“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:00

Sonja schreef:
Zou ik nou de enige Nederlander zijn die eigenlijk best wel heel (positief) benieuwd is wat dat paard onder een andere ruiter en misschien wel met een ander trainingssysteem nog gaat presteren?

Ben ik ook zeker benieuwd naar... En als hij een goed vaderdier blijkt, is een goed bewerkbaar paard toch enkel en alleen een plus??? Of zie ik daar nu zo vreemd tegenop???

kohtje

Sonja schreef:
Zou ik nou de enige Nederlander zijn die eigenlijk best wel heel (positief) benieuwd is wat dat paard onder een andere ruiter en misschien wel met een ander trainingssysteem nog gaat presteren?

Denk niet dat dit paard beter gaat lopen van een andere trainingssysteem . Denk dat dit systeem hem gemaakt heeft,

Bellex

Sonja schreef:

Nee, zeer zeker niet

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:01

Ach, tenminste aandacht voor de paardensport :D

Die kan deze boost wel gebruiken, en dan realiseren mensen (investeerders) zich nog eens hoeveel geld er wel niet in omgaat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:01

Janine1990 schreef:
Sonja schreef:

Ben ik ook zeker benieuwd naar... En als hij een goed vaderdier blijkt, is een goed bewerkbaar paard toch enkel en alleen een plus??? Of zie ik daar nu zo vreemd tegenop???

Nee dat heb ik dus juist ook.
Stel je toch eens voor dat dat dier bij een ruiter terechtkomt die er een even goede of misschien wel NOG betere samenwerking mee weet te vinden. Enig idee wat dat voor de fokwaarde doet? :9

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:03

Sonja schreef:

Nee, ik ben daar ook wel benieuwd naar en ik vind het ook wel interessant om te zien hoe ver edward met een ander paard komt. Ik vind het ergens ook wel jammer als de combinatie weg is, maar anderzijds brengt het wel nieuwe uitdagingen met zich mee.

Ketaki

shera schreef:
Toekie schreef:
Hebben ze Giro 555 benaderd?? Ronduit schandalig!! Op deze manier wil ik geen steun betuigen, ik meld me direct af bij hun Facebook pagina. Gaat me veel te ver... :n

die mening deel ik...

dat wist ik niet eens joh, giro 555 benaderd :oo

bijdehandje1

De verkoop is heel goed geweest voor de handel. Zien kopen doet kopen!
Met deze verkoop is het KWPNpaard heel leuk op de kaart gezet. De prijzen trekken vast wel weer aan, wedden? :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:05

bijdehandje1 schreef:
De verkoop is heel goed geweest voor de handel. Zien kopen doet kopen!
Met deze verkoop is het KWPNpaard heel leuk op de kaart gezet. De prijzen trekken vast wel weer aan, wedden? :P

Was anders wel een leuk contrast toen afgelopen weekend het DVHN bij ons in de bus viel...

"Paardenhandel op extreem lage pit." (oid??)

En weer een stuk over Totilas die 15 miljoen heeft opgebracht...

Sjaaaaaa.... Mja, zoals een manneke op RTV Noord ook al zei, men praat elkaar een beetje een crisis aan.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:09

:+ Hahah volgens mij had ik in een melige actie zoiets dergelijks op bokt gezet om de media enz in de schakelene... alleen vind ik giro 555 benaderen en de koningin wél écht te ver gaan.

Het maakt me echt niet uit aan wie dat paard verkocht word.... als Edje er maar op mag blijven zitten!!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:14

Ah, typisch Bokt om zich aan te lopen stellen over een bepaald iniatief. Nou en?! Je kan Giro 555 en de Koningin toch wel benaderen of is dat verboden? Een nee heb je, een ja kun je krijgen. Je kan wel hoog en laag lopen zingen dat het een absurd idee is, maar ondertussen ligt er niemand wakker van.
Laatst bijgewerkt door Niniane op 19-10-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:14

Urko schreef:
:+ Hahah volgens mij had ik in een melige actie zoiets dergelijks op bokt gezet om de media enz in de schakelene... alleen vind ik giro 555 benaderen en de koningin wél écht te ver gaan.

Het maakt me echt niet uit aan wie dat paard verkocht word.... als Edje er maar op mag blijven zitten!!

en met jouw ben ik het helemaal eens +:)+ :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:18

Niniane schreef:
Ah, typisch Bokt om zich aan te lopen stellen over een bepaald iniatief. Nou en?! Je kan Giro 555 en de Koningin toch wel benaderen of is dat verboden? Een nee heb je, een ja kun je krijgen.

Verboden niet....Wel heel erg kortzichtig en naief.....Kom op, giro 555 is voor absolute noodgevallen, wanneer mensen sterven etc. Niet omdat een of andere zwarte bok wordt verkocht (ik druk het wat hard uit, maar zie je het verschil). Het is haast een belediging....!

In Nederland zijn er mensen die nauwelijks over de rooie komen terwijl ze zoch suf werken voor hun familie....En dan slaan mensen voor om geld in te zamelen om een of ander paard te kunnen behouden of om er voor te zorgen dat een bepaalde ruiter er op mag blijven rijden.....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:18

Niniane schreef:
Ah, typisch Bokt om zich aan te lopen stellen over een bepaald iniatief. Nou en?! Je kan Giro 555 en de Koningin toch wel benaderen of is dat verboden? Een nee heb je, een ja kun je krijgen.

