Ook Capellmann en Salzgeber willen Totilas niet rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:20

Ik hoop wel dat Totilas er niet de dupe van wordt.
Wat wel al zeker is, is dat Toot voor Duitsland uitgaat komen.

Ik denk ook dat wie hem ook gaat rijden, dat iedereen de gedachte heeft
dat dit eigenlijk gewoon komt door Edward Gal, de nieuwe ruiter hoeft geen
oefeningen etc te bevestigen want die kent Toot al.

leuke foto van Toot!

Ayasha
Blogger

Re: Ook Capellmann en Salzgeber willen Totilas niet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:32

Als ik bokt mag geloven zou et al een hele prestatie zijn alstie Tot in stap krijgt. :D IMO moeten ze dan ook niet, als het goed gaat, zeggen dat het Ed zijn verdienste is. Tis 't een of 't ander.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:35

Persoonlijk word ik niet moe van de berichten over totilas maar wel van een groot deel van de reaties erop. Niemand anders dan Edward mag erop, alle duitsers zijn stom en gemeen en we hopen dat totilas met een andere ruiter nooit meer goed wordt. Nee dat is lekker sportief, ik vrees dat de meeste duitse ruiters sportiever zijn! Om de discussie over wat nou fijn is voor totilas dan nog maar even buiten beschouwing te laten (leven als dekhengst of met een fijne ruiter is blijkbaar vreselijk....) en begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vervelend voor Edward!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:15

Ayasha schreef:
Veel zelfvertrouwen, niet durven omdat je bij voorbaat denkt het er niet uit te kunnen halen. :D

Laten we het op veel zelfkennis houden. :+

Ik hoop dat Totilas snel een fijne ruiter krijgt waar hij net zo fijn mee overweg kan als met Edward. Dat paard heeft zich volledig gegeven, dus hopelijk treft hij weer een goed en toegewijd team om mee te werken. Dat verdient hij wel. :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:15

Ik nu wel benieuwd welke ruiter/amazone zich durft te wagen om met totilas het ver te gaan schoppen.
ben er wel van overtuigd dat een ruiter/amazone het wel ver kan gaan schoppen.
Toot heeft het gewoon in zich, nu alleen nog een geschikte ruiter/amazone.
Maar zou het ook niet zo snel aannemen hoor, Toot en Ed hebben zoveel al behaald en dan mag of mag word er eigenlijks van je het zelfde verwacht.
En soms kan je keihard op je bek gaan en krijg je gelijk veel mensen over je heen van "zie je wel, je bakt er niks van" om even grof gezegd te hebben.
Maar ja hoop dat er snel een perfecte ruiter/amazone voor gevonden is om de uitdaging samen met totilas aan te gaan.

starpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 02:05

ja ik zou zeggen; Zet Edward er gewoon weer op!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:30

tja, ik blijf het eeuwig zonde vinden dat het dream-team uit elkaar is gehaald, en stiekum lach ik wel een beetje om het feit dat de duitse toppers er niet op willen gaan zitten.
zouden zij het ook een vies spelletje vinden?
ik wel namelijk, vooral omdat edward beloofd was dat toot niet weg zou gaan zolang hij hem reed.
ik hoop wel dat we nog wat van toot gaan zien in de sport, want ik heb altijd van hem genoten.
als dekhengst in de vergetelheid raken heeft hij zeker niet verdiend...
schitteren tussen de dressuurhekjes, daar is ie voor geboren :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:39

Vandaag een grote duitse fokker gesproken en zal ik jullie eens wat verklappen? De Duitsers zijn niet bepaald gecharmeerd van Totilas.

Hun mening is dat een topsportpaard nog geen tophengst is............................... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:40

Mja, WW, dat is natuurlijk niet de reden dat iemand er niet op wil klimmen... :P

Ben het overigens wel met ze eens.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:44

NienSCHaap schreef:
Ik nu wel benieuwd welke ruiter/amazone zich durft te wagen om met totilas het ver te gaan schoppen.
ben er wel van overtuigd dat een ruiter/amazone het wel ver kan gaan schoppen.
Toot heeft het gewoon in zich, nu alleen nog een geschikte ruiter/amazone.
Maar zou het ook niet zo snel aannemen hoor, Toot en Ed hebben zoveel al behaald en dan mag of mag word er eigenlijks van je het zelfde verwacht.
En soms kan je keihard op je bek gaan en krijg je gelijk veel mensen over je heen van "zie je wel, je bakt er niks van" om even grof gezegd te hebben.
Maar ja hoop dat er snel een perfecte ruiter/amazone voor gevonden is om de uitdaging samen met totilas aan te gaan.

