Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Re: Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:56

Wat verschrikkelijk zeg dat de menner ook is overleden, iedereen 'kent' de paardentram uit middelburg, zal heel vreemd zijn als deze er ineens niet meer is..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:06

Wat vreselijk zeg. Dit is sinds begin augustus al het vierde dodelijke ongeluk met een aanspanning. Wanneer dringt het bij veilig verkeer en de overheid eens door dat er wat aan de veiligheid van aanspanningen moet gebeuren.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:12

Jeetje wat een vreselijk ongeluk, heb de sirenes gehoord vanmiddag toen ik in bad stapte, nu weet ik waarom.
Sterkte voor de nabestaanden.

En wat Sammy al zegt, dat was ook mijn eerste gedachte, alweer een aangespannen combinatie...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:18

Sammyoo schreef:
Wat vreselijk zeg. Dit is sinds begin augustus al het vierde dodelijke ongeluk met een aanspanning. Wanneer dringt het bij veilig verkeer en de overheid eens door dat er wat aan de veiligheid van aanspanningen moet gebeuren.

De aanspanning in het verkeer is zo'n ontzettend kleine groep dat ze eerder nog verboden zal worden op de openbare weg vermoed ik...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:22

vreselijk dat de koetsier ook overleden is. gecondoleerd voor de nabestaanden.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:53

Mijn moeder heeft de menner op de OK gehad...

Ik vind het echt een verschrikkelijk ongeluk, die foto's... :\

Maar ik zou persoonlijk never nooit niet op de nieuw vlissingse weg gaan rijden met een koets... Zou echt doodsangsten uitstaan! Ze scheuren daar zo hard (zelfs ik rijd er een tikkeltje harder dan de 80km....) Maar dat maakt nu niks meer uit en doet er verder ook niet meer toe.

Vraag me ook af hoe het komt dat de bestelauto erop geklapt is, er moet toch wel iets gebeurd zijn....

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:25

Kom toch regelmatig over die weg en ik snap überhaupt niet dat mensen daar met een koets gaan rijden.
Is meen ik gewoon een 80 weg..

Wel verschrikkelijk zeg :(:)

kimB1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:54

Echt heel erg dit... Ik snap ook echt niet hoe je de koets over het hoofd kan zien ?! Ben echt geschrokken van het filmpje op hvzeeland...

nickdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:58

de koets van het ongeval had net mijn opa en oma afgezet bij belamy park in cafe park central voor
hun 60 jarige jubileum we zijn er allemaal erg van geschrokken en ik heb nog steeds kippenvel
ik zat net de fotos terug te kijken en het is moeilijk te beseffen dat dit allemaal is gebeurd
ik wou ook even mede delen dat het bruidspaar er niet in zat op de weg terug
we betuigen ons medeleven aan de familie vrienden en kenissen van de man.....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:02

nickdoen schreef:
de koets van het ongeval had net mijn opa en oma afgezet bij belamy park in cafe park central voor
hun 60 jarige jubileum we zijn er allemaal erg van geschrokken en ik heb nog steeds kippenvel
ik zat net de fotos terug te kijken en het is moeilijk te beseffen dat dit allemaal is gebeurd
ik wou ook even mede delen dat het bruidspaar er niet in zat op de weg terug
we betuigen ons medeleven aan de familie vrienden en kenissen van de man.....

Jeetje wat erg allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:28

Ja, ik zag het op sbs!

Te erg jeetje, mijn vader geeft dan meteen de schuld aan het achenbach systeem, was er van geschrokken hoor, paard dood, koetsier dood, ongeluk zit in een klein hoekje, en je kan dan wel twintig koetsier en/of ruiterbewijzen op zak hebben, voor je verkeersveiligheid ben je afhankelijk van andere verkeersdeelnemers en van goed opgevoede/afgerichte/beleerde paarden!

Vind het zo sneu, dat paard wat het overleefd heeft zal nog wel een tijdje angstig zijn denk ik zo....

sneu,echt sneu, mijn condoleances voor denabestaanden van de koetsier.

Rinda

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:57

Tranen springen me in de ogen bij het zien van de beelden.. Wat een verschrikking.. En de koetsier... Heel erg naar dit allemaal. Sterkte aan de nabestaanden!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 01:29

Wat een afschuwelijk ongeluk :\ .
Mijn oprechte condoleance aan de nabestaanden van de menner.
* Dagie, "fijn" voor het paard dat je vader bij ´em is gebleven ;( !

