'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:52

Picasso schreef:
easygoing schreef:
Picasso ik klikte te vroeg op verzenden en heb mn post aangepast.

Maar dan nog hebben wij geen boter op ons hoofd hoor want er is inderdaad IN nederland genoeg aan verdiend maar VOOR nederland is er op dressuurgebied heel wat verloren gegaan.

Inderdaad, maar dat is zoals het is en ik zie niet in waarom er dan vervelend gedaan moet worden aan het adres van meneer Schockemöhle, dat is ronduit onfatsoenlijk en onsportief.... Misschien moeten jullie je er bij neerleggen dat het paard nou eenmaal in Duitsland staat... Dat is eigenlijk alles wat ik in eerste instantie heb willen aangeven.

De brieven gaan mij ook veelste ver maar dat had ik al gemeld en verder zie ik niet in waarom wij ons zomaar overal klakkeloos overal bij neer moeten leggen.
Gelukkig zijn er mensen die hun mening overeind houden en niet zwijgen omdat er niets meer aangedaan kan worden. Door simpel je mening te houden en het allemaal op zn beloop te laten is in mijn ogen een karakterloos iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:52

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:
Picasso ik klikte te vroeg op verzenden en heb mn post aangepast.

Maar dan nog hebben wij geen boter op ons hoofd hoor want er is inderdaad IN nederland genoeg aan verdiend maar VOOR nederland is er op dressuurgebied heel wat verloren gegaan.

Maar Duitsland had ook al een héél sterk team voor Londen klaarstaan op de WEG, twee jonge paarden en geweldig gepresteerd!

Duitsland is altijd toonaangevend geweest als het gaat om paardensport, ik denk dat elke hollander dat wel weet...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:53

Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

volgens mij zitten er hier genoeg mensen die expres veel lawaai gaan maken tijdens zijn eventuele proef in rotterdam, wat een zure reacties nog..

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:55

Misschien heb ik het fout, maar in een half jaar kan je toch nog niet een super combinatie vormen, ookal heb je het beste paard ter wereld onder het zadel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:56

Michael1104 schreef:
Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

volgens mij zitten er hier genoeg mensen die expres veel lawaai gaan maken tijdens zijn eventuele proef in rotterdam, wat een zure reacties nog..

Ik niet hoor, zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen echt niet.

Michael1104

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:59

ik heb ook nergens gelezen dat hij zijn 15 miljoen terug wil verdienen, lijkt me ook lastig terwijl niemand weet hoe ie dekt en omdat je met dressuur geen zak verdient...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:59

Picasso schreef:
Duitsland is altijd toonaangevend geweest als het gaat om paardensport, ik denk dat elke hollander dat wel weet...

Zijn toch een aantal die dat blijven ontkennen...
Of heet dat Neerlandsch trotsch?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:01

Janine1990 schreef:
Picasso schreef:

En wie ontkennen dat dan?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:01

Ik begrijp dat niet nu. Nu is het crisis waardoor het zoeken naar de ruiter al moeilijk gaat want ruiters moeten betaalt worden om de paarden te rijden en uitbrengen op wedstrijden.
Ik denk niet dat Totilas zo gemakkelijk verhuurd worden. Ruiter wordt betaald om paard te rijden en niet om huur van het paard te betalen???

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:02

Jannepauli schreef:
Money makes the world go round..... Ik geloof dat meneer P.S. het beste paard praktisch alleen nog maar ziet als een geldspuwende automaat. De nieuwe ruiter mag een huurprijs betalen? Mede door deze uitspraak: 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor' wordt de man mij met de dag onsympathieker.

precies wat ik dacht
met zijn ''idioten'' vind ik het zelf nogal idioot overkomen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:03

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:

Jij in ieder geval niet (mocht je denken dat ik op jou doel!), maar het blijkt toch wel uit reacties als dat Duitsland Totilas nodig heeft voor een overwinning. Dan vraag ik me af of die wel naar de WEG hebben gekeken.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:06

Easygoing,het feit dat PS vroeger gepakt is om bepaalde trainingsmethoden wil niet zeggen dat hij geen paardenman is, want dat is hij wel degelijk. Hij is daarnaast ook nog een uitstekend zakenman en heeft ook nog een goede, rijke partner. Kijk maar eens naar de hoog aangeschreven veilingen die zij organiseren. Of denkt iedereen dat hij alleen die 15 miljoen op tafel heeft gelegd? Echt niet! Waarom denken jullie dat hij sportrechen en aandelen in hem gaat verkopen? Natuurlijk is toot voor hem een investering, en ook nog een goede! Kijk alleen eens wat hij opleverd aan dekgeld. En zeg nu zelf; als je een paard voor 15 miljoen koopt, dan wil je toch ook dat hij je wat opleverd?

Een ruiter voor hem te vinden zal zeker moeilijk worden, niet alleen omdat er aan de ruiter een direkt hoog niveau zal moeten worden neergelegd, maar ook omdat er rijkelijk centjes op tafel gelegd zal moeten worden.

