Hoe groot is de kans dat ze het dier direct dood schieten?
En de natuur zn gang laten gaan

Mijn mening, de hengsten castreren zodra dat kan. Kunnen er ook geen veulens meer bij komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolandaa_ schreef:winia4ever schreef:Waarom afschieten als je ze kunt bij voeren??
Doe het op verschillende plekken en waar ze zelf moeten zoeken zo worden ze niet tam en leven ze toch in de natuur!..
Het is niet meer zo als vroeger,!..Alles veranderd! beetje bij voeren is geen probleem lijk mij..
Dan houd je nog het probleem dat het er te veel zijn.
suuzepuus schreef:Precies knuffeldier, dat heb ik op de vorige (of die daarvoor) ook gezegt.
Niet wachten met afschieten tot ze zwak zijn maar nu de populatie uitdunen en afschieten. Dat scharrelvlees kan mooi verkocht worden en er blijft meer voedsel over voor de anderen!
Calanddra schreef:Worden de dieren dan van een afstandje afgeschoten? Want denk niet dat ze dichtbij genoeg kunnen komen...
Hoe groot is de kans dat ze het dier direct dood schieten?
horseyfries schreef:suuzepuus schreef:Precies knuffeldier, dat heb ik op de vorige (of die daarvoor) ook gezegt.
Niet wachten met afschieten tot ze zwak zijn maar nu de populatie uitdunen en afschieten. Dat scharrelvlees kan mooi verkocht worden en er blijft meer voedsel over voor de anderen!
Waarom in vredesnaam afschieten en niet het overschot weghalen en ergens anders naartoe brengen?
Ik begrijp echt niet waarom die dieren persé dood moeten, alsof ze nergens anders kunnen leven??
horseyfries schreef:Ik doe ook niet moeilijk over het eten van mensen, mag ik er daar dan ook een paar van schieten? Als we het dan toch over overbevolking hebben dan heb ik ook op korte termijn de beste oplossing.....
horseyfries schreef:Ik doe ook niet moeilijk over het eten van mensen, mag ik er daar dan ook een paar van schieten? Als we het dan toch over overbevolking hebben dan heb ik ook op korte termijn de beste oplossing.....
Sorry hoor, maar "op een gegeven moment is alles vol?". Die paar paarden van de Oostvaardersplassen gaan echt niet de hele wereld overvol maken, hoe overdreven is dat?