Dierenbescherming noemt afschieten van wilde dieren zinloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:01

Dood laten rijden op de snelweg is natuurlijk verschrikkelijk.
Ik vind het zielig dat wij vlees eten maar ik begrijp wel dat mensen dat doen(het in kleine hokjes houden van dieren vind ik het ergst) maar wat mij wat dwarszit is de manier waarop er soms gesproken word over de dieren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:02

Adil18 schreef:
Sabin_e schreef:
Nóg een oplossing :D : haal het hek weg!
Deze ieder jaar terugkerende hongerwinter voor de grote grazers, die normaal migrerende zijn en dus niet kunnen wegtrekken van de vlaktes vanwege het aanwezige hekwerk, moet stoppen: dus haal het hek weg :Y)

En dan dood laten rijden op de snelweg! Jippie! :')

En dat is een nadeel zónder voordeel want dan is de auto ook nog stuk -O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:02

8nnemiek schreef:
Adil18 schreef:
En dan dood laten rijden op de snelweg! Jippie! :')

Ach, met die superstrenge sneeuwstorm winter hebben we straks helemaal geen snelweg meer :7

Mag ook :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:03

Abeltje77 schreef:
En dat is een nadeel zónder voordeel want dan is de auto ook nog stuk -O-

Inderdaad....Als ik zie wat een ree voor de auto al aan kan richten wil ik niet denken aan een paard of rund voor de auto.... :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:03

moniquelucky schreef:
maar wat mij wat dwarszit is de manier waarop er soms gesproken word over de dieren.

Dus....?

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

Janine1990 schreef:
Waarom? Die 'wilde' paarden hebben net als elk gewone paard dat in zijn stal of op zijn stukkie wei staat, ook geen computer en lezen echt niet mee op bokt.
Sterker nog, ze zijn zich niet eens bewust van wat voor dombo's ze daar neer hebben gepoot en wat voor discussie het oplevert. En ze zijn zich er ook echt niet van bewust dat wanneer ze op transport naar de slacht gaan, dat ze binnen een paar uur dood zijn.

Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Maar ik zal nog wel tig reacties over mij heen krijgen, ik begrijp dat er een oplossing moet komen maar het liefst een zo diervriendelijke oplossing wat mogelijk is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

moniquelucky schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom? Die 'wilde' paarden hebben net als elk gewone paard dat in zijn stal of op zijn stukkie wei staat, ook geen computer en lezen echt niet mee op bokt.
Sterker nog, ze zijn zich niet eens bewust van wat voor dombo's ze daar neer hebben gepoot en wat voor discussie het oplevert. En ze zijn zich er ook echt niet van bewust dat wanneer ze op transport naar de slacht gaan, dat ze binnen een paar uur dood zijn.

Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Maar ik zal nog wel tig reacties over mij heen krijgen, ik begrijp dat er een oplossing moet komen maar het liefst een zo diervriendelijke oplossing wat mogelijk is.

Ik denk dat we het daar met zijn allen over eens zijn monique.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:05

Dus..................dat is mijn mening, net zoals jij je mening hebt, en ik respecteer ook jouw mening.

Gelukkig Abeltje, thanx ;) .

En...tja ik vind het erger voor het dier als het word doodgereden dan voor mijn auto en nee ik heb helaas geen geld voor een andere.
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 02-11-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:06

Ik was natuurlijk niet serieus over het weghalen van de hekken :Y). Maar als ik dit, dit en dit zo zie krijg ik wel de neiging om een goede ijzerschaar te pakken...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:06

Abeltje77 schreef:
moniquelucky schreef:

Ik denk dat we het daar met zijn allen over eens zijn monique.

Joa, skiet'n! :Y)

Sabin_e

Re: Dierenbescherming noemt afschieten van wilde dieren zinloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:07

Afschieten lijkt mij diervriendelijker dan een langzame hongersdood.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:08

Adil, bedoel je daar schieten mee? Ik vind jou heel raar reageren dan...respecteer ajb ook andere meningen.(ik vind dit persoonlijk provocerend).als het moet dan moet het, begrijp me niet verkeerd, maar het klinkt zo cru.
En ja hongersdood is verschrikkelijk maar andere oplossingen?

Abeltje77

Re: Dierenbescherming noemt afschieten van wilde dieren zinloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:09

maar schieten IS toch de meest humane manier?

wat wil je anders monique?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:10

moniquelucky schreef:
Adil, bedoel je daar schieten mee? Ik vind jou heel raar reageren dan...respecteer ajb ook andere meningen.(ik vind dit persoonlijk provocerend).

Ooit van Schulz von Thun gehoord? Je kunt de boodschap ook zo interpreteren als jij wil...! ;)

Imo is afschieten de meest snelle, efficiëntie en diervriendelijke oplossing. :j

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:13

Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee soms dieronvriendelijk word gesproken? En mij lijkt persoonlijk bijvoeren een mooie oplossing, maar wat ik al zei, ik weet daar helaas te weinig over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:15

Abeltje77 schreef:
HOEZO

wat is er met Sinterklaas dan?

Ja, euh........

