'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:20

Mister_m: Zal het PS niet gaan om de kwalificatiewedstrijden? Als dit geen kwalificatiewedstrijd is, dan hebben beide er weinig aan.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:29

Janine1990 schreef:
Mister_m: Zal het PS niet gaan om de kwalificatiewedstrijden? Als dit geen kwalificatiewedstrijd is, dan hebben beide er weinig aan.

België had geen kwalificatiewedstrijden. De kwalificatie betrof 2 maal een bepaalde percentage te rijden op internationale wedstrijden en dire ruiter deden dat. Stefan, jeroen en philippe. enekele ruiters behaalden slechts één keer het percentage van 68% waaronder Claudia, Peter en Fanny. In algemeen overleg heeft de commisie beslist dat de reserve voor de drie de combinatie zou zijn die op dat moment het sterkst bezig was en op dat moment was het Claudia met haar sterke prestaties in HicksteaNormaal gingen er maar drie dressuurruiters gaan en was Claudia reserve mocht er een ruiter of paard van deze drie geblesseerd geraken. Daar er vorige week een evnetingruiter en een enduranceruiter uitvielen en hiervoor geen reserven waren. En alle regelingen getroffen waren voor deze ruiter kwam er plaats vrij op het vliegtuig.
Dan slechts heeft de Bond (en niet de dressuurcommisie) beslist dat er een vierde dressuurruiter mee mocht naar Kentucky. Dus ook voor Claudia was het een hele verrasing toen ze maandag vernam dat ze morgen toch vertrekt naar Kentucky.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:31

Is het Peter Spahn ooit beloofd dat hij mee mocht?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:47

@Mister_m

Bedankt voor de uitleg.
Was zelf in Aken voor de landenwedstrijd en weet bijna zeker dat Claudia daar ook boven Peter eindigde. Dus op recente vorm wint zij het zou ik zeggen.

Waarom gaat Vicky Smits eigenlijk niet mee, die behaalt toch hoge scores dus zou zich geplaatst moeten hebben. Is er iemand hier die de reden weet?

Edit: Ik was natuurlijk als toeschouwer in Aken, niet om mee te doen. ;)
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 18-09-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:47

Mijn mening:

Beetje stom van Peter om dit nu zo te spelen. Denk niet dat hij er erg veel mee gaat bereiken.
En je hoort het verhaal idd ook maar van 1 kant. Je weet nooit hoe de andere kant van het verhaal eruit ziet.
Snap best dat sommigen daar nogal 'gefrustreerd' op kunnen reageren, maar er staat nergens vermeld dat hij ten nadele van het ras niet mee mag.
Het is en blijft een moeilijke situatie en ik ben ook van mening: Waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld. :o

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:49

zitake schreef:
Op gebied van topsport zal Belgie nooit de top halen, simpelweg door zo'n dingen. Ze hebben er verre van systeem inzitten.

U vergeet Clijsters en Henin?
U vergeet Luc Van Lierde?
U vergeet Tom Boonen, Philip Gilbert, Johan Museeuw, Eddy Merckx,...?

Laten we veralgemeningen achterwege laten aub...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:50

Hermelientje schreef:
Waarom gaat Vicky Smits eigenlijk niet mee, die behaalt toch hoge scores dus zou zich geplaatst moeten hebben. Is er iemand hier die de reden weet?

Ik dacht dat Vicky geblesseerd was?

Want inderdaad, mocht deze combinatie fit zijn was er geen enkele discussie mogelijk!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:50

Hermelientje schreef:
@Mister_m

Bedankt voor de uitleg.
Was zelf in Aken voor de landenwedstrijd en weet bijna zeker dat Claudia daar ook boven Peter eindigde. Dus op recente vorm wint zij het zou ik zeggen.

Volgens ik vernam heeft vicky een operatie gehad waardoor ze er een tijdje uitlag. Indien dit niet was gebeurt was zij normaal wel een cirtitude in het team

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:10

s0173957 schreef:
Hermelientje schreef:

Ik dacht dat Vicky geblesseerd was?

