Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ligt er maar net aan hoe groot je bak is. Volgens mij gaat het gewoon om gevarieerd rijden/sturen en dat kan overal waar je de ruimte hebt.
daffie1986 schreef:Lekker gezond voor de benen van die paarden waarvan de ruiters elke weekend op wedstrijd moeten vanwege de punten. Ik vindt het een hele slechte ontwikkeling.

daffie1986 schreef:nee, maar mijn hoefsmidt kon wel zien dat de vorrige eigenaar van mijn paard heel veel voltes met hem had gereden/gelopen. Ik kon het paard al een paar jaar en kon zijn vermoeden bevestigen. Volgens hem slijten de knieën duidelijk aan 1 kant harder af, juist bij jonge paarden door het vele voltes rijden.
Xjosee schreef:Wat ik me afvraag is of een grote rijbak niet hetzelfde effect heeft (dus zeg maar het dubbele van een gemiddelde rijbak). Natuurlijk wordt je dan niet gedwongen om zelf een rechte lijn te rijden ipv maar gewoon langs een wand rijden maar ik denk dat dat ook de verantwoordelijkheid van de ruiter is.
magda_90 schreef:Ook in een cirkel kan je zeker rechte lijnen rijden, dus dat is juist goed voor de balans want dan moet je het paard echt tussen je benen en handen hebben.
magda_90 schreef:Ook in een cirkel kan je zeker rechte lijnen rijden, dus dat is juist goed voor de balans want dan moet je het paard echt tussen je benen en handen hebben.
doe mij maar een normale bak Anoeska schreef:magda_90 schreef:Ook in een cirkel kan je zeker rechte lijnen rijden, dus dat is juist goed voor de balans want dan moet je het paard echt tussen je benen en handen hebben.
Ik zie niet in waarom het lastiger is om een rechte lijn te rijden van de ene kant van een cirkel naar de andere kant, dan wanneer je recht over de AClijn wil rijden. Wat is dan de toegevoegde waarde van het feit dat de hekjes niet recht maar in een rondje staan?