Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:35

slimmerik schreef:
Ook bij laagstaande zon kan een ongeluk altijd vermeden worden.

Complete onzin wat je daar beweerd. Verblinding door de zon is onverwacht en kan heel verradelijk zijn

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:42

Lolacabana schreef:
LostInHeaven schreef:
kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.

Als je zo'n sukkel bent om met drank op achter het stuur te kruipen dan heb ik totaal geen respect en medelijde met deze man. Er valt hem van alles te verwijten. Gelukkig is de wet daar ook erg duidelijk over!!

Helemaal mee eens. Met alcohol op achter het stuur ben je per definitie al crimineel met je moordwapen van honderden kilos onder je kont. Valt ook niet over te twisten/goedpraten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:43

Deze man kende de weg goed, was plaatselijk goed bekend.
Kun je mij niet wijs maken dat hij die laagstaande zon niet had kunnen voorspellen.
Verder stond er dat hij dronken was, dat zeg je niet na 1 pintje.

Alcohol in het verkeer is niet goed te praten, nooit!

Ik hoop dat de mensen uit zijn omgeving beseffen dat ze zelf ook wel eens hadden kunnen ingrijpen.
Dit zal heus niet de eerste keer zijn dat hij met alcohol achter het stuur kroop en waarschijnlijk ook niet de enige die van de manege kwam.
Als omstanders zulk gedrag niet tolereren vertrekt zo'n iemand niet zelf maar wordt er een taxi voor hem geregeld.
Dat zou de regel moeten zijn!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:44

Ik rij zo'n 50 à 60 duizend kilometer per jaar. En ik weet inmiddels dat bij laagstaande zon ik een zonnebril draag en mijn rijstijl en snelheid erop aan pas.

Tjonge dan zou het toch iedere avond een chaos op de wegen worden als de zon laag staat en bestuurders er volkomen door verblind raken.... en daardoor een ongeluk niet te vermijden is....

Ayasha
Blogger

Re: Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:53

Ik zie dat er een hoop perfecte mensen tussen de tegenstanders zitten. :) Als die man verblind werd dan is het gewoon een stom ongeluk dat niet voorkomen had kunnen worden door niet te drinken. Blijkbaar was de zonnebril in eerste instantie niet nodig, anders had ie hem vast wel opgehad.

Ik heb ook meer medelijden met de pony dan met de moeder en zoon. Pony koos er niet voor om daar te gaan wandelen. Moeder en zoon wel. Als het "geweten" is dat er daar gek gereden wordt ga je of niet over straat daar, of je neemt de risico's voor lief en dan niet janken als er een keer wat gebeurt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:54

Ayasha: als dat een gewoondoorgaande weg is zie ik niet waarom je nu de moeder en zoon afkraakt terwijl die liggen te vechten voor hun leven en de man er voro koos om met lage zon en drank op achter het stuur te gaan zitten ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:56

Je kan enkel verantwoordelijk zijn voor je eigen acties en neen, ik neem mijn paarden niet op straten waarvan ik weet dat ze daar idioot rijden. Ik denk er zelfs nog niet aan. Dan maar de trailer op en zo richting bos of niet.

Kruip jij niet achter het stuur met lage zon? :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:59

@ Ayasha: zou leuk worden zeg. Omdat mensen zich niet aan de snelheid houden, moet ik maar niet de weg op gaan :+ Beetje vaag heah... als er een veiligere route zou zijn geweest, zouden ze die vast wel genomen hebben

@smurffie: Met een laagstaande zon niet gaan rijden word ook best onmogelijk. De winter komt eraan en dan staat de zon altijd laag. Het is alleen zaak er rekening mee te houden.
Zodra ik die zon in mn porum krijg, gaat gelijk de zonneklep naar beneden. Daarnaast doe ik altijd al direct mn zonnenbril op als het een zonnige dag is.
Het lijkt me stug dat de besstuurder INEENS verblind werd en er toen ook nog eens INEENS twee mensen en een paard liepen.
Ik kijk altijd voor me uit en dan zíe ik al wat er voor me loopt/rijd. Is het een dier of kind, dan verminder ik snelheid en passeer ik langzamer. Om die redenen lijkt het me dan ook stug dat als je ineens verblind word je gelijk vol achterop iemand inrijd. Je weet de situatie voor je toch?
Maarja, met een borrel op word het al lastiger heah :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:01

Hij mocht daar toch 90? :) Als er geen veilige route is dan neem je hem niet of op een manier die veilig is. Langs de baan stappend met een dier is beslist niet de veiligste.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:03

Ja, op de snelweg mag ik ook 120... maar als ik zie dat er filevorming is minder ik toch echt vaart :+ Dat heet anticiperen op het overige verkeer :j
Met dieren en kinderen moet je altijd rekening houden. Blijkbaar móest die vrouw daar wel lopen, anders zou ze er niet gaan lopen lijkt mij.
Wij hebben hier ook een weg waar je wel lang móet. En ik vind het een klote weg! Maar anders heb ik maar 500m om op en neer te rijden... is ook zo sneu :+

