Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pidoro schreef:Inderdaad paarden hebben een schuilstal nodig.
Wij krijgen bij de gemeente nog steeds niet rond dat wij een schuilstal mogen plaatsen.![]()
![]()
![]()
![]()
Met als gevolg onze paarden staan in een zeer natte wei.(inmiddels modder)
Gewoon schandalig.
Het bezorgt ons slapeloze nachten.
En wij kunnen wel janken hierom.
En waarvoor omdat de gemeente haar poot stijf houdt![]()
![]()
![]()
. Beweging is een eerste levensbehoefte van een paard, schuilen is ook noodzakelijk, maar dat hoeft lang niet altijd overdekt te zijn
. Dus ik zie nog altijd liever een paard in een wei met blubber, dan een paard wat zijn stal niet uitkomt en lekker warm met een extra dekentje op staat. Juangi schreef:Honeys schreef:K heb in Den Helder bij de kust een zogenoemd "windkruis"gezien bij pony's. Een soort van windscherm waarbij de ponies vanuit alle hoeken uit de wind konden staan. Op zich best practisch. Ik vind ook dat er op een of andere manier een schuilmogelijkheid moet staan, maar dit hoeft denk ik niet perse / noodzakelijk een schuilstal te zijn..
Goed dat er onderzoek naar gedaan is, dat wil ik nog wel even zeggen!
Het windscherm hoort bij de ponys voor verstandelijk gehandicapte mensen. De paarden gaan daar snachts op stal, staan dus niet 24/7 buiten. (Ik woon in Den Helder)
Heb ze er zelf weinig gebruik van zien maken (fietste er vaak langs), alleen wanneer de zon fel scheen stond er wel eens 1tje. Maar met regen, sneeuw etcetera stonden ze er niet bij, gewoon open in het veld.
Het idee erachter is erg goed, maar de paarden kiezen er niet vaak voor. Net als dat ze weinig gebruik zullen maken van de schuilstal zelf, hier heb ik ook meer mensen over gehoord.
Onze pony's lopen altijd buiten en hebben dus een windkruis. Deze is gemaakt van takken, is ongeveer 2 meter hoog en heeft een vorm van een +. Ze kunnen dus altijd uit de wind staan. Citaat:Modder is kwalijker dan men denkt. Buiten het feit dat het een prima broedplaats van kiemen is die bv mok veroorzaken, kan het glibberen verzwikkingen en zelfs gebroken benen op leveren. Daarbij neemt het paard gras op met een behoorlijke hoeveelheid aarde eraan.
Maar dat is helemaal niet het onderwerp. Het gaat erom dat paarden beschutting (ja, hoeft helemaal geen stal te zijn maar daar ging het in die post toevallig over) moet hebben en dat je niet achteraf voor beschutting moet gaan zorgen en dan gaan klagen dat de gemeente niet mee werkt.
Daarbij staat er nergens dat stalpaarden geen beweging krijgen.
. Ik probeer toch ook wel te kijken naar een landje met wat meer beschutting.
. toptoys schreef:Nee hoor, het windkruis wat bedoelt werd is bij mijOnze pony's lopen altijd buiten en hebben dus een windkruis. Deze is gemaakt van takken, is ongeveer 2 meter hoog en heeft een vorm van een +. Ze kunnen dus altijd uit de wind staan.
scoxxx schreef:toptoys schreef:Nee hoor, het windkruis wat bedoelt werd is bij mijOnze pony's lopen altijd buiten en hebben dus een windkruis. Deze is gemaakt van takken, is ongeveer 2 meter hoog en heeft een vorm van een +. Ze kunnen dus altijd uit de wind staan.
Joh.... das een goeie tip! Takken ja! Ingevlochten ofzo? Hoe heb je dat kruis gemaakt?