Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:15

als ie schuldig is .....en dat zal straks wel blijken want het openen van het beerputje is nog maar pas begonnen := ...verbouwen ze van mijn part zijn hele onderkant ( tegenwoordig kan zoiets)en zetten hem dan een aantal jaar in een gedeelde cel

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:17

Nou zulke beschuldigingen komen niet uit de lucht vallen Ayasha!
Waarschijnlijk heeft ie gewoon het domme geluk gehad dat geen kind wat durfde te zeggen.

Net als met al die zogeheten "heiligen",gatverdegatver!!!!!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:17

besita schreef:
als ie schuldig is .....en dat zal straks wel blijken want het openen van het beerputje is nog maar pas begonnen := ...verbouwen ze van mijn part zijn hele onderkant ( tegenwoordig kan zoiets)en zetten hem dan een aantal jaar in een gedeelde cel

Zet hem maar in mn achtertuin! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:19

orban schreef:
Als castratie dan niet helpt bij zo een personen dan gewoon liquideren die handel. Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen.

Ayasha, heb jij eigenlijk kinderen? Uit jou reactie's te lezen vermoed ik van niet. Je bent wel iemand die houd van rel schoppen hé. Ik begrijp wel een beetje dat je ook de eventuele andere kant van het verhaal wil tonen maar staar je daar niet blind op.

Neen en dat wil ik zo houden ook. Omdat je kinderen hebt mag je iemand waarvan men nog niet weet of die schuldig is alvast castreren?

Enkel op vermoedens? :) Ach waarom ook niet.... Eerlijke processen en men is onschuldig tot de schuld bewezen is was zoooo 1998. :) Ik staar me er niet blind op, ik weet dat hij schuldig kan zijn. Maar in tegenstelling tot sommigen onder ons hier (wie is er zich eigenlijk aan het blind staren dan?) besef ik ook dat hij onschuldig kan zijn.

Funnyhorses: ik heb er verdorie BIJ GESTAAN terwijl zo'n beschuldiging onterecht geuit werd... :? Zulke dingen komen niet uit de lucht vallen nee, die valse beschuldiging kwam van een 15 jarige die verliefd was op der lesgever wie haar afwees (terecht, de beste man was 11 jaar ouder) en vervolgens ging ze de ..... uithangen en vertellen dat ie haar verkracht had. :+ Echt die man heeft fijne jaren gehad.... En inmiddels ruim 5 jaar later zijn er nog mensen die het geloven... :n

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:21

hij heeft de verkrachting trouwens al bekend ...men gaat nu verder onderzoeken of de andere klachten van slachtoffers ook kloppen

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:23

suprleintje schreef:
ze moeten die kerel zo snel mogelijk achter slot en grendel zetten. in de gevangenis weten ze wel raad met viezerikken. ik hoop dat de slachtoffers er een beetje bovenop weten te komen.

Dit soort mensen gaan niet naar iedere gevangenis om die problemen te voorkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:24

besita schreef:
hij heeft de verkrachting trouwens al bekend ...men gaat nu verder onderzoeken of de andere klachten van slachtoffers ook kloppen

bron? :)

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:25

Ayaha, niet zo prikkelbaar, rustig maar. Ik bijt helemaal niet hoor. Ik zeg helemaal niet dat je hem zomaar mag castreren omdat je zelf kinderen hebt. Maar als je zelf kinderen hebt dan is het wel normaal dat zoiets iets gevoelig ligt.
Misschien inderdaad beter dat je zelf geen kinderen krijgt want kan de wereld dat wel aan nog zo een pittige dame. ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:26

Ayasha schreef:
besita schreef:

bron? :)

onderzoeksrechter Brussel ...of denk je dat ik dat uit mijn duim zuig ofzo :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:27

Tuurlijk begrijp ik dat het onderwerp gevoellig ligt. Maar dat geeft je nog steeds niet het recht iemand alvast te beschuldigen. ;)

Of het al dan niet beter zou zijn voor mij om kinderen te krijgen zijn je zaken niet en heb je al evenmin over te oordelen. :D

besita: die heeft het je persoonlijk verteld of dat is ergens te vinden? :+ Het nieuws boeit me, meer niet. (anders zou'k immers niet in dit topic zitten). keep your pants on.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:29

tsssssssss , ja ik had hem net aan de lijn :+

orban

Re: Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:36

Ayasha, je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen door mij en vel helemaal geen oordeel over je. Er staat niet voor niks een knipoog bij. Ik ben zelf ook een pitte dame die er ook meteen alles uitfloept zoals het in me op komt. Vroeger zou ik je wel persoonlijk aanvallen maar door wat ouder en wijzer te worden heb ik meer verstand gekregen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:37

ik vind het een 2 zeidig verhaal en ik denk als hij gewoon voet bij stand houd dat hij helemaal niet veroordeelt kan worden want bewijs maar eens na jaren/maanden dat jij verkrachten bent zonder bewijs..

* ik zeg niet dat hij het niet gedaan heeft als hij het wel gedaan heeft dan mag hij van mij ook zijn verdiende straf krijgen*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:38

orban schreef:
Ayasha, je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen door mij en vel helemaal geen oordeel over je. Er staat niet voor niks een knipoog bij. Ik ben zelf ook een pitte dame die er ook meteen alles uitfloept zoals het in me op komt. Vroeger zou ik je wel persoonlijk aanvallen maar door wat ouder en wijzer te worden heb ik meer verstand gekregen.

