Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:22

quarterH schreef:
nogmaals, niemand is hier negatief over anky volgens mij.
mensen valleen alleen over de letterlijke uitspraak dat whiz niet goed genoeg is. whiz is echt een van de beste paarden hier in europa dus dat is echt een lachertje.

ben benieuwd wat de engelsruiters zouden zeggen als ricky Tortillas zou rijden, na een jaar geen goede proef kan neerzetten en dan de uitspraak zou doen 'hij moet weg want hij bezit niet genoeg kwaliteiten' dan zou de hele dressuur wereld op zn kop staan. (en in een deuk liggen om die uitspraak)

zo ook de westernwereld die whiz kennen.
het gaat puur om die uitspraak die de schuld bij het paard legt, en dat is, gezien de feiten, gewoon niet fair. that's it.

:j +:)+
Ik kan het zelf niet beter verwoorden.
Als het de combinatie is die niet sterk genoeg is, houd dan de eer aan jezelf, en leg het niet bij het paard.
Dat zou wel zo eerlijk zijn.

Kijk, chapeau voor wat Anky gedaan heeft in de dressuursport. Absoluut top. Maar ze haalt gewoon als reiningruiter niet datzelfde niveau wat ze in de dressuur haalt. Zo simpel is het. Misschien zal ze nog verbeteren, misschien ook niet, maar het ligt NIET aan Whiz, that's for sure.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:15

Zie dit nu pas! Whiz niet goed genoeg volgens kenners??
vreemd!
Ben het eens met QuarterH dat die ,kenners, zomaar eens een paardje te koop hebben staan ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:50

Is Whiz al wereldkampioen geweest dan?

Want als Whiz nog nooit echt bewezen heeft de beste paarden te kunnen verslaan, is de vergelijking met Totilas (en niet "Tortillas".... :P ) niet
realistisch.
Dat het een heel goed paard is dat zal niemand ontkennen, maar om mee te kunnen doen om het goud heb je een héél apart paard nodig. De vraag is of hij niet alleen super is, maar ook absolute TOP.
Heeft hij dat al ooit bewezen, de absoluut beste paarden van de wereld te kunnen verslaan voordat Anky ermee reed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:05

horseyfries schreef:

Ja.
horseyfries schreef:
Dat het een heel goed paard is dat zal niemand ontkennen, maar om mee te kunnen doen om het goud heb je een héél apart paard nodig.

Is dat haar doel dan? Op de WEG omschreef ze het nog als een avontuur en hobby.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:29

Niels schreef:
horseyfries schreef:

Ja.

Wanneer dan? Misschien zoek ik niet goed, maar ik vind het nergens terug. :o

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:25

sporter schreef:
Blijkbaar kunnen de western bokkertjes zich niet voorstellen dat er kenners zijn met meer verstand er van dan zij. Ik hoop wel dat dit het geval is want anders is het nog triester met de western sport in Nederland getelt dan ik altijd al gedacht heb.

@ Sporter: flauw hoor, om gelijk weer iedereen over 1 kam te scheren! Wie is hier nu kortzichtig!? Jammer... |(

Ik denk dat die ene zin in het artikel misschien een beetje ongelukkig is geformuleerd. Onderstaande ben ik het wel mee eens. Ik wens Anky veel succes met haar zoektocht.

Nikitah86 schreef:
Ik reageer niet vaak op dit soort discussies omdat ik het eigenlijk maar zinloos gespeculeer vind...
Moet nu toch wel even reageren, gister gaf Anky een clinic en daarna een ´westernshow´ op Whiz in Middenmeer.

