Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:32

Attitude schreef:
Het zullen wel zn slechte paarden zijn die sowieso afgemaakt zullen moeten worden ivm gezondheidsproblemen.

Je kunt van alles over hem zeggen, en hem veel verwijten ,maar niet dat hij slechte paarden heeft.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:34

ik vind dat zo'n iemand beter zichzelf iets kan aandoen.. wat is het volgende waarmee hij gaat dreigen als hij zn zin niet krijgt??

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:40

ik heb deze man ooit s aan het woord gehoord en gezien op een nrps vergadering en toen vond ik m al apart en had moeite om naar m te luisteren,zo irriteerde hij mij...dit past wel bij m
maar zijn paarden zijn wel erg mooi :o

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:44

Ik ken deze man niet, maar ik weet wel dat je het ministerie niet nodig hebt om waarde aan je paarden te geven. Je kunt gewoon een stamboek oprichten en zelf papieren bij de paarden uitgeven. Die papieren worden pas wat waard als er vraag naar is.

Papieren hoeven helemal niet per se aan het paspoort gekoppeld te worden. Er zijn genoeg stamboeken waarbij dit volledig los van elkaar staat of stond.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:57

amaze schreef:
Attitude schreef:
Het zullen wel zn slechte paarden zijn die sowieso afgemaakt zullen moeten worden ivm gezondheidsproblemen.

Je kunt van alles over hem zeggen, en hem veel verwijten ,maar niet dat hij slechte paarden heeft.

Kom op zeg!

Grotendeels heel gewone paarden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:58

LindyH schreef:
Ik ken deze man niet, maar ik weet wel dat je het ministerie niet nodig hebt om waarde aan je paarden te geven. Je kunt gewoon een stamboek oprichten en zelf papieren bij de paarden uitgeven. Die papieren worden pas wat waard als er vraag naar is.

Papieren hoeven helemal niet per se aan het paspoort gekoppeld te worden. Er zijn genoeg stamboeken waarbij dit volledig los van elkaar staat of stond.

zou het echt zo simpel zijn ? nee daar geloof ik niet in ,voor alles is een regelgeving en deze man is wel zo gedreven dat ie het hoogste haalbare wil ,net zo erkend als het kwpn en de nrps en al dat soort 'koplopers' en niet alsof

Anoniem

Re: Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:13

Koploper word je niet door een papiertje, maar door reputatie, eentje die hij bij voorbaat al heeft verkloot.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:14

Electra63 schreef:
Ik kom wel eens op zijn forum, daar maken ze elkaar ook af.
Hij komt op mij over als een gefrustreerd mannetje.
Volgens mij is het aandachttrekkerij en (hoop ik) meent hij er niets van.

Op dat forum worden leden die hem het vuur te na aan de sloffen leggen ook geëxecuteerd....
Alleen leden die in zijn straatje praten zijn welkom. Zodra er wat tegengas is, word je geëlimineerd.
En dat gaat met een beleid met willekeur.
Waar met meer dan twee maten gemeten wordt...

Cayenne schreef:
Het PVE verstrekt in opdracht van het Ministerie van LNV de erkenning van paardenstamboeken in Nederland. Zonder deze goedkeuring mag een stamboek zelf geen paspoorten uitgeven. Het EASP strijdt al acht jaar voor erkenning, maar volgens de PVE voldoet het stamboek niet aan de reglementen. Karel de Lange vindt het onbegrijpelijk dat het stamboek in veel Europese landen is erkend, maar niet in Nederland: “De PVE wijzigt steeds de regels en meet per stamboek met verschillende maten. De regels komen ook niet overeen met de EU-reglementen, zo vragen ze zelfs om de stokmaat van veulens.” Op dit moment loopt er nog een aanvraag tot erkenning bij de PVE, maar de uitslag laat op zich wachten. “Ze zijn er al maanden mee bezig.” Volgens De Lange had hij al eind mei uitsluitsel moeten krijgen.

