Ayasha ik woon sinds kort in Belgie, maar ben in nederland geboren en getogen en ik kan je vertellen dat er sowieso al een heel erg groot verschil is tussen de Nederlandse en Belgische politie

De belgische politie treedt veel harder en veel sneller op dan de nederlandse politie, dat kan in sommige gevallen misschien goed zijn, maar in andere gevallen ook helemaal niet, kijk maar naar de discussie rond die zaak van die 23jarige jongen in Putte, waar de politie nog geschoten zou hebben, terwijl de jongen al op de grond lag...
Mijn vorige paard is nu politiepaard bij de bereden brigade van Amsterdam en ja, ik ben bang dat hij een van de drie gewonde paarden is, maar ik weet ook dat hij daar een fantastisch leven heeft. Hij komt iedere dag buiten, heeft heel veel afwisseling in het werk en heeft een baasje wat gek op hem is (kijk aflevering 2 maar, is het paard wat een tik krijgt van dat rotjong
) en dan doet hij ook nog eens belangrijk werk, ja hij moet soms aanwezig zijn bij rellen, maar dat is maar een heel klein stukje van het werk wat ze doen. Ook over de strandrellen wordt hier wel heel erg makkelijk gepraat, een vriend van mij was erbij als politieagent zijnde en heeft toen hij nog bij het arrestatieteam zat heel veel meegemaakt, maar zo bang als toen is hij nog nooit geweest. Kun je het je uberhaupt voorstellen dat je daar staat, met een heel klein clubje, tegenover een hele grote groep opgefokte jongeren die bloed willen zien, die het op jou leven gemunt hebben. Een soort heksenjacht, je draagt blauw dus jou moeten we afmaken.
Ach ze hebben er tenslotte zelf voorgekozen

, wees blij dat ze dat idd gedaan hebben, zodat wij toch weer wat veiliger over straat kunnen. (een maatschappij zonder politie, een complete chaos, anarchie, een beetje het Somalië idee, nee dat lijkt me echt een succes)