Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:19

Amber_ schreef:
Ben het echt totaal niet met je eens Vestjagirl & Kruggur ! :n

Zijn werk dieren, ze zijn gewoon zo hard nodig in deze maatschappij.
Beetje bekrompen om het op de politie te schuiven.

Het is schandalig dat de bevolking zo word, dat het nodig is.

:Y) Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:24

robert45 schreef:
Het is namelijk zo als je het paard voor een arrestant zet en je draait wat links en wat rechts.. dan heb je zo ruimte genoeg. Een politie auto of Quad zal dit nooit mee lukken.

Hoe moeten ze het dan oplossen Daphne?

kopje thee of koffie erbij?

Ach Daphne, het is zo in Nederland dat een blauw pak al escaleert omdat het zogenaamde normale volk het nodig vind zich zo op te stellen....en met paarden inzetten kan het een insteek zijn om het zo min mogelijk te laten escaleren....waterkanonnen zijn ee excessief middel, dat roept onmiddellijk meer geweld op en dat probeert men tegen te gaan. Dus voor iedereen die graag de krakers in bescherming willen nemen, ZIJ zijn het die de paarden wat aandoen.....dus hoe zo kopje koffie? Ze zijn nl al vriendelijk gesommeerd het pand te verlaten, er zijn al genoeg gesprekken geweest. Briefwisselingen....

En dat is nu het domme van het volk die meteen BOE roepen als de politie ingrijpt...het zal je pand maar wezen....

Grapjasjes12

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:42

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar de politie begon met geweldadige acties. Er was een demonstratie tegen het kraakverbod en de politie werd gek. Je mag in dit land nog altijd demonstreren. Logisch dat ze van zich afbeten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:17

Abeltje77 schreef:
hey ayasha, als je eens een uurtje over hebt, kijk hier dan eens afl 1 tm 4.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 5f7a9a7dcf
Een zien hoe je dan over politie icm politiepaarden denkt.

Wat jouw reaktie op schietende agenten betreft... ik denk echt dat je geen idéé hebt wat er moet gebeuren voor een agent schiet, en wat er gebeurt nádat een agent geschoten heeft.

Heb meer dan eens met bereden politie gesproken dus ik weet wel hoe ze met de paarden om gaan. :D Dat veranderd niets aan mijn mening dat die paarden daar niet hoorden. ;)

zipje71: *grijns* je kan niet betalen als er geen papier is waarop staat wat je moet betalen. :D Neem het niet te serieus op het was een grapje. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:40

Ik kan hier zo boos om worden! Kiijk altijd bereden politie en 1 paard dat met pensioen was dat ze gingen opzoeken lieten ze filmpje zien dat ze stenen op hem gooide en dat ie dapper bleef staan.

Ik heb respect voor de band tussen politie en paarden alleeen vind ik dat je ze niet mag gebruiken tussen al het geweld
Zelfde als voor de honden
Drugs zoeken oké maar voor bijv demonstraties: Nee!
ik zie honden met stokken en stenen geslagen / bekogeld worden (tijdens demonstratie) en dit vind ik dat de politie ze niet mag laten verwonden.

Je kiest zelf om politieman te worden en zo dier kiest daar niet voor.
Als jij vind dat de politie wel deze dieren mag gebruiken (met de nodige dingen die eraan vast zitten > geweld) moet je idd ook niet gaan zeiken over bitten in de mond gerukt worden , springen > barrageren.
Dat is net zo zielig als met stenen bekogeld te worden etc.