Anky vertelde daar ook dat Whiz idd over 2 weken terug´moet´ naar de eigenaresse. Daarbij had ik toch wel duidelijk het idee dat ze het erg jammer vond omdat ze Whiz een ontzettend leuk paard vind, aan de andere kant gaf ze inderdaad ook aan dat ´de kenners´ (ook wel gerefereerd naar Reiky) aangegeven hebben dat Whiz niet voldoende kwaliteiten beschikt om Anky daar te brengen waar ze heenwil.
Of dat nou aan Whiz ligt, of aan Anky of misschien wel gewoon aan de combinatie maakt voor mij niet zoveel uit en ik zie het ook zeker neit als negatieve uitspraak naar Whiz toe. Er zijn genoeg mensen die hun paard verkopen omdat ze graag door willen naar de subtop en de huidige combinatie daar niet genoeg kwaliteiten voor heeft. Misschien wil Anky ook wel door van de 39e plaats die ze met Whiz haalde naar een top 3 score of een top 10 score, en misschien lukt haar dat niet met Whiz.. What's the problem?Ik vond het ontzettend leuk om te zien dat ze zo gemotiveerd is in dat wat ze doet, daar waar de eerste sliding stop niet helemaal naar wens ging hoorde je de frustratie in haar stem toen ze zei dat dat 'waardeloos' was. Tevens vond ik het erg leuk om te zien dat ze ook gewoon aangaf waar ze tegenaanliep en dat ze moeite had met de tempocontrole van Whiz voor de sliding stops. Tevens gaf ze meerdere keren aan dat ze zichzelf ziet als lerende en 'amateur' op reinig gebied, en zeker niet als 'pro'.

Ik denk dat de kracht van Anky is dat ze graag in alles wat ze doet heel goed/de beste wil zijn. Voor haar ligt blijkbaar de WEG/OS binnen bereik dus is dat waar ze zich aan meet en waar ze heen wil werken. Of dat nou daadwerkelijk gaat lukken of niet, het is een doel om naartoe te werken en met haar doorzettingsvermogen en algemene ruiterkwaliteiten twijfel ik er niet aan dat ze een heel eind in de goede richting gaat komen!

Overigens gaf ze aan dat ze nog geen ander westernpaard op stal had staan, ze had wel 2 weken terug gekeken bij een ander paard maar daar was het gevoel niet goed bij/de klik niet goed mee. In hoeverre dat de laatste stand van zaken is weet je natuurlijk niet maar het blijkt iig dat ze op zoek is naar een ander paard dat goed bij haar past en de kwaliteiten bezit om haar hogerop te helpen.

Ik heb begrip voor haar keuze en vind het gezeur dat iedereen zo zwaar tilt aan een algemene uitspraak over de kwaliteiten van een paard en het feit dat zodra het om Anky gaat, zeker in combinatie met de Westernsport, er meteen negatief gedan moet worden door een aantal Bokkers... ze doet het maar wel mooi, en heeft het geluk dat ze de contacten en middelen heeft om het ook te kunnen doen.. gun iemand dat, dat siert meer dan de negativiteit die hier naar voren komt! (en nee, niet bij iedereen).

quarterH

Re: Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:29

whiz is met cira 1e geworden op de wereldranglijst nrha non pro, weet niet precies welk jaar, ik geloof 2008 ofzo?
dus ja, dat is wereldkampioen ja. lukt verder geen europeaan.
ook zeker ricky niet. met peek a boom is dit het enige paard in europa die dat is gelukt (en nu staat great sun burst op de lijst met bernard in de open).
dus ja, whiz is een heeeeeel goed paard.

en die 'kenners' hebben toevallig zelf ook altijd wel leuke paarden te koop of een bemiddeling daarin en dus ook een eigen agenda.
zo werkt de grote mensen wereld :-D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:39

hoop dat we jullie ook terugzien in de topis over cira die dalijk weer 75 gaat rijden met whiz!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:45

ik ben een beetje klaar met de engels ruiters die geen idee hebben van wat zich allemaal speelt in de grote boze westernwereld maar wel vanalles gaan roepen over de heilige anky en de enige naam uit westernland die ze verder kennen.
dus ik ben er klaar mee, onbegonnen werk.

whizje rocks!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:58

quarterH schreef:
ik ben een beetje klaar met de engels ruiters die geen idee hebben van wat zich allemaal speelt in de grote boze westernwereld maar wel vanalles gaan roepen over de heilige anky en de enige naam uit westernland die ze verder kennen.

whizje rocks!

Denk nou een beetje aan je hart joh............... :D . Zo klopt dat onderschrift niet meer hoor ;)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:04

Citaat:

whizje rocks!

