Paard zwaargewond bij aanrijding op de A16 bij Zevenbergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:47

stal genootje was er bij aan wezig idd en heeft de eigenaresse van het paard nog geholpen schijnt heel heftig te zijn geweest! hoop voor het paard dat alles goed komt

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:12

o0eefje0o schreef:
stal genootje was er bij aan wezig idd en heeft de eigenaresse van het paard nog geholpen schijnt heel heftig te zijn geweest! hoop voor het paard dat alles goed komt

Dat geloof ik best!
Ben benieuwd hoe het met t paardje is. Heb van een kennis van mij (die iemand mensje erbij was) dat de knie verbrijzeld is. Of het echt zo is weet ik natuurlijk niet zeker.
Ik hoop alleen voor het paard en de eigenaar dat alles goed gaat komen.

Tancreda4

Re: Paard zwaargewond bij aanrijding op de A16 bij Zevenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:49

Jetje wat een naar ongeluk! Om kippenvel van te krijgen, blijf het ook eng vinden met de trailer op de weg... Zulke beelden gaan dan altijd door mijn hoofd.
Hopelijk komt het paard er weer helemaal bovenop :(:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:55

Op de A16 ter hoogte van Zevenbergen is de trailer met daarin Wyra op volle snelheid geraakt door een automobilist die (vermoedelijk) in slaap was gevallen. Door de klap is de trailer om zijn kant terecht gekomen, losgeschoten van de auto en gaan tollen over de snelweg. Daarbij is Wyra via het dak uit de trailer geslingerd en – na op haar benen terecht te zijn gekomen – gaan rennen over de snelweg. Wyra is kort daarna gevangen, maar had door de klap zware verwondingen opgelopen aan met name haar voorknie.

De situatie is dermate ernstig dat Wyra met een te hulp geroepen trailer naar een kliniek in België is gebracht. Daar is ze de zelfde avond nog geopereerd aan haar verwondingen. De komende 10 dagen zullen bepalend zijn voor haar toekomst. Gelukkig zijn Ilse en Serge, afgezien van de enorme shock en alle emoties van dien, verder ongedeerd

bron, website van de vereniging van de eigenaresse van wyra

pinkrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:27

jeetje wat erg zeg!

chaatje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:29

Pff.. al weer ... lekker weer.. ;(

Anne111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:28

hoorde gister dat het slecht gaat met het paard.. Koorts en waarschijnlijk ligt zijn gewricht open waardoor er vuil in zit, dat schijnt een slechte prognose te hebben?.. Vreselijk

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:06

RhealLover schreef:
Wat heeft de eigenaar dan aan dat filmpje als er niet zichtbaar is op wat er vooraf heeft afgespeeld, wat een slecht argument zeg.

Er hoeft dan wel niks op te staan het is en blijft respectloos jegens diegenen die erbij betrokken zijn, als jouw huis in de fik sta zou je het toch ook niet leuk vinden dat er omstanders staan te filmen die het GEGARANDEERD met anderen delen (kan ook in huiselijke kringen!)

Dan ben je gewoon diep gezonken en diep diep triest.

Jou argumenten zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Je vindt het respectloos, hoezo? Wanneer mijn huis in de fik zou staan (of mijn paard net uit een trailer zou zijn geslingerd) zou het feit dat mensen staan te filmen wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken. In de krant staan ook vaak genoeg foto's van verschrikkelijke gebeurtenissen, vind je dat ook respectloos? Wanneer jij thuiskomt en vertelt over een ongeluk wat je hebt gezien, en je versterkt dit verhaal met beelden die je hebt gemaakt zie ik niet wat hier respectloos aan is? Het feit dat je een ongeluk fotografeert / filmt wil toch niet zeggen dat je geen respect richting slachtoffers toont? Ik snap het hele verband dat je probeert te leggen tussen filmen en het gebrek aan respect niet?

Anyway, wat een vreselijk verhaal. Ik hoop dat alles goed komt met haar paard, dat hij de 10 cruciale dagen goed door komt. En ik hou het topic in de gaten, hopend op goed nieuws. Sterkte aan de eigenaren! :(:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:10

Anne111 schreef:
hoorde gister dat het slecht gaat met het paard.. Koorts en waarschijnlijk ligt zijn gewricht open waardoor er vuil in zit, dat schijnt een slechte prognose te hebben?.. Vreselijk

Via welke tamtam heb jij dat gehoord? :o

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:50

Ik duim voor beide! Maar wat een verschrikkelijk ongeluk...

