Illusion schreef:maar, niet stom bedoeld maar ben ik nou de enige die 't filmpje bekeken heeft en dit absoluut niet te vergelijken vind met de dressuurcombinatie's van bijv. ons of duitsland ofzo.. ik bedoel ik vind het er goed uitzien, zeker voor 'n 8jarige. maar met langerna niet zo netjes als bij ons?
Nee hoor, je bent niet de enige

griebels schreef:Ik vind dit paard juist beter lopen dan onze in kapot gereden KWPN'ers...
het is maar wat je goed vind dan he?
griebels schreef:Moet je eens kijken hoe dit paard zijn achterhand eronder zat, en er niet achter aan sleept.
Tijdens het filmpje komt het paard een paar keer geheel van het achterbeen af. Verder laat het paard HEEL veel tactfouten zien en weet met name de tact, verzameling en afdruk niet vast te houden in de zijgangen. Ook het uitstrekken in draf is vergeven van de tactfouten, gehaast en krabbelig. Hij appuyeert als een powny. Dat appyueren zie je hier in Nederland op een regionale Z wedstrijd in de basis soms nog beter. Verder is zijn galop van slechte kwaliteit. Neemt niet weg dat hij de 'kunstjes' als series wissels technisch gezien wel kan. Maar kwalitatief gezien is het een WERELD van verschil met de combi's die in ons A kader zitten. Let maar eens op hoe die series wissels springen; flink van de grond, groot en met souplesse. Dat mist dit paard. Het paard lijkt alleen in draf goed te kunnen verzamelen, maar het laat zelfs dan nog veel tactfouten en impulsverlies zien (maar goed, dat zou je nog kunnen wijten aan zijn leeftijd). Het is een prachtig dier om te zien, maar dressuurmatig gezien? In vergelijking met de internationale top? Nee... Als dit de beste combi van Portugal was, dan heeft Portugal niet heel veel te zoeken op de WEG. Dan is de concurrentie echt nog een maatje te groot.