Dat tuig moet je gewoon echt hard aanpakken.
Oke je protesteerd best , geweld ? No way! Oppakken die handen , willen ze niet mee gaan gwn een harde lel voor hun kont. klaar
Je kiest zelf voor staking en zelf om geweld te gebruiken tegen mensen in dienst + onschuldige dieren dus mag je zelf ook hard behandeld worden.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:24

ik heb juist bewondering omda tde paarden zelf ook een stem hebben als het paard niet wil werken voor zijn metgezel stom zijn carriere als politiepaard

het enige wat hij moet doen is niet luster en ter gaan

deze paarden vechten voor hun baas zijn enthousiast dus..

ik vind dat de krakers zich moeten schamen door stenen te gooien

en zeker begint de politie voor dat het uit de hand loop... gek he auto kapot omstanders gewond je blijf met je handen van spullen van andere af

een appel jatten oke maar in een huis inbreken nee

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:05

belachelijk he.. ik zag het gisteren op tv van die krakersrellen en zag idd politiepaarden
er tussen lopen. Ik dacht nog: dat dát nog goed gaat...
niet dus :( stelletje idioten.
Zijn dit ook de paarden van het programma Politie te Paard?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:06

En ik zou wel willen weten wat de verwondingen van de paarden zijn en hoe het nu met ze is!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:11

Nou ik ben halverwege pagina 3 afgehaakt met lezen.

Idd, wat Amber zegt, politie kan niet zelf over de middelen kiezen die ingezet kunnen worden (behalve eigen middelen)
En er is traangas gebruikt daar, wat dus kennelijk geen invloed had.

Misschien zeggen deze filmpjes genoeg:
http://www.at5.nl/gespot/49368/nog-meer ... escalaties
http://www.at5.nl/artikelen/49317/meerd ... kersrellen
http://www.at5.nl/artikelen/49341/van-d ... opgetreden

Politie heeft hier dus helemaal geen schuld aan. Er werden al ramen en auto's vernield voor zij iets deden.
Laatst bijgewerkt door Melissa op 03-10-10 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:11

@ ruiter1992: Ja, dit zijn de paarden van Amsterdam en dus ook die van politie te paard

Tikikim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:14

A_nita schreef:
Op Nu.nl staat dat het in Nijmegen ook al uit de hand is gelopen.
Ze zijn gewoon uit op rellen :(
Paarden kunnen heel doeltreffend ingezet worden, maar deze situatie is wel heel extreem!!

Ayasha schreef:
Nou idd.

En idd Waterkanonnen en rubberen kogels, zou super zijn ! Helaas mag de politie dat niet zomaar zelf beslissen.
Dus ja, soms hebben wij die keuze gewoon niet. Altijd baas boven baas.

in zulke situaties mogen ze volgens mij perfect gebruik maken van dingen als knuppels, traangas, waterkanonnen enz. Als hun leven in gevaar is (wat je wel kan stellen) mogen ze zich verdedigen, desnoods zelfs met de dood tot gevolg.
Dus ik ben geneigd te denken dat er gewoon een grove fout gemaakt is. Want volgens mij komen paarden niet eens echt midden in de rel bij voetbal rellen... Volgens mij heb je nl NIKS aan een paard in zo'n rel... :=

Dame, ik denk dat jij toch eens moet gaan bezig houden met het inlezen van het NL rechtssysteem als je hier zo'n duidelijke mening over hebt. Je hebt een hoog woord, maar kletst wel in de ruimte! Volgens jou mag dat zomaar ingezet worden???? (waterwerper (5 stuks in NL) rubberen kogels (worden niet gebruikt in NL)) Sorry hoor maar we hebben in NL een geweldspiraal bij de politie. De krakers niet die doen gewoon hun ding en willen alleen zoveel mogelijk gewonden en schade maken om hun punt te versterken. Wij moeten op een burgemeester wachten op toestemming om hoger in het geweldspiraal te treden. Tot die tijd mogen de politiemensen stenen happen en de woningen en burgers beschermen.

Dat de paarden gewond zijn is verschrikkelijk, echter het is wel hun werk en gelukkig gebeurd het maar eens in de tig jaar dat het zo uit de hand loopt. Het erge vind ik nog dat dezelfde paarden weer eens voorop lopen bij dezelfde stakkers/krakers als ze weer eens demonstreren tegen dierenleed! Want dezelfde krakers, zijn erg links aan gelegd en zijn tegen dierenleed. Nou dat heb je maar gezien ze hadden speren gemaakt om bewust paarden te verwonden. Ze blijven niet zomaar staan als paarden gaan chargeren. Ze waren goed voorbereid en droegen beschermende kleding! Hoe denk je dat de ruiters zich voelen als hun maatje en hun beste vriend ondanks ernstige verwondingen gewoon voor hun baasje door gaan. Geloof me dat is heel bijzonder.