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:04

Waar was meneer zijn zonnebril?
Het is oktober dus de zon staat lager, op een zonnige dag kan je verwachten dat je dan verblind wordt. En dus uit voorzorg een zonnebril opzetten.
En tsja alcohol....je bent gewoon een oetl*l als je met alcohol op gaat rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:05

JessAndHope schreef:
Ja, op de snelweg mag ik ook 120... maar als ik zie dat er filevorming is minder ik toch echt vaart :+ Dat heet anticiperen op het overige verkeer :j
Met dieren en kinderen moet je altijd rekening houden. Blijkbaar móest die vrouw daar wel lopen, anders zou ze er niet gaan lopen lijkt mij.
Wij hebben hier ook een weg waar je wel lang móet. En ik vind het een klote weg! Maar anders heb ik maar 500m om op en neer te rijden... is ook zo sneu :+

Je MOET nooit ergens lopen met een pony, als je met 'm de straat op gaat heb je der voor gekozen. Punt aan de lijn.
De man werd verblind, heeft pony en moeder dus vermoedelijk niet gezien. Of denk je dat ie dacht: "Nou, laat ik vandaag es twee mensen en een pony omver knallen en zien wat me dat brengt"? Blijkbaar heeft de zon hem verrast, kan gebeuren. Gebeurt dagelijks bij mensen. Het heeft alleen niet dagelijks zulke gevolgen. Ik rijd ook niet expres op een file in en ik pas dan ook mijn snelheid aan, maar ik heb wel al gehad dat ik verdorie ineens hard op mijn rem moest gaan staan omdat ik simpelweg de situatie mis ingeschat had. :) Ook deze man zal een inschattingsfout gemaakt hebben... Kan gebeuren.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:14

Even van alle punten (cq speculaties) op een rijtje:
- Alcohol beïnvloed reactievermogen.
- Bij laaghangende zon pas je je snelheid aan. Laaghangende zon kan door een bocht snel optreden, maar dan blijf je niet dezelfde snelheid aanhouden maar je remt.

De pony daargelaten, volwassenen en kinderen hebben recht om aan de kant van de weg te lopen.

Beide factoren in acht neming, verdient die kerel -mijn inziens- niet eens de voordeel van de twijfel!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:16

@ Ayesha: dus moet je je paard maar op een weitje laten verpieten omdat de overige weggebruikers zich niet aan de snelheid houden. lekker krom :j Jij mag gewoon daar lopen en andere dienen daar dus ook rekening mee te houden.
Als je in de auto stapt neem je op dat moment een verantwoordelijkheid, die dien je te dragen.

Die vent had gewoon een zonnenbril op moeten hebben, das al 1. Het was erg zonnig dan dien je daar rekening mee te houden.
Als je verblind word gebeurd dat ineens en handel je daar gelijk naar, lijkt me stug dat je 5 minuten lang verblind word....Das 2.
En met alcohol op achter het stuur? Verlies je bij mij alles al, die mensen moeten ze 5 jaar rijontzegging geven. En bij een tweede overtreding helemaal geen rijbewijs meer geven...

Een inschattingsfout prima... maar daar is hier geen sprake van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:36

Het valt me weer op dat de Belgen over het algemeen heel anders denken over verkeer als de Nederlanders.

Nederlanders zijn veel strikter met de regels en veel harder voor overtreders.
Met een excuus kom je niet snel weg.

Iedereen heeft recht om aan het verkeer deel te nemen.
Moeder en zoon waren ook aangereden als ze daar gewoon gelopen hadden, zonder pony.
Zou fraai zijn als dat niet eens meer kon , trouwens, een fietser had hij hoogstwaarschijnlijk ook overop gereden.

Ik ben trouwens een "uit het land gevallen" Hollander :P

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:37

Even iets voor LostInHeaven,
vind je het wel verstandig om al die info over die man zomaar op bokt te delen?
als ik die man was zou ik er niet zo blij mee zijn als jij zo openbaarlijk op het forum zet dat ik dronken was :')

Niet om je aan te vallen,maar gewoon even een vraagje :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:50

JessAndHope schreef:
@ Ayesha: dus moet je je paard maar op een weitje laten verpieten omdat de overige weggebruikers zich niet aan de snelheid houden. lekker krom :j Jij mag gewoon daar lopen en andere dienen daar dus ook rekening mee te houden.
Als je in de auto stapt neem je op dat moment een verantwoordelijkheid, die dien je te dragen.

Die vent had gewoon een zonnenbril op moeten hebben, das al 1. Het was erg zonnig dan dien je daar rekening mee te houden.
Als je verblind word gebeurd dat ineens en handel je daar gelijk naar, lijkt me stug dat je 5 minuten lang verblind word....Das 2.
En met alcohol op achter het stuur? Verlies je bij mij alles al, die mensen moeten ze 5 jaar rijontzegging geven. En bij een tweede overtreding helemaal geen rijbewijs meer geven...

Een inschattingsfout prima... maar daar is hier geen sprake van.