Helemaal mee eens!!!! :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:20

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties en vuile sneren zijn inmiddels verwijderd. Nu graag ontopic blijven en stoppen met die kinderachtige aanvallen. Ik zal dit met de mods gaan bespreken, dit is echt niet leuk meer.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:03

quarterH schreef:
whiz is met cira 1e geworden op de wereldranglijst nrha non pro, weet niet precies welk jaar, ik geloof 2008 ofzo?
dus ja, dat is wereldkampioen ja. lukt verder geen europeaan.
ook zeker ricky niet. met peek a boom is dit het enige paard in europa die dat is gelukt (en nu staat great sun burst op de lijst met bernard in de open).
dus ja, whiz is een heeeeeel goed paard.

Maar dan moet dat toch ergens terug te vinden zijn? Gek genoeg heb ik een artikel gevonden waarin staat dat juist Rieky Young in 2008 de mondiale FEI ranking won met Burnt Starlight. Volgens mij ben je trouwens wereldkampioen als je de wereldkampioenschappen wint, niet als je bovenaan de ranking staat (kan wel samengaan natuurlijk). Dus hoe zit het nou? :?

En even voor de goede orde, ik ben geen fan van Anky en dat is dus ook niet de reden dat ik hier over doorga. Als iemand beweert dat een paard niet goed genoeg is terwijl hij met iemand anders wereldkampioen werd is dat opmerkelijk, zonder dat ik daar een waardeoordeel over heb. Uit nieuwsgierigheid heb ik google even gebruikt, maar hoe meer informatie ik vond, hoe minder ik er van ging begrijpen. ^)

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:26

quarterH schreef:
hoop dat we jullie ook terugzien in de topis over cira die dalijk weer 75 gaat rijden met whiz!

Zou super zijn als Cira weer gaat showen met Whiz!! :D

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:37

Nikitah86 schreef:
Anky vertelde daar ook dat Whiz idd over 2 weken terug´moet´ naar de eigenaresse. Daarbij had ik toch wel duidelijk het idee dat ze het erg jammer vond omdat ze Whiz een ontzettend leuk paard vind, aan de andere kant gaf ze inderdaad ook aan dat ´de kenners´ (ook wel gerefereerd naar Reiky) aangegeven hebben dat Whiz niet voldoende kwaliteiten beschikt om Anky daar te brengen waar ze heenwil.

N.B Met eerdere post bedoelde ik dat ik het eens was over bovenstaand stukje. Met name de laatste zin kun je op meerdere manieren opvatten. Denk dat het artikel zo bedoeld was. Whiz is een goed paard. Anky timmert aan de weg en rijd al vele malen beter dan de meeste bokkers... (wie de schoen past trekke hem aan), maar ze gaat nu op zoek naar een ander paard. Prima toch?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:41

goeroe schreef:
Maar dan moet dat toch ergens terug te vinden zijn? Gek genoeg heb ik een artikel gevonden waarin staat dat juist Rieky Young in 2008 de mondiale FEI ranking won met Burnt Starlight. Volgens mij ben je trouwens wereldkampioen als je de wereldkampioenschappen wint, niet als je bovenaan de ranking staat (kan wel samengaan natuurlijk). Dus hoe zit het nou? :?

En even voor de goede orde, ik ben geen fan van Anky en dat is dus ook niet de reden dat ik hier over doorga. Als iemand beweert dat een paard niet goed genoeg is terwijl hij met iemand anders wereldkampioen werd is dat opmerkelijk, zonder dat ik daar een waardeoordeel over heb. Uit nieuwsgierigheid heb ik google even gebruikt, maar hoe meer informatie ik vond, hoe minder ik er van ging begrijpen. ^)

Rieky stond 1e op de rankings in de Open en Cira in de Non Pro.
http://www.nrha.com/results/prioryear.asp
Ik kan het alleen vinden van 2009, en daar staat ze 4e.
En als jij bovenaan de rankings staat van de wereld wordt je aan het einde van het jaar uitgeroepen tot World Champion Reining in jouw klasse.
http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... nero.....!!
en daar staat wat ze onder andere (!!) allemaal met hem heeft gewonnen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:58

YouthReiner schreef:
http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... nero.....!!
en daar staat wat ze onder andere (!!) allemaal met hem heeft gewonnen.