Want inderdaad, mocht deze combinatie fit zijn was er geen enkele discussie mogelijk!

Dat dacht ik ook al want met haar erbij zou het Belgische team er op papier goed uitzien.

Ik realiseer me nu dat ik het fout had over Aken. Peter Spahn was wel laatste daar maar Claudia startte toen helemaal niet in de landenwedstrijd. Dus dan kan ik me wel een beetje voorstellen hoe teleurgesteld hij zich nu voelt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:11

Las het in de krant, en vind het echt ontzettend kinderachtig..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:21

Erg jammer dat het zo moet gaan.

Er zijn er hier die zeggen dat het stom is het via de pers te gaan uitvechten maar hebben jullie eraan gedacht dat de pers ook hem kan hebben benadert om uitleg en dat zei dan ook nog eens daarna pas teksten gaan schrijven en dit dus heel goed anders gezegd kan zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:57

s0173957 schreef:
zitake schreef:
Op gebied van topsport zal Belgie nooit de top halen, simpelweg door zo'n dingen. Ze hebben er verre van systeem inzitten.

U vergeet Clijsters en Henin?
U vergeet Luc Van Lierde?
U vergeet Tom Boonen, Philip Gilbert, Johan Museeuw, Eddy Merckx,...?

Laten we veralgemeningen achterwege laten aub...

paardentopsport dan ;). Op ander vlak doen ze het heel goed idd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:07

U vergeet Jos Verbeeck, momenteel nog steeds een van de beste en bekendste drivers van Europa? Oa 4x de Prix d'Ameriques gewonnen (en een echte gangster!)...

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:24

mister_m schreef:
Hermelientje schreef:
@Mister_m

Bedankt voor de uitleg.

Volgens ik vernam heeft vicky een operatie gehad waardoor ze er een tijdje uitlag. Indien dit niet was gebeurt was zij normaal wel een cirtitude in het team

Vicky is inderdaad geopereerd aan haar knie.
Spijtig dat zij niet mee kan, maar ze zal haar kans in Londen hopelijk nog wel krijgen

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:32

En met die mentaliteit gaat België dus nooit potten kunnen breken op internationaal dressuurvlak! :-S

Soms is het pijnlijk te moeten toegeven dat ik zelf Belg ben. Ach ja, sterkte alvast voor Peter!

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:51

tegen zulk soort dingen kan ik echt niet.. oneerlijk.. echt zwak gewoon dat ze het hem niet gunde.. ik weet neit hoor maar van wat ik hier lees heeft hij met dat paard toch echt goeie resutaten gereden dan licht het toch zeker niet aant paard :?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:12

Erg jammer voor hem, hij was ook op HE en ik vond hem erg leuk rijden en het leek me een symphatieke man...

donner5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:19

het is zeer spijtig dat Peter zo laag door de bocht gaat
heb verschillende vergelijkingen opgezocht
- HINCKSTEAD GP PETER 65.530
CLAUDIA 66.470
- AACHEN GP PETER 62.888
CLAUDIA 63.340
- ROTTERDAM GP PETER 65.140
CLAUDIA 64.620
dwz dat CLAUDIA 2X voor PETER is geeindigd
(geen grote verschillen)
ik begrijp hem ook niet dat hij Claudia zo afbreekt en
verklaard dat zij wedstrijden uitkiest waar geen grote
namen deelnemen (WAAR RIJDT PETER DAN ZELF ?)

