Amazones gewond en paard dood op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amarant

Re: Amazones gewond en paard dood op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:47

Inderdaad in het krantenbericht (zie webregio) spreken ze inderdaad over een hij....

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:48

Ik heb inderdaad ook een ander verhaal vernomen. Vreselijk!
Misschien zijn er mensen toch weer iets te snel oordelen over de oorzaak van het ongeval. Volgens mij is het toch wel duidelijk inmiddels dat er niet gelijk uitgegaan moet worden van het verhaal van een journalist.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:52

Getsie, dan denk je een leuke strandrit te gaan maken, jammer dat het zo moest eindigen.
Gelukkig is het andere paard er wel goed vanaf gekomen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:54

wythlove schreef:
Misschien zijn er mensen toch weer iets te snel oordelen over de oorzaak van het ongeval. Volgens mij is het toch wel duidelijk inmiddels dat er niet gelijk uitgegaan moet worden van het verhaal van een journalist.

Ik wil niet vervelend zijn, maar het krantenbericht is de enige input die wij hier krijgen. Aangezien bokt een forum is, wordt over dat bericht een mening gevormd. Dat de informatie in het bericht onvolledig is en onze mening in eerste instantie niet gepast/wat lomp was, is niet onze schuld.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:00

anne_bento schreef:
het is een vaag verhaal....in een ander bericht gaat het inderdaad over een "hij". Helaas kan ik wel 1 van de paarden die overleden is gister op het strand, maf idee, heb toch regelmatig erop gereden..

De amazones zullen we behoorlijk geschrokken zijn! Een dure les..... tja, ze zullen het verkeerd ingeschat hebben en een ongeluk zit in een klein hoekje. Zolang het verhaal niet helemaal duidelijk is, van alle kanten, is er lastig over te oordelen.

Het is een hele akelige situatie, voor paard en mens. En inderdaad is helemaal niet duidelijk wat er nu is gebeurt.
En of de mensen nu wel of niet een fout gemaakt hebben, ik denk dat niemand dit op zijn geweten wilt hebben/expres heeft gedaan.
En denk dat de betrokkenen behoorlijk verdrietig zijn om het verlies van het paard.
Bento hoe heet het paard?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:04

ik weet eigenlijk niet of ik dat wel bekend mag maken.....hoewel het ook al op de site van de manege staat.. lastig. Maar mocht het niet mogen, dan wordt het wel weggehaald neem ik aan, en mijn excuses dan meteen bij deze!!

http://www.manegedehoef.nl/laatste

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:06

bruceandnoon schreef:
Wamhorse schreef:
@ bruceandnoon

Hoe bedoel je verschil? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik begrijp het gewoon even niet.

verschil in de zin dat deze ruiters misschien helemaal niet zo bekend waren op het strand als het huurpaarden waren geweest. Dan kom je neem ik aan niet wekelijks op het strand en ben je je wellicht minder bewust van de gevaren.
neemt niet weg dat in beide gevallen het zeer triest en duidelijk een ongeluk betreft, wil naar niemand een beschuldigend vingertje wijzen, laat dat duidelijk zijn.

Oh oke, nee dan snap ik het nu. En daar heb je wel gelijk in. Als je daar met een huurpaard zou rijden ken je de omgeving waarschijnlijk niet op zijn duimpje.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:12

och jee... dus wel een huurpaard zo te zien. maar ik geloof dat juist die manege niet zomaar iedereen naar buiten stuurt op zijn paarden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:14

bruceandnoon schreef:
och jee... dus wel een huurpaard zo te zien. maar ik geloof dat juist die manege niet zomaar iedereen naar buiten stuurt op zijn paarden.

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het gevorderde ruiters waren, ze sturen inderdaad niet zomaar iemand weg op hun paarden! Dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:17

ilse86 schreef:
wythlove schreef:

Ik wil niet vervelend zijn, maar het krantenbericht is de enige input die wij hier krijgen. Aangezien bokt een forum is, wordt over dat bericht een mening gevormd. Dat de informatie in het bericht onvolledig is en onze mening in eerste instantie niet gepast/wat lomp was, is niet onze schuld.

Ben ik niet met je eens. Er worden allerlei lelijke beschuldigingen gemaakt, zonder dat iemand weet hoe of wat het werkelijk gebeurt is.

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:21

ik denk dat als je je paardje zo verliest al straf genoeg hebt gekregen, tuurlijk kan het een domme actie zijn maar dit is de ergste nachtmerrie van een paardenliefhebber.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:23

Wat erg, denk je lekker met je paard naar het strand te kunnen gaan en kom je zonder terug. Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte.

Maar op zondag mag je toch ook helemaal niet met je paard op het strand? Dat is tenminste wel zo bij de opgang van egmond-binnen staat er dat je er niet op zon- en feestdagen op mag. Was zaterdag nog lekker wezen uitwaaien toen was het echt verdacht rustig.

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:27

ow lees nu dat het een huurpaardje was, daar zal dan net even wat meer risico mee genomen worden als dat het je eigen paard zou zijn denk ik .
in dit geval arm paard!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:30

brandy8 schreef:
ow lees nu dat het een huurpaardje was, daar zal dan net even wat meer risico mee genomen worden als dat het je eigen paard zou zijn denk ik .
in dit geval arm paard!

