlijk geen probleem...

Ik kan de reactie van de agent begrijpen, maar ik vind het wel erg ver gaan...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:34

het ziet er misschien ook wel heftig uit omdat hij zijn arm zo hoog opheft maar ik denk echt dat hij niet hard slaat hoor. Agenten zijn vaak dol op hun paarden. Met een zweep (die veel lichter is) hoef je je arm niet zo hoog op te heffen om toch heel hard aan te kunnen komen hoor ;)