Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:09

WinBinChes schreef:
Nou, een betere garantie hadden we niet hoor....

Zelfs een paar meter voor het afgroeten had hij nog dood neer kunnen vallen ;)
Als je praat over levende wezens kan je simpelweg niet over garantie spreken. Zeker niet in de zin van het woord die ik bedoelde...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:10

Lovely schreef:
Of Adelinde in Kentucky...

Maar uhm, hebben die duitsers ook zo liggen janken toen Anky steeds won met haar naar Nederland verkochte Duitse paard?

Ja, heb je dat dan niet gehoord? Ik woon 80 kilometer van de grens, maar kon het wel horen hoor :))

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:10

jammer van het paard maar ja geld blijft geld.

die schökenmule-of hoe je dat dan ook schrijft-heeft als eerste Isabel Werth aangeklampt.
Ha,die heeft op vriendelijke wijze bedankt voor de eer.Zij heeft aangegeven liever zelf haar paarden op te leiden en geen plaats neemt op een paard waar alle knoppen opzitten.
vind ik een goeie uitspraak.Ze heeft meer met nederland op dan dat wij denken hoor.vind het stoer dat ze heeft bedankt.Ze weet dat als ze toti zou gaan rijden ze grote kans maakt om nederland te verslaan en toch doet ze het niet.dan heb je een bekkie karakter waar je U tegen zegt hoor.

enne............ze moeten nog maar zien of ze er alles ook uit kunnen rijden wat ed eruit kreeg.als de combi niet klikt kun je op je kop gaan staan maar zal het paard niet alles laten zien wat het in zich heeft.

we gaan het meemaken....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:11

Janine1990 schreef:
s1993 schreef:
Ik denk wel zonder talent, niet zonder goeie training, maarjah, daar gaat het hier niet over he...

Há, dan moet jij nog een hele hoop leren...

Op een paard gaan zitten zonder een paard te kunnen aanvoelen, talent heb je echt keihard nodig aan de top... Ook als je een bevestigd paard als Totilas gaat rijden...

Of jij . Aan de top komen is 90% zweten ( = trainen) en 10% talent en ee portie geluk uiteraard.. aan de top blijven geldt uiteraard hetzelfde voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:11

Janine1990 schreef:
Lovely schreef:
Of Adelinde in Kentucky...

Maar uhm, hebben die duitsers ook zo liggen janken toen Anky steeds won met haar naar Nederland verkochte Duitse paard?

Ja, heb je dat dan niet gehoord? Ik woon 80 kilometer van de grens, maar kon het wel horen hoor :))

Oh echt? Bij ons niet hoor en ik heb nog expres het raam open gezet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:15

mylittlejoy schreef:
Jammer, het wordt nu echt Tötilasch....Maar hij blijft neerlands trots. En laten we hopen dat Edward met een nieuwe topper hem finaal eruit rijdt. Misschien leggen ze dan ook 15 miljoen voor hem neer... :+

:')

You made my day

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:16

Whaha die Anja heeft de dag van haar leven gehad. Wauw, *jaloers* :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:17

Ezumii schreef:
mylittlejoy schreef:
Jammer, het wordt nu echt Tötilasch....Maar hij blijft neerlands trots. En laten we hopen dat Edward met een nieuwe topper hem finaal eruit rijdt. Misschien leggen ze dan ook 15 miljoen voor hem neer... :+

:')

You made my day

En dat terwijl hij toch echt vernoemd is naar de (Duitse) Trakehnerhengst Totilas.. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:18

MariekeB schreef:
Of jij . Aan de top komen is 90% zweten ( = trainen) en 10% talent en ee portie geluk uiteraard.. aan de top blijven geldt uiteraard hetzelfde voor.

Wat jij wilt ;)
Als Anky geen talent had, had zie niet al die paarden zover gereden. Isabell, Edward, Hans Peter, en noem het allemaal maar op. Hadden zonder talent niet zoveel voor elkaar gekregen...

Maar ik ben niet zo slim, ik geloof in sprookjes, en een van die sprookjes heet talent.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:20

Janine1990 schreef:
[

Maar ik ben niet zo slim, ik geloof in sprookjes, en een van die sprookjes heet talent.

Jij werkt gewoon niet hard genoeg, en het geluk is ook niet aan jouw zijde :D Anders had jij nu wel in het team gezeten :+

:D ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:20

ik had gehoop dat alles een beetje afgezwakt was maar als ik het zo lees, dan is dat nog allerminst zo. Jammer dat er nog zo af wordt gegeven op de Duitsers.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:22

Iedereen lijkt te denken dat Schockemöhle Totilas gekocht heeft voor de sport/OS.. ik denk dat dat toch eerder bijzaak is voor de man.
Lijkt me vooral een goeie investering in de toekomst van zijn stoeterij.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 26-10-10 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:22

Moeni11 schreef:
Jij werkt gewoon niet hard genoeg, en het geluk is ook niet aan jouw zijde :D Anders had jij nu wel in het team gezeten :+

|(

Miss wel de harde waarheid ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:24

Michael1104 schreef:
ik had gehoop dat alles een beetje afgezwakt was maar als ik het zo lees, dan is dat nog allerminst zo. Jammer dat er nog zo af wordt gegeven op de Duitsers.

