Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:29

Eerst dacht ik: uit zijn uitspraak blijkt wel hoe diep de band tussen Edward Gal en Totilas is.. maar je zou ook kunnen zeggen dat het puur opportunisme is omdat er vooralsnog geen gelijkwaardige opvolger/ster is die hem dezelfde successen kan brengen als de zwarte.. Ik ben er niet helemaal uit wat hiervan te denken - ik gun hem Totilas en ik gun hem alle succes van de wereld. Ik hou het er voorlopig maar op dat hij zijn makker echt mist. Maar hoop wel dat het 'onze' ruiter blijft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:30

juliomariner schreef:
En als Totilas over een paar jaar uit de sport teruggetrokken wordt, wordt hij dan weer Nederlands?

Van mijn part blijft hij dan maar in Duitsland.
Wat een onzin, denkt hij nu echt dat zijn fans hier op zitten te wachten.

Ik denk trouwens dat Paul S. nog met een hele verrassende oplossing voor Totilas uit de hoge hoed tovert

Echte fans wel ja.

Zoals ik en nog een aantal al zeiden blijft het toch een nederlands plaatje.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:30

Nationaliteit opgeven vind ik weer wat anders dan paard verkopen!
Ik snap dat hij graag bij Toot wil blijven, maar ik vind dat hij daar toch een beetje nederland mee in de steek laat!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:31

Tuurlijk is het opportunisme, we leven niet in Pennyland waar een volwassen vent zich iedere avond in slaap huilt omdat zijn lievelingspaardje verkocht is. :D

Die man denkt gewoon aan zijn carrière.
Laatst bijgewerkt door Waves op 22-11-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Asyaa schreef:
Dus na paarden van de concurrent kopen gaan we nu ook de concurrent zelf kopen?

Waar slaat dat nou weer op?
Edward beslist zelf of hij naar Duitsland vertrekt, er staat nergens dat SM hem geld geboden heeft, sterker nog...ik denk dat hij liever een ander op Toot ziet :D

shera

Citaat:
Ik denk trouwens dat Paul S. nog met een hele verrassende oplossing voor Totilas uit de hoge hoed tovert

hij maakt er een springpaard van? :D

acacia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:32

Ik zou e.e.a. puur verraad noemen, en zou het werkelijk belachelijk vinden om hierom van nat. te veranderen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:32

shera schreef:
Citaat:

hij maakt er een springpaard van? :D

Totilas en Ludger Beerbaum :)) (ziet het al helemaal voor zich :+ )

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:33

Waves schreef:
Ik vind de reacties hier maar tegenstrijdig. Toen Visser besloot zijn paard te verkopen voor vele miljoenen (zouden jullie het afwijzen?) reageerde iedereen verbolgen. Was hij bijna een landverrader. Hoe durfde hij dat paard aan de grootste concurrent te gunnen... honderden mensen die een petitie tekenden nota bene :')

Nu een van onze topruiters (niet voor miljoenen) zijn nationaliteit op wil geven en 's lands eer' dan is iedereen hier opeens reuze begripvol..

Zal wel logica op zijn Bokts zijn :roll:

Oke ik moet toegeven dat ik liever had gehad dat Toot naar een land gegaan was die hem echt heel hard nodig heeft dan naar duitsland maar wat mijn punt al die tijd geweest is dat ik liever ed en toot samen zou zijn en ja desnoods voor duitsland (kan je terug zoeken als je wil) dan een ander op toot.

ophrah

Duitsland heeft letterlijk een goude medaille gekocht voor 15 miljoen... leuk voor de sport!!! beetje jammer. Hoop nog steeds een beetje dat toti nog terug komt naar nederland..

Adil

Asyaa schreef:

Ik wil niet gemeen doen maar Totilas stamt overwegend uit de Duitse fokkerij ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:34

ophrah schreef:
Duitsland heeft letterlijk een goude medaille gekocht voor 15 miljoen... leuk voor de sport!!! beetje jammer. Hoop nog steeds een beetje dat toti nog terug komt naar nederland..

Wat een onzin, Totilas alleen sleept echt geen medaille in de wacht....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:35

Adil18 schreef:
Asyaa schreef:

So what? Geeft dat Duitsers speciale rechten dan soms?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:35

Adil18 schreef:
Asyaa schreef:

Dat klopt maar hij is met nederlands ogen gefokt en dus nederlands ;).

Alle paarden stammen van hetzelfde paard af dus daar maak je niet echt een punt.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 22-11-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:36

VAn mij mag hij, ipv een duits vlaggetje zie ik gewoon een NL vlaggetje

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:37

Ik geef hem groot gelijk! :D

Of het nu wel of niet zou gebeuren wanneer toot door iemand anders gereden word voor duitsland juich ik net zo hard, als dat edward op toot voor duitsland uitkomt. Hoe dan ook, in mijn ogen blijven ze nederlanders wat er ook gebeurt!

