http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... s&Itemid=2
Citaat:Nieuwe Totilas???
Natuurlijk is er maar één Totilas, maar dat Chinook nu al vergeleken wordt met deze bewegingswonder is natuurlijk wel heel erg leuk. De hippische nieuwssite Horses.nl publiceerde vandaag onderstaand artikel, morgen zal er in De Paardenkrant nog meer nieuws over het VWF Dresuur 2010 staan.
Een zwarte droomhengst met heel veel balans en afdruk in alle drie de gangen en altijd bergopwaarts, zo walste Chinook (Vivaldi x Havidoff x Ferro) zaterdag onder Emmelie Scholtens naar de overwinning van de VWF-dressuur bij Manege De Prinsenstad in Delft. “Hier hoef ik toch niets aan toe te voegen. Kijk en geniet zelf maar”, straalt de amazone als de hengst door Judith Ribbels overgereden wordt.
De jury, die bestond uit Marlies van Baalen en Judith Ribbels, had de taak negentig combinaties te beoordelen. Ribbels omschreef de kampioens hengst Chinook als een zeer compleet paard dat een superfijn gevoel geeft. “Een machtige hals om achter te zitten, constant zeer opwaarts en drie hele fijne gangen met veel tritt en swung.” Chinook’s eigenaren Ad Valk en fokker Teunis Andeweg zijn niet verbaasd over de overwinning in Delft. “Dit is een heel bijzonder paard”, zegt Ad Valk. “Dit is een kippenvelpaard. De beste die ik ooit heb gehad!”
Chinook de nieuwe Totilas?
“Heb je de reacties op Bokt.nl gelezen? Dat Chinook helemaal iets voor Edward zou zijn? Als de nieuwe opvolger van Totilas. Ja, dat kan natuurlijk niet hé. Ik wil hem zelf blijven rijden”, lacht Emmelie Scholtens. “Dit is zo’n ongelooflijk goed paard en hij is zo leuk. Hij is hengst, maar daar is niets van te merken. Ook wel eens fijn.”
Valk en Andeweg hebben enorme biedingen al weerstaan. “Toen Chinook één jaar oud was konden we er al 150.000 euro voor krijgen. Toen we hem op tweejarige leeftijd lieten zien op de hengstenshow van Joop van Uytert, kregen we een bod van 300.000 euro.” Voor de Nederlandse sport is het te hopen dat zo’n jong talent niet naar het buitenland vertrekt, maar Ad Valk kan daar geen uitspraak over doen. “Ik vraag serieus geld, dat begrijp je nu wel. Ik hoop op iemand die de kwaliteiten van Chinook tot z’n recht kan laten komen. Het is zo’n bijzonder paard. Zijn basisgangen zijn niet alleen fantastisch, ook zijn mentaliteit. Wat dat betreft snap ik wel dat mensen hem vergelijken met Totilas”, glimlacht Valk.
Dus ik denk niet dat het m gaat worden
Grappig ook dat Bokt genoemd wordt, dat gaat over dit topic: [VN] Scholtens & Chinook winnen VWF-dressuurToen ik op VWF Dressuur stond te kijken, liep ik ook echt te kwijlen en zei best wel hard dat het de nieuwe Totilas was, stond Ad Valk ernaast

, typisch Nederlands snel denken dat je er al bent, op wie slaat dat eigenlijk en op welke situatie