Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jes_sira schreef:Cassagrande schreef:Van een mug wordt weer eens een olifant gemaakt. Zoals altijd. O jee ze staan in het water, zielig. En dan de media die de zaak even totaal opblaast. Hup tractor erbij waar een paard aan vast staat en de rest volgt vanzelf. Zo gaat het ook met de reacties hier op bokt. Een persoon zegt iets en de rest volgt wel even mee. Net zoals het o zo bekende spreek woord.
Het irriteert me echt mateloos dat er mensen bij zijn die hun oordeel al klaar hebben terwijl ze helemaal niet weten wat er nu precies aan de hand is, en waar mensen al mee bezig zijn.
Tuurlijk is het niet goed dat ze in het water staan. Gelukkig hebben ze ook niet lang zo gestaan. Maar de meesten weten niet hoe snel het ineenkeer kan gaan. Eigenaresse is gisteren geweest en toen was er niets aan de hand. Weten jullie veel of ze voor vandaag gepland had de paarden naar een andere wei te brengen. En wie zegt dat alle paarden van haar zijn. Misschien staan ze wel in pension en heeft de stalhouder te laat gereageerd en was hij van plan ze vandaag te verplaatsen.
Maar dat is mijn vrije meningsuiting.
En het feit dat er vanaf zaterdag al waarschuwingen uit gegaan zijn en daar geen gehoor aan gegeven is door in dit geval de eigenaresse van deze paarden moeten we dan maar effe vergeten?
In mijn vrije meningsuiting hierover vindt ik dus dat je als eigenaar van paarden de verantwoording hebt te handelen. En als je dit niet doet ben je schuldig als je paarden iets overkomt..
GamblersCup schreef:Ik denk dat iedereen zo reageert omdat de meeste mensen bij de eerste waarschuwing de paarden voor de zekerheid al ergens anders heen zouden brengen waar ze veilig zouden zijn voor hoogwater. Tenminste, als ik van mezelf uitga. Ik zou na een eerste bericht al de trailer achter de auto hangen en onderweg zijn, en paard daar pas weer terug brengen als er 100%-veilig sein gegeven is. Je wilt gewoon geen énkel risico lopen met je dier.
RianneH schreef:Ik kan me op zich ook goed voorstellen dat de brandweer het niet voor elkaar kreeg. Als ik bedenk hoe onze paarden reageerden op een boot in de sloot, laat staan een boot die ze mee wil lokken, kan ik me voorstellen dat de paarden zeker niet mee komen.
Waarom is niet direct de eigenaar uit bed getrommeld ipv de brandweer in te zetten? Dan was er waarschijnlijk een stuk minder commotie geweest. Blijkbaar zijn de paarden wel makkelijk te vangen en braaf mee te nemen
Zonnetje81 schreef:Zomaar 9 paarden opladen doe je ook niet, stel dat het opfok gebied is waar laat je ze dan?
RianneH schreef:Ik kan me op zich ook goed voorstellen dat de brandweer het niet voor elkaar kreeg. Als ik bedenk hoe onze paarden reageerden op een boot in de sloot, laat staan een boot die ze mee wil lokken, kan ik me voorstellen dat de paarden zeker niet mee komen.
Waarom is niet direct de eigenaar uit bed getrommeld ipv de brandweer in te zetten? Dan was er waarschijnlijk een stuk minder commotie geweest. Blijkbaar zijn de paarden wel makkelijk te vangen en braaf mee te nemen
Gimmick11 schreef:Mooi gezicht?? Ik vind het diep triest dat het zover heeft moeten komen....
Wat ben je dan voor een lul van een paardeneigenaar?
Gimmick11 schreef:Mooi gezicht?? Ik vind het diep triest dat het zover heeft moeten komen....
Wat ben je dan voor een lul van een paardeneigenaar?
flitzz schreef:Wij hebben het zelf al een paar keer meegemaakt. En de vork zit vaak anders in de steel dan mensen over het algemeen nu denken. Wij hebben het hoogwater helaas al 4x meegemaakt. De berichtgeving van de officiele instanties laat veel te wensen over.
Jammer dat mensen gelijk denken dat het nalatigheid is van de eigenaar.