Mee eens.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:45

Wilawander schreef:
Vandaag een grote duitse fokker gesproken en zal ik jullie eens wat verklappen? De Duitsers zijn niet bepaald gecharmeerd van Totilas.

Hun mening is dat een topsportpaard nog geen tophengst is............................... :+

Denk dat het ook een beetje hun eer te na is om te gaan pronken met moois uit een ander land wat overigens terecht is want ze hebben zelf prachtige kwaliteits hengsten en topsportpaarden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:56

Wilawander schreef:

Over dat laatste; dat is ook zo. Hij moet zich nog bewijzen, net als tig andere jonge hengsten die nu veelbelovend lijken.

En ach, dat ze niet gecharmeerd zijn, is wel logisch. Beetje star van ze, dat wel. :) Wat als Duitsland nu 'ineens' wel het goud pakt op de wedstrijden met Totilas? Dan blijft altijd als onderste alinea verschijnen dat ze deze topper gekocht hebben bij de (toen?) grote concurrent. Toch een soort trots wat dan verloren gaat? (Lekker als-dan-verhaaltje.)

Ik hoor er ook een beetje NANANANAAAAANAA-toontje in. ;) In Nederland vindt iedereen het hartstikke jammer dat we Totilas kwijt zijn, zij zijn hem nu rijker en vervolgens reageren ze een beetje schouderophalend van: 'Een topsportpaard is nog geen tophengst. Daarbij zijn we er sowieso niet zo gecharmeerd van.' :Z

Hautain. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:04

waarom is dat hautain?
Als dekhengst zijn ze daar nooit erg gecharmeerd van hem geweest geloof ik.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:17

Ayasha schreef:
Veel zelfvertrouwen, niet durven omdat je bij voorbaat denkt het er niet uit te kunnen halen. :D
Ik vind niks sportief aan dat geweiger. :)
Waarom constant berichten over wie het niet wordt? :+ Lekker nuttig nieuws.

Misschien moet je dan aan Bart vragen of hij speciaal voor jou een knopje maakt:
"Vink aan indien u geen berichten over Totilas wilt zien". ;)

Ik vind het erg interessant om te lezen. Zoals hier al werd gezegd vind ik het stom dat die PS niet eerst überhaubt een ruiter heeft gezocht, en er nu tegenaan loopt. Sneu dat Toto er de dupe van is :(:)
Hoop dat PS beseft dat ie een miskoop heeft gedaan en 'm terugverkoopt aan de Vissertjes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:19

Waarom zou ik Bart zo iets onzinnigs vragen? :+
Die heeft wel wat beters te doen dan knopjes verzinnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:21

Floor_x: Ik heb begrepen dat het gezinsleven van de familie Visser ook leed onder het succes van Totilas, in een eerder topic... Het is de vraag, zou de familie Visser hem terug willen? Of genieten ze van hun rust?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:22

Omdat jij je er blijkbaar aan stoort dat er berichten over worden geplaatst.
Dan moet je er niet op klikken...

@daan, vind dat die reacties een stuk zijn gedimd. In het eerste topic was dat inderdaad wel zo. Maar nu is het eigenlijk alleen nog over PS. Over de andere ruiters wordt volgens mij niks verkeerds gezegd? Correct me if i'm wrong :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:24

Janine1990 schreef:
Floor_x: Ik heb begrepen dat het gezinsleven van de familie Visser ook leed onder het succes van Totilas, in een eerder topic... Het is de vraag, zou de familie Visser hem terug willen? Of genieten ze van hun rust?