Na dit bericht kom ik definitief tot de conclusie dat deze man niet serieus genomen moet worden. Het is echt té triest als je je zo laat kennen...
Laatst bijgewerkt door polly2 op 14-09-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:15

Het PVE zal vast op de hoogte zijn van zijn CV en dit fokclubje daarom niet willen herkennen, vrees ik.
Knoeierij met dekbewijzen, rellen en toestanden binnen het IHW, zijn eigen paarden keuren en hij in functie als keurmeester. Zich uitgeven als voorzitter van een stamboek, waar hij al uit was gewipt, maar nog wel het briefpapier van dat stamboek gebruiken. Dit is maar een tipje van de sluier.
Ik zou het heel logisch vinden, dat het PVE hem om die reden geen erkenning wil toekennen.

Om zijn heksenjachten op engelse volbloeds, het KWPN (die hem ook uit hebben gebraakt) en de hedendaagse dressuurtop nog maar even niet te noemen.
Echt een geval van jammer, deze man.
Ik vind het slap, dat hij dreigt. Hij zou meer "bewondering" krijgen, als hij nu al met een dood paard aan kwam bij het PVE. Dan wel zelf geschoten, natuurlijk.

P.S. ergens zegt een knagend stemmetje, dat hij misschien zelf de paspoortafgifte in handen wil leggen van zijn fokcluppie?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:21

:') Lachen die man.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:23

Ik lach nog meer als hij het echt doet :P

Maar, aan de andere kant. Soms lees je over familiedrama's. Iemand die zijn hele gezin koud maakt. Bij mensen die stukken versturen als wat Karel heeft gedaan, ga je toch denken, dat een Karel daar niet ver meer vanaf is.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:34

Sorry to say maar er zitten hier mensen met een persoonlijke frustratie aangaand Karel de Lange. Gelukkig ken ik die mensen en weet hun beweegredenen.

Het gaat om de actie en waarom. Het PVE heeft een Europese rechtszaak verloren en houden een zogenaamde Japanse inspectie. (gewoon op de kade laten staan tot het niks meer waard is) Daarbij geeft Karel zelf ook al aan dat de overheid bezig is een registratie systeem voor paarden in het leven te roepen zodat ze straks fijn heffingen op jullie paarden gaan heffen (het is nog niet duur genoeg). Daarbij komt ook nog dat de paarden die niet bij officiële stamboeken zijn ingeschreven geen afstamming meer mogen hebben en deze gaan dan gewoon linea recta naar de salami.

I.p.v. Je persoonlijke frustratie aan de kant te zetten en te kiezen voor de paarden kies je niet voor je paarden en ben je gewoon het haasje. Wie of wat dit zegt doet niet ter zake het is een statement die gaat over de gehele populatie en registratie. Nog minder mensen zullen paarden kunnen en mogen houden en dat is zeer goed voor de afzet en sport. De nu zo goede paardenmarkt (kuch kuch) gaat nog beroerder worden we gaan op achterstand gesteld worden in concurrentie met de rest van de wereld omdat de aandacht voor de paarden fokkerij gaat afnemen. De grote stallen zullen niet meer hengsten kunnen kopen van kleine fokkerijtjes want die zullen worden geelimineerd. De overheid krijgt weer een stukje grip op de gewone burger en trekt de halsband nog verder dicht.

Denk daar maar eens over na.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:40

Senja_x schreef:
Sorry to say maar er zitten hier mensen met een persoonlijke frustratie aangaand Karel de Lange. Gelukkig ken ik die mensen en weet hun beweegredenen.

