Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:ja die overgangen zijn te groot maar dat heeft geen ene moe.. te maken met die 6 wissels hoor en op welke lijn je ze rijdt , het gaat erom dat iemand die de wissels alle 6 onvoldoende rijdt toch winst kan scoren en de overstap naar het zz-l maakt. dat ze in het zz-l naar meer kijken dan het plaatje,daar wordt je echt beoordeeld of je paard gedragen loopt ,meer de puntjes op de I engazomaardoor. er had beter een z-3 ingevoegd kunnen worden een tussenklasse waar meer in de trant van subtop gejureerd wordt door bv een subtopjurylid [ipv de twee]om alvast aan deze manier \jurering te wennen. dan kan je de keus maken of je eraan toe bent om over te stappen
HorseMoments schreef:Nee, dat is zeker niet het geval. Het gaat erom dat je een paard correct voorstelt. Het gaat er niet om wie het mooiste of duurste paard heeft. Als een paard correct gereden wordt dan kan een combinatie zeker 65% scoren. Wat heeft een combinatie eraan die met moeite net een winstpunt bij elkaar rijd om te promoveren? Als een combinatie daar niet klaar voor is, dan werkt dit alleen toch maar demotiverend? Waarom zou je klassen maken, als die klassen voor iedereen haalbaar zouden zijn? Bovendien is het niet alleen demotiverend voor de ruiter of amazone maar ook voor de jury's. Want niets is moeilijker om een combinatie te jureren die niet in een bepaalde klasse thuis hoort. Dat heeft ook weer te maken met de scholing van juryleden. Wat is correctheid? Wat is een goede africhting? Wat is zuiverheid? Wat is ontspanning, wat is lengtebuiging? Wat is verzameling? Wat is balans? Ik ben van mening dat er veel meer aandacht gevestigd mag worden op het rijtechnische aspect in de proeven.
knollentuin schreef:ja hoor maar ik mik m net zo snel weer weg nu de kalender er niet meer instaat ,en ik heb helemaal niks over" arbeids "in de pirouette gelezen. ze gingen de kwart eruit halen en de halve erin omdat die voor veel mensen toch makkelijker is dan de kwart.
Suzanne F. schreef:Vudress schreef:Dressuur gaat nog altijd om het correct kunnen africhten van een paard, niet om wie het meest aparte paard kan kopen.
Helaas pindakaas....![]()
In de perfecte wereld zou dat zo zijn maar dat is niet zo. Succes is in de dressuur te koop. Daar kan je niks aan veranderen.
knollentuin schreef:knollentuin schreef:ja die overgangen zijn te groot maar dat heeft geen ene moe.. te maken met die 6 wissels hoor en op welke lijn je ze rijdt , het gaat erom dat iemand die de wissels alle 6 onvoldoende rijdt toch winst kan scoren en de overstap naar het zz-l maakt. dat ze in het zz-l naar meer kijken dan het plaatje,daar wordt je echt beoordeeld of je paard gedragen loopt ,meer de puntjes op de I engazomaardoor. er had beter een z-3 ingevoegd kunnen worden een tussenklasse waar meer in de trant van subtop gejureerd wordt door bv een subtopjurylid [ipv de twee]om alvast aan deze manier \jurering te wennen. dan kan je de keus maken of je eraan toe bent om over te stappen
idd bertie dit had ik eerder ook al gepost,ik denk echt dat we met een extra klasse ertussenin meer geholpen zijn...
knollentuin schreef:ook heemaal mee eens,punt is dus dat er een duidelijk probleem ligt-iedereen hoor je erover- maar waar pak je dat aan en hoe? ik vind het een hele goede als je zegt over dat controle moment naar de jury's toe ,daar zou ook nog wat mee gedaaan kunnen worden,tussentijdse toetsing of controle dmv schaduwjurering. ik noem maar wat