Hij reed niet te snel, hij mag daar 90. ;)
Blijkbaar heeft de verblinding hem verrast, ik zet ook niet met elke zon een zonnebril op. :+ Hij hoeft niet 5 min lang verblind te zijn. Een paar seconden is genoeg... Reken voor de lol eens uit welke afstand je af legt tegen 90km per uur op 2 seconden tijd.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:52

@ Ayasha: als ik op de weg rijd weet ik continue wat de situatie om mij heen is. Ik weet wat er voor, achter en naast me rijd. Word ik 'plotseling' (hoe plotseling kan dit wezen met zonnig weer) verblind, dan gaat mijn voet ván het gas en de klep met een klap naar beneden. Als ik weet dat er niemadn achter me zit dan rem ik.
Daarnaast mag je daar 90 ja, maar de situatie laat het in mijn ogen niet toe om dat dan ook te rijden.
Dieren en kinderen zijn onberekenbare factoren in het verkeer. Daar moet je op anticperen.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:53

Winged schreef:
90 KM per uur? Waarom is er dan geen voetgangers / fietspad (of is die daar wel? )

Iig wat verschrikkelijk...

Wta ik ook dacht.. jeetje wat een drame :j

Sterkte voor de betrokkenen en beterschap voor de gewonde vrouw en haar zoon !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:57

JessAndHope schreef:
@ Ayasha: als ik op de weg rijd weet ik continue wat de situatie om mij heen is. Ik weet wat er voor, achter en naast me rijd. Word ik 'plotseling' (hoe plotseling kan dit wezen met zonnig weer) verblind, dan gaat mijn voet ván het gas en de klep met een klap naar beneden. Als ik weet dat er niemadn achter me zit dan rem ik.
Daarnaast mag je daar 90 ja, maar de situatie laat het in mijn ogen niet toe om dat dan ook te rijden.
Dieren en kinderen zijn onberekenbare factoren in het verkeer. Daar moet je op anticperen.

En op die twee seconde dat jij je voet van't gas haalt en je klep naar beneden doet kan het gebeurt zijn tegen 90 per uur. ;) Je moet maar net pech hebben. Maar dat schijnt kennelijk niet in sommige kopjes te gaan... Dat je echt een behoorlijke afstand af legt tegen 90 op een paar seconden tijd. Anticiperen kost tijd. Hoe dan ook. En op die tijd kan het mis gaan. Zo simpel is het.

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:01

oh, word er nu best wel stil van.
echt erg!
dat jongetje, en ook die moeder hebben nu geen pony meer.
die pony heb pijn gehad
en die mensen zijn zwaargewond
waar gaat de wereld toch naartoe?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:01

Ayasha schreef:
JessAndHope schreef:

En op die twee seconde dat jij je voet van't gas haalt en je klep naar beneden doet kan het gebeurt zijn tegen 90 per uur. ;) Je moet maar net pech hebben. Maar dat schijnt kennelijk niet in sommige kopjes te gaan... Dat je echt een behoorlijke afstand af legt tegen 90 op een paar seconden tijd. Anticiperen kost tijd. Hoe dan ook. En op die tijd kan het mis gaan. Zo simpel is het.

Als ik weet dat er dus een moeder, met kind en knollie voor mij loopt en er niemand achter mij zit. Dan trap ik dus vol op mn rem!
Puur omdat ik niet kan zien wat er voor me gebeurd, maar wél weet wat er achter me gebeurd.
En daarnaast vind ik het gewoon dom als mensen niet bij voorbaat al een zonnebril opdoen ;) Kom op zeg, het is zonnig weer en oktober, rararaadsel wat doet het zonnetje???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:05

JessAndHope schreef:
Als ik weet dat er dus een moeder, met kind en knollie voor mij loopt en er niemand achter mij zit. Dan trap ik dus vol op mn rem!
Puur omdat ik niet kan zien wat er voor me gebeurd, maar wél weet wat er achter me gebeurd.
En daarnaast vind ik het gewoon dom als mensen niet bij voorbaat al een zonnebril opdoen ;) Kom op zeg, het is zonnig weer en oktober, rararaadsel wat doet het zonnetje???

Ik had vandaag geen last van't zonnetje en het scheen hier behoorlijk in oktober, maar een zonnebril heb ik niet nodig gehad. :+
Ik hoop dat je wel effe in je achteruit kijk spiegel kijkt voor je vol op je rem trapt :(:) Anders ben je zelf ook niet zo perfect wb besturing.

Nee echt, ik geloof niet dat een manegeklant een andere manegeklant en diens zoon omver knalt enkel omdat ie daar zin in heeft en sommige lijken dat hier wel te denken. :(:)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:07

@ Ayasha: lees mn vorige posts ;) ik wéét wat de situatie om mij heen is. Nee, ik trap niet vol op mijn rem met iemand achter me. Ben niet van gister ;)

En tuurlijk heeft die man daar geen zin in, maar met een slok op achter het stuur is zoiezo al dom. Dan vráág je om problemen :j

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:08

@Ayasha
Bij verblindheid door de zon houd jij je snelheid aan? Met andere woorden blijf je 90 km/uur rijden, ook al is het 5 seconden?
Of rem je af (lees: vaart verminderen) en gaat rustiger rijden?