Maar daar staat niet dat ze wereldkampioen met hem is geweest, en zoiets zou je toch juist wel even vermelden lijkt me? :o Hoe dan ook, we dwalen enorm af en dat is niet de bedoeling. Het is niets voor mij, maar ik heb me er bij neergelegd dat ik niet zal snappen hoe het zit. Al die verschillende wedstrijden, klasses en ranglijsten maken het erg ingewikkeld en ik heb geen behoefte om er nog meer moeite voor te doen om het te begrijpen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:26

Rieky is natuurlijk wel een concurrent van Cira, ook in de fokkerij.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:29

Wanneer ik de openingstekst lees en analyseer dan kom ik hierop uit:
- Whiz gaat terug naar diens eigenaar en heeft het doel bereikt waarvoor hij uitgeleend werd, namelijk publiciteit.
- Anky was blij met de regeling want zij heeft veel van dit paard geleerd en geeft hierbij aan hoe moeilijk het is een goed leerpaard te vinden. Bovendien geeft zij aan dat ze nog steeds in de leerfase zit en reining erg leuk vind om te doen.
- 'Kenners' hebben haar een advies gegeven ... helemaal ondenkbaar is hierbij het commerciële plaatje natuurlijk niet.
- Sjef houdt het nog steeds op hobbymatig rijden ... en hoopt de dressuurambities toch nog aan te kunnen wakkeren.

Je zult maar Anky zijn; waarbij de hele wereld op je vingers kijkt, alles wat je doet op een weegschaal legt en dan ook ongebeiteld nog hun oordeel geven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:35

Ongeacht de kwaliteiten van amazone en ongeacht de kwaliteiten van het paard vind ik het zelf niet zo netjes om op een dergelijke manier te praten over een paard wat je rijdt maar niet jouw eigendom is. Als het je eigen paard is kun je imo vrijelijker praten over de plussen en minnen van je paard. In dit geval heb je ook nog te maken met het bewaren van de goodwill van de eigenaar die je een paard ter beschikking heeft gesteld (je weet niet wat de toekomst brengt) en de toekomst van het paard (onder eigenaar, andere ruiter of een verkoop).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:26

Ach, maar je weet toch dat uitspraken soms anders neergepend worden in zo'n artikel dan ze bedoelt zijn?
Ik word zo moe van mensen die alles gelijk op zijn negatiefst op willen vatten. Als je hierboven bijv. kijkt wat ze tijdens die clinic gezegd heeft, dan komt dat toch duidelijk anders over?

Maarja, dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen want op zo'n topic mogen alleen "echte" westernruiters reageren en dan liefst alleen nog degene die negatief doen blijkbaar..... :roll:

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:40

Als we geen mening meer mogen hebben over wat er in artikelen staat omdat het wel eens heel anders bedoeld kan zijn, dan kunnen we het hele Bokt VP-nieuws wel opdoeken.

Ik neem ook aan dat Anky een pers-persoon in dienst heeft die de interviews controleert voordat ze gepubliceerd worden. Maargoed, die weet misschien te weinig van reining om te weten dat het een ongepaste opmerking is.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:09

Als ik me niet vergis is Cira geen wereldkampioen geweest met Whiz.
Dit was ze met Peek a Boom en Don Quixote Escapes. Overigens heeft het paard wel met haar fantastisch gepresteerd.

Whiz heeft me in alle proeven boven de (reining)macht van Anky geleken en vind het dus ook absoluut niet raar dat ze aangeeft dat hij op de rundowns moeilijk te controleren was met snelheid. Dat is namelijk het eerste wat 'stuk' gaat bij een reining paard in onkundige handen.

Natuurlijk is Anky een fantastische ruiter, niemand die daar aan twijfelt, maar je moet niet afgeven op een paard waar iemand al over de 50.000 dollar mee gewonnen heeft. Dan kan je niet meer zeggen dat een paard de kwaliteiten niet heeft. Dus Cira, kick some ass met het paard als je hem weer hebt kunnen repareren!!
En Anky, good luck en have fun met een potentieel nieuw paard. Ik ben net als de meeste hier denk ik heel benieuwd naar haar nieuwe paard!

PS er is een major verschil met FEI rankings en NRHA rankings. FEI moet je ten eerst CRI voor gestart zijn en dat is pas sinds korte tijd in trek onder de reiners. NRHA world champion word je door het meeste geld te verdienen in je klasse. Dat is veel eerlijker dan een WK vast te pinnen op één moment waar je dan ook nog maar net heen moet kunnen met je paard.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:57

Anky geeft toch ook niet op dat paard af @ HumbleTalent?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:40

neen, dat doen die ,,kenners,,