Het gaat om de actie en waarom. Het PVE heeft een Europese rechtszaak verloren en houden een zogenaamde Japanse inspectie. (gewoon op de kade laten staan tot het niks meer waard is) Daarbij geeft Karel zelf ook al aan dat de overheid bezig is een registratie systeem voor paarden in het leven te roepen zodat ze straks fijn heffingen op jullie paarden gaan heffen (het is nog niet duur genoeg). Daarbij komt ook nog dat de paarden die niet bij officiële stamboeken zijn ingeschreven geen afstamming meer mogen hebben en deze gaan dan gewoon linea recta naar de salami.

I.p.v. Je persoonlijke frustratie aan de kant te zetten en te kiezen voor de paarden kies je niet voor je paarden en ben je gewoon het haasje. Wie of wat dit zegt doet niet ter zake het is een statement die gaat over de gehele populatie en registratie. Nog minder mensen zullen paarden kunnen en mogen houden en dat is zeer goed voor de afzet en sport. De nu zo goede paardenmarkt (kuch kuch) gaat nog beroerder worden we gaan op achterstand gesteld worden in concurrentie met de rest van de wereld omdat de aandacht voor de paarden fokkerij gaat afnemen. De grote stallen zullen niet meer hengsten kunnen kopen van kleine fokkerijtjes want die zullen worden geelimineerd. De overheid krijgt weer een stukje grip op de gewone burger en trekt de halsband nog verder dicht.

Denk daar maar eens over na.

het wordt tijd dat de halsband van karel iets verder dicht wordt getrokken.

het is een schande dat je zo'n "persoon" durft te verdedigen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:41

Heb m ff op google gezocht......... intressant verleden heeft die man. Een ding moet ik m nageven.... hij is niet dom! Alleen wel dom genoeg om dit soort berichten in de pers te krijgen.
Met een beetje zoeken heb je uren leeswerk over hem. Ik kende zijn naam wel maar had niet echt een idee van wat hij nu precies doet. Beetje een dubbele persoonlijkheid. Ik lees nog even verder, sommige punten van deze man vind ik echt zo slecht nog niet. Maar volgens mij heb ik alleen het topje van de ijsberg nog maar gevonden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:51

Senja_x schreef:
I.p.v. Je persoonlijke frustratie aan de kant te zetten en te kiezen voor de paarden kies je niet voor je paarden en ben je gewoon het haasje.

You're funny! :))

Als Karel de Lange nou echt voor de paarden kiest schreef hij ze in bij het KWPN. Het B-register moet toch kunnen. Anders hebben ze vast meer dan genoeg Arabisch bloed om bij het NRPS ingeschreven te worden.

Citaat:
Wie of wat dit zegt doet niet ter zake het is een statement die gaat over de gehele populatie en registratie. Nog minder mensen zullen paarden kunnen en mogen houden en dat is zeer goed voor de afzet en sport.

Je vindt dat het een statement is om elke week een paard af te schieten?
M.a.w. wat wil je met deze zin zeggen?

Citaat:
De nu zo goede paardenmarkt (kuch kuch) gaat nog beroerder worden we gaan op achterstand gesteld worden in concurrentie met de rest van de wereld omdat de aandacht voor de paarden fokkerij gaat afnemen.

En jij denkt dat een heel klein fokkerijtje als die van Karel de Lange daar invloed op heeft?

Citaat:
De grote stallen zullen niet meer hengsten kunnen kopen van kleine fokkerijtjes want die zullen worden geelimineerd. De overheid krijgt weer een stukje grip op de gewone burger en trekt de halsband nog verder dicht.

Wat heeft dit te maken met bovenstaande? Er worden nog steeds op grote schaal paarden gefokt. Dat dat in de toekomst niet meer bij het EASP gebeurt zal aan de paardenhandel weinig veranderen. Het EASP speelt toch al niet zo'n grote rol in de sport en fokkerij.
Citaat:
Daarbij komt ook nog dat de paarden die niet bij officiële stamboeken zijn ingeschreven geen afstamming meer mogen hebben en deze gaan dan gewoon linea recta naar de salami.

Dan moet je ze inschrijven in een stamboek wat wel officieel is. Problem solved!