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 06:43

De Nieuwe Vlissingseweg is deels een 80-weg, deels een 70-weg. Zo te zien is het wel gebeurd op het deel waar je 80 mag (en de meesten gauw tegen de 100 rijden). De paralelweg ernaast reed ik weleens onder het zadel, maar dat is ook echt geen fijn stukje hoor! Erg smal, erg hoge drempels, en da's ook nog steeds een 50-baan.

Wel een vreselijk trieste gebeurtenis zeg...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:14

Ongeacht welk systeem je gebruikt om te rijden...of je nu een zeer ervaren menner of niet,een auto die met volle snelheid achterop je koets klapt kun je niet ontwijken.Met de beste wil van de wereld niet :n

De auto zal de koets over het hoofd hebben gezien,wat daar de oorzaak van is zal moeten worden uitgezocht.Misschien had de auto een technisch mankement...hoe dan ook,het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.

Ik wens alle betrokkenen dan ook enorm veel sterkte toe in deze moeilijke tijd,vooral de nabestaanden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:22

:(:) Gecondoleerd aan alle betrokkenen.

Wat een nachtmerrie!
Helaas ben je als koetsier verplicht op 80 km wegen te rijden. Wij mennen rondom Schiphol. Dit blijft onze grootste schrik; dat andere weggebruikers je snelheid verkeerd inschatten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:23

Allereerst sterkte aan alle betrokkenen en nabestaande.

Ik moet met de koets ook over een 80 weg en kan niet anders. Op deze foto's heb ik het idee dat de weg bestaat uit twee afzonderlijke gedeeltes, beiden 2-baans en eenrichting. Hier mag je als menner verwachten dat men langs je kan zonder problemen aangezien er nog een weghelft naast ligt om in te halen. Was de menner een 45 km auto geweest of brommer was wellicht hetzelfde gebeurt. De vraag is dan ook niet hoe vergroot je de veiligheid van aanspanningen in het verkeer, maar de veiligheid van langzaam verkeer op snelle wegen zonder alternatief. Bij mij is het enige alternatief een andere 80 weg.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:25

het paard ligt nu bij de stal waar mijn paard staat. De Kok heeft hem opgehaald en hij huurt er stallen. Paard heeft alle 4 z'n benen op meerdere plaatsen gebroken, was echt een vreselijk gezicht toen hij uit de vrachtwagen gehaald werd.

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:49

Verschrikkelijk zo'n ongeluk. Ik ben er langs gereden gisteren toen het gebeurd was, de paarden en de menners waren toen al weggehaald. maar de weg was nog afgezet.
Wat verschrikkelijk voor de menners en de paarden, heb er gewoon geen woorden voor.......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:58

Joenalie1 schreef:
Ja, ik zag het op sbs!

Te erg jeetje, mijn vader geeft dan meteen de schuld aan het achenbach systeem,

Wat heeft dit in vredesnaam met het achenbach systeem te maken?
Paarden zijn voor zover bekend niet aan de kletter gegaan oid. De voorstelling die ik erbij heb is dat de auto achterop de koets is geklapt, met als gevolg dat de koets naar voren is geknald, op/over de paarden. Wat had een andere rijstijl van de menner hier aan kunnen veranderen? Helemaal niks IMO. (vraag overigens aan je vader en dus niet naar jou gericht :) )

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:34

Heb net de update gelezen dat de menner toch is overleden..... Wat ontzettend erg!!

Voor alle nabestaanden ontzettend veel sterkte gewenst en gecondoleerd met dit verlies!! Bah, bah, bah!!

kimB1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:23

_Caitje__ schreef:
het paard ligt nu bij de stal waar mijn paard staat. De Kok heeft hem opgehaald en hij huurt er stallen. Paard heeft alle 4 z'n benen op meerdere plaatsen gebroken, was echt een vreselijk gezicht toen hij uit de vrachtwagen gehaald werd.

Jeetje wat erg.... Ik hoop dat je er een beetje mee om kan gaan, ik vond het echt zo verschrikkelijk om dat filmpje te zien ..
Ik hoop trouwens dat dit over het overleden paard gaat en niet over degene die het overleefd zou hebben??

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:41

Wat een drama.. Ik wens de nabestaanden erg veel sterkte toe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:16

Kim B: Lijkt me logisch, een paard wat alle 4 zijn benen breekt kan echt niet verder, Op het filmpje zie je het paard dat het overleefd heeft gewoon aan de hand weg gevoerd worden, op 4 benen. Lijkt me lastig als er 4 benen gebroken zijn

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:18

Op de beelden op de website van Omroep Zeeland, zie je dat het onderbeen van het overleden paard er naast ligt, echt een verschrikkelijk gezicht, helemaal omdat het dier daar nog een poging doet om overeind te komen :\