Dit vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht.
Betekend dit dat als jij iets van iemand leent je er minder voorzichtig mee bent omdat het niet van jou is?
Zelf ben ik juist voorzichtiger met spullen die niet van mij zijn....

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:33

brandy8 schreef:
in dit geval arm paard!

Natuurlijk... :Z :Z :Z :Z Wat een K* reactie.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:35

brandy8 schreef:
in dit geval arm paard!

Wauw daar word ik toch ligt onpasselijk van. Het is een dier hoor! Daar neem je geen onnodige risico's mee! (ik wil nu niet zeggen dat die meiden dat hebben gedaan, maar zeg dit alleen om even een punt te maken)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:36

bruceandnoon schreef:

Deze manege stuurt ook vrijwel niemand zonder begeleiding naar buiten en al helemaal niet naar het strand!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:36

@Brandy8: Oooh, dus je breekt liever het been van het paard van je vriendin dan van je eigen paard? Ik zou met dus veel rottiger voelen als het iemand anders' paard was!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:41

Het strand hier is heel verradelijk tussen eb en vloed zijn er stukken die in drijfzand kunnen veranderen, althans het is niet echt drijfzand. Als het hier hoog water is komt het water bijna tot aan de duinrand, als het mulle zand nat nat begint te raken kan het heel verraderlijk zijn. Ik rij zelf dagelijks op het strand en zorg dat ik altijd rond eb tijd rij maar nooit vlak na de vloed. Ook zijn er in het water heel veel muien, hierdoor wordt het water met heel veel kracht terug naar zee getrokken, ook hier kunnen ongelukken gebeuren en zijn hier ook geweest met paarden en zwemmers.

Ik weet niet waar het gebeurt is en hoe het gebeurt is, dus zal daar zoiezo niet een oordeel over vellen. En wie zijn de bokkers om te oordelen over een ander als je dit basseert op een krantenknipsel. Ik vind daarom de opmerkingen heel gemeen en ik hoop dat jullie nog nooit iets gedaan hebben dat eigenlijk niet kan. Tel eerst eens tot 10 en wacht met zulke opmerkingen tot je de andere kant van het verhaal weet!

edit weggehaald.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 22-11-10 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:42

Mensen, het was niet zonder begeleiding, het was gewoon een strandrit met een groep. Wat een speculaties allemaal...

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:44

vreselijk..je weet nooit door welke omstandigheden het is gebeurd. Ben zelf ooit vreselijk hard gevallen op het strand omdat er een hond aan mijn paard zijn staart hing...toen ik eraf lag ging het paard er vandoor,hond er achteraan. Later heeft de eigenaar de hond gepakt en is weggelopen,omstanders hebben mijn paard gevangen. Ik was nog buitenwesten. Voor hetzelfde geld loopt zoiets ook heel anders af..Wij waren met 4 paarden,dus de ander meiden hebben mij verteld hoe het ging. Dus je kan zelf nog zo voorzichtig zijn,er kan altijd iets gebeuren. Sterkte voor de betrokkenen...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:48

FlairS schreef:
Volgens een reactie van een lezer op Webregio van Noord Holland is er zaterdag ook een paard over de kop gevlogen op het strand.Dit paard zou eerst nog naar huis gebracht zijn waar het zou zijn overleden.

Dit is wel een hele grote leerschool voor de dames....

Deze komt bij ons vandaan. Is thuis ingeslapen ivm gebroken elleboog. Overigens een pony.

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:51

klopt liess1 ,er kan van alles gebeurd zijn ,hoe meer berichtjes er komen hoe meer verschillende verhalen er te ronde gaan.
ik trek te snel mijn conclusies hierbij ,sorry

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:52

Zondag was een paard van de stal naast ons. Over de kop geslagen, nek gebroken, op slag dood.
Die van ons is inderdaad nog naar huis gekomen waar ze ingeslapen is. Was een eigen pony.
Heel triest.

Verhalen over 'een wijze les' etc. gebruik je verstand, niemand neemt expres risico's. Denk even na, en denk even aan de mensen die het overkomen is en aan de eigenaren van het paard en de pony.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:52

Jeetje zeg, wat een nachtmerrie!

Vind sommige bokkers wel erg snel klaarstaan met hun mening over "domme meiden". Ik heb het zelf gezien bij mijn paard met een vriendin van mij erop. Die 2 waren gewoon lekker rustig aan het stappen in het water, nieteens diep. Ik was foto's aan het maken. Het ene moment stapten ze lekker, het andere moment waren ze koppie onder gegaan in zee. En dat terwijl het eb was en het water helder. De zandbank was niet zichtbaar. Oftewel: een foutje schuilt in een klein hoekje. Gelukkig was het bij mijn paard na een paar keer omvallen en opkrabbelen goed afgelopen. Bij het bovenstaande verhaal helaas niet.

Ik snap dat bij sommigen het bericht wel zo overkomt, maar ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan. Met een paard op een druk strand rijden werkt niet, ik denk dat ik ook door de zee was gaan stappen, om alleen de mensen maar te ontwijken.

Wat is er gewaarschuwd door mensen? Dat staat er niet bij..

Jeetje, nogmaals: wat een nachtmerrie!