Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:36

purny schreef:
Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.

Ik sluit me hier bij aan plus het feit dat je dit soort wantoestanden ook nog is in stand houdt!

purny

Ik krijg trouwens binnen 2 weken antwoord van de PVDD. Wil dolgraag een actie op touw zetten voor die paardjes.

LadyMadonna

madelein: Wie zegt dat moontje krap bij kas zit? Er is een verschil tussen iets wíllen betalen en iets kúnnen betalen.

Purny: Jou mening, dus niet als feit stellen :n

Ken een bokker die onlangs in zuidlaren een kneusje heeft gekocht om lekker op te knappen en te vertroetelen.. Volgens jou stelling maakt zij zich dus ook schuldig aan mishandeling.

Nu zullen mensen ongetwijfeld gaan reageren: Jaaa, maar das anders...
Ok, Waarom dan?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 09-11-10 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

madelein schreef:
Moontje1991 schreef:
nouja wat ik echt wil heb ik geen centjes voor daarvan heb ik er al 1 en bij nog een ga ik falliet. (duur paardje)

Een paardje van tussen de 1,55 en de 1,60.
Geen haflinger, tinker, fjord, kwpn of vergelijkbaar.
rustig in het hoofd werkwillig vlakke gangen.
Tussen de 2 en de 5 jaar oud.
Bijvoorbeeld een draver die niet snel genoeg was voor op de baan.
Of een kruizing met een quarter of paint.
Arabier x quarter bijvoorbeeld maar die zijn dan weer te duur.
oja en onder de 1000 euro omdat ik mijn potje wil behouden.

Het is geheel jouw keuze hoor, maar moet je nog wel aan een 2e paardje beginnen als je al zo krap bij kas zit? Dat nieuwe paardje kan ook van alles mankeren waardoor het een duur paard wordt. Komt mij allemaal een beetje apart voor....En inderdaad kan me voorstellen met al die eisen dat een paard vinden lastig wordt voor onder de 1000 euro...

1 dit is totaal oftopic.
2 ik zit niet krap bij kas maar ik wil mijn dierenarts pontje niet aanbreken en ja die zit vol genoeg en wordt elke maand voller.
3 mijn paard komt over een tijde aan huis en dan ga ik die echt niet alleen zetten dat is pas zielig.
3 heb je niks beters te doen dan je met mij bemoeien?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:37

Wat een goede dierwelzijnsorganisatie is Eyes On Animals zeg! :j Had er eerlijk gezegt nog niet eerder van gehoord.. Ben het ook volledig met hun eens.

gohya

purny schreef:
Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.

Sorry maar dat slaat nergens op.
Ik heb vorig jaar een pony gekocht in Hedel en die heb ik 'gered'.Ze was anders bij de slager beland.
Het gaat nu heel goed met haar,en ze bleek nog supergoed papier te hebben.
Ze ging naar die markt voor de dood.

Muzefee

Ik bezoek al geen paardenmarkten meer, voor het geval ik dingen zie die ik niet wil zien. Ik geloof best dat het op een normale manier kan, maar vind het ook enorm jammer dat ik dit soort dingen weer moet lezen. :n

inamulder

Helaas is geld belangrijker dan welzijn.......
Niet meer kopen op zo'n markt.
Zolang er handel is blijven dergelijken markten voortbestaan!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:38

nelis schreef:
Moontje1991 schreef:
nouja wat ik echt wil heb ik geen centjes voor daarvan heb ik er al 1 en bij nog een ga ik falliet. (duur paardje)

Een paardje van tussen de 1,55 en de 1,60.
Geen haflinger, tinker, fjord, kwpn of vergelijkbaar.
rustig in het hoofd werkwillig vlakke gangen.
Tussen de 2 en de 5 jaar oud.
Bijvoorbeeld een draver die niet snel genoeg was voor op de baan.
Of een kruizing met een quarter of paint.
Arabier x quarter bijvoorbeeld maar die zijn dan weer te duur.
oja en onder de 1000 euro omdat ik mijn potje wil behouden.

en dit kan je niet via internet vinden? bel is een entrainement...

Daarnaast vraag ik me af of je uberhaput een gezond beest vind met jouw eisen onder de 1000 euro

Jahoor ik ben er al een aantal tegengekomen dravers die afgekeurd zijn voor de renbaan omdat ze niet snel genoeg gingen zijn geen drol waard.
Alleen allemaal hellaas te groot of te oud 1 jaartje ouder vindt ik geen ramp maar 9 of 10 is mij echt te oud

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:38

stef schreef:
madelein: Wie zegt dat moontje krap bij kas zit? Er is een verschil tussen iets wíllen betalen en iets kúnnen betalen.

Ken een bokker die onlangs in zuidlaren een kneusje heeft gekocht om lekker op te knappen en te vertroetelen.. Volgens jou stelling maakt zij zich dus ook schuldig aan mishandeling.

Ok, Waarom dan?

Das niet anders want ze houdt zo wel het begrip van paarden markt in stand waardoor er op de volgende markt ook weer kneuzen staan want er is altijd wel zon Paardenmeisje die het zielugh vindt en daarom het beestje mee neemt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:39

Je zet het zelf erop moontje... Niet mijn ding. En je boort zelf de discussie aan over de aanschaf van een nieuw paard en welke prijs je daar voor over hebt. Ik vraag me dan hardop af of dat wel verstandig is. Maar dat is blijkbaar niet naar wens van jou...

Ik heb inderdaad niks beters te doen want zit met mn poot in het gips op de bank :D

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:40

gohya schreef:
purny schreef:

Ik heb vorig jaar een pony gekocht in Hedel en die heb ik 'gered'.Ze was anders bij de slager beland.

