sporter schreef:Blijkbaar kunnen de western bokkertjes zich niet voorstellen dat er kenners zijn met meer verstand er van dan zij. Ik hoop wel dat dit het geval is want anders is het nog triester met de western sport in Nederland getelt dan ik altijd al gedacht heb.
@ Sporter: flauw hoor, om gelijk weer iedereen over 1 kam te scheren! Wie is hier nu kortzichtig!? Jammer...
Ik denk dat die ene zin in het artikel misschien een beetje ongelukkig is geformuleerd. Onderstaande ben ik het wel mee eens. Ik wens Anky veel succes met haar zoektocht.
Nikitah86 schreef:Ik reageer niet vaak op dit soort discussies omdat ik het eigenlijk maar zinloos gespeculeer vind...
Moet nu toch wel even reageren, gister gaf Anky een clinic en daarna een ´westernshow´ op Whiz in Middenmeer.
Anky vertelde daar ook dat Whiz idd over 2 weken terug´moet´ naar de eigenaresse. Daarbij had ik toch wel duidelijk het idee dat ze het erg jammer vond omdat ze Whiz een ontzettend leuk paard vind, aan de andere kant gaf ze inderdaad ook aan dat ´de kenners´ (ook wel gerefereerd naar Reiky) aangegeven hebben dat Whiz niet voldoende kwaliteiten beschikt om Anky daar te brengen waar ze heenwil.
Of dat nou aan Whiz ligt, of aan Anky of misschien wel gewoon aan de combinatie maakt voor mij niet zoveel uit en ik zie het ook zeker neit als negatieve uitspraak naar Whiz toe. Er zijn genoeg mensen die hun paard verkopen omdat ze graag door willen naar de subtop en de huidige combinatie daar niet genoeg kwaliteiten voor heeft. Misschien wil Anky ook wel door van de 39e plaats die ze met Whiz haalde naar een top 3 score of een top 10 score, en misschien lukt haar dat niet met Whiz.. What's the problem?Ik vond het ontzettend leuk om te zien dat ze zo gemotiveerd is in dat wat ze doet, daar waar de eerste sliding stop niet helemaal naar wens ging hoorde je de frustratie in haar stem toen ze zei dat dat 'waardeloos' was. Tevens vond ik het erg leuk om te zien dat ze ook gewoon aangaf waar ze tegenaanliep en dat ze moeite had met de tempocontrole van Whiz voor de sliding stops. Tevens gaf ze meerdere keren aan dat ze zichzelf ziet als lerende en 'amateur' op reinig gebied, en zeker niet als 'pro'.
Ik denk dat de kracht van Anky is dat ze graag in alles wat ze doet heel goed/de beste wil zijn. Voor haar ligt blijkbaar de WEG/OS binnen bereik dus is dat waar ze zich aan meet en waar ze heen wil werken. Of dat nou daadwerkelijk gaat lukken of niet, het is een doel om naartoe te werken en met haar doorzettingsvermogen en algemene ruiterkwaliteiten twijfel ik er niet aan dat ze een heel eind in de goede richting gaat komen!
Overigens gaf ze aan dat ze nog geen ander westernpaard op stal had staan, ze had wel 2 weken terug gekeken bij een ander paard maar daar was het gevoel niet goed bij/de klik niet goed mee. In hoeverre dat de laatste stand van zaken is weet je natuurlijk niet maar het blijkt iig dat ze op zoek is naar een ander paard dat goed bij haar past en de kwaliteiten bezit om haar hogerop te helpen.
Ik heb begrip voor haar keuze en vind het gezeur dat iedereen zo zwaar tilt aan een algemene uitspraak over de kwaliteiten van een paard en het feit dat zodra het om Anky gaat, zeker in combinatie met de Westernsport, er meteen negatief gedan moet worden door een aantal Bokkers... ze doet het maar wel mooi, en heeft het geluk dat ze de contacten en middelen heeft om het ook te kunnen doen.. gun iemand dat, dat siert meer dan de negativiteit die hier naar voren komt! (en nee, niet bij iedereen).