Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:09

Wildgirl schreef:
kan dat gezeur nou een keer stoppen? :Z
man man man, het is maar een paard....gal heeft binnen het jaar weer een nieuwe crack.
daarnaast zal het mij niks verbazen als de nakomelingen volgend jaar vies tegen gaan vallen

ik snap jou reactie niet? :7

edward en totilas hoorde samen! en nee er is volgend jaar niet zo'n paard als totilas

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:11

Kendra schreef:
@Wildgirl: ben het helemaal eens, we moeten nog maar zien of het ook een goed vaderpaard is. Voor de eerste lichting veulens ben ik niet zo bang - er is goed geselecteerd en het waren waarschijnlijk stuk voor stuk goede merries. Maar of het een tweede Jazz wordt? Ik vraag het me af. De tijd zal het leren.

Voor het overige vind ik ook dat er erg overdreven wordt gereageerd en vooral erg amicaal. Edje en Tot...net alsof iedereen zowel man als paard privé kent. Brr...

Ja t lijkt wel of iedereen ineens niet meer kritisch naar Totilas kan kijken, ik hoef mijn merrie er niet bij(in het geval dat ik een warmbloed merrie zou hebben dan).
Maargoed, ik ben érg benieuwd.
Wedden dat als volgend jaar de veulens tegenvallen de meningen ineens om gaan slaan?

daarnaast, edward wist dondersgoed van te voren waar hij aan begon.
hij wist dat dit paard weg zou gaan, dat het niet zijn eigen was en dat het duurde zolang als het duurde....
vergeet niet dat als er 1 keiharde handelaar is, het edward gal is.

maargoed, ik zal dit topic niet langer ''vervuilen''....misschien is het handig om een soort crisis nummer in te stellen voor als bokkers het niet meer aan kunnen, de hele hetze rondom totilas.... ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:12

astridelise schreef:
Annemun schreef:
Edward is er door de verkoop ook niet armer op geworden. Hij kan het dan aan de ene kant erg vinden dat het paard verkocht is, maar hij heeft er ook heel erg aardig aan verdient.

Precies mijn gedachte, hij is er echt niet armer op geworden en dat hij baalt, ach wij balen ook wel eens ergens van alleen wij krijgen er geen geld voor! :D

en wie weet wat HIJ er aan overgehouden heeft , de verkoop , hij was immers geen eigenaar ?

over speculatie gesproken :=

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:14

_Lott schreef:
Wildgirl schreef:
kan dat gezeur nou een keer stoppen? :Z
man man man, het is maar een paard....gal heeft binnen het jaar weer een nieuwe crack.
daarnaast zal het mij niks verbazen als de nakomelingen volgend jaar vies tegen gaan vallen

ik snap jou reactie niet? :7

edward en totilas hoorde samen! en nee er is volgend jaar niet zo'n paard als totilas

Edward kreeg de kans een goed paard te rijden(al ben ik niet heel erg van hem onder de indruk maar dat daargelaten)en als hij slim was geweest en het talent op tijd had herkent,dan had hij hem zelf gekocht....
dat heeft hij niet gedaan, prima dan moet je ook niet zeuren als een ander er veel geld voor zou krijgen...

trouwens, als hij wel de eigenaar was geweest dan was totilas voor dit geld ook weg gegaan, hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:16

Wildgirl schreef:
Kendra schreef:
@Wildgirl: ben het helemaal eens, we moeten nog maar zien of het ook een goed vaderpaard is. Voor de eerste lichting veulens ben ik niet zo bang - er is goed geselecteerd en het waren waarschijnlijk stuk voor stuk goede merries. Maar of het een tweede Jazz wordt? Ik vraag het me af. De tijd zal het leren.

Voor het overige vind ik ook dat er erg overdreven wordt gereageerd en vooral erg amicaal. Edje en Tot...net alsof iedereen zowel man als paard privé kent. Brr...

