Controverse rond het jureren van de Grand Prix Special

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:52

sporter schreef:
BonaFide schreef:
een paard moet een will to please hebben. Geloof me dat er op hoog niveau voorkeur wordt gegeven om het totaalplaatje. Nadine zou nooit in het goudbelanden puur omdat mensen niet een 'wauw' beeld krijgen bij deze combinatie. Bovendien heeft een hengst een machtigere uitstraling voor een man dan een merrie.

Dit is geen vast staant feit. Verschilt van paard tot paard en van man tot man :D

_O-

Briljanter kan je ze niet krijgen...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:52

Maar als er zo'n discrepanties zitten in de plaatsen zit er toch duidelijk iets mis, niet?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:57

Janine1990 schreef:
Jus: Een duitse journaliste ;) Dat gaat niet over Isabell hoor...

Sorry verkeerd gelezen , maar ja er blijft altijd gezeur met jureren , als de proef foutloos was geweest had hij wel tussen de eerste tien gestaan , vind de merrie veel meer uitstraling hebben dan als bijv Warum Nicht.

Haha ik ben ieder geval super blij voor Fuego en Juan (Spanje)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:03

Haha die foto blijft echt om te lachen gieren brullen, arme HP had echt zijn handen vol aan de merrie.
Ja al die commotie om jureren en alles zal toch altijd blijven ergens kan ik me wel goed inbeelden dat mensen daar een schop tegen aan geven om alles even weer tegen het licht aan te drukken.
hier en daar zullen er vast we foutjes in zitten of het nu op top niveau is of niet.
Fouten zouden eventueel verbeterd kunnen & overgens kan ik me niet voorstellen dat geen elke jury onpartijdig is.
Ik denk soms dan maar gewoon "zucht" ...
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 30-09-10 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:03

s0173957 schreef:
Maar als er zo'n discrepanties zitten in de plaatsen zit er toch duidelijk iets mis, niet?

Daarom moet Linda terug naar de pony's

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:10

EDIT: Beetje domme post.
Ik had niet goed gelezen. :o
Laatst bijgewerkt door LindyH op 30-09-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Controverse rond het jureren van de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:11

LindyH: Misschien moet je even beter lezen... Het gaat niet om een lage score, integendeel.......

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:22

tja, het is en blijft een jury sport he :Z

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:27

Slap dat gezeur. Er zitten toch niet voor niets 5 man naar 1 proef te kijken?
Bovendien reed Happie buiten die paar ernstige fouten een fantastische proef met echt waanzinnig goede onderdelen (vooral de onderdelen voor het galopaanspringen waren echt 9ens en 10en waard). Dus imo maakt zoiets die ernstige fouten wel weer een beetje goed qua puntenaantal.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:04

Het waren echt zeer zware fouten wat er gebeurde. Wordt niet alleen afgestraft in de oefeningen zelf (die niet hoger zullen zijn dan een 1, hooguit een 2), maar ook onderaan het protocol wbt de harmonie e.d. Die Linda moet maar weer even gaan oefenen want zij slaat in dit geval compleet de plank mis.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:21

Humor: de reacties lezend voel ik me wel gerustgesteld. Juryleden of Bokkers, het zijn allemaal mensen met hun heel eigen mening over een proef. Lees hier maar, de een vind Nadine niks, de ander geweldig, de een vind de spanjaard waardeloos rijden, de ander juicht hem toe, enz. enz. enz. Bokkers zijn net juryleden en andersom.
Ik heb gewoon lekker genoten van spannende en soms emotionele sport.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:24

BonaFide schreef:
Vreselijke combinatie, had toch wel een wat grotere hengst/ruin bij hem voorgesteld ipv een merrie.
Voor de rest vind ik het een oververhitte proef met nette stukken.

Ach ja, zo'n typische ongenuanceerde uitlating. Deze ''vreselijke combinatie'' draait wel lekker mee op het hoogste niveau, en je mening over de proef .................... ach, dat mag je vinden hoor.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:38

wauweltje schreef:
Was het niet Isabelle die net geen goud won op de olymische spelen, terwijl haar paard het niet bepaald met haar eens was?
Het blijft een jury sport. Jammer voor Hans Peter.

