Attitude schreef:Het zullen wel zn slechte paarden zijn die sowieso afgemaakt zullen moeten worden ivm gezondheidsproblemen.
Je kunt van alles over hem zeggen, en hem veel verwijten ,maar niet dat hij slechte paarden heeft.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LindyH schreef:Ik ken deze man niet, maar ik weet wel dat je het ministerie niet nodig hebt om waarde aan je paarden te geven. Je kunt gewoon een stamboek oprichten en zelf papieren bij de paarden uitgeven. Die papieren worden pas wat waard als er vraag naar is.
Papieren hoeven helemal niet per se aan het paspoort gekoppeld te worden. Er zijn genoeg stamboeken waarbij dit volledig los van elkaar staat of stond.
Electra63 schreef:Ik kom wel eens op zijn forum, daar maken ze elkaar ook af.
Hij komt op mij over als een gefrustreerd mannetje.
Volgens mij is het aandachttrekkerij en (hoop ik) meent hij er niets van.
Cayenne schreef:Het PVE verstrekt in opdracht van het Ministerie van LNV de erkenning van paardenstamboeken in Nederland. Zonder deze goedkeuring mag een stamboek zelf geen paspoorten uitgeven. Het EASP strijdt al acht jaar voor erkenning, maar volgens de PVE voldoet het stamboek niet aan de reglementen. Karel de Lange vindt het onbegrijpelijk dat het stamboek in veel Europese landen is erkend, maar niet in Nederland: “De PVE wijzigt steeds de regels en meet per stamboek met verschillende maten. De regels komen ook niet overeen met de EU-reglementen, zo vragen ze zelfs om de stokmaat van veulens.” Op dit moment loopt er nog een aanvraag tot erkenning bij de PVE, maar de uitslag laat op zich wachten. “Ze zijn er al maanden mee bezig.” Volgens De Lange had hij al eind mei uitsluitsel moeten krijgen.
Senja_x schreef:Sorry to say maar er zitten hier mensen met een persoonlijke frustratie aangaand Karel de Lange. Gelukkig ken ik die mensen en weet hun beweegredenen.
Het gaat om de actie en waarom. Het PVE heeft een Europese rechtszaak verloren en houden een zogenaamde Japanse inspectie. (gewoon op de kade laten staan tot het niks meer waard is) Daarbij geeft Karel zelf ook al aan dat de overheid bezig is een registratie systeem voor paarden in het leven te roepen zodat ze straks fijn heffingen op jullie paarden gaan heffen (het is nog niet duur genoeg). Daarbij komt ook nog dat de paarden die niet bij officiële stamboeken zijn ingeschreven geen afstamming meer mogen hebben en deze gaan dan gewoon linea recta naar de salami.
I.p.v. Je persoonlijke frustratie aan de kant te zetten en te kiezen voor de paarden kies je niet voor je paarden en ben je gewoon het haasje. Wie of wat dit zegt doet niet ter zake het is een statement die gaat over de gehele populatie en registratie. Nog minder mensen zullen paarden kunnen en mogen houden en dat is zeer goed voor de afzet en sport. De nu zo goede paardenmarkt (kuch kuch) gaat nog beroerder worden we gaan op achterstand gesteld worden in concurrentie met de rest van de wereld omdat de aandacht voor de paarden fokkerij gaat afnemen. De grote stallen zullen niet meer hengsten kunnen kopen van kleine fokkerijtjes want die zullen worden geelimineerd. De overheid krijgt weer een stukje grip op de gewone burger en trekt de halsband nog verder dicht.
Denk daar maar eens over na.
Senja_x schreef:I.p.v. Je persoonlijke frustratie aan de kant te zetten en te kiezen voor de paarden kies je niet voor je paarden en ben je gewoon het haasje.
Citaat:Wie of wat dit zegt doet niet ter zake het is een statement die gaat over de gehele populatie en registratie. Nog minder mensen zullen paarden kunnen en mogen houden en dat is zeer goed voor de afzet en sport.