Jep, kan ik ook totaal niet bij... Maar schijnbaar zit ons buurland velen nog heeel erg diep...

marieke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:26

Michael1104 schreef:

Inderdaad! Jeetje wat een drukte om dit alles zeg! Maar ikvind wel dat isabel gelijk heeft, zou er ook niet voor kiezen om totilas te gaan rijden. En het zou inderdaad wel heel gaaf zijn als edward een ander goed paard krijgt waar hij hun mee zou verslaan!

Janine1990 schreef:
Moeni11 schreef:

|(

Miss wel de harde waarheid ;(

En dat slaat echt nergens op.. Je hebt toch wel een beetje talent nodig om er te komen hoor!

Al moet je tegenwoordig een goede naam hebben om uberhaupt ergens te komen...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:29

Calvin07 schreef:

die schökenmule-of hoe je dat dan ook schrijft-heeft als eerste Isabel Werth aangeklampt.
Ha,die heeft op vriendelijke wijze bedankt voor de eer.Zij heeft aangegeven liever zelf haar paarden op te leiden en geen plaats neemt op een paard waar alle knoppen opzitten.
vind ik een goeie uitspraak.Ze heeft meer met nederland op dan dat wij denken hoor.vind het stoer dat ze heeft bedankt.Ze weet dat als ze toti zou gaan rijden ze grote kans maakt om nederland te verslaan en toch doet ze het niet.dan heb je een bekkie karakter waar je U tegen zegt hoor.

enne............ze moeten nog maar zien of ze er alles ook uit kunnen rijden wat ed eruit kreeg.als de combi niet klikt kun je op je kop gaan staan maar zal het paard niet alles laten zien wat het in zich heeft.

Klinkt allemaal heel nobel van Isabelle, maar ze zou natuurlijk ook een behoorlijk risico nemen om wel op totilas te gaan rijden. Al voor ze erop gestapt zou zijn, zou men al verwachten dat ze wel even OS goud binnen zou halen. Zo'n naam op zo'n paard, dan kan toch niet meer mis gaan... Misschien heeft ze helemaal geen zin in zulke verwachtingen. Maak dat maar eens waar.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:29

Pfoe, nou in ieder geval een beetje meer duidelijkheid..
Maar het doet wel een beetje pijn.. Nederlands trots die straks met een ander dan Edward Gal in de ring zal schitteren.. :( 't klopt toch niet helemaal..

maar inderdaad, Anja had een topdag!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:30

marieke16: Ik heb heeeeeeeeeeeeel veeel talent, maar ik werk niet hard genoeg en Donald Duck is mijn tweede naam ;)

Die goede naam, hmmm, ik zou eerder zeggen, goede sponsor... Of pappie met veel centen... Die zijn ook handig...
Paard heeft immers ook talent nodig :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:31

iedereen schreeuwt hier over toot...maar toot heeft die punten niet alleen gehaald...maar dat hebben ed en toot samen gedaan...
kijk tuurlijk verwacht je dat hij net zo gaat presteren maar iedere ruiter is anders in zijn rijden...
ik ben wel benieuwd of toot net zulke punten gaat scoren en zo goed gaat lopen zoals bij edward...

ik zou zeggen ruiters laat maar zien wat jullie in huis hebben op toot. wens ze heel veel suc6

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:31

Calvin07 schreef:

_/-\o_

Jaime_

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:35

Tja zo zit de paardenwereld in mekaar helaas maar waar, snap ergens ook wel dat hij er een duitse combi van wil maken nu hij in duitsland staat..

Nu maar hopen dat daar in Muhlen snel een waterbed lek gaat, dan kan ik Toti n keer in het echt zien :Y)

paars

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:38

Bandida schreef:
Iedereen lijkt te denken dat Schockemöhle Totilas gekocht heeft voor de sport/OS.. ik denk dat dat toch eerder bijzaak is voor de man.

Dát denk ik nou ook. En dan kan hij nog wel eens van een koude kermis thuiskomen....Hij wil zijn investering natuurlijk terug, maar wie gaat dat betalen? Een blessure heeft hij zo opgelopen, dus hij zal 'm snel weer kwijt willen. En een Totilas die niet door een topruiter in shape blijft en wedstrijdritme behoudt...

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:41

Gelukkig doe ik niet aan topsport, want daar ben ik denk ik veel te gevoelig voor haha. Nu heb ik geen toppaard of iets dergelijks, maar stél dat het door mij opgeleidde paard verkocht werd en iemand anders zou ermee pronken, pff....dat zou ik echt niet leuk vinden. Nogmaals..ik ben blij dat ik paardrijden als hobby heb...ben echt enorm gehecht aan m'n dier.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:42

Wouter24 schreef:
Op de vraag of de enorme media-aandacht eventuele geïnteresseerde ruiters al heeft afgeschrikt antwoordde Schockemöhle met een appel aan de journalisten om de nieuwe ruiter op de eerste wedstrijden niet direct af te branden als de afstemming met de hengst nog niet geheel in orde zou zijn.

Mijn oog valt opeens op bovenstaande zin, dat is toch een geruststellende gedachte.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:42

Bandida schreef:

Precies, die man wil gewoon fijne dressuurpaarden fokken (die bij voorkeur veel geld opleveren). En gelijk heeft 'ie, met zijn merries komen er vast prachtige paarden van. Dat 'ie in de sport loopt zal idd bijzaak zijn, mooi voor de publiciteit.