Volbloed Lukas is nu officieel het slimste paard ter wereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Re: Volbloed Lukas is nu officieel het slimste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:26

Als ik me niet vergis, vraagt ze op een gegeven moment ook willekeurige figuurtjes, dus niet op de volgorde die ze in het begin aanhield.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:54

Ik vond het wel leuk en aardig, maar totaal niet spectaculair.
Heb ook een ander filmpje bekeken, waar de vrouw het paard reed. Dat ging nergens over. Stelde niets voor. Heel erg onder het tempo.
Nee, ik vind het ook niet zoveel voorstellen.
Denk dat menig paarden hier op bokt betere oefeingen van vrijheidsdressuur kunnen laten zien.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:55

wat een bedelaar, haha
maar hij is wel mooi <3

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:10

Ik vond het ook niet zo heel spectaculiar.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:16

wauw zeg, hoe bijzonder is dat!?
Gaaf hoor :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:24

wat raar dat het paard geen spring talent heeft met twee kapotte pezen...dan begrijp ik ook per direct waarom hij onder het zadel niet meer wilde werken. Dier heeft waarschijnlijk altijd zeer gehad.

Wel leuk om te zien wat je ze allemaal aan kan leren...maar ja als ik dan kijk naar wat ik mijn eigen volbloed aan heb geleerd qua commando's zonder snoepjes en constant voeren...

dribbeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:21

wat leuk ! :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:31

Ik ben het met Sabine_Duko eens. Hoezo niet bijzonder, hoezo niet knap? Hoeveel paarden zullen er nu helemaal zijn die dit kunnen. En kijk nou niet alleen dat eerste filmpje, want zoals al gezegd is laat ze hem ook andere, willekeurige volgorden doen. Natuurlijk kan een paard niet tellen, natuurlijk kent hij het alfabet niet uit zn hoofd, maar het is toch gewoon gigantisch knap hoe dit paard getraint is om te reageren op commando's? Daar gaan jaren trainen en oefenen in zitten en het is écht niet iets wat je ieder paard zomaar 'even' leert.
Mooi paard trouwens :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:59

Lynske78 schreef:
Ik was nou niet echt onder de indruk van het filmpje :n

Nee ik ook niet !!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:28

Bellarose schreef:
Ik ben het met Sabine_Duko eens. Hoezo niet bijzonder, hoezo niet knap? Hoeveel paarden zullen er nu helemaal zijn die dit kunnen. En kijk nou niet alleen dat eerste filmpje, want zoals al gezegd is laat ze hem ook andere, willekeurige volgorden doen. Natuurlijk kan een paard niet tellen, natuurlijk kent hij het alfabet niet uit zn hoofd, maar het is toch gewoon gigantisch knap hoe dit paard getraint is om te reageren op commando's? Daar gaan jaren trainen en oefenen in zitten en het is écht niet iets wat je ieder paard zomaar 'even' leert.
Mooi paard trouwens :j.

Inderdaad, waarom is dit niet meer bijzonder?
Omdat we het al eens gezien hebben? En omdat er paarden op bokt zijn die het ook kunnen?
Dan is het toch gewoon nog steeds knap?!!

Zowel van een Jauke, als een Indy die er genoemd werden als van dit paard is het gewoon ontzettend knap!!!
Ik vond het wel leuk om naar te kijken, net zoals ik het leuk vind om Danielle en Jauke te zien. Ik zag vooral de rust en het plezier wat die vrouw en het paard samen beleven en daar gaat het toch uiteindelijk om? Jammer dat er zo bekrompen en negatief naar gekeken wordt. Het ging namelijk niet om beter dan die of die het ging om dat een 'afgedankt' paard heerlijke aandacht krijgt.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:00

echt gaaf :P

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:19

Pure volksverlakkerij. Hier stonden ze vroeger mee op de kermis en dan trapten er ook mensen in.
Het paard is gewoon geconditioneerd zoals hierboven al meerder keren is uitgelegd.
Een¨paard is niet slim of intelligent als je ze vergelijkt met een mens.
Een paard reageerd vooral op instinct.
Tuurlijk kun je het wat leren maar alleen door veel oefenen.
De meer intelligentere dieren hebben veel minder oefening nodig om iets te leren.
Dus nee sorry hoor maar dit paard is dus niet slim of intelligent en kan zeker niet lezen.
Als je wilt geloven dat hij het wel kan, van mij prima, er geloven ook duizenden mensen in Char en Jomanda

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:34

Wat reen rust komt er van die vrouw uit. Ik vind hert knap dat ze dit met het paard kan :)

cbreeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:29

knap werk!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:34

Knap het zo heerlijk rustig over komt & mooi paard om te zien.
Filmpjes zijn erg leuk om te kijken, vind het rijden er een beetje appart uit zien..
Maar hij heeft het iig nu goed zijn naar zijn zin, na al die ellende dat het paard al door heeft moeten maken!

@ juliomariner; waarom zou een paard niet intelligent kunnen zijn? Denk jij dat alle mensen hier op de wereld zo slim zijn. Niet dus! Daar in Den Haag denken ze ook dat ze het allemaal weten, maar die kletsen ook maar een eind raak. Vind het zeer respectvol dat die vrouw er zoveel tijd in heeft gestoken en dat het paard er ook daadwerkelijk plezier van heeft. Ik vind niet eens dat je een mens en een paard mag vergelijken qua hersens. Maar paarden zijn helemaal niet zo dom als wij denken!
Eveneens respect voor alle andere mensen die zo hun paarden de kunstjes aanleren, vind het erg knap (ben er zelf ook aan begonnen en weet hoe moeilijk het af en toe kan zijn, ben nu denk 1,5 maand bezig, vind het leren van de beginselen erg leuk. Zoals kusje geven ofzo..)