Het is heel nobel van je dat jij haar geredt hebt, maar dat betekent wel weer dat de handelaar met een zielug verhaal een paard verkoopt en het volgende keer weer zo doet.

vito05

Ik ben vaker in Hedel geweest en ga er uit principe niet meer heen, vreselijk.
Allemaal van die stomme boeren die met hun stokken lopen te duwen en te slaan.
Van mij mag daar veel strenger gecontroleerd worden (wat nu dus gelukkig gebeurd is.) of ermee stoppen.

madelein

nelis schreef:
stef schreef:

Ok, Waarom dan?

Das niet anders want ze houdt zo wel het begrip van paarden markt in stand waardoor er op de volgende markt ook weer kneuzen staan want er is altijd wel zon Paardenmeisje die het zielugh vindt en daarom het beestje mee neemt.

Inderdaad!

KellyG

een klein puntje op de reactie van purney.......
ik ken een vrouw en dat is echt een lief mens en zij heeft ook ooit eens een pony via een paardenmarkt gekocht.......
maar dat dier heeft bij haar een goud leven, en hij mag in zn hoefjes klappen dat hij bij haar terecht gekomen is......
maar dit soort dingen gebeuren te weinig om het leed van de paardenmarkten te compenseren vind ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:42

gohya schreef:
purny schreef:

Het is heel nobel van je dat jij haar geredt hebt, maar dat betekent wel weer dat de handelaar met een zielug verhaal een paard verkoopt en het volgende keer weer zo doet.[/quote]

Nee dit paardje kwam rechtstreeks van een fokker af.Hij vond deze merrie 'gevaarlijk' voor kinderen,want ze had singelnijd.De fokker had haar mee gegeven aan de handelaar,de fokker verkocht eenmalig op de markt.Ik hoorde pas ook veel later dat ze dus voor de dood naar de markt ging.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:44

@Stef: Nee dat niet maar die toestanden op de markt kunnen gewoon niet door de beugel. Dat vind ik juist hartstikke goed! Ik heb het puur over het feit dat de paardenmarkten een hel zijn. Ik heb de naam van die bokker niet genoemd. Bedoel jij dat je dat normaal vind dat paarden als pakjes boter of erger naast elkaar staan. Naar mijn idee kunnen ze niet eens bewegen...

Sorry dat ik zo reageer maar er moet iets aan gedaan worden. We hebben ruim 148.000 leden dus een paar handtekeningetjes is zo voor elkaar. En ik kan hier absoluut niet tegen. Dit is pure dierenmishandeling!!!!

En dan hebben we het over 15 kalfjes op 2 vierkante meter... Dit is bijna geen verschil... nu zijn het 15 paarden op 1 vierkante meter bij wijze van spreken.

En ik zou precies hetzelfde doen hoor! Ik heb juist onwijs veel respect voor zulk soort mensen. Als het zou kunnen zou ik zo een paard kopen die verwaarloosd zijn. Kijk maar naar Canjer. De eigenaresse is een echte kanjer!

janouk

Ik begrijp werkelijk niet dat paardenmarkten nog toegestaan zijn vanuit het oogpunt van het overdragen van besmettelijke ziekten. ;( De Landbouw sector moet aan zoveel regels voldoen om uitbraak van besmettelijke ziekten te voorkomen.
En dan komen op 1 plek zoveel dieren bijelkaar, zonder entingen, etc, bijelkaar geraapt uit alle uithoeken, versleept door het hele land, zonder quarantaine regels.

En ik snap dan ook niet dat je naar de paardenmarkt gaat, met het risico besmettelijke ziekten mee te slepen naar je eigen dieren.

nelis

@ Gohya Dus de handelaar staat daar vaker en blijft het in stand.

En als een fokker Singel nijd een reden vindt om een paard te laten slachten vraag ik me echt af wat voor fokker dat dan is. :?

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:45

Snap er niets van idd, dit heeft niets met leuk dagje uit te maken..

Bah... :( en dan te bedenken dat aan het einde van de dag er heel wat vrachtwagens worden vol geladen en naar de slager gebracht worden..
Hiep hiep hoi.. _-:(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:46

nelis schreef:
@ Gohya Dus de handelaar staat daar vaker en blijft het in stand.

En als een fokker Singel nijd een reden vindt om een paard te laten slachten vraag ik me echt af wat voor fokker dat dan is. :?

Dat vroeg ik mij dus ook af.
Is een geweldig mooi dier met goed papier.
Onbegrijpelijk dat zo'n diertje tussen de oude slachtpaarden staat op een markt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:47

ik ga al jaren uit principe niet meer naar dit soort evenementen en als heel nederland dat ook zou doen sterft dit middeleeuws "vermaak"een snelle en stille dood

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:48

afschaffen al die dieren en dus ook paarden markten.
marktplaats staat bol van de dieren die een plek zoeken.

als iemand voor een paard naar hedel kan, kan die ook rechtstreeks naar de verkoper thuis, makkelijk zat.

alle gesleep met dieren is in principe overbodig en een paard "redden" van de slacht kan ook zonder tussenkomst van een paarden markt.

bovendien zijn sommige dieren beter af ook met de dood.

(krijgt nu bokt over zich heen wss)

als mensen het leuk vinden te snuffelen op markten, kies dan voor een braderie, 1 waar geen (enkele soort) vee de dupe word van onze snuffel-lust .

KellyG

Re: Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:49

@bicci: dat over dat sommigen beter af zijn met de dood kan ik alleen maar beamen...........

bicci

Re: Eyes on Animals geschokt over misstanden paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:50

het is erg genoeg helaas...