Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:00

Ik heb nogmaals diepe respect voor dit interview, zal het voor Visser makkelijk zijn geweest, om hem te moeten laten gaan? Dat denk ik toch niet. Edward had er toch niks over te zeggen, en ik vind het een hele goede besluiting, voor het zelfdegeld ligt het paard morgen dood in zijn stal, en dan? Dan had je gehoopt dat je dat bedrag had geaccepteert, hoe hard het ook is.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:02

Citaat:
Anky verkoopt haar toppers ook niet zelfs niet na een blanco cheque.

Ik dacht dat ze bij een blanco cheque ook een blanco keuringsrapport moest overleggen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:05

Ulissa schreef:
Citaat:
Anky verkoopt haar toppers ook niet zelfs niet na een blanco cheque.

Ik dacht dat ze bij een blanco cheque ook een blanco keuringsrapport moest overleggen

Hoe bedoel je?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:07

een keuriingsrapport zonder bemerkingen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:09

Ulissa schreef:
een keuriingsrapport zonder bemerkingen.

Denk niet dat een probleem zal zijn. Tootje is ook super door de keuring heen gekomen dus waarom Bonfire of Salinero niet?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:16

Algemeen bekend was dat Bonfire een OCD had. Hier is ie ook in 1997 aan geopereerd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:18

Ulissa schreef:
Algemeen bekend was dat Bonfire een OCD had. Hier is ie ook in 1997 aan geopereerd.

Dat neem ik zomaar aan maar blijkbaar is er ondanks dat toch genoeg geboden voor hem.

meeikk

Re: Interview met Cees Visser over verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:21

echt respect voor dit intervieuw, ik denk dat dit een hoop mensen een beetje kan afkoelen :)

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:26

Ik snap sowieso niet dat mensen zich zo druk maken... tuurlijk is het jammer dat Totilas verkocht is maar er zijn ergere dingen in de wereld. Buiten dat, als Totilas van mij was geweest had ik m ook verkocht voor 15 miljoen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:37

Wat een verschrikkelijk slechte vertaling van het interview zeg, ik vind het bijna niet te lezen.

Ik blijf het jammer en eeuwig zonde vinden dat Totilas verloren is gegaan voor Nederland.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:39

Prachtig interview! Heel nuchtere kijk op de dingen, netjes!

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:04

lekker nuchter intervieuw :S . Ach zo ist leven. Hij is idd geval eerlijk :)

Maar toch wel jammer dat Totilas niet meer in Nl en voor Nl zal rijden... waarsch...

TotalLost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 01:30

Vala schreef:
Wat een verschrikkelijk slechte vertaling van het interview zeg, ik vind het bijna niet te lezen.
Ik blijf het jammer en eeuwig zonde vinden dat Totilas verloren is gegaan voor Nederland.

:(:)

En wat te denken van het feit dat Visser dit eerste interview geeft aan een Amerikaans blad. Die weten natuurlijk niet dat hij hier in Nederland heel hoog van de toren heeft geroepen dat Totilas nooit verkocht zou worden, en die weten ook niet dat Tosca nog onlangs stelde "wij zullen de band tussen Edward en Totilas nooit verbreken"

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 02:41

Op weg naar de top werden er al miljoenen geboden om de bijzondere hengst over te nemen. Gal hoeft zich volgens Visser geen zorgen te maken. ,,Nee, we genieten hier zo van. We gaan ook niet met Totilas dekken. Daar kan een paard van veranderen, heb ik al vaker gezien. Hij is gewoon niet te koop.''

Een half jaar na dit interview gaat het dier de dekdienst in en een jaar later is het verkocht,dus echt een man van zijn woord en geschrift zullen we maar zeggen! :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:06

PERENBOOMPIE schreef:
Op weg naar de top werden er al miljoenen geboden om de bijzondere hengst over te nemen. Gal hoeft zich volgens Visser geen zorgen te maken. ,,Nee, we genieten hier zo van. We gaan ook niet met Totilas dekken. Daar kan een paard van veranderen, heb ik al vaker gezien. Hij is gewoon niet te koop.''

Een half jaar na dit interview gaat het dier de dekdienst in en een jaar later is het verkocht,dus echt een man van zijn woord en geschrift zullen we maar zeggen! :+

:=

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:18

PERENBOOMPIE schreef:

_/-\o_

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:22

Niffie schreef:
Ik snap sowieso niet dat mensen zich zo druk maken... tuurlijk is het jammer dat Totilas verkocht is maar er zijn ergere dingen in de wereld. Buiten dat, als Totilas van mij was geweest had ik m ook verkocht voor 15 miljoen.

Ik neem aan dat je niet in de Quote top 500 staat. Ik ook niet dus had ik hem ook verkocht maar wel met een clausule in het verkoopcontract. Ik vind dat je deze vergelijking niet met jezelf kunt maken aangezien je niet in dezelfde financiele omstandigheden verkeerd.
Daarnaast roep iedereen dat hij morgen dood in stal kan liggen. Maar beste mensen dat is met alles in je leven, je kunt morgen van de trap afvallen en dood zijn, dus is dat dan maar een vrijbrief om er op los te gaan leven? Totilas wordt hopelijk heel oud, er zijn genoeg toppaarden zoals bonfire die nog steeds leven.
En idd er werd steeds geroepen dat hij niet verkocht zou worden, had dan gewoon je mond gehouden. Je schep hierdoor nl wel verwachtingen bij paardenlievend Nederland en dan moet je niet vreemd opkijken dat je hierop wordt aangesproken.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:24

Paard is overigens niet weggegaan voor 15, maar voor 9 miljoen. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:43

Bomba schreef:

Jeetje dat is een behoorlijke tegenvaller zeg.
Hoe weet jij dat?

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:40

Bomba schreef:

Hoe weet je 't?? :o

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:53

Nebron schreef:
Bomba schreef:

\Dat weet niemand....
Dit heet interessant doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:41

Fijn om zijn kant van het verhaal te lezen hoor, maar de vertaling van het interview rammelt behoorlijk...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:50

crabbybitch schreef:
Nebron schreef:

\Dat weet niemand....
Dit heet interessant doen. :D

Inderdaad, ik sta heel erg graag in de belangstelling.. *-:)

Het staat in de Hoefslag van 21 oktober j.l. Daarin geeft Jos Lansink te kennen dat Totilas voor 9 miljoen verkocht is.
Daarnaast heb ik het ook van mijn instructeur (wiens vrouw internationaal Grand Prix rijdt en via die weg goede contacten met Edward Gal heeft) gehoord. Het zou echt om een bedrag van 9 miljoen gaan. In de media 9 miljoen al snel 10 tot 15 miljoen genoemd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:53

Zoals ik al zei vind ik dat toch een behoorlijke tegenvaller dan.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:09