Ja t lijkt wel of iedereen ineens niet meer kritisch naar Totilas kan kijken, ik hoef mijn merrie er niet bij(in het geval dat ik een warmbloed merrie zou hebben dan).
Maargoed, ik ben érg benieuwd.
Wedden dat als volgend jaar de veulens tegenvallen de meningen ineens om gaan slaan?

daarnaast, edward wist dondersgoed van te voren waar hij aan begon.
hij wist dat dit paard weg zou gaan, dat het niet zijn eigen was en dat het duurde zolang als het duurde....
vergeet niet dat als er 1 keiharde handelaar is, het edward gal is.

maargoed, ik zal dit topic niet langer ''vervuilen''....misschien is het handig om een soort crisis nummer in te stellen voor als bokkers het niet meer aan kunnen, de hele hetze rondom totilas.... ;)

Neemt niet weg dat Edward van dat paard hield. Het is sneu, ook al wist hij het misschien van tevoren. Want wees eerlijk, afscheid nemen is nooit leuk. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 19:17

Citaat:
Edward kreeg de kans een goed paard te rijden(al ben ik niet heel erg van hem onder de indruk maar dat daargelaten)en als hij slim was geweest en het talent op tijd had herkent,dan had hij hem zelf gekocht....
dat heeft hij niet gedaan, prima dan moet je ook niet zeuren als een ander er veel geld voor zou krijgen...

trouwens, als hij wel de eigenaar was geweest dan was totilas voor dit geld ook weg gegaan, hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Ja, het is ook heel makkelijk om zo een miljoentje of 15 op te hoesten :D

en het is helemaal niet zeker of Edward hem dan ook verkocht had. Dat is niets anders als speculeren :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:18

je zou toch dit topic niet meer "vervuilen" ? en als je niet van hem onder de indruk ben... doe jij het hem na wildgirl??

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:19

@rosje, tuurlijk dat is ook nooit leuk, en dat hij een paar nachten beroerd geslapen heeft is logisch.
Maar daarna moet je wel weer door, je blik vooruit richten en niet nogmaals dezelfde fout maken.
ik denk niet dat alle mensen die hier nu moeilijk over blijven doen hem op die manier daarmee helpen...
Ja van de wal in de sloot :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:20

essiesilly schreef:
je zou toch dit topic niet meer "vervuilen" ? en als je niet van hem onder de indruk ben... doe jij het hem na wildgirl??

Ik kan niet zo rijden als edward gal, en ambieer dat ook niet, maar dat heeft toch niets met dit onderwerp te maken?
hij kan super rijden, ik ben alleen geen grote fan van totilas en kijk verder dan een circus-achtig voorbeen en een mooi kleurtje ;)

edit: my god, ik krijg serieus 3 pb's van mensen nav dit topic die mij de huid nog net niet vol schelden :7

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:21

Ik was er vandaag bij en kan alleen maar zeggen dat ik de leeftijd van Pennymeisje ontgroeid bent, net als vele dressuurcoryfeën die om mij heen zaten, en toch stonden we allemaal met de tranen in de ogen tijdens de staande ovatie die Edward, Nicole en Hans Peter (en Totilas natuurlijk ook al was hij er niet bij) kregen van alle ruiters, trainers en juryleden aanwezig op het Global Dressage Forum voor alles wat zij de afgelopen jaren aan de dressuursport én aan ons als dressuurliefhebbers hebben gegeven.
Nee, dit is niet hetzelfde als een "gewoon iemand" die zijn paard verkocht ziet worden, dit is een combinatie die een levende legende was die uit elkaar gehaald wordt en dat gebeurd niet elke dag.
Chapeau voor Johann Hinneman, die ook verwoorde dat hij als prof ook al zijn paarden verkocht had maar dat dit zo'n unieke combinatie was die zoveel voor de sport betekende dat het in dit geval echt niet had mogen gebeuren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:22

haha maar vind het wel frappant dat jij het een circus paard vind en "verder
kijkt" en hij keer op keer alles wint... dus alle jury s hebben het aan het verkeerde eind?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:23