Citaat:De nu zo goede paardenmarkt (kuch kuch) gaat nog beroerder worden we gaan op achterstand gesteld worden in concurrentie met de rest van de wereld omdat de aandacht voor de paarden fokkerij gaat afnemen.
Citaat:De grote stallen zullen niet meer hengsten kunnen kopen van kleine fokkerijtjes want die zullen worden geelimineerd. De overheid krijgt weer een stukje grip op de gewone burger en trekt de halsband nog verder dicht.
Citaat:Daarbij komt ook nog dat de paarden die niet bij officiële stamboeken zijn ingeschreven geen afstamming meer mogen hebben en deze gaan dan gewoon linea recta naar de salami.
Citaat:het wordt tijd dat de halsband van karel iets verder dicht wordt getrokken.
het is een schande dat je zo'n "persoon" durft te verdedigen.
Citaat:I verdedig niemand ik probeer wel te snappen waarom en ga zonder enige emotie in dit verhaal. Karel hoef ik niet te verdedigen dat doet die lekker zelf maar. Ik schets alleen waarom en niks meer en niks minder.
Emoties in deze kanje helemaal niet gebruiken en zijn volkomen waardeloos. Natuurlijk zou ik het vreselijk vinden als paarden om dit soort redenen worden afgemaakt maar ik kan je verzekeren op de slacht gaan ze voor minder redenen weg op dit moment. The bigger picture is dat als de PVE zijn zin krijgt nog veel meer paarden linea recta de salami of de kroketten in gaan dan worden het net kleine shets die gewoon op transport richting Italie gaan. Mooi beeld is dat Karel heeft denk ik willen aantonen dat dit wel staat te gebeuren met die regelzuchtige PVE club.
Denk je nu echt dat hier iemand gaat vertellen dat die zijn paard om economische redenen ff aflevert bij Nijkerk papierloos zonder stamboek wordt het alleen maar meer nijpender en gaat het nog veel makkelijker dan dat dat nu gaat.
Dit verhaal gaat niet over Karel en zijn acties dit gaat over de toekomst van leuke paarden die geen papier hebben en gewoon als waste product worden afgevoerd. Karel kan dan een klootzak wezen maar hij toont wel aan waar de knelpunten zitten waar je straks mee te maken kan krijgen.
Senja_x schreef:Ach wat ik doe met mijn paarden dat maak ik zelf uit. In iedergeval breng ik ze niet naar de slacht. Hoe karel zijn opmerkingen maakt moet die helemaal zelf weten, daar heb ik niks mee te maken. Als jij niet wil zien wat die wil aantonen prima ik probeer alleen wel te laten zien hoe en wat en wie en waar.
Hoe lang je mee draait zegt helemaal niks totaal niks. Je hebt trouwens geen idee waarover je praat. Je kent me niet eens en weet verdomd weinig van mij af. Aan het einde van dit jaar loopt mijn lidmaatschap KWPN af en die wordt ook niet verlengt. Ik fok wat anders dan dat hun willen zien ik nou prima hun goed recht.
Ik vermaak me prima ik wil alleen wel onafhankelijk kunnen denken en doen. Ik kan binnen het KWPN niet vinden wat ik zoek en dan moet je opstappen. Voor mij is maar een ding belangrijk en dat is de sport. Ik ben lekker relaxt naar goede resultaten aan het werken en gelukkig heb ik een prima team dat met mij mee werkt. Na week 40 zullen we zien hoe het ervoor staat.
Over Zoer gesproken een geweldige kerel met verstand van paarden. Meer dan 35 internationale springpaarden komen uit zijn stallen en ik denk dat er maar heel weinig dat kunnen zeggen. Ik mag nog niet in de schaduw staan van deze man en zijn zoon wat een team is dat. Ik vergelijk me nooit met iemand want ik ben ik en ik doe het op mijn eigen manier, als ik advies nodig heb dan vraag ik dat wel aan kenners.
bijdehandje1 schreef:Maar als je zover gaat, je eigen paarden en fokprodukten te laten offeren voor je eigen idealen, dan denk ik...