Geloof mij de paarden zijn ernstig gewond, maar ze komen er bovenop. Omdat geen medische hulp teveel is en ze heel goed verzorgd worden wat bij de "niet" werkpaarden wel eens anders is, omdat elke cent omgedraaid moet worden!

Misschien moet je de serie van "Politie te paard" maar eens gaan bekijken. Kan je zien hoeveel die beesten voor hun ruiters betekenen! Hun "Partners in Crime" En dan zou je je mening misschien wel eens kunnen gaan bijstellen.

Wil niemand voor hun mond stoten, maar soms schiet het in mijn verkeerde keelgat!

Tikikim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:19

robert45 schreef:
Dat hebben we gezien in Hoek van Holland..

Een paar 100 jongeren bedreigen de politie. Ze vuren waarschuwingsschoten af.

Jongeren komen steeds dichterbij. Vervolgens schieten ze gericht en schieten er 1 dood. Die probeerde de kogel terug te koppen vermoed ik.

Uitkomst... ellenlange procedures voor de betrokken agenten want dit kan en mag niet gebeuren in NL. We gaan even voorbij aan het feit dat ze zelf gelyncht werden.

Ik denk dat ieder normaal denkend persoon zich uit de voeten maakt als er rellen dreigen te komen en al helemaal als er geschoten wordt.

Helemaal mee eens en zonder een groep paarden van Rotterdam Ruinmond was het veel erger afgelopen
Zie deze youtube film! Erg verhelderend http://www.youtube.com/watch?v=6X2pL0Xyr50

Tikikim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:35

phormicola schreef:
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar de politie begon met geweldadige acties. Er was een demonstratie tegen het kraakverbod en de politie werd gek. Je mag in dit land nog altijd demonstreren. Logisch dat ze van zich afbeten.

Was je erbij ofzo???? Zeg niet van die domme dingen. Vooral worden er regels gesteld. Als de krakers hier lak aan hebben moet de politie ingrijpen!
Dit zijn de regels en dat weten de krakers ook!

Kijk dit filmpje maar eens! Was afgesproken niet de binnenstad in te gaan om winkelend publiek (misschien je ouders of vrienden.....?) niet er lastig mee te vallen. Hier zijn de krakers accoord mee gegaan en hebben een vergunning gekregen! Zie dit filmpje! Ze hebben gewoon schijt eraan en gaan toch naar de binnenstad. De agent legt nog uit dat het niet conform de afspraken is en hij vordert ze terug te gaan naar de afgesproken route. Wie begint er nou? Doe niet zo simpel!

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... c#reakties

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:42

ik dacht dat iedereen recht had op een eigen mening... :roll:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:56

Moderatoropmerking:
Houden we het hier een beetje gezellig? Probeer er op te letten dat je met argumenten op de inhoud van de post reageert en niet op de persoon gaat spelen.

Tikikim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:58

Nog meer inhoud??? Heb alles beargumenteerd dus graag wat duidelijker AUB!

lisaahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:59

de bereden politie houd echt wel van hun paarden hoor:O
ze doen er alles aan om hun paarden te beschermen ,
kijk maar eens naar politie te paard,
op donderdag ik weet alleen niet meer op welk net :o
moet je maar even googlen
@ degene die de politie uitscheld,

goeie topic trouwens ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:08

Amber_ schreef:
A_nita schreef:
Op Nu.nl staat dat het in Nijmegen ook al uit de hand is gelopen.
Ze zijn gewoon uit op rellen :(
Paarden kunnen heel doeltreffend ingezet worden, maar deze situatie is wel heel extreem!!

Nou idd.

En idd Waterkanonnen en rubberen kogels, zou super zijn ! Helaas mag de politie dat niet zomaar zelf beslissen.
Dus ja, soms hebben wij die keuze gewoon niet. Altijd baas boven baas.