Zat ik me eigen ook te bedenken, volgens mij had ze zilver...Dat paard ontplofte ook! Dan hadden ze die jury er ook wel uit kunnen schoppen... Maar ze zal voor de rest toen wel hoge punten gescoord hebben, al vond ik de dingen die in de proef wel goed gingen van HP ook echt heel mooi! Die merrie heeft gewoon ook heel veel expressie! Vond bv die lijnen van Passage-uitgestrekte draf- passage heel mooi uit de verf komen, ik vind het dan knap hoor als ze zo heet is om ze weer zo mooi terug te krijgen. En qua uitgestrekte draf....ik vind ze van alle paarden het dichtst in de buurt van Totilas komen! Daar mogen ze van mij ook punten voor geven! Maar ja ben dan ook geen jury...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:39

Urnie85 schreef:
wauweltje schreef:
Was het niet Isabelle die net geen goud won op de olymische spelen, terwijl haar paard het niet bepaald met haar eens was?
Het blijft een jury sport. Jammer voor Hans Peter.

Zat ik me eigen ook te bedenken, volgens mij had ze zilver...Dat paard ontplofte ook! Dan hadden ze die jury er ook wel uit kunnen schoppen... Maar ze zal voor de rest toen wel hoge punten gescoord hebben, al vond ik de dingen die in de proef wel goed gingen van HP ook echt heel mooi! Die merrie heeft gewoon ook heel veel expressie! Vond bv die lijnen van Passage-uitgestrekte draf- passage heel mooi uit de verf komen, ik vind het dan knap hoor als ze zo heet is om ze weer zo mooi terug te krijgen. En qua uitgestrekte draf....ik vind ze van alle paarden het dichtst in de buurt van Totilas komen! Daar mogen ze van mij ook punten voor geven! Maar ja ben dan ook geen jury...

Moet je even lezen, het is niet Isabell dit dit zegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:52

CharleyT schreef:
Humor: de reacties lezend voel ik me wel gerustgesteld. Juryleden of Bokkers, het zijn allemaal mensen met hun heel eigen mening over een proef. Lees hier maar, de een vind Nadine niks, de ander geweldig, de een vind de spanjaard waardeloos rijden, de ander juicht hem toe, enz. enz. enz. Bokkers zijn net juryleden en andersom.
Ik heb gewoon lekker genoten van spannende en soms emotionele sport.

Helemaal mee eens maar niet aan mijn Spanjaardje zitten :D
Grapje , maar we zijn zo geweldig trots hier en ook op de andere paarden en ruiters van het Spaanse team allemaal Iberische paarden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:11

lovejw schreef:
Het waren echt zeer zware fouten wat er gebeurde. Wordt niet alleen afgestraft in de oefeningen zelf (die niet hoger zullen zijn dan een 1, hooguit een 2), maar ook onderaan het protocol wbt de harmonie e.d. Die Linda moet maar weer even gaan oefenen want zij slaat in dit geval compleet de plank mis.

Nou die eerste storing was een miscommunicatie en zag je de merrie even heel verheven en te paniekerig wegpassageren. Maar heeft niet geleid tot een 1 of 2 bepunting (sommige paarden laten zelf geen pi en pa zien en krijgen nog punten :-) )
De tweede storing was idd een duidelijke ongehoorzaamheid, maar wel in de laatste lijn (ik denk op die lijn dat er nog 30 punten te rapen vallen dus buiten het onderdeel van de middellijn opkomen en de eertse passage waren er nog 20 ptn te behalen)

Nu vind ik het terecht dat hij geen podiumplek verdiende met zo'n fouten. Maar deze plek is ook niet helemaal correct. Er zijn paarden die met veel minder expressie en correctheid de ring doorgestuurd worden. Vind sowieso dat alle NL paarden met het meeste afdruk,expressie en mooi in het kader rondgestuurd worden.
Dus ja twee fouten, waarvan 1 echte ongehoorzaamheid (maar wat met satchmo twee jaar geleden? Die bleef er veel langer in hangen, maar kreeg toch nog een zilveren medaille ??) En deze proef van haar was nu ook niet dat van dat. Taktfouten, slordig, vaak zelf zwalpend (bvb bij appuye inzet en ook bij de overgangen waar dat paard een halve meter naar links of rechts door verlies aan balans)

Ik ben vooral verrast door die Laura. Heel netjes gereden en een mooie aangename combinatie om naar te kijken!!!

