Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:08

bruceandnoon schreef:
de film is bij mij voor de deur opgenomen. Dat was nogal een spektakel. Op een gegeven moment ging ik de deur uit voor een boodschapje lag er een enorm groot wit neppaard op de grond, alsof het net van de daken was afgevallen. schrok me helemaal kapot. Ik kon de humor er wel van in zin en heb ter plekke een foto gemaakt en op Facebook geplaatst. De reacties waren echt heel geestig, iedereen was in rep en roer en begreep niet waarom er een wit paard bij ons voor de deur lag. Overigens kreeg vertrouwde een van de crewleden mij toen al toe dat het paard zou overleven ;) Ik wil de film daarom ook graag zien, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nou ben ik erg benieuwd naar die foto! :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:33

Cool, die trailer! :D Wil de film nu ook wel zien! :D
Ben ook benieuwd naar de *-:) van dat paard voor de deur!

jhersisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:36

Die film ziet er gaaf uit

heeft iemand een idee wanneer hij uitkomt?

Vippie

Re: Universiteit van Utrecht helpt horrorsint aan een filmpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:01

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:29

Heb bij de prijsvraag iets van Vista Print gewonnen. :D Vervolgens krijg je op je mail heel veel reclame van allerlei bedrijven, dus vul beter geen mailadressen in van vrienden, zoals je na de prijsvraag kunt doen om hen ook te laten deelnemen. Zullen ze denk ik niet op prijs stellen. Ben benieuwd wat ik krijg toegezonden; een mok of een petje???? :+

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:37

Gut jij ook al :D

Erger nog, je mag nog betalen voor je prijs ook:

Gefeliciteerd!

Je bent de winnaar van een Sint de Film cadeau artikel, aangeboden door Vistaprint! Je kunt het artikel bestellen via de website van vistaprint.nl

Klik hier om je cadeau artikel te bestellen!

Het product word je aangeboden door Vistaprint.nl.
Je betaalt slechts de verzendkosten aan VistaPrint (vanaf € 6,51 excl. btw.).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:26

Vippie schreef:
Gut jij ook al :D

Erger nog, je mag nog betalen voor je prijs ook:

Gefeliciteerd!

Je bent de winnaar van een Sint de Film cadeau artikel, aangeboden door Vistaprint! Je kunt het artikel bestellen via de website van vistaprint.nl

Klik hier om je cadeau artikel te bestellen!

Het product word je aangeboden door Vistaprint.nl.
Je betaalt slechts de verzendkosten aan VistaPrint (vanaf € 6,51 excl. btw.).

Wat een afzetters!!!! :D Mijn cadeautje mag dan fijn blijven liggen! Heb hun bericht niet gelezen, dacht dat je het automatisch thuis kreeg. :o

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:36

nee het enige wat je gratis krijgt zijn spammmailtjes van vage aanbieders :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:42

Magrathea schreef:
Ik vind het apart dat jullie de faculteitspaarden 'proefdieren' noemen..
Het is niet alsof jullie ze volspuiten met allerlei enge stofjes (neem ik aan :P)

Die paarden worden inderdaad niet gebruikt voor het testen van medicijnen enzo (voor zover ik weet). Daar hebben ze helaas ratjes enzo voor. Denk dat ze wel gebruikt worden voor bv bloedprikken, dat moet je gewoon een keer oefenen. Weet wel dat ze gebruikt worden voor oefenen met de echo, röntgen etc.

Maar feit blijft, dat een dier dat ergens is zodat mensen ervan kunnen leren, dat dat een proefdier is. Eigenlijk zou je een manege paard ook een proefdier kunnen noemen. Hij wordt door de mens gebruikt (of misbruikt) zodat wij ervan kunnen leren. Eigenlijk is een dier gebruiken om te kijken hoe het effect van een medicijn is, vergelijkbaar met een dier gebruiken om te kijken hoe de hartslag van een paard klinkt. Alleen is dat een vorm van proefdierkunde in een wat andere mate. Een paard dat gebruikt wordt voor het oefenen met de röntgen, die staat wel vaker bloot aan de straling dan dieren die daar nier voor gebruikt worden, dus dat is dan zeker wel een proefdier. De dode dieren waar we sectie op doen zijn ook proefdieren, ookal zijn ze een natuurlijke dood gestorven en pas daarna naar de faculteit gebracht. Het is en blijft onderwijsmateriaal.

Een B proef rijden is sport, Grand Prix ook.
Opium is een proefdier, een konijn met haarlak in de oogjes ook. Alleen gebruiken wij de proefdieren om andere dieren het leven te kunnen redden, en niet om mensen er goed uit te laten zien ;) .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:10

Ik las in het krantje dat de premiere hier in Ede is, Dick Maas en een aantal acteurs zijn dan aanwezig :+

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:42

[quote="Sanny_lief"]Die mannetjes in die groene pakjes op de foto van de faculteit. Je zal er maar de hele dag zo bij moeten lopen!! whhahahaha

Nee je zal opium maar zijn een proefpaard waar studenten zich op uit kunnen leven.....

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:37

Larixfire; Die opmerking vind ik niet geheel terecht. De studenten die met de paarden werken (dus o.a. bloedprikken, kreupelheidsonderzoek, rontgen en echo's) staan onder zeer deskundige begeleiding. De paarden krijgen de best mogelijke nazorg. Daarnaast worden deze paarden ook wel degelijk gewoon netjes getraint, komen ze buiten en hebben ze m.i. niets te klagen. Denk dat ze het beter hebben dan menig manege paard, maar dat is hier al vaker genoemd. En dierenartsen moeten toch oefenen? of moeten ze na 6 jaar studie maar meteen bij hun eerste klant op de stoep staan zonder dat ze enige ervaring hebben?

Tis jammer dat ik de 11e waarschijnlijk geen tijd heb, anders had ik zeker naar de premiere gegaan! Al helemaal als ie in ede is :j

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:22

Gister was hij in ede. Ik ben er geweest.
Het was heel leuk gedaan allemaal. Van te voren waren Dick Maas en Tom de Mol er :)
De film zelf vond ik ook leuk :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:52

larixfire schreef:
Sanny_lief schreef:
Die mannetjes in die groene pakjes op de foto van de faculteit. Je zal er maar de hele dag zo bij moeten lopen!! whhahahaha

Nee je zal opium maar zijn een proefpaard waar studenten zich op uit kunnen leven.....

Je zal als aankomend dierenarts maar geen dieren hebben om je skills op te oefenen waardoor je je eerste handelingen op je klanten moet proberen zonder deskundige begeleiding... En jouw paard zal dan maar die eerste patiënt zijn ;) .

Het is gewoon niet anders, er zijn gewoon dieren nodig om handigheid te krijgen in het vak. En het is ook niet zo dat die dieren elke dat door honderden studenten worden lekgeprikt...

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:24

Helemaal mee eens Eilleen333

On topic, door al de ophef over wel of niet horor sint film, zullen de kassa's wel rinkelen :D