WAT IK MIJ WEL AFVRAAG IS WAAROM PETER IN AUGUSTUS
NIET HEEFT DEELGENOMEN AAN HET BELGISCH KAMPIOENSCHAP
TERWIJL HIJ AANWEZIG WAS EN IN DE LICHTE TOER HEEFT GEREDEN

CLAUDIA HEEFT DAAR DEELGENOMEN EN WEL MET VOLGENDE RESULTATEN
- GP 66.213
- GPS 65.708
- GP KUS 67.750

dit zou ook weleens de reden kunnen zijn waarom zij Peter niet hebben genomen en Claudia wel

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:32

donner5 schreef:
het is zeer spijtig dat Peter zo laag door de bocht gaat
heb verschillende vergelijkingen opgezocht
- HINCKSTEAD GP PETER 65.530
CLAUDIA 66.470
- AACHEN GP PETER 62.888
CLAUDIA 63.340
- ROTTERDAM GP PETER 65.140
CLAUDIA 64.620
dwz dat CLAUDIA 2X voor PETER is geeindigd
(geen grote verschillen)
ik begrijp hem ook niet dat hij Claudia zo afbreekt en
verklaard dat zij wedstrijden uitkiest waar geen grote
namen deelnemen (WAAR RIJDT PETER DAN ZELF ?)

WAT IK MIJ WEL AFVRAAG IS WAAROM PETER IN AUGUSTUS
NIET HEEFT DEELGENOMEN AAN HET BELGISCH KAMPIOENSCHAP
TERWIJL HIJ AANWEZIG WAS EN IN DE LICHTE TOER HEEFT GEREDEN

CLAUDIA HEEFT DAAR DEELGENOMEN EN WEL MET VOLGENDE RESULTATEN
- GP 66.213
- GPS 65.708
- GP KUS 67.750

dit zou ook weleens de reden kunnen zijn waarom zij Peter niet hebben genomen en Claudia wel

Peter was wel degelijk aanwezig op het BK maar heeft 's morgens beslist om niet meerdeel te nemen daar hij vond dat zijn paard niet 100% en te zenuwachtig was en nog moest dekken. Daardoor heeft hij met zijn ander paard enkel deelgenomen aan de lichte tour proeven is hij daarna vertrokken

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:37

ok, dat is natuurlijk ook geen referentie voor Kentucky natuurlijk, zal ook wel in de oren van de bond terecht gekomen zijn denk ik dan

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:39

de nominaties voor Kentucky waren toen wel al gegeven. Drie + één reserve

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:41

ach, ok, wist ik niet..... moet beter opletten, haha

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:43

wel raar dat men nu met dit bericht uitkomt ipv toen. Waarschijnlijk had men niet verwacht dat Claudia zou mogen afreizen (dit door het uitvallen van paarden in andere disciplines) en nu komt nartuurlijk het met slijk smijten buiten.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:48

Na dit bericht te hebben gelezen ben ik toch van mening, de paardensport is een sport waar veel mensen niet eerder word behandeld. En zeker als je een fjord, fries,haflinger of iets anders hebt.
Vroeger toen ik 10 jaar was, reed ik wedstrijden op mijn 1e pony kruising ijsland new forest, en als ik een wedstrijd won werd er geklaagd bij de jury omdat mijn paard te dik in zn vacht stond ofzo! of dat mijn paard niet duur genoeg was een stomme kruising.. ja ja... Deze man heeft het zeer verdiend om te gaan, waarom laten ze hem niet? Friezen zijn juist moeilijker om dressuurmatig te rijden op top niveau, snappen ze dan niet hoe goed deze ruiter is? Zonde Zonde...

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:55

dediscussie hier is hier eigenlijk niet over peter wel of niet maar friezenfans die een fries willen in Kentucky.

In nederland zijn er ook genoeg ruiters die waarschijnlijk naar het WEG wouden gaan maar naast de selectie hebben gegrepen. Maar hoor je hen met slijk smijten Nee. De selectie is gemaakt over een grote week begint het WEG laat ons allemaal supporteren en genieten van het paardespectakel en laat de ruiter die niet mogen meegaan zijn dit een extra stimulans geven om het te proberen waar te maken voor london. En als de resultaten er internationaal zijn dan kunnen ze toch niet meer om hen omheen. Want dit is een uitzichtloze discussie.