Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Bente: Idd, een proef moet show zijn, maar nog wel een kur op muziek blijven. Ik had bij de spanjaard meer het gevoel van een show op muziek, en niet het gevoel van een kur.
CharleyT schreef:Marjoow schreef:Bente: Idd, een proef moet show zijn, maar nog wel een kur op muziek blijven. Ik had bij de spanjaard meer het gevoel van een show op muziek, en niet het gevoel van een kur.
Nou dan moet je je gevoel maar bijstellen. De internationale jury vond het een DRESSUURkur. Zie zijn waardering. En trouwens, dressuur en show lopen zeker in de kur in elkaar over.
Zonder perfecte rijtechnische opleiding is het rijden van een mooie kur(lees show op muziek) ook niet mogelijk.
Cyrina schreef:Ik heb trouwens een mailtje hierover gestuurd naar de KNHS, waarvan ik vind dat zij zo professioneel moeten zijn stukken neer te zetten zonder dat eigen smaak hierbij komt kijken.
Misschien hebben hier meer behoefte aan; http://www.knhs.nl/contact.asp
mammaslamma schreef:Enne Marjoow, zal wrs je leeftijd zijn, en het gebrek aan ervaring,maar het komt niet lekker over zoals je je commentaar schrijft.........
Rhendera schreef:Marjoow schreef:een paard met veel te veel voorbeenactie.Dan moet je totilas ook niets vinden, of al die andere paarden die daar lopen. Ze zwaaien nou eenmaal allemaal met hun voorbenen hoor
![]()
Fiffill schreef:Ach Totilas en Edward zijn niet voor niets eerste gewordenmaar toch vind ik niet dat je de Spanjaard af kunt schrijven als "circusact" of "het was maar show" want hij rijdt toch mooi met de top mee en heeft een behoorlijk aantal punten gekregen. Maar of je het mooi vindt, inderdaad, dat verschilt per persoon.
Maar zoals Cyrina al zei, er zit een verschil tussen feiten en smaak.