horseyfries schreef:
Ik was er vandaag bij en kan alleen maar zeggen dat ik de leeftijd van Pennymeisje ontgroeid bent, net als vele dressuurcoryfeën die om mij heen zaten, en toch stonden we allemaal met de tranen in de ogen tijdens de staande ovatie die Edward, Nicole en Hans Peter (en Totilas natuurlijk ook al was hij er niet bij) kregen van alle ruiters, trainers en juryleden aanwezig op het Global Dressage Forum voor alles wat zij de afgelopen jaren aan de dressuursport én aan ons als dressuurliefhebbers hebben gegeven.
Nee, dit is niet hetzelfde als een "gewoon iemand" die zijn paard verkocht ziet worden, dit is een combinatie die een levende legende was die uit elkaar gehaald wordt en dat gebeurd niet elke dag.
Chapeau voor Johann Hinneman, die ook verwoorde dat hij als prof ook al zijn paarden verkocht had maar dat dit zo'n unieke combinatie was die zoveel voor de sport betekende dat het in dit geval echt niet had mogen gebeuren.

nou HE HE!!!! AMEN!!!
je hoeft echt geen fan van beide te zijn, maar kom op zeg deze combi heeft de sport van nederland op een ongekend hoog niveau getild!
maar goed..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:24

essiesilly schreef:
haha maar vind het wel frappant dat jij het een circus paard vind en "verder
kijkt" en hij keer op keer alles wint... dus alle jury s hebben het aan het verkeerde eind?

ja :D

nee natuurlijk niet, het is een goed paard met kwaliteiten in de sport dat absoluut maar.....niet zo fantastisch als iedereen steeds maar aangeeft

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:24

Cayenne schreef:
Citaat:

Ja, het is ook heel makkelijk om zo een miljoentje of 15 op te hoesten :D

en het is helemaal niet zeker of Edward hem dan ook verkocht had. Dat is niets anders als speculeren :)

wat een egoistisch antwoord :)

maargoed, inderdaad.. 15 miljoen heb ik morgen ook wel bij elkaar.. en niet zeuren als hij verkocht wordt? nou ik zou volgens mij ook alles bij elkaar gehuild hebben! en hij kan zichzelf zo'n paard waarschijnlijk niet veroorloven. niet iedereen is zo rijk :) :)

daarnaast. als hij niet zo boeiende combinatie was, had hij niet zulke percentages gehaald he, misschien kun jij het gewoon niet helemaal uitstaan ofzo?? ;)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:25

Cayenne schreef:
Citaat:

Ja, het is ook heel makkelijk om zo een miljoentje of 15 op te hoesten :Den het is helemaal niet zeker of Edward hem dan ook verkocht had. Dat is niets anders als speculeren :)

Als Edward op tijd actie had ondernomen (hij reed Totilas schijnbaar al vanaf dat het dier 6 was) had hij echt geen 15 miljoen op tafel hoeven leggen hoor... ;)

essiesilly

ok ... tuurlijk.... als jij op dit moment een betere kan bedenken hoor ik het graag

Horsea_nl

horseyfries schreef:

jenny! helemaal met je eens

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:26

Wildgirl: OMG, de hele combinatie Edward-Totilas draait om ZO veel meer dan het voorbeentje en het kleurtje. Mijn god. Heb je een bord voor je kop of zie je echt niet waar de paardensport om draait (waar Ed en Toot zo dicht de perfectie naderden als combinatie)???

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:28

Wildgirl schreef:
essiesilly schreef:

Ik kan niet zo rijden als edward gal, en ambieer dat ook niet, maar dat heeft toch niets met dit onderwerp te maken?
hij kan super rijden, ik ben alleen geen grote fan van totilas en kijk verder dan een circus-achtig voorbeen en een mooi kleurtje ;)

edit: my god, ik krijg serieus 3 pb's van mensen nav dit topic die mij de huid nog net niet vol schelden :7

dat is domweg zielug , niks van aantrekken , ..\

herhaal wel even wat ik eerder heb gezegd

MAAR WIE ZEGT DAT HIJ ER GELD HEEFT ONTVANGEN NA DE VERKOOP en zo ja hoeveel
HET WAS ZIJN PAARD NIET !

