Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Illusion schreef:zorg jij dan dat 't asiel genoeg geld heeft om operatie's,onderhoud,voer e.d. betaald wordt?![]()
asiels hebben namelijk geen geldboom in de tuin staan.. gelukkig zijn d'r ook genoeg mensen die wel 'n asieldier willen, en daar mede het asiel mee steunen om nog meer straatdieren/gedumptde dieren e.d. op te vangen.
Als de beestjes eerder een nieuw huis vinden is er minder geld nodig om ze op te vangen voor eten en verzorging. Dat denk ik... 
Ellerhuisje schreef:Robeer, geen idee dat je elders in het land kosten moet betalen voor een zwerfdier. Als dat zo is, vind ik dat belachelijk, niet kunnen, weet je dat zeker?
Keshia, raar verhaal dat je je probleemloze hondje nog niet kwijt bent. Hier zouden ze als warme broodjes gaan.... Elk asiel zijn eigen ding, blijkbaar..
Gr.!
Arme beestjes hebben het nu gelukkig goed, maar ik denk idd dat door het laten betalen mensen de beestjes eerder zullen dumpen....kohtje schreef:Er zijn asiels die 75 euro vragen en dat is in mijn ogen te veel. Mensen die hun dier komen brengen moet je dus niet veroordelen. Zij komen ze toch brengen?
_San87_ schreef:kohtje schreef:Hier hebben wij ook asiels die vol zitten.....met pension dieren.
Ze krijgen meer dan 100.000euro subsidie!
Heb je daar een bron van?
priscilla schreef:Even een andere kant van het verhaal. Nu ben ik een alleenstaande moeder van 2 meiden en heb drie katten. Nu is bij mijn dochter van 5 Astma gecontstateerd en allergie voor katten.. Tja wat doe je als moeder?? Ik moet rondkomen van 70 euro in de week en heb geen geld om 3 katten naar het asiel te brengen voor 70 euro per kat! En ik ben dus geen type die haar katten ergens anders dumpt want daar ben ik te dierlievend voor! Dit zijn ook aanlopers en hebben eigenlijk hun plekje gevonden! Dus de keuze is ze blijven ondanks de benauwdheid van mijn kind want 210 euro kan ik niet ophoesten in een keer!

randalinpony schreef:Castreren en steriliseren van katten/honden kan zeker goedkoper.
Das gewoon een leuk inkomstenbronnetje voor de VA.
) opgevangen), ik ben echt niet van plan om belasting te betalen voor alles wat andere mensen nalaten. Ik zorg goed voor mijn dieren, kost klauwen vol geld en dat heb ik er graag voor over. Ik wil ook wel een vrijwillige bijdrage storten voor een asiel of opvanghuis, maar niet via de belasting meebetalen aan het redden van alle honden en katten van Nederland.