slimmerik schreef:Ook bij laagstaande zon kan een ongeluk altijd vermeden worden.
Complete onzin wat je daar beweerd. Verblinding door de zon is onverwacht en kan heel verradelijk zijn
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lolacabana schreef:LostInHeaven schreef:kijk hé, ik weet niet wie de TS is, wie er iets ECHT over weet & het ook daadwerkelijk gezien heeft,
Maar wat ik wél weet is dat ik de aanrijder ken die in de mercedes reed en dat hij NIET TE HARD reed!!
ik was ook nog gaan kijken toen het parket er was, heb gepraat met de dochter van desbetreffend persoon & er bleek ook dat hij teveel alcohol in het bloed had. dit wil niet zeggen dat het vermeden had kunnen worden maar het komt dus idd grotendeels door de verblinding van de zon. (ik wil hier ook geen verdere commentaar over op het feit dat de man teveel had gedronken, er zijn meer mensen op deze planeet die deze fout maken, & als je die man niet kent hoef je hem niks te verwijten) Het kind is gisteravond geopereerd aan zijn hersenen maar het ging er al beter mee. ik vind het heel erg voor de slachtoffers en diens familie & hoop dat ze er levend en gezond uit gaan geraken.
Als je zo'n sukkel bent om met drank op achter het stuur te kruipen dan heb ik totaal geen respect en medelijde met deze man. Er valt hem van alles te verwijten. Gelukkig is de wet daar ook erg duidelijk over!!
JessAndHope schreef:Ja, op de snelweg mag ik ook 120... maar als ik zie dat er filevorming is minder ik toch echt vaartDat heet anticiperen op het overige verkeer
Met dieren en kinderen moet je altijd rekening houden. Blijkbaar móest die vrouw daar wel lopen, anders zou ze er niet gaan lopen lijkt mij.
Wij hebben hier ook een weg waar je wel lang móet. En ik vind het een klote weg! Maar anders heb ik maar 500m om op en neer te rijden... is ook zo sneu
JessAndHope schreef:@ Ayesha: dus moet je je paard maar op een weitje laten verpieten omdat de overige weggebruikers zich niet aan de snelheid houden. lekker kromJij mag gewoon daar lopen en andere dienen daar dus ook rekening mee te houden.
Als je in de auto stapt neem je op dat moment een verantwoordelijkheid, die dien je te dragen.
Die vent had gewoon een zonnenbril op moeten hebben, das al 1. Het was erg zonnig dan dien je daar rekening mee te houden.
Als je verblind word gebeurd dat ineens en handel je daar gelijk naar, lijkt me stug dat je 5 minuten lang verblind word....Das 2.
En met alcohol op achter het stuur? Verlies je bij mij alles al, die mensen moeten ze 5 jaar rijontzegging geven. En bij een tweede overtreding helemaal geen rijbewijs meer geven...
Een inschattingsfout prima... maar daar is hier geen sprake van.
JessAndHope schreef:@ Ayasha: als ik op de weg rijd weet ik continue wat de situatie om mij heen is. Ik weet wat er voor, achter en naast me rijd. Word ik 'plotseling' (hoe plotseling kan dit wezen met zonnig weer) verblind, dan gaat mijn voet ván het gas en de klep met een klap naar beneden. Als ik weet dat er niemadn achter me zit dan rem ik.
Daarnaast mag je daar 90 ja, maar de situatie laat het in mijn ogen niet toe om dat dan ook te rijden.
Dieren en kinderen zijn onberekenbare factoren in het verkeer. Daar moet je op anticperen.
Ayasha schreef:JessAndHope schreef:@ Ayasha: als ik op de weg rijd weet ik continue wat de situatie om mij heen is. Ik weet wat er voor, achter en naast me rijd. Word ik 'plotseling' (hoe plotseling kan dit wezen met zonnig weer) verblind, dan gaat mijn voet ván het gas en de klep met een klap naar beneden. Als ik weet dat er niemadn achter me zit dan rem ik.
Daarnaast mag je daar 90 ja, maar de situatie laat het in mijn ogen niet toe om dat dan ook te rijden.
Dieren en kinderen zijn onberekenbare factoren in het verkeer. Daar moet je op anticperen.
En op die twee seconde dat jij je voet van't gas haalt en je klep naar beneden doet kan het gebeurt zijn tegen 90 per uur.Je moet maar net pech hebben. Maar dat schijnt kennelijk niet in sommige kopjes te gaan... Dat je echt een behoorlijke afstand af legt tegen 90 op een paar seconden tijd. Anticiperen kost tijd. Hoe dan ook. En op die tijd kan het mis gaan. Zo simpel is het.
JessAndHope schreef:Als ik weet dat er dus een moeder, met kind en knollie voor mij loopt en er niemand achter mij zit. Dan trap ik dus vol op mn rem!
Puur omdat ik niet kan zien wat er voor me gebeurd, maar wél weet wat er achter me gebeurd.
En daarnaast vind ik het gewoon dom als mensen niet bij voorbaat al een zonnebril opdoenKom op zeg, het is zonnig weer en oktober, rararaadsel wat doet het zonnetje???