Of duitsland toot heeft gekocht om nederland een hak te zetten vind ik een beetje overdreven, maar eerlijk is eerlijk, het komt ze wel goed uit. Maar ook Adelinde en parcival zijn zo super, wie zegt dat die niet bij de volgende spelen bovenaan staan? Er is nog meer in de dressuursport dan Toot!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:07

Als iedereen eens gaat lopen zeuren over de " inhalige zakenman" die Totilas verkocht heeft dan zullen de mensen waarschijnlijk de vergelijking tussen PS en CV zien, het zijn ZAKENMENSEN en die verkopen aan de hoogste bieder, of het nu een paard is of wat anders en aangezien iedereen Totilas graag ziet en Schockemuhle zegt dat Toti op het EK in actie zal komen zodat mensen niet elke keer vragen wanneer hij weer te zien zal zijn.
En ja, dat EK is in Nederland, wees blij, kunnen we allemaal heen en genieten van alle paarden en ruiters.
Er worden duizenden paarden verkocht maar omdat de gouden medaille kandidaat nu weg is deugd er niets van diegene die hem gekocht heeft.
Edward heeft aangegeven dat hij hem graag tot en met de OS had willen rijden, als hij goud gewonnen had was hij de volgende dag ook met een grote strik de deur uit gegaan en iedereen had het dan over een goede deal gehad.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:07

Janine1990 schreef:

Jij in ieder geval niet (mocht je denken dat ik op jou doel!), maar het blijkt toch wel uit reacties als dat Duitsland Totilas nodig heeft voor een overwinning. Dan vraag ik me af of die wel naar de WEG hebben gekeken.[/quote]

Oke dan begrijp ik je ;).

Buiten dat ik ervan overtuigd ben dat duitsland zich prima zelf kan redden vind ik wel dat het het er steeds meer op gaat lijken dat dit niet alleen een zakelijke actie geweest is van PS.
En nee daarmee bedoel ik niet dat de duitse bond hier achter zit.

Vind het overkomen als een one man show.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:08

easygoing schreef:
Oke dan begrijp ik je ;).

Buiten dat ik ervan overtuigd ben dat duitsland zich prima zelf kan redden vind ik wel dat het het er steeds meer op gaat lijken dat dit niet alleen een zakelijke actie geweest is van PS.
En nee daarmee bedoel ik niet dat de duitse bond hier achter zit.

Vind het overkomen als een one man show.

Zal dat niet zo zijn bij elke transactie van dit kaliber, die de hele wereld op z'n kop zet????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:09

Janine, ik ben het helemaal met je eens; Duitsland had al een beresterk team en dat wordt nu waarschijnlijk aangevuld met een topper erbij!

Overigens nogmaals Easygoing; ik denk dat het verspilde moeite is dat 'stukje karakter tonen' of hoe je het ook wilt noemen en ik vind ook serieus dat je geen (ook over in het verleden vermeende wantoestanden) uitlatingen mag doen over iemand die zich niet kan verdedigen hier.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Janine1990 schreef:
:wow:

Ken je hem persoonlijk???

Inderdaad! Wow! Ik wou dat ik die eer had zeg! Ik ken iemand die hem wel persoonlijk kent, haha! Ik hoop dat hij me ooit meesleept! :o Overigens, volgens mijn kennis is het een fantastische man :))

Maar goed, dat terzijde....

Citaat:
'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor.'

Geniaal :D Zou ik ook niet zijn....Waarschijnlijk een paar Nederlanders die met gebrekkig Duits iemand als Schokemöhle een toontje lager willen laten zingen...Ik zou die brieven wel eens willen zien

Citaat:
"Jaa, heer Schockemöhle, aalso igh vinde est nicht goed dat sie dat peerd gekauft haben, ja! Dat macht mich seer boose! Sie sind eine gemeine, ekeliche man, ja! Und sie koeken ja noer auf das geld. Sie sollte dat peerd aan Edward zoeruck geven!"

:') Ik heb af en toe zo'n rijke fantasie, ik zit hier nu nog te lachen....!

Sorry, bokkers!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-11-10 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:14

Als toot niet zal voldoen in sport en fokkerij zal hij worden verkocht. Is het daarom geen paardeman uit hart en nieren?

Deze trainingsmethoden werden en worden nog steeds heel erg veel toegepast en niet alleen door PS en niet alleen in duitsland, maar dat is een beetje off topic....