Da's nu het mooie aan mij. Ik floep het er niet uit zoals het in me op komt. :D
Maar goed, je doet maar. :) Zinloze discussie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:39

De toon mag hier wel wat vriendelijker zeg.
We zijn toch allemaal volwassenen? Discussier dan ook op dat niveau :)

Het is inderdaad moeilijk om na jaren nog eens te moeten bewijzen dat je verkracht bent, maar ik heb er zelf ook ervaring mee helaas en ik kan je vertellen: het kan wel degelijk hoor!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:43

besita schreef:
ik vind het niet normaal dat sommigen hier vinden dat het bijna " normaal " vinden dat een volwassen , getrouwde 40 jarige man zich vergrijpt aan 14 jarige meisjes ..onder het mom van " dat sommige meiden er een beetje zelf om vragen

Ik vind het zeker niet normaal ,ik zeg alleen maar dat meisjes van 14-15 jaar tegenwoordig niet zo onschuldig meer zijn als ze zich voordoen...En als je die leeftijd hebt dan weet je ondertussen ook al wel wat het gevolg kan zijn van bepaald gedrag.
Maar zoals ik reeds zei,de volwassen man had zijn poten moeten thuishouden en beter moeten weten.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:47

Ayasha, inderdaad een nutteloze discussie maar toch wel eens fijn zo een nutteloze discussie niet? Het is dat ik op dit moment niets beter te doen heb anders zou ik er geen tijd in steken. :D

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:50

Een volwassene behoort een kind te beschermen. Voor mij vertelt het kind de waarheid tot het tegendeel bewezen is en ja dan is het een kwestie van herstel richting persoon in kwestie. Ok dat is ook geen pretje en heeft ook enorme invloed, maar dat is wel een volwassene, waar zijn persoonlijkheid al grotendeels gevormd is.

Natuurlijk geldt het principe onschuldig tot veroordeling. Maar als ik mag kiezen excuseer ik mij veel liever bij een volwassen man, dan bij een kind wat voor de rest van zijn/haar leven getekend is omdat volwassenen hun handen niet kunnen thuis houden of hij/zij niet geloofd is.

@aysha: klachten kunnen ook ingetrokken worden onder bedreiging he...en daar sta je meestal niet naast.
*als je het niet op jezelf terug trekt, staat je paard morgen bij de slacht oid...* erg effectief bij vele meisjes ook om ze in eerste instantie stil te houden. Thja en vaak weet men het ook niet van elkaar en denken ze dat ze de enige zijn die daar last van hebben. Als ze merken dat ze dat niet zijn en dat ze onder dat juk uit kunnen komen, komen sommige ook los al dan niet met behulp van een begripvolle ouder.

Zelf gelukkig nooit last gehad, maar wel ooit op een manege gereden waar zulke praktijken daadwerkelijk gebeurden. Gelukkig heeft mijn moeder op haar instincten en vermoedens vertrouwd en mij daar weggehaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:59

wizewo: Ik was amper een bedreiging toen ze mij bekende (nog voor ze het uiteindelijk luidop bekent heeft) dat het niet waar was. :+ Ik was net de eerste die het wist omdat ik haar vriendin ben/was. Het is inmiddels verwaterd maar toen waren we beste vriendinnen. ;) (niet door die gebeurtenis trouwens).

En ja, ik weet heus wel dat ze ook bedreigd kunnen worden maar het hóeft niet zo te zijn. ;) Maar goed, het schijnt iets van de laatste tijd te zijn dat mensen monsters worden nog voor er tastbaar bewijs is. :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:07

Dat is inderdaad een andere situatie, maar nog serieus. Ja dat gebeurt, maar in eerste instantie weet je dat dus niet...met als gevolg dat ik mij dus liever excuseer aan die man, dan aan een verkracht kind. Hem direct een monster noemen of het zekere voor het onzekere nemen en kind uit de buurt houden tot er zekerheid is, vind ik wel iets volledig anders.

Een ontrecht beschuldigde van kindermishandeling/verkrachting krijgt daar een klap van. Maar zal de reactie van de mens wel begrijpen. Een kind begrijpt niet waarom zijn/haar grens overschreden wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:16

Nee... Die gaan er aan onderdoor... Helaas... En dat komt ook gewoon niet meer goed... Net omdat ik het met een vriend heb zien gebeuren (ja ik zat er nog tussen in ook :+) weet ik hoe hard het de onterecht beschuldigde kan kwetsen.....

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:28

En een slachtoffer dat er is omdat er te laks gereageerd is, leeft verder met een feestje, dat komt wel weer goed ?!

Ik ken beiden (en meer als een)...ik vind het vreselijk voor onterecht beschuldigde, maar als je de vraag stelt wat ze erger vinden. Zelf ontrecht beschuldigd worden of zijn eigen kind (als ze er hebben) wat voorkomen had kunnen worden...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:35

foutje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:40

wizewo schreef:
En een slachtoffer dat er is omdat er te laks gereageerd is, leeft verder met een feestje, dat komt wel weer goed ?!

Ik ken beiden (en meer als een)...ik vind het vreselijk voor onterecht beschuldigde, maar als je de vraag stelt wat ze erger vinden. Zelf ontrecht beschuldigd worden of zijn eigen kind (als ze er hebben) wat voorkomen had kunnen worden...

Maakt dat het goed dat er nu iemand alvast gecastreerd wordt door sommige zonder ook maar iets te weten? :?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:53

Gelukkig is er een verschil tussen woorden en daden. Maar dat dat vaak te veel te snel wordt geroepen, klopt. Dat hoor je me ook niet goedkeuren. Ik keur het wel goed dat mensen een pak voorzichtiger zijn dan ze al moeten zijn. Ik lees dat overigens meer als een uiting van woede, onmacht en verdriet dan als een daadwerkelijke bedreiging.

Iemand daadwerkelijk castreren is overigens een stuk lastiger, dan even je ogen of oren sluiten en doen alsof er niks aan de hand is.