Dat is de pest met het nederlandse rechtsysteem. Eén zo'n hoge officier beslist de acties en die zit lekker hoog en droog op de 20ste verdieping aan de koffie en gebak. Ze zijn er zelf niet eens bij maar ze moeten het beslissen, echt belachelijk.

Wordt ondertussen hoog tijd dat alle straffen strenger worden en de politie harder mag gaan optreden zodat de politie, brandweer en ambulance broeders weer het respect en vooral ontzag krijgen dat ze verdienen. 'T is toch te zot voor woorden dat je iemand met een hartaanval niet kan helpen omdat je bedreigt wordt en moet wachten op politie begeleiding, het hele land gaat gewoon naar de knoppe. Sociaal zijn we allang niet meer, als je boodschappen doet kan het meisje/jongetje van 16 achter de kassa geen eens gedag zeggen en laat staan dat ze zegt wat je moet betalen(AH in Den haag). Eigenlijk zou de maatschappij gewoon 10 jaar terug in de tijd moeten, dat zou al een heleboel oplossen.

Als ik de deur uitloop en 'm open laat staan betekend dat toch niet dat een ander het leeg mag halen!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:40

Ayasha ik woon sinds kort in Belgie, maar ben in nederland geboren en getogen en ik kan je vertellen dat er sowieso al een heel erg groot verschil is tussen de Nederlandse en Belgische politie :jDe belgische politie treedt veel harder en veel sneller op dan de nederlandse politie, dat kan in sommige gevallen misschien goed zijn, maar in andere gevallen ook helemaal niet, kijk maar naar de discussie rond die zaak van die 23jarige jongen in Putte, waar de politie nog geschoten zou hebben, terwijl de jongen al op de grond lag...

Mijn vorige paard is nu politiepaard bij de bereden brigade van Amsterdam en ja, ik ben bang dat hij een van de drie gewonde paarden is, maar ik weet ook dat hij daar een fantastisch leven heeft. Hij komt iedere dag buiten, heeft heel veel afwisseling in het werk en heeft een baasje wat gek op hem is (kijk aflevering 2 maar, is het paard wat een tik krijgt van dat rotjong :( ) en dan doet hij ook nog eens belangrijk werk, ja hij moet soms aanwezig zijn bij rellen, maar dat is maar een heel klein stukje van het werk wat ze doen.

Ook over de strandrellen wordt hier wel heel erg makkelijk gepraat, een vriend van mij was erbij als politieagent zijnde en heeft toen hij nog bij het arrestatieteam zat heel veel meegemaakt, maar zo bang als toen is hij nog nooit geweest. Kun je het je uberhaupt voorstellen dat je daar staat, met een heel klein clubje, tegenover een hele grote groep opgefokte jongeren die bloed willen zien, die het op jou leven gemunt hebben. Een soort heksenjacht, je draagt blauw dus jou moeten we afmaken.

Ach ze hebben er tenslotte zelf voorgekozen ^) , wees blij dat ze dat idd gedaan hebben, zodat wij toch weer wat veiliger over straat kunnen. (een maatschappij zonder politie, een complete chaos, anarchie, een beetje het Somalië idee, nee dat lijkt me echt een succes)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:54

Lisette: dat kan, de jongen in Putte vind ik sowieso een erg vaag verhaal van de ouders uit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:33

Ik ken zelf veel krakers en het zijn echt niet allemaal ongewassen losers hoor. De krakers die rellen zijn ook niet welkom bij de "normale"krakers.

Het is zelfs nu zo dat krakers helemaal niet meer bij elkaar mogen komen, rustige feestjes zonder rellen/geluidsoverlast etc daar komt nu zelfs de ME bij om ze weg te krijgen ( was btw een feest van een exkraker is zijn GEKOCHTE woning) Dit is afgelopen zaterdag gebeurt.

