horseyfries schreef:Ik doe ook niet moeilijk over het eten van mensen, mag ik er daar dan ook een paar van schieten? Als we het dan toch over overbevolking hebben dan heb ik ook op korte termijn de beste oplossing.....
Sorry hoor, maar "op een gegeven moment is alles vol?". Die paar paarden van de Oostvaardersplassen gaan echt niet de hele wereld overvol maken, hoe overdreven is dat?
Ik doe ook niet moeilijk over het eten van mensen gaat natuurlijk nergens over. Op dit moment eet je ook geen mensen dus dat is totaal niet aan de orde. (paarden/dieren)vlees van de slager is geen probleem, maar een beest dat in het wild heeft geleefd zou opeens niet dood mogen. Een beetje krom.
Er is al een overschot aan paarden en er gaan er al genoeg naar de slacht om dat mensen niet meer weten wat ze er mee aan moeten. Waarom zouden die in de oostvaarders plassen dan niet dood mogen, maar een willekeurig ander paard wel?
Ik vind afschieten ook geen structurele oplossing, en ben zeker wel voor castreren of iets dergelijks. Maar daar zijn we voor dit jaar toch mooi te laat mee. Dus een deel van de populatie van dit jaar afschieten en voor volgend jaar zorgen dat er geen nieuwe bijkomen.