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:29

essiesilly schreef:
ok ... tuurlijk.... als jij op dit moment een betere kan bedenken hoor ik het graag

Ik zie dat jij een merrie drachtig hebt van hem, het lijkt me dan ook geen neutrale discussie aangezien je een beetje bevooroordeeld bent.
Ik hoop iig voor je dat er een super veulen uit komt

@ lott, wat kan ik niet uitstaan?
Dat hij een bekende dressuurruiter is en ik niet?
daarnaast, als 6 jarige(en volgens mij kende hij hem al eerder) kosten ze meestal geen 15 miljoen....

@nickyu, ik heb nooit gezegd dat hij geld heeft gekregen toch, dat was iemand anders

Horsea_nl

Re: Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:30

dat jij iemand als edward gal zoiets misgunt, ik heb het idee dat jij het niet kan uitstaan dat een paard samen met een ruiter zo goed kan doen. waarom zou je het hun misgunnen?

ik heb nog nooit zoiets geweldigs meegemaakt als edward en totilas samen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:31

wees gerust ik ben geen pennie meisje die zomaar totilas kiest om zijn mooie kleurtje ;) ik heb zeker mijn ogen wel open hoor en zie wel dat hij voor het plaatje exterieurmatig "wat te kort komt" maar daarom zou deze combi zo mooi kunnen zijn... doordachte keuzes ;) het is niet zo dat ik kwijl bij elk plaatje wat ik van m zie hoor haha

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:32

smeetjoew schreef:
Wildgirl: OMG, de hele combinatie Edward-Totilas draait om ZO veel meer dan het voorbeentje en het kleurtje. Mijn god. Heb je een bord voor je kop of zie je echt niet waar de paardensport om draait (waar Ed en Toot zo dicht de perfectie naderden als combinatie)???

Nou, blijkbaar draait de paardensport in Nederland om geld }:0
Had ik het dus toch bij het rechte eind :D

Hoe vaak moet ik het nog zeggen, ook voor edward draait het om geld, die man moet ook zijn rekeningen betalen...
Tuurlijk is het sneu, hij heeft een band opgebouwd met totilas maar hij kent het klappen van de zweep echt wel....

wij zijn gewoon bang dat, nu anky fanatiek de reinig in gaat, duitsland straks gaat winnen :Y)

@lott, waarom zou ik het hem in godsnaam misgunnen?
het was ontzettend leuk voor hem geweest als hij met totilas door had kunnen rijden, maar heel paardensport nederland incl hijzelf wist dat dit risico erin zat....heeft imo niets met gunnen te maken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:34

Paarden en ruiters zijn net potjes en deksels
Soms vind je "the horse of a lifetime" en als die ineens onder je kont vandaan getrokken wordt, mag je daar goed ziek van zijn, prof of niet. Prijskaartje dat er aan hangt of niet. Verkeerde beslissing in het verleden of niet. Verkeerde beslissing nu om hem te verkopen of niet....maakt allemaal niet uit. Ik wens Edward heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En het siert hem dat hij op dat niveau ook gevoelens heeft voor een paard en het niet ziet als "het is maar een paard en morgen staat er een ander".

Want om eerlijk te zijn vind ik de reactie die hier eerder in het topic langs is gekomen met de strekking "het is maar een paard en morgen staat er een ander" ronduit walgelijk.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:35

Oreo schreef:
Tja........Totilas is weg en komt waarschijnlijk niet meer bij Edward terug.
Ik vind het oprecht rot voor Edward, want ik weet hoe erg het is om een paard waar je een band mee hebt weg te zien gaan, maar aan de andere kant: Edward had ook zelf eerder in actie kunnen komen om een syndicaat of wat dan ook op te richten om iets -of in ieder geval iets meer- over Totilas' toekomst te kunnen bepalen.
Visser heeft duidelijk aangegeven tot Kentucky te wachten en zich ook keurig aan zijn woord gehouden.
Maar uiteraard begrijp ik dat iedereen die bij Totilas betrokken was er goed ziek van is....
Ik hoop dat het paard terecht komt bij een ruiter die er goed mee overweg kan, laten we wel wezen, dat willen wij toch ook voor ons paard als dat naar iemand anders toegaat?

kan het niet meer dan eens met je zijn