Drezd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:05

o0eefje0o schreef:

Ik was er idd bij, wij reden langs de trailer en zoals altijd keek ik ff erin en dacht nog: whoo groot paard. En vervolgens een seconde later staan we met piepende banden stil omdat pal achter ons het paard eruit geslingerd werd. Niet in de lucht maar eruit geslingerd. Ik ben als een gek over de snelweg gerend en zag hoe het paard wegrende, gelukkig had de eigenaresse het paard snel te pakken. Mijn paard had je nooit meer kunnen pakken en was miss zelfs nog de andere kant eroverheen gesprongen of zo.
We hebben toen nog een hele poos langs de snelweg gelopen totdat we eindelijk een afslag hadden, ieder aan een kant van het paard, jezus wat was dat beestje groot zeg. Mijn vriend en kids in onze auto ernaast en ik weet nog dat er iemand toeterde omdat die erlangs wilde....sukkel.
Het verbaasde me toen ook dat het paard zo rustig was. Toen we eindelijk de afslag hadden kwamen we mensen tegen die ons een stal aanboden. Wat een team om dat beestje te helpen, geweldig. Ik stond er echt met tranen van in mijn ogen, laat staan als het je eigen paard is. Het heeft me nog dagenlang bezig gehouden, zo n trailer is dan niks waard. Ik las op bn de stem een opmerking over dat je het vervoeren met paarden aan echte chauffeurs met echte wagens moet overlaten. Sorry hoor dan word ik echt pissig. Maak het nog ff een graadje erger dan het al is.
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt en wens ze nogmaals sterkte.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:34

Zo dan, klinkt behoorlijk heftig zeg!! Maar goed dat de eigenaresse het paard zo snel te pakken had.

Ben benieuwd hoe het nu met het paard gaat, weet iemand dat?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:09

paard staat nu weer bij eigenaresse op sta (of eigenlijk bij haar pensionstal)l.
helemaal ingepakt op knieniveau.
het is nog steeds afwachten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:22

Don_Zhivago schreef:
Juut schreef:
Waarom heb je dit gefilmd?

Daarom, als ik in de file sta vanwege een ongeluk dan film ik dat altijd.
Wist pas dat er een trailer bij betrokken was toen ik al aan het filmen was.
Zijn genoeg mensen die dat doen, vond dat niet raar ofzo.

Stel dat jij degene was, die een ongeluk had gehad. En er waren dan mensen voorbij gekomen met getrokken mobieltjes om jou ellende te filmen...vind je dat dan nog steeds niet raar of zo?
Nadat mn zusje een heftig ongeluk had gehad op haar werk vonden er ook mensen het nodig foto's te maken en (gelukkig pas buiten) te filmen. Echt niet tof, was niet anders geweest als ze het wel had overleefd. Ook door journalisten zijn toen camera's getrokken, zelfs terwijl ze door politie weg werden gestuurd. Sterker; de collega van mn zusje, die ook gewond was geraakt werd vol in zn gezicht gefotografeerd, deze foto werd op een website van een krant gebruikt. Na een hoop negatieve reacties is deze foto verwijdert.
Zelfs het argumenten 'journalisten maken ook foto's' vind ik dus niet kloppen, omdat ik bepaalde foto's van hen ook behoorlijk respectloos vind

Beterschap voor het paard!
@ Drezd; tof dat jij en je vriend gelijk zo goed geholpen hebben!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:26

Ga je hier nou serieus nog op in? Een topic van al een paar weken oud.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:29

Ze heeft het filmpje toch niet openbaar gemaakt?
Wat is dan het probleem...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:31

Moderatoropmerking:
De discussie over het wel of niet filmen van dit soort ongelukken is volledig off topic. Graag vanaf hier weer gewoon on topic reageren.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:33

Zit er wel verbetering in of ook niet?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:42

Daar is nog weinig van te zeggen, heb ik gehoord.
Eigenaresse is er nog steeds helemaal kapot van, hebben zelf ook last van whiplash.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:55

wat erg allemaal !
hoop dat het goedkomt!
sterkte

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:58

Jolliegirl schreef:
Ze heeft het filmpje toch niet openbaar gemaakt?
Wat is dan het probleem...

Echt hè!! Niks openbaar gemaakt. Heb alleen via de ts gehoord dat de eigenaresse misschien het filmpje wilden zien. Overigens is er niks te zien alleen een kapotto trailer en auto. Geen mensen, geen paard helemaal niks. Al dat gazanik om niks.

Nu hou ik er over op, wat jullie erover willen denken prima ga je gang! Ik weet dat ik niks fout heb gedaan, niks openbaar gemaakt. Dus gaat Nergens over.

Ik hoop dat zowel paard als eigenaar en betrokkenen er weer helemaal boven op gaan komen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:01

Ik snap het probleem ook niet.
Vaak gaat zo ongeluk als een waas aan je voorbij (logisch lijkt me), sommige mensen zouden dan best eea terug zien.
Zelf heb ik een ernstig auto ongeluk meegemaakt. Zelf gelukkig niets maar wel gelijk intensief bezig geweest met eerste hulp.0
Hier was vrij snel een pers fotograaf bij aanwezig en latern waren we blij dat we eea terug konden zien en er met ze allen over praten.

Als je niet in de weg staat en eea zorgvuldig afweegt vind ik hier dus helemaal niets mee.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:11

Bij een ongeluk wordt zelfs door de verzekering geadviseerd zelf direct zoveel mogelijk foto's te maken van de situatie. Als in dit geval een ander filmt en de eigenaresse van het paard wil die film ook graag zien zie ik het probleem absoluut niet.
Foto's doorspelen aan een krant is een heel ander verhaal natuurlijk maar daar is hier geen sprake van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:50

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om te stoppen met de off topic discussie over het wel of niet filmen bij ongelukken. Mocht het hierna toch nog off topic gaan dan zal er helaas een slotje volgen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:52

Sorry, we gaan weer ontopic want ben wel benieuw hoe het gaat met dit paard enzo.