En afgeven op dat ene jurylid is ook verkeerd, deze proef had voldoende sterke onderdelen in zich die ruim bepunt konden worden (oa alle dubbel tellende oefeningen, zoals de appuyés en pirouettes of andere troeven zoals de wissels en verruimingen en gewoon de algemene voorstelling op die twee storingen na dan)

Het is wat het is. Zonde voor NL, maar het is en blijft een jurysport en ook gewoon geluk hebben zeker. Als als,... heb je nu niets aan. Omkijken, evalueren en verder gaan.
Er komen nog wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door bulck op 30-09-10 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:21

Zo vond ik nu bv een verschil van 5% tussen Gal en Bechtholsteimer ook wat overdreven.
Alfie heeft mss niet die gummie die Totilas wel heeft, maar is in elke piaffe constant, iets wat bij Tot niet zo was (de eerste was onregelmatig) en de passage was imo ook beter (Tot passageerde zeer expressief maar te weinig voorwaarts).
Z'n uitgestrekte draf was in het voorbeen minder extravagant, maar meer gedragen in het achterbeen (al is dit probleem bij Tot toch steeds minder groot aan het worden) en verdiende dus ook mss hier en daar een puntje meer...

Ik zeg niet dat Bechtholsteimer moest winnen, Gal is de terecte winnaar, zonder twijfel, maar 5%? Nou nee...

En over HP, als die die fouten niet had dan had hij hoog mogen staan, imo zeker voor Munoz Diaz en mss zelfs voor Peters, maar de fouten waren er wel en het waren er geen kleintjes!
Ook in 'Submissiveness' moet dit hem véél punten kosten, al doet hij de rest zeer goed.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:56

Ik Vond de proef van HP op de foutjes na ook geweldig om te zien..! De vos die 2de plaats had ook. Totilas ben ik dan weer geen fan van eigenlijk, de draf komt super hectisch op mij over. Gallop heb ik ook beter gezien bij andere paarden. Alleen de piaffe en de passage waren wel echt geweldig. De proef van Isabelle leek wel een opstapeling van missers..Toch typisch dat dit paard ook in de staak gaat.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:58

Wat is die man onrustig in zijn benen zeg, constant zijn hakken optrekken om te kunnen prikken, mischien een wat groter paard aanschaffen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:03

en edward is wel rustig met zijn benen? niet dus..

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:09

Nicolien84 schreef:
Sorry off topic, grappige foto met het john deere logo op de achtergrond

idd, nadine springt hetzelfde als dat logo _O-

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:10

randie schreef:
Ik Vond de proef van HP op de foutjes na ook geweldig om te zien..! De vos die 2de plaats had ook. Totilas ben ik dan weer geen fan van eigenlijk, de draf komt super hectisch op mij over. Gallop heb ik ook beter gezien bij andere paarden. Alleen de piaffe en de passage waren wel echt geweldig. De proef van Isabelle leek wel een opstapeling van missers..Toch typisch dat dit paard ook in de staak gaat.

Wat wil je hier nu mee zeggen dat Isabel der paarden in staak rijd? Dat lijkt mij erg kort door de bocht.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:28

ik vind dat niet zoo gek dat die dat deed ik keek de proef op tv en hij deed aleenmaar konstand met die spooren pikken en nog eens prikken :( ik vond het goed wat ie deed

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:29

Laat jij maar eens een paard piafferen zonder met de spoor in te komen...

tjongejonge, hier lees je soms toch wat...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:37

Citaat:
Wat wil je hier nu mee zeggen dat Isabel der paarden in staak rijd? Dat lijkt mij erg kort door de bocht.

Ik wil er niks meer of minder mee zeggen dan ik al zei, dat ik het typisch vind :). Vervelend voor haar
dat het haar weer gebeurt.