Oh dat wist ik niet. Denk ook niet dat het gaat gebeuren, haha. Tja, het blijft eeuwig zonde. Maar er is niks meer aan te doen helaas. Hoop dat er een leuke eerlijke ruiter voor hem wordt gevonden of desnoods gaat 'ie met vervroegd pensioen *D Hij komt niks te kort denk ik op die stal qua verzorging...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:25

Janine1990 schreef:

Hoezo zou het gezinsleven er onder geleden hebben? Dat heb ik gemist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:27

Floor_x schreef:
Omdat jij je er blijkbaar aan stoort dat er berichten over worden geplaatst.
Dan moet je er niet op klikken...

@daan, vind dat die reacties een stuk zijn gedimd. In het eerste topic was dat inderdaad wel zo. Maar nu is het eigenlijk alleen nog over PS. Over de andere ruiters wordt volgens mij niks verkeerds gezegd? Correct me if i'm wrong :)

Waar zeg ik dat?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:29

Citaat:
Waarom constant berichten over wie het niet wordt? Lekker nuttig nieuws

Maar dit is een beetje een niet nuttige discussie en we gaan ernstig offtopic dus ik hou er mee op...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:29

Ayasha schreef:
waarom is dat hautain?
Als dekhengst zijn ze daar nooit erg gecharmeerd van hem geweest geloof ik.

Ik wist niet dat ze er voorheen ook niet van gecharmeerd waren. Maar dan nog raakt het mij als ik lees dat zij er allemaal maar 'zo zo' op reageren (komst van T.) en voor Nederland ligt de verkoop echt gevoelig. Ze zijn een topper rijker maar ik heb nog weinig reacties gezien dat ze er oprecht blij mee waren. 'Gunst, wat een aanwinst.:D'
Dat komt waarschijnlijk wel als de ruiter in beeld komt, maar voor nu vind ik de houding van Duitsland hautain op mij overkomen. Dat kan ook een vertekend beeld zijn dat de media schetst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:34

Floor_x schreef:
Citaat:
Waarom constant berichten over wie het niet wordt? Lekker nuttig nieuws

Maar dit is een beetje een niet nuttige discussie en we gaan ernstig offtopic dus ik hou er mee op...

Ik stel een vraag en geef aan dat ik het niet nuttig vind. Dat heet vrijheid van meningsuiting, nergens staat dat ik me er aan stoor. :+

dejavu: nah, dat waren ze al niet, ze zijn aardig bijgedraaid al zelfs. :) Sja, ik denk dat duitsers gewoon wat minder ehm... Zonder het slecht te bedoelen, hysterisch reageren... Nederlanders zijn nu eenmaal van nature een stuk meer open en meer van "dit is wat ik er van denk/bij voel, doe het er maar mee" vergeleken met hun "geburen". :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:35

dejavu schreef:
Wilawander schreef:

Over dat laatste; dat is ook zo. Hij moet zich nog bewijzen, net als tig andere jonge hengsten die nu veelbelovend lijken.

En ach, dat ze niet gecharmeerd zijn, is wel logisch. Beetje star van ze, dat wel. :) Wat als Duitsland nu 'ineens' wel het goud pakt op de wedstrijden met Totilas? Dan blijft altijd als onderste alinea verschijnen dat ze deze topper gekocht hebben bij de (toen?) grote concurrent. Toch een soort trots wat dan verloren gaat? (Lekker als-dan-verhaaltje.)

Ik hoor er ook een beetje NANANANAAAAANAA-toontje in. ;) In Nederland vindt iedereen het hartstikke jammer dat we Totilas kwijt zijn, zij zijn hem nu rijker en vervolgens reageren ze een beetje schouderophalend van: 'Een topsportpaard is nog geen tophengst. Daarbij zijn we er sowieso niet zo gecharmeerd van.' :Z

Hautain. :D

Ben een rasechte nederlander en ben het wel met ze eens, er loopt genoeg kwaliteit hier rond daar is Totilas niet voor nodig. Daarbij is hij ja deels Duits gefokt. Dus daar hoeft het ook niet voor. (even voor de duidelijkheid woon in D) ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:38

Maar de vraag is ook nog of Edward zelf hem nog wel wil rijden. tuurlijk wil die dat, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als hij word gevraagt dat hij zo iets heeft van, oh je hebt in je land niks kunnen vinden en nu mag ik als nog op draven? nou uhm dikke veter bekijk het maar...