Je bent pas een schandalige fan als je nu niet meer achter edward staat :D haha

PS wilde in ieder geval dat toot voor duitsland werd uitgebracht, en voor zover ik weet is hij nu nog steeds op zoek naar een geschikte ruiter. Nu edward heeft gezegd dat hij best van nationaliteit zou willen wisselen, zal het toch wel een beetje gaan kriebelen bij PS. Dan weet hij in ieder geval zeker dat hij een goexde ruiter heeft! :D :):)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:37

Jannepauli schreef:
Adil18 schreef:

So what? Geeft dat Duitsers speciale rechten dan soms?

Nee, maar het zou misschien wel ff leuk zijn dat de Nederlanders weten dat ze met de eer van een ander strijken voordat ze Duitsland weer van dit of dat beschuldigen ;)

Zonder de Duitse fok had Toot niet bestaan.

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:39

draai het eens om. Isabella Werth komt voor Nederland rijden........ ik zou bij winst niet het gevoel hebben dat Nederland gewonnen zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:40

easygoing schreef:

Alle paarden stammen van hetzelfde paard af dus daar maak je niet echt een punt.

Nee, dit is hetzelfde verhaal als met Eurocommerce Berlin. Na zijn afscheid werd groot geschreven over deze fantastische KWPN-hengst...Laat het dus fijn een Holsteiner zijn...

Toot is van vaders kant Duits en ook de moederstam is een van origine Duitse stam....

Een Nederlander mag dan wel de combi hebben gemaakt, maar wel met Duits bloed.....

Dan kun je zeggen dat Duitsland het beste van de concurrenten wegkoopt of zich letterlijk de medaille koopt....Bedenk je dan wel dat al dat goeds blijkbaar uit Duitsland stamt en de fundering voor die medaille in Duitsland ligt.
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-11-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:42

wonderworst_ schreef:
Ik geef hem groot gelijk! :D

Of het nu wel of niet zou gebeuren wanneer toot door iemand anders gereden word voor duitsland juich ik net zo hard, als dat edward op toot voor duitsland uitkomt. Hoe dan ook, in mijn ogen blijven ze nederlanders wat er ook gebeurt!

Je bent pas een schandalige fan als je nu niet meer achter edward staat :D haha

PS wilde in ieder geval dat toot voor duitsland werd uitgebracht, en voor zover ik weet is hij nu nog steeds op zoek naar een geschikte ruiter. Nu edward heeft gezegd dat hij best van nationaliteit zou willen wisselen, zal het toch wel een beetje gaan kriebelen bij PS. Dan weet hij in ieder geval zeker dat hij een goexde ruiter heeft! :D :):)

ik vraag me wel af hoe het met de sportrechten zit...Zou Edward (in het zeer onwaarschijnlijke geval dat hij Toot weer kan rijden) dan de sportrechten op Toot moeten kopen?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:42

ik vind het stom, waarom geven we de rest van de mogelijke medailles ook niet al vast weg?
Hij moet het gewoon als een uitdaging zien om met een nieuw paard weer de top te bereiken...

GaitMonster

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:44

Als het zo is/gaat lopen gun ik het hem van harte, en het maakt niet uit of het dan voor Duitsland is of voor Nederland. Het gaat bij mij om de combinatie. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:45

Adil18 schreef:
easygoing schreef:

Nee, dit is hetzelfde verhaal als met Eurocommerce Berlin. Na zijn afscheid werd groot geschreven over deze fantastische KWPN-hengst...Laat het dus fijn een Holsteiner zijn...

Toot is van vaders kant Duits en ook de moederstam is een van origine Duitse stam....

Een Nederlander mag dan wel de combi hebben gemaakt, maar wel met Duits bloed.....

Dan kun je zeggen dat Duitsland het beste van de concurrenten wegkoopt of zich letterlijk de medaille koopt....Bedenk je dan wel dat al dat goeds blijkbaar uit Duitsland stamt en de fundering voor die medaille in Duitsland ligt.

Mag jij mij vertellen welk paard dan echt geheel duits gefokt is.
Als je verder in Toots lijn gaat kijken kom je verbazingwekkend veel engels volbloed tegen.
Dus eigenlijk is Totilas van Engelse afkomst.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:47

easygoing schreef:
Adil18 schreef:

Mag jij mij vertellen welk paard dan echt geheel duits gefokt is.
Als je verder in Toots lijn gaat kijken kom je verbazingwekkend veel engels volbloed tegen.
Dus eigenlijk is Totilas van Engelse afkomst.

De Duitse fok is niet zuiver, dat geef ik toe, maar wel zuiverder dan het KWPN, wat niet meer is dan een stamboek voor de wat luxere mixjes...