LindyH schreef:Bloodymary schreef:Het geval van die schadevergoedingen was in principe al opgelost zoals ik het lees. Normaal gesproken valt dat gewoon onder je wa-verzekering en lijden de eigenaren van het paard daar verder niet echt van.
Misschien is het juist hun WA-verzekering die de aansprakelijkheid niet accepteert en daarom in beroep gaat.
Exactly! Zo klinkt het meer. En ik weet niet wat jullie denken bij schadevergoeding, zakken vol geld of zo, maar ik denk dat het gewoon gaat om de motorschade, begrafeniskosten etc. Dus echt materiele schade.

). Toch kunnen ze zeker wel aansprakelijk gesteld worden, en dat geldt voor heel veel meer dingen. Het gaat niet om de vraag of iemand het had
In paniek gaat elk paard zowat overal doorheen of overheen. Paard van de buren sprong over zeer solide hekwerk van 1.70m en liet dat helemaal heel. We leren ze tenslotte zelf te springen... En hoewel ze gelukkig liever lui dan moe zijn op dat vlak, zullen ze hun verworven vaardigheden wel gebruiken als ze denken die echt nodig te hebben. Om idd nog maar te zwijgen van het stijgend aantal gevallen waarbij de paarden gewoon losgelaten werden of de omheining vernield door vandalen? En dan ben je als eigenaar nog verantwoordelijk???
)
Ik heb dus een zeer stevig hekwerk. Van gewone palen (2 maal) horizontaal en sstevige 20x20 palen verticaal. Een zeer stevig hek, afgesloten met een dikke balk en een ijzere 'slagboom' met daar doorheen een slot (ja, ik ben bang dat mn paardjes gejat worden
) maar die ruin van mijn moeder is met dat logge lichaam net zo lang gaan douwen tot alles knapte.....