Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Sabin_e schreef:Nóg een oplossing: haal het hek weg!
Deze ieder jaar terugkerende hongerwinter voor de grote grazers, die normaal migrerende zijn en dus niet kunnen wegtrekken van de vlaktes vanwege het aanwezige hekwerk, moet stoppen: dus haal het hek weg
En dan dood laten rijden op de snelweg! Jippie!
Janine1990 schreef:Waarom? Die 'wilde' paarden hebben net als elk gewone paard dat in zijn stal of op zijn stukkie wei staat, ook geen computer en lezen echt niet mee op bokt.
Sterker nog, ze zijn zich niet eens bewust van wat voor dombo's ze daar neer hebben gepoot en wat voor discussie het oplevert. En ze zijn zich er ook echt niet van bewust dat wanneer ze op transport naar de slacht gaan, dat ze binnen een paar uur dood zijn.
moniquelucky schreef:Janine1990 schreef:Waarom? Die 'wilde' paarden hebben net als elk gewone paard dat in zijn stal of op zijn stukkie wei staat, ook geen computer en lezen echt niet mee op bokt.
Sterker nog, ze zijn zich niet eens bewust van wat voor dombo's ze daar neer hebben gepoot en wat voor discussie het oplevert. En ze zijn zich er ook echt niet van bewust dat wanneer ze op transport naar de slacht gaan, dat ze binnen een paar uur dood zijn.
Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Maar ik zal nog wel tig reacties over mij heen krijgen, ik begrijp dat er een oplossing moet komen maar het liefst een zo diervriendelijke oplossing wat mogelijk is.
Abeltje77 schreef:moniquelucky schreef:
Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Maar ik zal nog wel tig reacties over mij heen krijgen, ik begrijp dat er een oplossing moet komen maar het liefst een zo diervriendelijke oplossing wat mogelijk is.
Ik denk dat we het daar met zijn allen over eens zijn monique.
moniquelucky schreef:Adil, bedoel je daar schieten mee? Ik vind jou heel raar reageren dan...respecteer ajb ook andere meningen.(ik vind dit persoonlijk provocerend).
moniquelucky schreef:Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee soms dieronvriendelijk word gesproken? En mij lijkt persoonlijk bijvoeren een mooie oplossing, maar wat ik al zei, ik weet daar helaas te weinig over.
moniquelucky schreef:Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee zo dieronvriendelijk door een enkeling word gesproken?
Hopelijk wordt hier nog eens verandering ingebracht om het aantal dieren wél te kunnen reguleren.Citaat:In de Oostvaardersplassen wordt het ecologisch draagkrachtmodel toegepast. Dit wil zeggen; beheer waarbij de natuur haar gang gaat en niet wordt beinvloed door de mens. Hierbij monitoren ze de dieren en worden dieren alleen afgeschoten als er sprake is van ernstig lijden, aldus Staatsbosbeheer. Omdat het gebied middels ecologisch draagkrachtmodel wordt beheerd, speelt de mens dus geen rol in aantalsregulering. (jacht)
Bron
moniquelucky schreef:We respecteren jou mening wel Monique. Welke enkeling spreekt hier zo dieronvriendelijk? En wat is in jou ogen dieronvriendelijk, gerelateerd aan het onderwerp 'Oostvaardersplassen'? -> Want daar zijn nogal de meningen over verdeeld.Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Misschien is afschieten de beste oplossing, daar weet ik te weinig van om daar een uitspraak over te doen, maar ik vind het gewoon jammer dat er naar mijn idee zo dieronvriendelijk door een enkeling word gesproken?
moniquelucky schreef:Ik denk dat dieren meer voelen dan wij denken maar ook al weten hun dat niet dan hoeven we toch niet zo over een dier of iemand te praten/schrijven?
Sabin_e schreef:Helaas mág de mens niet zomaar afschieten om het aantal dieren te reguleren:Hopelijk wordt hier nog eens verandering ingebracht om het aantal dieren wél te kunnen reguleren.Citaat:In de Oostvaardersplassen wordt het ecologisch draagkrachtmodel toegepast. Dit wil zeggen; beheer waarbij de natuur haar gang gaat en niet wordt beinvloed door de mens. Hierbij monitoren ze de dieren en worden dieren alleen afgeschoten als er sprake is van ernstig lijden, aldus Staatsbosbeheer. Omdat het gebied middels ecologisch draagkrachtmodel wordt beheerd, speelt de mens dus geen rol in aantalsregulering. (jacht)
Bronmoniquelucky schreef:We respecteren jou mening wel Monique. Welke enkeling spreekt hier dieronvriendelijk? En wat is in jou ogen dieronvriendelijk, gerelateerd aan het onderwerp 'Oostvaardersplassen'? -> Want daar zijn nogal de meningen over verdeeld.Ja dat kan maar ik kan hier nog heel veel vertellen, jammer dat je mijn mening naar mijn idee niet respecteerd.
Ik vind het bijvoorbeeld dieronvriendelijk dat er een hek omheen staat. En ik vind het ook dieronvriendelijk dat het aantal grazers kon uitgroeien tot een belastend aantal als tot op heden.
8nnemiek schreef:Ik vind schieten ook niet echt het vriendelijkst. Ik bedoel, een wild paard gaat echt niet rustig staan wachten als daar een eng mens met een schietmasker op hem af komt..
Gewoon bijvoeren en zorgen dat er geen of minder veulens worden geboren.
8nnemiek schreef:Ik vind schieten ook niet echt het vriendelijkst. Ik bedoel, een wild paard gaat echt niet rustig staan wachten als daar een eng mens met een schietmasker op hem af komt..
Gewoon bijvoeren en zorgen dat er geen of minder veulens worden geboren.