Tuurlijk is dat niet verboden, maar 555 is het nummer dat door de Samenwerkende HulpOrganisaties opengesteld wordt bij RAMPEN.
Daar spot je niet mee.
En ik vind eerlijk gezegd dit 'verlies voor de sport' als ramp aanmelden bij de SHO echt ongelofelijk onbeschoft...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:19

[VN] Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas
Zit hier ook al druk over te praten.

Om die berichten op facebook moet ik wel stiekem lachen, sommige beschouwen het echt als een wereldramp.
Maar ik vind het een goede actie! :D Hoop dat ze wat bereiken.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:19

sorry maar ik vind het onzin, er worden dagelijks vele ruiters van hun paard gescheiden... en die krijgen geen miljoenen daarvoor.

dat 555 benaderd wordt is natuurlijk van de gekke, dat doe je alleen bij huminataire rampen.
Laatst bijgewerkt door Michael1104 op 19-10-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:22

Sonja schreef:
Niniane schreef:

Tuurlijk is dat niet verboden, maar 555 is het nummer dat door de Samenwerkende HulpOrganisaties opengesteld wordt bij RAMPEN.
Daar spot je niet mee.
En ik vind eerlijk gezegd dit 'verlies voor de sport' als ramp aanmelden bij de SHO echt ongelofelijk onbeschoft...

En ondertussen zal Giro 555 er niet eens serieus op ingaan.
Zoals ik al zei, je kan wel hoog of laag zingen maar uiteindelijk ligt er niemand wakker van, behalve degene die er direct mee te maken hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:25

Niniane schreef:
Zoals ik al zei, je kan wel hoog of laag zingen maar uiteindelijk ligt er niemand wakker van, behalve degene die er direct mee te maken hebben.

Het gaat er niet om wat Giro 555 doet of laat, maar om het feit dat er mensen zijn dergelijke actie hebben ondernomen. Dat getuigt van zeer weinig respect en een wel heel kleine belevingswereld met de daaruit voortvloeiende normen en waarden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:27

Waarom wil iedereen de combinatie behouden, alleen voor een Gouden plak op de spelen of omdat het zo mooi was om naar ze te kijken, Totilas is een paard en een hele goede, een betere vind je volgens de kenners niet, Edward is een goede ruiter maar daar zijn er veel meer van dus ja, ik ben ook heel erg benieuwd hoe de volgende ruiter/amazone het met Totilas gaat doen en vind al die acties een beetje teveel van het goede.
Paard is verkocht, niet zeuren en van genieten als hij weer in de ring komt, er zijn ergere dingen in de wereld.

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:34

Ik vraag me af wat Dhr Gal hier zelf van vind, al deze commotie. Natuurlijk is het erg zonde dat de combinatie gesplitst wordt, zeker voor de hengst die nu weer moet "omschakelen". Ik had er graag nog vaker naar kunnen kijken en van genieten. Maar thats life en Dhr Gal zal het zeker wel hebben geweten dat deze dag ooit zou komen. Ook hij is er beter van geworden. Natuurlijk wel een vreselijke kater na een hoogtepunt als het WK. Jammer, ik had ze samen nog een paar jaar gegund.

Maar al deze acties gaan me te ver. Uiteindelijk draait het toch om de poen....

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:35

Janine1990 schreef:
Niniane schreef:

Het gaat er niet om wat Giro 555 doet of laat, maar om het feit dat er mensen zijn dergelijke actie hebben ondernomen. Dat getuigt van zeer weinig respect en een wel heel kleine belevingswereld met de daaruit voortvloeiende normen en waarden.

Dat begrijp ik heel goed, maar de ''oprichters'' reageren vanuit emotie. Dan is bepaalde vormen van tact niet altijd van sprake, helaas.

Tieneke

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ok, giro 555 is overdreven, maar is dat nu zo erg dat het nodig is daar tientallen posts over door te gaan? De persoon die die actie ondernomen heeft, zal zich nu ook wel beseffen dat giro 555 voor andere doeleinden dient. Maar daarom zeggen dat ze nu iemands steun verliezen.. is net zo overdreven dan giro 555 contacteren op zich ;)

Ik hoop dat men er in slaagt om Edward op Totilas te houden. Het zou een mooi statement zijn en laten zien dat handen in elkaar slaan toch echt kan werken. En zelfs als het niet lukt, dan is het gewoon nog mooi om te zien hoe mensen zich inzetten voor het geluk van een ander, of dat dan een kindje in Afrika is zonder eten of een Edward Gal waarvan het paard onder de kont uit is verkocht. Het ene heeft zeker en vast meer ethische achtergrond en rechtvaardiging, maar daarom is het ander niet 'minder mooi'.

050206051012

Wat een onzin zeg, giro 555 benaderen voor zoiets :\
Hij mag voor minder dan 15 miljoen mijn paard komen halen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:39

Niniane schreef:
Dat begrijp ik heel goed, maar de ''oprichters'' reageren vanuit emotie. Dan is bepaalde vormen van tact niet altijd van sprake, helaas.

En juist in deze situatie, moet je niet ge-emotioneerd zijn, en zeer tactisch... Anders is de kans dat je in je gezicht uitgelachen wordt, behoorlijk aanwezig...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:39

gaan we voor iedereen waarvan het paard verkocht is een actiegroep oprichten en giro 555 benaderen dan?
wat een onzin!
heel jammer voor edward, maar dat is een risico van het vak en daar kun je niks aan doen.