En je maakt mij niet wijs dat er echt goede paarden in de salami gaan omdat er geen papier bijzit.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:57

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:00

Geniaal en totaal gestoord liggen heel dicht bij elkaar.
Het PVE verbiedt niet om paarden naar de slacht te brengen, die gaan niet wakker liggen als Karel zijn paarden naar de slacht doet.

Ik vraag me af, wat hij doet, als straks zijn eigen paarden op zijn. Als hij zijn zin niet krijgt, staat er nog altijd zijn belofte om elke week een paard te doden.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:10

Nou nou dat blijkt maar weer wat een echte paardenman het hier dan weer betreft... NOT! Wat een ziekelijk dreigement zeg sorry... :(

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 02:04

Bij het KWPN en bij het NRPS heeft hij zijn glazen al lang geleden zelf ingegooid. Die zien hem aankomen. Maar ja, dan ga je toch gewoon je eigen paarden doodmaken. Monty Roberts omschreef dit ooit als "zandkasteel-syndroom".

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 02:13

Citaat:
het wordt tijd dat de halsband van karel iets verder dicht wordt getrokken.

het is een schande dat je zo'n "persoon" durft te verdedigen.

I verdedig niemand ik probeer wel te snappen waarom en ga zonder enige emotie in dit verhaal. Karel hoef ik niet te verdedigen dat doet die lekker zelf maar. Ik schets alleen waarom en niks meer en niks minder.

Emoties in deze kanje helemaal niet gebruiken en zijn volkomen waardeloos. Natuurlijk zou ik het vreselijk vinden als paarden om dit soort redenen worden afgemaakt maar ik kan je verzekeren op de slacht gaan ze voor minder redenen weg op dit moment. The bigger picture is dat als de PVE zijn zin krijgt nog veel meer paarden linea recta de salami of de kroketten in gaan dan worden het net kleine shets die gewoon op transport richting Italie gaan. Mooi beeld is dat Karel heeft denk ik willen aantonen dat dit wel staat te gebeuren met die regelzuchtige PVE club.

Denk je nu echt dat hier iemand gaat vertellen dat die zijn paard om economische redenen ff aflevert bij Nijkerk papierloos zonder stamboek wordt het alleen maar meer nijpender en gaat het nog veel makkelijker dan dat dat nu gaat.

Dit verhaal gaat niet over Karel en zijn acties dit gaat over de toekomst van leuke paarden die geen papier hebben en gewoon als waste product worden afgevoerd. Karel kan dan een klootzak wezen maar hij toont wel aan waar de knelpunten zitten waar je straks mee te maken kan krijgen.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 03:06

Karel heeft wel degelijk aangekondigd zijn paarden te gaan offeren als hij zijn zin niet krijgt, Senja. En hoe kom je bij emoties, het is Karel die speelt op de emoties van mensen met zijn aankondigingen en dan zeg ik, hou hem vooral niet tegen. Karel heeft al een keer de kluit belazerd met allemaal papieren toestanden en wie dat doet moet op de blaren zitten.
Als hij eieren voor zijn geld koos, dan schreef hij zijn paarden in bij het NRPS, maar daar heeft hij zoveel ruiten in gegooid dat ze hem aan zien komen. Plus dat hij nooit ergens excuses voor gaat aanbieden, ook al was hij nog zo fout. De enige die uit emotie zit te schreeuwen is Karel.

Laat hem gaan. Van mij mag hij zijn eigen paarden op eten.

Over slachten heb je even de plank mis, Senja met je opmerking over slachtpaarden verkopen naar Italie. In Belgie betalen ze meer voor je slachtpaard.

Goede gebruikspaarden zijn echter nog steeds duurder dan een slachtpaard, zelfs als je dat naar Belgie uitvoert is 900 á 1000 wel de max. Een goed gebruikspaard doet nog altjid het dubbele. Maar blijkbaar die van Karel niet want hij gaat ze doodmaken. Mooi stuk bevestiging toch?