:x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:16

moniquelucky schreef:
Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee soms dieronvriendelijk word gesproken? En mij lijkt persoonlijk bijvoeren een mooie oplossing, maar wat ik al zei, ik weet daar helaas te weinig over.

Nou, kom dan eens met dieronvriendelijke uitspraken die hier in dit topic zijn genoemd...
Want zo heb ik er geen een kunnen interpreteren...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:17

moniquelucky schreef:
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee zo dieronvriendelijk door een enkeling word gesproken?

Kijk, even opletten: Ik respecteer je mening wel, anders was ik er serieus op in gegaan. Echter respecteer JIJ misschien onbewust de mening van een ander niet, aangezien je meteen je stempel erop drukt (hard, dieronvriendelijk). Alleen omdat sommige mensen anders denken, is het niet meteen slechter of beter.

Ik vind het eerlijk dat je toegeeft er te weinig verstand van te hebben om te zeggen of afschieten wel of niet de beste oplossing is, maar als je er nu even heel serieus over nadenkt (recente overschot aan dieren met een harde winter zonder (genoeg) voedsel voor de deur), wat is dan het makkelijkst, snelst, efficiëntst en vriendelijkst...?
Laatst bijgewerkt door Adil op 02-11-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Helaas mág de mens niet zomaar afschieten om het aantal dieren te reguleren:
Citaat:
In de Oostvaardersplassen wordt het ecologisch draagkrachtmodel toegepast. Dit wil zeggen; beheer waarbij de natuur haar gang gaat en niet wordt beinvloed door de mens. Hierbij monitoren ze de dieren en worden dieren alleen afgeschoten als er sprake is van ernstig lijden, aldus Staatsbosbeheer. Omdat het gebied middels ecologisch draagkrachtmodel wordt beheerd, speelt de mens dus geen rol in aantalsregulering. (jacht)
Bron
Hopelijk wordt hier nog eens verandering ingebracht om het aantal dieren wél te kunnen reguleren.

moniquelucky schreef:
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee zo dieronvriendelijk door een enkeling word gesproken?
We respecteren jou mening wel Monique. Welke enkeling spreekt hier zo dieronvriendelijk? En wat is in jou ogen dieronvriendelijk, gerelateerd aan het onderwerp 'Oostvaardersplassen'? -> Want daar zijn nogal de meningen over verdeeld.
Ik vind het bijvoorbeeld dieronvriendelijk dat er een hek omheen staat. En ik vind het ook dieronvriendelijk dat het aantal grazers kon uitgroeien tot een belastend aantal als tot op heden.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 02-11-10 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

moniquelucky schreef:

Maar ze voelen of lezen echt niet wat hier geschreven wordt... En als ze dat wel doen, en van de winter weer ernstige honger lijden of in een wak vast zijn komen zitten en het leven uit zich voelen glijden.... Zullen ze wel denken: Goh, hadden ze me maar afgeschoten...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:19

Sabin_e schreef:
Helaas mág de mens niet zomaar afschieten om het aantal dieren te reguleren:
Citaat:
In de Oostvaardersplassen wordt het ecologisch draagkrachtmodel toegepast. Dit wil zeggen; beheer waarbij de natuur haar gang gaat en niet wordt beinvloed door de mens. Hierbij monitoren ze de dieren en worden dieren alleen afgeschoten als er sprake is van ernstig lijden, aldus Staatsbosbeheer. Omdat het gebied middels ecologisch draagkrachtmodel wordt beheerd, speelt de mens dus geen rol in aantalsregulering. (jacht)
Bron
Hopelijk wordt hier nog eens verandering ingebracht om het aantal dieren wél te kunnen reguleren.

moniquelucky schreef:
We respecteren jou mening wel Monique. Welke enkeling spreekt hier dieronvriendelijk? En wat is in jou ogen dieronvriendelijk, gerelateerd aan het onderwerp 'Oostvaardersplassen'? -> Want daar zijn nogal de meningen over verdeeld.
Ik vind het bijvoorbeeld dieronvriendelijk dat er een hek omheen staat. En ik vind het ook dieronvriendelijk dat het aantal grazers kon uitgroeien tot een belastend aantal als tot op heden.

Maar goed, er kan snel genoeg een vergunning worden opgesteld, alleen moeten dan sommige mensen het sterven door uithongering nog als lijden erkennen :D

De Plassen zijn het perfecte voorbeeld ervan dat de "natuur"in Nederland zonder beheer door menselijke hand niet kan existeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:20

Ik vind schieten ook niet echt het vriendelijkst. Ik bedoel, een wild paard gaat echt niet rustig staan wachten als daar een eng mens met een schietmasker op hem af komt..

Gewoon bijvoeren en zorgen dat er geen of minder veulens worden geboren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:21

Ik denk niet dat ze schieten met een schietmasker 8nnemiek... eerder met een vizier. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:22

8nnemiek schreef:
Ik vind schieten ook niet echt het vriendelijkst. Ik bedoel, een wild paard gaat echt niet rustig staan wachten als daar een eng mens met een schietmasker op hem af komt..

En wat te doen met het al bestaande overschot?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:22

8nnemiek schreef:

Dat doen ze niet met een schietmasker, daarvoor huren ze jagers in... Of scherpschutters...
Of scherpjagers... Jagschutters...