Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayasfrenk

Re: Dekgeld Totilas omhoog, Rath volgens insider nieuwe ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:03

nou inderdaat. en nou moet de ruiter ook nog BETALEN!!!!!!!!! om er op te mogen rijden??? normaal is dat toch andersom??? kijk ik weet dat toot een heel speciaal paard is en dat je daar niet iedereen op kunt zetten. maar is het niet aan PS om gewoon de beste ruiter te zoeken?? en niet de hoogst biedende??? gaat toch om het paard?? sorry maar net wat eerder al vermeld word dat arme paard word nu gewoon een geld machine. hij zal het heus wel goed krijgen hoor. maar dit heeft niks meer met dieren liefde temaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:06

Mayasfrenk schreef:
nou inderdaat. en nou moet de ruiter ook nog BETALEN!!!!!!!!! om er op te mogen rijden??? normaal is dat toch andersom??? kijk ik weet dat toot een heel speciaal paard is en dat je daar niet iedereen op kunt zetten. maar is het niet aan PS om gewoon de beste ruiter te zoeken?? en niet de hoogst biedende??? gaat toch om het paard?? sorry maar net wat eerder al vermeld word dat arme paard word nu gewoon een geld machine. hij zal het heus wel goed krijgen hoor. maar dit heeft niks meer met dieren liefde temaken.

Nou, als dat hem niet meer zint, dan gooit hij Rath er wel af hoor :)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:46

Ik heb ongeloofelijk veel respect voor de nieuwe ruiter, maar zoals eerder gemeld, hoop ik dat hij/zij of wie het ook mag zijn, met Totilas, niet boven Edward uitstijgt :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:52

Natuurlijk is het een geld machine, je betaalt geen 10 miljoen euro voor een paard om een buitenritje te maken en gezellig zijn manen te vlechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:55

Doe mij ook een Totilas. Lekker geld verdienen zo :D Geef hem eens ongelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:41

sporter schreef:
Focussed schreef:
Ik ben benieuwd wat hij gaat doen als de eerste lichting veulens enorm tegen vallen..

Ze allemaal op kopen :)

Yep, vervolgens de tegenvallers zonder papier naar het oosten en de leukerds met papier naar het westen. Zo simpel is dat.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:56

Oh mijn god xD
Voor dat geld kun je mijn paard kopen, maar die mensen geven het uit aan een rietje sperma?
GE-STOORD!

Zoveel risico's en daar dat geld aan uitgeven? Ze zijn echt helemaal van hun lotje getikt..

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:13

8000 Euro is verschrikkelijk veel geld en... matchen nu alle merries in één keer wel met Totilas?

Ik geloof nooit dat ik met Totilas een beter veulen zal fokken dan ik nu met Ampère (1.500 euro) gedaan heb.

Los van het dekgeld dient iedere fokker in eerste instantie naar zijn eigen merrie te kijken en de mindere punten van zijn merrie in kaart brengen.

Indien deze overeenkomen met de pluspunten van Totilas (welke deze foktechnisch ook mogen wezen) kan je het eventueel proberen,maar.... het blijft een gok met een hengst (weliswaar fantastisch sportpaard) waarvan niets geweten is over zijn vererving.

Ik wens in ieder geval alle Totilasveulens een voorspoedige carrière (zowel op de keuringen als in de sport).

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:20

http://knhs.nl./news.asp?ID=20130

MÜHLEN (ANP) - Totilas zal pas op zijn vroegst in mei 2011 weer in de dressuurring te bewonderen zijn. Zijn Duitse eigenaar Paul Schockemöhle wil snel iets terugverdienen met zijn aanwinst van een slordige 10 miljoen euro en zal het zwarte superpaard de komende maanden alleen inzetten als dekhengst.

De voormalig springruiter, die een enorme handelsstal in het Noord-Duitse Mühlen beheert, gaat ervan uit dat Totilas één keer per dag zin heeft in een 'Phantom-Sprung', zoals het bestijgen van de leren kunstmerrie in het Duits wordt genoemd. Volgens Schockemöhle heeft 'black beauty' Totilas, in de dressuur groot gemaakt door Edward Gal, veel en goed sperma. Hij verwacht aan elke dienst acht tot tien 'rietjes' (porties) over te houden, die voor 4000 euro per stuk naar de vele geïnteresseerde paardenfokkers gaan.

Matthias-Alexander Rath, die het wonderpaard in wedstrijden gaat uitbrengen dankzij de financiële steun van zijn familie, komt één keer in de twee weken uit Frankfurt over naar Mühlen om Totilas even de ,,fantomen uit het hoofd te fluisteren'' en te oefenen op piaffe en passage. Pas eind april mag hij de hengst meenemen naar zijn woonplaats Kronberg ter voorbereiding op het sportseizoen, met het EK in Rotterdam als hoogtepunt. De sportieve zomer duurt voor de immer favoriete combinatie vier maanden.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:56

Ik vind het bedrag wel heeeeeeel erg hoog. Misschien niet in verhouding tot het bedrag wat hij ervoor betaald heeft, maar wel voor zijn klanten. Dan moet je nog afwachten wat voor veulen eruit komt. Dan denk ik dat Jazz nu wel wat meer waardering mag krijgen aangezien hij zoveel kinderen heeft die het wereldwijd heel erg goed doen. En bovendien uit een hele goede lijn komen.

Paul S. creeert wel een hype hiermee... :Y) Heeft zeker een cursus marketing gevolgd..hihi