De enige Nederlander mét schijt aan alle stamboeken en mét succes is Arend Zoer, in combinatie met Albert, zijn zoon.
Maar deze heren hebben ten eerstens iets meer fatsoen en komen ten tweede met paarden die kunnen evenaren met de wereldtop.
Dat kunnen Karels en Senja's nog niet zeggen. Terwijl ze toch wel op een leeftijd zijn, dat ze op hetzelfde level zouden moeten opereren.
Senja, met wat Karla bloed kom je er niet, en al helemaal niet, als je als een gestoord konijn her en der je afzet tegen alles wat los en vast zit en wat meer weet dan jij. Tenslotte draai je nog maar zeer kort mee in deze wereld en je denkt dat je alles al weet, maar ho maar.
En Karel, het KWPN heeft hem ten eerste aan de kant gezet. Daarna het NRPS en toen het IHW. Ik publiceer nu geen geheime info, dit is allemaal overal op Internet na te lezen.

Iedereen die een beetje thuis is in de dressuur in de lage landen, weet dat Karel meerdere keren heeft geprobeerd ware heksenjachten te openen op o.a. Edward Gal, Anky van Grunsven en Sjef Jansen e.v.a.
Totilas is door hem ook her en der op Internet echt afgeslacht, dom praten tegen beter weten in want dit paard is wel dé representant van de door hem zo geprezen achterbeenstand (en daar had hij gelijk in)

Maar wat dit soort mensen nu doet, is een jihad tegen alles dat beter is, dan wat er bijvoorbeeld uit de stallen van meneer De Lange is voortgekomen. Het is gewoon jaloezie, en als De Lange zich een beetje had gedragen, had hij nog steeds een fijne taak gehad, hetzij bij het KWPN, hetzij bij het NRPS.
En ik hecht zelf erg veel belang aan goede moederlijnen maar met een prut hengst met een veel te dikke strot uit het bijvoorbeeld EASP verneuk je de boel alleen maar, Plus, krijg je bij erkende stamboeken een blauw papier, en terecht.
De Karel clan miept en piept. Maar een paard wat meer als de basis aan kon is er tot nu toe niet van gekomen.
Citaat:
I verdedig niemand ik probeer wel te snappen waarom en ga zonder enige emotie in dit verhaal. Karel hoef ik niet te verdedigen dat doet die lekker zelf maar. Ik schets alleen waarom en niks meer en niks minder.

Emoties in deze kanje helemaal niet gebruiken en zijn volkomen waardeloos. Natuurlijk zou ik het vreselijk vinden als paarden om dit soort redenen worden afgemaakt maar ik kan je verzekeren op de slacht gaan ze voor minder redenen weg op dit moment. The bigger picture is dat als de PVE zijn zin krijgt nog veel meer paarden linea recta de salami of de kroketten in gaan dan worden het net kleine shets die gewoon op transport richting Italie gaan. Mooi beeld is dat Karel heeft denk ik willen aantonen dat dit wel staat te gebeuren met die regelzuchtige PVE club.

Denk je nu echt dat hier iemand gaat vertellen dat die zijn paard om economische redenen ff aflevert bij Nijkerk papierloos zonder stamboek wordt het alleen maar meer nijpender en gaat het nog veel makkelijker dan dat dat nu gaat.

Dit verhaal gaat niet over Karel en zijn acties dit gaat over de toekomst van leuke paarden die geen papier hebben en gewoon als waste product worden afgevoerd. Karel kan dan een klootzak wezen maar hij toont wel aan waar de knelpunten zitten waar je straks mee te maken kan krijgen.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 03:48

Ach wat ik doe met mijn paarden dat maak ik zelf uit. In iedergeval breng ik ze niet naar de slacht. Hoe karel zijn opmerkingen maakt moet die helemaal zelf weten, daar heb ik niks mee te maken. Als jij niet wil zien wat die wil aantonen prima ik probeer alleen wel te laten zien hoe en wat en wie en waar.