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:18

bigone schreef:
Als iedereen eens gaat lopen zeuren over de " inhalige zakenman" die Totilas verkocht heeft dan zullen de mensen waarschijnlijk de vergelijking tussen PS en CV zien, het zijn ZAKENMENSEN en die verkopen aan de hoogste bieder, of het nu een paard is of wat anders en aangezien iedereen Totilas graag ziet en Schockemuhle zegt dat Toti op het EK in actie zal komen zodat mensen niet elke keer vragen wanneer hij weer te zien zal zijn.
En ja, dat EK is in Nederland, wees blij, kunnen we allemaal heen en genieten van alle paarden en ruiters.
Er worden duizenden paarden verkocht maar omdat de gouden medaille kandidaat nu weg is deugd er niets van diegene die hem gekocht heeft.
Edward heeft aangegeven dat hij hem graag tot en met de OS had willen rijden, als hij goud gewonnen had was hij de volgende dag ook met een grote strik de deur uit gegaan en iedereen had het dan over een goede deal gehad.

Mijn mening en wat mij steekt is niet het feit dat er een mogelijke gouden medaille combinatie uit elkaar is gehaald, maar gewoon het uit elkaar halen van deze gouden combinatie!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:25

Jola schreef:
bigone schreef:

Mijn mening en wat mij steekt is niet het feit dat er een mogelijke gouden medaille combinatie uit elkaar is gehaald, maar gewoon het uit elkaar halen van deze gouden combinatie!

ik weet ook zeker dat ze hadden moeten wachten tot na de OS, als deze combinatie olympisch kampioen was geworden was toot veel meer waard geworden... dan had edward de olympische spelen gereden met toot en had dat een mooie afscheidswedstrijd kunnen zijn, nu is het patsboem toot weg... en idd, deze gouden COMBINATIE(!) had niet uit elkaar gehaald mogen worden! met de goede afspraken had PS veel geld kunnen verdienen aan deze combinatie, als hij bij edward op stal staat kost het PS niks maar het geld rolt wel binnen, ideaal toch?! (als we het nu toch hebben over PS, die alleen maar geld wil verdienen aan toot) hij komt er wel achter als toot onder een andere ruiter niet zo blijkt te presteren als hij met edward gal als de gouden combinatie deed... ik wacht met smart af of hij ook echt minder gaat presteren!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:26

Champie_Me schreef:
ik weet ook zeker dat ze hadden moeten wachten tot na de OS, als deze combinatie olympisch kampioen was geworden was toot veel meer waard geworden... dan had edward de olympische spelen gereden met toot en had dat een mooie afscheidswedstrijd kunnen zijn, nu is het patsboem toot weg... en idd, deze gouden COMBINATIE(!) had niet uit elkaar gehaald mogen worden! met de goede afspraken had PS veel geld kunnen verdienen aan deze combinatie, als hij bij edward op stal staat kost het PS niks maar het geld rolt wel binnen, ideaal toch?! (als we het nu toch hebben over PS, die alleen maar geld wil verdienen aan toot) hij komt er wel achter als toot onder een andere ruiter niet zo blijkt te presteren als hij met edward gal als de gouden combinatie deed... ik wacht met smart af of hij ook echt minder gaat presteren!!

PLEASE!!!
Als Totilas een dag na de WEG dood in z'n stal had gelegen, was de gouden combinatie ook weg....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:29

Moderatoropmerking:
Het is absoluut niet nodig en volkomen off topic om dingen die in een ver verleden zijn gebeurd hier neer te zetten. Deze berichten ga ik dan ook verwijderen en zullen verwijderd worden indien er over door gegaan wordt. Graag vanaf hier weer on topic.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:30

Ik vind wel dat iedereen er een soort van sprookje van maakt :?, uit elkaar halen van een gouden combinatie. Alsof er nergens een ruiter is die ook goed met Totilas weg zou kunnen rijden. Beetje onzin allemaal.

PS heeft iets gekocht dat te koop stond en waarvan hij de prijs wilde betalen, die anderen niet wilde betalen. En nu wil hij graag iets terugzien van de enorme bak geld die hij heeft uitgegeven. Niet meer en niet minder.

Volgens mij staat dat paard daar prima op stal, de ruiter die ik in een of ander filmpje heb zien rijden zag er ook ok uit. Geloof nou niet dat het paard er zo onder lijdt. En als het nog even duurt voor er een ruiter gevonden is, dan heeft 'ie nog wat langer vakantie. Nou en?

Ik vind het wel heel vervelend voor edward dat hij een paard kwijt is waar hij duidelijk heel erg op gesteld was. Heel verdrietig, maar niet iets onoverkomelijks. Zijn kansen komen nog wel.

easygoing

Janine1990 schreef:
Champie_Me schreef:

PLEASE!!!
Als Totilas een dag na de WEG dood in z'n stal had gelegen, was de gouden combinatie ook weg....

Ja en als hij morgen dood in zijn stal ligt dan is de 15 mil voor PS ook weg

X_Michelle_X

Janine1990 schreef:
Champie_Me schreef:

PLEASE!!!

Dan was t ook vreselijk, maar geen boze mensen, omdat ps ze uitelkaar gehaald zou hebben.
begrijp me niet verkeerd, ik ben onpartijdig :')