Ook wil ik opmerken dat het belachelijk is dat de politie paarden en honden nodig heeft. Een goede agent weet zich wel te redden zonder hulpeloze dieren te misbruiken. Een mens kan zelf keuzes maken en een dier niet en ik vind het echt schandalig dat er in een land als Nederland hulpeloze, onschuldige dieren hiervoor gebruikt worden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:50

Nogmaals vraag := Hoe erg zijn ze gewond geraakt ,wat zijn de verwondingen en hoe gaat het nu met de paarden ?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:36

Moderatoropmerking:
Zojuist heel veel off topic posten moeten verwijderen. Dit topic gaat over politiepaarden die gewond zijn geraakt bij de krakersrellen, niet over het gebeuren in Hoek van Holland vorig jaar. Vanaf hier weer on topic. Mochten er nu nog mensen de behoefte voelen om toch off topic door te gaan dan worden die posten wederom verwijderd en loop je een risico op sancties

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:57

Lisette03 schreef:
Ayasha ik woon sinds kort in Belgie, maar ben in nederland geboren en getogen en ik kan je vertellen dat er sowieso al een heel erg groot verschil is tussen de Nederlandse en Belgische politie :jDe belgische politie treedt veel harder en veel sneller op dan de nederlandse politie, dat kan in sommige gevallen misschien goed zijn, maar in andere gevallen ook helemaal niet, kijk maar naar de discussie rond die zaak van die 23jarige jongen in Putte, waar de politie nog geschoten zou hebben, terwijl de jongen al op de grond lag...

Mijn vorige paard is nu politiepaard bij de bereden brigade van Amsterdam en ja, ik ben bang dat hij een van de drie gewonde paarden is, maar ik weet ook dat hij daar een fantastisch leven heeft. Hij komt iedere dag buiten, heeft heel veel afwisseling in het werk en heeft een baasje wat gek op hem is (kijk aflevering 2 maar, is het paard wat een tik krijgt van dat rotjong :( ) en dan doet hij ook nog eens belangrijk werk, ja hij moet soms aanwezig zijn bij rellen, maar dat is maar een heel klein stukje van het werk wat ze doen.
Ook over de strandrellen wordt hier wel heel erg makkelijk gepraat, een vriend van mij was erbij als politieagent zijnde en heeft toen hij nog bij het arrestatieteam zat heel veel meegemaakt, maar zo bang als toen is hij nog nooit geweest. Kun je het je uberhaupt voorstellen dat je daar staat, met een heel klein clubje, tegenover een hele grote groep opgefokte jongeren die bloed willen zien, die het op jou leven gemunt hebben. Een soort heksenjacht, je draagt blauw dus jou moeten we afmaken.

Ach ze hebben er tenslotte zelf voorgekozen ^) , wees blij dat ze dat idd gedaan hebben, zodat wij toch weer wat veiliger over straat kunnen. (een maatschappij zonder politie, een complete chaos, anarchie, een beetje het Somalië idee, nee dat lijkt me echt een succes)

Ik heb die gezien! Die politievrouw (toch) werd boos!!! Toen is ie ook nog opgepakt :')

Ik vind gezien van de filmpjes dat de paarden (en honden) noooit maar dan ook nooit in gezet hadden mogen worden.
Kleine rellen oké dan heb je zo aan zo groot machtig paard veel.
Maar deze krakers gaan tot het uiterste en daarbij zijn paarden onverstandig! Ze deinsen toch niet terug! Paarden / honden mochten niet ingezet worden :n
Hoe veel politie agent(e) ook van ze houden en hoe goed de band ook is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:59

Daphna schreef:
Dat de agenten zelf goed met de dieren om gaan, staat los van hoe ze ingezet worden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de agenten te paard het ook niet eens zijn met dit beleid. Overzicht houden lijkt me prima, maar waar bakstenen gegooid worden, paarden inzetten....

Het gooien van bakstenen is verkeerd op zích. Een gewelddadige oproer is dat al.
De inzet van paarden als tegengeweld in dat geweld echter is een keuze van de politie. Een keuze de paarden risico op een baksteen of erger te laten lopen.
De leiding kiest bewust voor dat risico wanneer paarden bij oproerbestrijding worden ingezet. Let wel; paarden en honden worden in een dergelijke situuatie als een geweldsmiddel door de politie ingezet :)*
Er zijn agenten die weg gaan bij de bereden politie vanwege het grote verloop onder de paarden door hun bedrijfrisico.