Hoe lang je mee draait zegt helemaal niks totaal niks. Je hebt trouwens geen idee waarover je praat. Je kent me niet eens en weet verdomd weinig van mij af. Aan het einde van dit jaar loopt mijn lidmaatschap KWPN af en die wordt ook niet verlengt. Ik fok wat anders dan dat hun willen zien ik nou prima hun goed recht.

Ik vermaak me prima ik wil alleen wel onafhankelijk kunnen denken en doen. Ik kan binnen het KWPN niet vinden wat ik zoek en dan moet je opstappen. Voor mij is maar een ding belangrijk en dat is de sport. Ik ben lekker relaxt naar goede resultaten aan het werken en gelukkig heb ik een prima team dat met mij mee werkt. Na week 40 zullen we zien hoe het ervoor staat.

Over Zoer gesproken een geweldige kerel met verstand van paarden. Meer dan 35 internationale springpaarden komen uit zijn stallen en ik denk dat er maar heel weinig dat kunnen zeggen. Ik mag nog niet in de schaduw staan van deze man en zijn zoon wat een team is dat. Ik vergelijk me nooit met iemand want ik ben ik en ik doe het op mijn eigen manier, als ik advies nodig heb dan vraag ik dat wel aan kenners.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 04:12

Ik ken jou wel, al zeg jij van niet.
Maar al eet jij jouw paarden op, dan moet je dat zelf weten.
Ik hoop dat ze in dat geval lekker smaken. Welk stamboekvlees zou het lekkerst zijn?

Ik ben blij, dat je fokt wat je zelf wilt, en ik wens je toe dat je ooit boven de familie Zoer uit stijgt.
Het is wel komisch dat jij nu heel hard roept, dat je mij niet kent :P

ik ben niet tegen slachten. Al wil Karel zijn hele mini-imperium naar de dood brengen, mij een zorg.
Hij heeft het nu wel zover weten te krijgen dat hij binnenkort weer stamboekloos is. En dat ligt niet aan zijn kennis, want die is er genoeg. Het ligt aan andere zaken. Topfokkers uit maken voor criminelen en boeven, plus elk paard wat niet in zijn straatje past, elimineren oftewel executeren.
Hj vond het ook heel gewoon, om Marc Houtzager en Opium dood te wensen.
En wie het daar niet mee eens was, kon vertrekken van zijn praatgroepje.
Altijd beter weten, tegen beter weten in. Zonde.
Ik hoop maar voor zijn paarden, dat ze een snelle en humane dood tegemoet gaan, en geen martelgangen.

Maar als je zover gaat, je eigen paarden en fokprodukten te laten offeren voor je eigen idealen, dan denk ik echt, dat je rijp bent voor longstay TBS.
Uitheemse volkeren offeren dieren maar zij hebben nog niet eens stopcontacten, internet en televisie.
In ons tijdperk ben je knettegek wanneer je je eigen dieren gaat offeren.
k blijf erbij dat ik ook wil, dat hji zich hier aan houdt, dus graag foto's van Karel die het niet aan derden overlaat om zijn paarden te doden
Als hij echt op alle zenders wil komen en in alle dagbladen wiil staan, pak een geweer en doe je ding, Karel.
Plastic jassen heb ik ten overloede, handschoenen en mutsjes ook. Maar wees een kerel, als je je eigen dieren gaat neerknallen, ga dan zelf ook even het bloed weg wassen.
Senja_x schreef:
Ach wat ik doe met mijn paarden dat maak ik zelf uit. In iedergeval breng ik ze niet naar de slacht. Hoe karel zijn opmerkingen maakt moet die helemaal zelf weten, daar heb ik niks mee te maken. Als jij niet wil zien wat die wil aantonen prima ik probeer alleen wel te laten zien hoe en wat en wie en waar.

Hoe lang je mee draait zegt helemaal niks totaal niks. Je hebt trouwens geen idee waarover je praat. Je kent me niet eens en weet verdomd weinig van mij af. Aan het einde van dit jaar loopt mijn lidmaatschap KWPN af en die wordt ook niet verlengt. Ik fok wat anders dan dat hun willen zien ik nou prima hun goed recht.

Ik vermaak me prima ik wil alleen wel onafhankelijk kunnen denken en doen. Ik kan binnen het KWPN niet vinden wat ik zoek en dan moet je opstappen. Voor mij is maar een ding belangrijk en dat is de sport. Ik ben lekker relaxt naar goede resultaten aan het werken en gelukkig heb ik een prima team dat met mij mee werkt. Na week 40 zullen we zien hoe het ervoor staat.

Over Zoer gesproken een geweldige kerel met verstand van paarden. Meer dan 35 internationale springpaarden komen uit zijn stallen en ik denk dat er maar heel weinig dat kunnen zeggen. Ik mag nog niet in de schaduw staan van deze man en zijn zoon wat een team is dat. Ik vergelijk me nooit met iemand want ik ben ik en ik doe het op mijn eigen manier, als ik advies nodig heb dan vraag ik dat wel aan kenners.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:27

Ondanks mijn grenzeloze aversie tegen deze man heb ik eigenlijk best medelijden hoe KdeL als een Don Quichot ten strijde trekt tegen de windmolens die eigenlijk het PVE zijn. Na hem een aantal keren meegemaakt te hebben en heel veel commentaren van hem gelezen heb denk ik dat hij gewoon hulp nodig heeft.

Het EASP geeft gewoon stamboek papieren uit waar de aftekeningen en het chipnummer op staan. Daarbij wordt in het blanco paspoort een kopie van de stamboom gemaakt ( dat mag inderdaad niet ).

Als Karel echt afstammingen in zijn paspoorten wil hebben kan hij bij ieder erkend stamboek registreren.
Overigens begrijp ik niet waarom het EASP Frederiksborgers goedkeurd, paarden die zo van het fokdoel en/of gewenste afstamming afwijken dragen natuurlijk niet bij aan het verkrijgen van de erkenning.

Het EASP is ook niet erkend door het officiële Shagya studbook. Waarom moet de Nederlandse overheid het EASP dan erkennen?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:02

bijdehandje1 schreef:
Maar als je zover gaat, je eigen paarden en fokprodukten te laten offeren voor je eigen idealen, dan denk ik...

Ik zou het zelfs zo durven stellen dat hij zijn eigen idealen opoffert voor diezelfde idealen...

Voor wat ik er hier, en verder op het internet, over lees lijkt het mij niet zo'n fijn mannetje.
Hij wil, denk ik, gewoon de (paarden)geschiedenisboeken in gaan met een heel grote naam of een stamboek op zijn naam.
Ik vrees trouwens dat dat het grote probleem is: hij wil koste wat kost naam maken. Eerst proberen bij gevestigde waarden, waar hij opstapt wanneer blijkt dat ie te weinig invloed heeft, of waar hij er uit gegooid wordt wanneer blijkt dat ie te veel persoonlijke invloed wil laten gelden en daarbij nogal wild om zich heen gaat trappen...

Ik vraag mij trouwens ook af in hoeverre de paardensport, of paardenwereld in het algemeen, gebaat is bij alweer een nieuw stamboek/ras of wat dan ook. Ik ga zijn kennis niet in vraag stellen, want ik lees zowel van zijn voor- als van zijn tegenstanders dat ie kennis heeft. Dus misschien had ie gewoon in stilte en minder opvallend zijn kennis moeten gebruiken bij bestaande stamboeken, en had ie op lange termijn dan toch de erkenning (of roem) gekregen waar ie volgens mij zo zit naar te verlangen.